کمتر کسی است که طرفدار سبک Tactical Shooter باشد و از بازی Ghost Recon ناراضی باشد ... آخرین نسخه از این سری یعنی Ghost Recon Advanced Warfighter 2 هم که مثل نسخه های
قبلی FPS بود و در سال 2007 منتشر شد بازهم توانست موفق واقع شود ولی حال یکی از پولساز ترین استودیو های یوبی سافت با بازی GR : Future Soldier می آید و با هم میبینیم که ایا این نسخه هم موفق خواهد شد یا خیر .
ناشر : Ubisoft
سازنده : Tom Clancy
پلتفرم ها : PC PS3 X360
سبک : سوم شخص تاکتیکی
پلتفرم امتحان شده : PS3
قبلی FPS بود و در سال 2007 منتشر شد بازهم توانست موفق واقع شود ولی حال یکی از پولساز ترین استودیو های یوبی سافت با بازی GR : Future Soldier می آید و با هم میبینیم که ایا این نسخه هم موفق خواهد شد یا خیر .
ناشر : Ubisoft
سازنده : Tom Clancy
پلتفرم ها : PC PS3 X360
سبک : سوم شخص تاکتیکی
پلتفرم امتحان شده : PS3
همانطور که از یک Tactical Shooter انتظار میرود، باید موضوع داستان همواره مبارزه با تروریست بماند! در نسخه های قبل شاهد مبارزه تیم Ghost با شورشیان مکزیک بودیم اما اینبار افراد تیم گوست برای
انجام چند عملیات ضد تروریستی در آمریکای شمالی، روسیه و آفریقا به آنجا سفر میکند . عملیات های نجاتی مانند نجات یکی از ژنرال های برزیلی با نام "Paez" و یا نجات یک مامور C.I.A از دست شبه نظامیان
زامبیا در آفریقا ... این تیم 4نفره توانایی های خاص خود را داشته و در کار خود ماهر اند. از داستان بازی نمیتوان انتظار زیادی داشت چرا که قالبا این سبک کیفیتش بر اثر داستانش سنجیده نمیشود و بیشتر بر
پایه گیم پلی استوار است.
بخش عظیمی از تاثیر گذاری ماموریت ها و جَوّ بازی بر بازیکن به عهده صدا گذاری و کیفیت صدا و افکت هاست که خوشبختانه Ubisoft در این بخش قدرتمند تر از همیشه عمل کرده و وافعا صداگذاری، شما را
در موقعیت بحرانی بازی قرار میدهد! ماموریت ها هم مثل همیشه در بازی اکثرا با آمدن یک وسیله نقلیه یا هلیکوپتر ختم میشود! و بعد از آن شما میتوانید Leader Board خود و دوستان خود را در آن مرحله ببینید.
انجام چند عملیات ضد تروریستی در آمریکای شمالی، روسیه و آفریقا به آنجا سفر میکند . عملیات های نجاتی مانند نجات یکی از ژنرال های برزیلی با نام "Paez" و یا نجات یک مامور C.I.A از دست شبه نظامیان
زامبیا در آفریقا ... این تیم 4نفره توانایی های خاص خود را داشته و در کار خود ماهر اند. از داستان بازی نمیتوان انتظار زیادی داشت چرا که قالبا این سبک کیفیتش بر اثر داستانش سنجیده نمیشود و بیشتر بر
پایه گیم پلی استوار است.
بخش عظیمی از تاثیر گذاری ماموریت ها و جَوّ بازی بر بازیکن به عهده صدا گذاری و کیفیت صدا و افکت هاست که خوشبختانه Ubisoft در این بخش قدرتمند تر از همیشه عمل کرده و وافعا صداگذاری، شما را
در موقعیت بحرانی بازی قرار میدهد! ماموریت ها هم مثل همیشه در بازی اکثرا با آمدن یک وسیله نقلیه یا هلیکوپتر ختم میشود! و بعد از آن شما میتوانید Leader Board خود و دوستان خود را در آن مرحله ببینید.
اگر گرافیک ضعیف این بازی را در کنسول نادیده بگیریم، بی شک این بازی یکی از بهترین 3rd Person Shooter های سال خواهد بود . از قرار معلوم یوبی سافت تمام دقدقه اش برای این بازی قسمت گیم پلی بوده است که از بازی بطور کامل معلوم است ... در قسمت Gun Smith ( تغییر دادن تجهیزات اسلحه) این بازی بیش از 20 میلیون ترکیب و قطعه قرار گرفته شده که این بخش هم در قسمت MP و هم SP و Coop وجود دارد! از قابلیت های جداگانه GS دارا بودن قابلیت استفاده از PS Move ویا Kinect است، که ایندو کنترولر هم در داخل بازی قابل استفاده اند و هم در بخش GS . شما در GS میتوانید هم خودتان برای اسلحه تان آیتم هایی را Customize کنید و هم بگویید که خود بازی اسلحه را برای قدرت، دقت، سرعت و یا ... تنظیم کند ( البته باید هر آیتم Unlock شود) علاوه بر تغییر دادن اسلحه، شما میتوانید ظاهر هر کلاس بخش MP را ( از قبیل : Engineer، Assault و Recon) تغییر دهید که این امر باعث میشود که کاراکتر ها در MP تکراری حس نشوند.
در GR: FS طبق نیاز یک tactical shooter شما دارای Equipment های زیادی هستید... مانند UAV که میتواند مانند یک Drone به پشت مواضع دشمن رفته و آنها را شناسایی و حتی Mark کند؛ یکی دیگر از Equipment های بازی Scan Sensor است که مانند یک نارنجک به سمت دشمن پرت شده و تمام آنها را، شناسایی و به هم گروهیتان هم نشان میدهد. دیگر Equipment ها هم از قبیل Grenade، Flash bang، تانک های کنترولی کوچک و ... هستند که همه با آنها آشناییم. بجز ماموریت های خاص همیشه در این بازی برای انتخاب کردن چگونگی پیشبرد ماموریت ها ( مثلا مخفی یا آشکار) ازاد هستید، این المان
پیشرفت خاصی در زمینه تاکتیکی بازی ایجاد کرده، چراکه در نسخه های قبلی شما این حق انتخاب را نداشتید ! از قابلیت های جدیدی که میتوان به آن اشاره کرد اضافه شدن Mark کردن دشمنان چه توسط فرد و چه توسط Drone است ... با اینکار هم جای دشمن را فراموش نمیکنید و هم راحت تر مورد اصابت گلوله قرارشان میدهید ( درست مانند SC Conviction).
سیستم کاور گیری بسیار زیبا طراحی شده اما بعضی اوقات پر باگ میشود و بغضی اوقات بازیکن یاد Gears of War می افتد! این سیستم به بخش مخفی کاری کمک بزرگی کرده و بهتر از آن بخش hand to hand Kill بازیست که بسته به موقعیت دشمن حرکت سرباز فرق میکند.
محیط های GR:FS برای این سبک کاملا مناسب اند و با محیطی که در داستان بازی به آن اشاره میشود مطابقت دارد، حتی قسمتی که در برزیل هستید بسیار شبیه به Max payne 3 است! محیط هایی از قبیل : برفی، بیابانی، ساحلی و نیمه جنگی همه و همه در خلق یک بازی خوب نقش دارند، اما چیزی که در آن بنظر می آید گرافیک بد تکسچر ها ( بیشتر در کنسول) میباشد . حتی این امر باعث شده که خیلی از طرفدران از این بازی زده شوند! اما بر خلاف گرافیک محیط انیمشن کاراکتر ها و گرافیک کار شده آنها بنظر قابل قبول است ...
پر باگ بودن گرافیک بازی را هم میتوان تقصیر Unreal Engine 3 دانست! زیرا اکثر بازیهای ساخته شده توسط این موتور دچار باگ Spawn آبجکت ها در بازی بوده اند که بازی ساخته شده از این موضوع رنج میبرد. به طور مثال شما یک دشمن را نشانه میگیرید و وقتی با Scope قصد دقیق تر کشتن را دارید، او غیب میشود !
بخش مالتی پلیر و Coop بازی هم از زمانی که حتی نسخه Beta برای دانلود گذاشته شد برای خود طرفدرانی جمع کرد و هنوز هم زیباست . هر کلاس همانطور که در بالا اشاره شد دارای چند بخش اسلحه جدا هسنتد و هر بخش، چند اسلحه از همان tape و هر اسلحه، چندین Attachment را دارند! Coop هم برخلاف خیلی از بازیهای رقیب عالی و بی نقص طراحی شده و دارای دو بخش است ... یکی، داستان اصلی بازی که هر چهار نفر گروه میتوانند دوستان شما و یا حتی با Split-Screen باشند ! ( برای اولین بار در GR) ... و بخش دیگر که همان مُد Guerilla است که در آن هم با همان تعداد پلیر یا کمتر میتوانید در برابر Wave های دشمن ایستادگی کنید و علاوه بر حفظ HQ زنده بمانید.
در کل ایراد عمده ای که باید از بازی گرفت بخش گرافیکی است .
Total :
8/10
در GR: FS طبق نیاز یک tactical shooter شما دارای Equipment های زیادی هستید... مانند UAV که میتواند مانند یک Drone به پشت مواضع دشمن رفته و آنها را شناسایی و حتی Mark کند؛ یکی دیگر از Equipment های بازی Scan Sensor است که مانند یک نارنجک به سمت دشمن پرت شده و تمام آنها را، شناسایی و به هم گروهیتان هم نشان میدهد. دیگر Equipment ها هم از قبیل Grenade، Flash bang، تانک های کنترولی کوچک و ... هستند که همه با آنها آشناییم. بجز ماموریت های خاص همیشه در این بازی برای انتخاب کردن چگونگی پیشبرد ماموریت ها ( مثلا مخفی یا آشکار) ازاد هستید، این المان
پیشرفت خاصی در زمینه تاکتیکی بازی ایجاد کرده، چراکه در نسخه های قبلی شما این حق انتخاب را نداشتید ! از قابلیت های جدیدی که میتوان به آن اشاره کرد اضافه شدن Mark کردن دشمنان چه توسط فرد و چه توسط Drone است ... با اینکار هم جای دشمن را فراموش نمیکنید و هم راحت تر مورد اصابت گلوله قرارشان میدهید ( درست مانند SC Conviction).
سیستم کاور گیری بسیار زیبا طراحی شده اما بعضی اوقات پر باگ میشود و بغضی اوقات بازیکن یاد Gears of War می افتد! این سیستم به بخش مخفی کاری کمک بزرگی کرده و بهتر از آن بخش hand to hand Kill بازیست که بسته به موقعیت دشمن حرکت سرباز فرق میکند.
محیط های GR:FS برای این سبک کاملا مناسب اند و با محیطی که در داستان بازی به آن اشاره میشود مطابقت دارد، حتی قسمتی که در برزیل هستید بسیار شبیه به Max payne 3 است! محیط هایی از قبیل : برفی، بیابانی، ساحلی و نیمه جنگی همه و همه در خلق یک بازی خوب نقش دارند، اما چیزی که در آن بنظر می آید گرافیک بد تکسچر ها ( بیشتر در کنسول) میباشد . حتی این امر باعث شده که خیلی از طرفدران از این بازی زده شوند! اما بر خلاف گرافیک محیط انیمشن کاراکتر ها و گرافیک کار شده آنها بنظر قابل قبول است ...
پر باگ بودن گرافیک بازی را هم میتوان تقصیر Unreal Engine 3 دانست! زیرا اکثر بازیهای ساخته شده توسط این موتور دچار باگ Spawn آبجکت ها در بازی بوده اند که بازی ساخته شده از این موضوع رنج میبرد. به طور مثال شما یک دشمن را نشانه میگیرید و وقتی با Scope قصد دقیق تر کشتن را دارید، او غیب میشود !
بخش مالتی پلیر و Coop بازی هم از زمانی که حتی نسخه Beta برای دانلود گذاشته شد برای خود طرفدرانی جمع کرد و هنوز هم زیباست . هر کلاس همانطور که در بالا اشاره شد دارای چند بخش اسلحه جدا هسنتد و هر بخش، چند اسلحه از همان tape و هر اسلحه، چندین Attachment را دارند! Coop هم برخلاف خیلی از بازیهای رقیب عالی و بی نقص طراحی شده و دارای دو بخش است ... یکی، داستان اصلی بازی که هر چهار نفر گروه میتوانند دوستان شما و یا حتی با Split-Screen باشند ! ( برای اولین بار در GR) ... و بخش دیگر که همان مُد Guerilla است که در آن هم با همان تعداد پلیر یا کمتر میتوانید در برابر Wave های دشمن ایستادگی کنید و علاوه بر حفظ HQ زنده بمانید.
در کل ایراد عمده ای که باید از بازی گرفت بخش گرافیکی است .
Total :
8/10