سلام
دو نکته رو در ابتدا اشاره بکنم که اولا نقد این بازی در قسمت کاربران پریمیوم هم که توسط یکی دیگه از دوستان نوشته شده موجود هست و در اون جا هم دوستان نقد دیگه ای از بازی رو میتونن مطالعه بکنن دوما این نقد برای سایت هستش و ترجمه و نشات گرفته از ترجمه و سایت های خارجی نیستش
امیدوارم که خوشتون بیاد
............
ونزوئلا , کشوری سر سبز و گرم سیر که ذخایر عظیم نفتی را در خود جای داده و دارای احزاب اپوزیسیون قویی است که در حال فعالیت علیه حکومت و متشنج کردن جو هستند . اشتباه نکنید این جا کلاس جغرافی و یا علوم سیاسی نیست !! این ها اشاراتی بود به فضای موجود در این کشور امریکای جنوبی که قطعا گویای جو حاکم در بازی Mercenaries که دقیقا در همین فضا رقم میخورد و همین طور مقدار پتانسیل این بازی برای تبدیل شدن به یک بازی زیبا با استفاده از این مشخصه ها بوده است. اگر میخواهید بدانید استودیوی Pandemic تا چه حد در پوشاندن جامعه ی عمل , به قول های خود و استفاده از پتانسیل اولیه ی بازی موفق بوده است این شما و این هم نقد بازی پر سر و صدای Mercenaries 2 : world in flame
سه سال و نیم از عرضه ی شماره ی اول این بازی یعنی Playground of Destruction که در زمان عرضه به موفقیت های خوبی نیز دست پیدا کرد میگذرد و بزرگ ترین تغییر wif را نسبت به شماره ی اول این بازی میتوان تغییر مکان از کره ی شمالی به ونزوئلا دانست.
همان طور که از نام بازی هم مشخص است شما در بازی در نقش سربازان مزدوری ظاهر میشوید که نه به خاطر میهن پرستی و عشق به کشورتان بلکه فقط و فقط برای پول مبارزه میکنید.
یکی از موضوع هایی که از همان ابتدا نیز سازندگان , مانور زیادی در باره اش میدادند حضور سه شخصیت کاملا متفاوت در بازی بود که عبارتند از chris jacobs , jennifer mui و mattias nilson که هر کدام نیز خصیصه های مخصوص به خود را دارا هستند مثل سرعت و قابلیت عکس العمل سریعتر , دسترسی به سلاح های سنگین , بازگشت سریع تر مقدار جان از دست رفته و...
با توجه به trailer های به نمایش در آمده از بازی و حتی نگاهی به باکس شات بازی میتوان به این مساله پی برد که شخصیت اصلی و اول مابین این سه mattias nilson امریکایست و تمرکز اصلی سازندگان بیشتر متوجه این شخصیت بوده است.
البته ماموریت ها و یا اتفاقات پیش روی این شخصیت ها با یک دیگر تفاوتی نداشته و حتی ما در دمو های CG بازی نیز فقط شاهد تغییر اسم های ردو بدل شده ما بین کارکتر ها و چیز های جزئی از این قبیل هستیم.
همین طور باید اذعان داشت که داستان بازی نیز یک سر هم بندی کامل است(که البته برای یک بازی sandbox زیاد هم عجیب نیست )
شخصیت شما که هیچ اطلاعاتی نیز از پیش زمینه اش داده نمیشود نزد یکی از دوستان سابق خود رفته و ماموریتی را برای وی انجام میدهد که به خیانت او در پایان کار می انجامد و به همین ترتیب شبکه ای از اشخاص مختلف فقط برای انجام ماموریت های بعدی پدید می اید.
جزئیات و حرکات لب و بقیه ی اجزای صورت هر کارکتر به طور کلی متوسط و حتی گاهی رو به ضعیف میباشد و باید به این نکته اشاره کرد که قسمت گرافیکی بازی دارای تضاد و دوگانگی های زیادی بوده که همین امر باعث برخورد های کاملا متفاوتی از طرف سایت ها و مجلات خارجی نسبت به بازی شده است.
مثلا ما در بازی اکثرا شاهد tuxture های بی کیفیت و جزئیات کم محیط و شهر هایی کاملا بی روح و غیر طبیعی به علاوه ی تاثیر پذیری کم و طراحی ضعیف افکت آب در بازی هستیم ولی در عوض انفجار ها , افکت اتش و دود , تخریب پذیری و فیزیک بازی زیبا و قابل تحسین کار شده اند.
در کل این بخش از بازی با مقداری وقت و کار بیشتر شاید میتوانست تبدیل به یک نقطه ی قوت در ساختار بازی شود ولی در حال حاضر چیزی بیشتر از متوسط(حداقل از دید نویسنده)نیست.
قسمت صدا گذاری و موسیقی بازی نیز حرف جدیدی برای گفتن ندارد و صرف نظر از موسیقی های تقریبا مهیج که در مقاطعی از بازی شنیده میشوند صداگزاری شخصیت ها معمولی بوده و اگر این موضوع را به همراه حرکات ابتدایی صورت و الالخصوص لب در زمان صحبت کردن کارکتر ها در نظر بگیریم این بخش نیز نمیتواند نمره ی قبولی را دریافت کند !!
ولی از تمام این قسمت ها گذشته قطعا مهم ترین جز هر بازی که محوریت ان را در اختیار خود دارد gameplay ان است.
ما در wif شاهد نقشه و مناطقی وسیع و بزرگ هستیم که بازی باز تا مدت ها میتواند در ان به گشت و گذار بپردازد که بزرگ ترین حسن این قسمت محسوب میشود. در بازی وسایل نقلیه ی زیاد مثل کامیون انواع تانک , اوتوموبیل های شخصی موتور های مختلف , قایق هلیکوپتر و... وجود دارد و در کل بازی از این حیث خوب کار شده است.
ماموریت های بازی تاحدی متنوع کار شده اند و ادغامی از کلاس های آموزشی برای یاد گیری صحیح استفاده از سلاح ها و وسایل نقلیه ی مختلف و... به علاوه ی ماموریت هایی که باید برای کارفرما های خود انجام دهید از قبیل ترور انسانی به خصوص , فتح پایگاه های دشمن , خارج کردن وسیله ای خاص از دست گروه های مخالف و... است.
ولی بزرگ ترین ضعف wif را در این بخش باید AI دشمنان دانست که به طور نابخشودنی ای بد کار شده است !! اشتباهاتی که به وفوور در زمان تیر اندازی دشمنان شاهدشان هستیم و یا جایگیری ها بچه گانه ای که خود را به طور کامل در تیر رس شما قرار میدهند و موضوع های شبیه به این که تا حد زیادی از هیجان کار میکاهد.
متاسفانه در بازی امکان سنگر گیری وجود ندارد که البته به خاطر هوش مصنوعی ضعیف دشمنان نیازی خاصی نیز به آن احساس نمیشود ولی در کل این موضوع نیز یکی دیگر از نقطه ضعف های بازی به حساب می اید.
در بازی برای پایین آمدن درجه خشونت و عدم ممنوعیت و یا دریافت درجه ی بالای سنی که قطعا تاثیر به سزایی در فروش هر بازی خواهد داشت جزئیاتی مثل قابلیت کشتن NPC ها , افراد معمولی به علاوه ی خون به طور کلی حذف شده است !! به طوری که شما بعد از تیراندازی و یا زیر گرفتن انسان های معمولی شاهد پرت شدنشان بر روی زمین خواهید بود ولی بعد از مدتی آن ها دو باره بلند خواهند شد و ادامه ی مسیری که در حال طی کردنش بودند را از سر خواهند گرفت که این موضوع نیز یکی دیگر از مشکلات بازی محسوب میشود.
در کل باید اذعان داشت که Mercenaries 2 آن چیزی که به واقع میخواستیم نشده و نتوانسته انتظارات را برآورده کند و از پتانسیل اولیه ی خود بهره ی کافی را ببرد ولی با توجه به این برهه از زمان که اوج رکود بازار بازی های کامپیوتریست این بازی میتواند چه به صورت آنلاین و آفلاین به عنوان یک پیش غذا ما را تا زمان عرضه ی بازی های بزرگ در ماه های آتی سرگرم کند.
داستان : 6
گرافیک : 6
صداگزاری : 5.5
موسیقی : 7
گیمپلی : 7.5
دو نکته رو در ابتدا اشاره بکنم که اولا نقد این بازی در قسمت کاربران پریمیوم هم که توسط یکی دیگه از دوستان نوشته شده موجود هست و در اون جا هم دوستان نقد دیگه ای از بازی رو میتونن مطالعه بکنن دوما این نقد برای سایت هستش و ترجمه و نشات گرفته از ترجمه و سایت های خارجی نیستش
امیدوارم که خوشتون بیاد
............
ونزوئلا , کشوری سر سبز و گرم سیر که ذخایر عظیم نفتی را در خود جای داده و دارای احزاب اپوزیسیون قویی است که در حال فعالیت علیه حکومت و متشنج کردن جو هستند . اشتباه نکنید این جا کلاس جغرافی و یا علوم سیاسی نیست !! این ها اشاراتی بود به فضای موجود در این کشور امریکای جنوبی که قطعا گویای جو حاکم در بازی Mercenaries که دقیقا در همین فضا رقم میخورد و همین طور مقدار پتانسیل این بازی برای تبدیل شدن به یک بازی زیبا با استفاده از این مشخصه ها بوده است. اگر میخواهید بدانید استودیوی Pandemic تا چه حد در پوشاندن جامعه ی عمل , به قول های خود و استفاده از پتانسیل اولیه ی بازی موفق بوده است این شما و این هم نقد بازی پر سر و صدای Mercenaries 2 : world in flame

سه سال و نیم از عرضه ی شماره ی اول این بازی یعنی Playground of Destruction که در زمان عرضه به موفقیت های خوبی نیز دست پیدا کرد میگذرد و بزرگ ترین تغییر wif را نسبت به شماره ی اول این بازی میتوان تغییر مکان از کره ی شمالی به ونزوئلا دانست.
همان طور که از نام بازی هم مشخص است شما در بازی در نقش سربازان مزدوری ظاهر میشوید که نه به خاطر میهن پرستی و عشق به کشورتان بلکه فقط و فقط برای پول مبارزه میکنید.
یکی از موضوع هایی که از همان ابتدا نیز سازندگان , مانور زیادی در باره اش میدادند حضور سه شخصیت کاملا متفاوت در بازی بود که عبارتند از chris jacobs , jennifer mui و mattias nilson که هر کدام نیز خصیصه های مخصوص به خود را دارا هستند مثل سرعت و قابلیت عکس العمل سریعتر , دسترسی به سلاح های سنگین , بازگشت سریع تر مقدار جان از دست رفته و...
با توجه به trailer های به نمایش در آمده از بازی و حتی نگاهی به باکس شات بازی میتوان به این مساله پی برد که شخصیت اصلی و اول مابین این سه mattias nilson امریکایست و تمرکز اصلی سازندگان بیشتر متوجه این شخصیت بوده است.
البته ماموریت ها و یا اتفاقات پیش روی این شخصیت ها با یک دیگر تفاوتی نداشته و حتی ما در دمو های CG بازی نیز فقط شاهد تغییر اسم های ردو بدل شده ما بین کارکتر ها و چیز های جزئی از این قبیل هستیم.
همین طور باید اذعان داشت که داستان بازی نیز یک سر هم بندی کامل است(که البته برای یک بازی sandbox زیاد هم عجیب نیست )
شخصیت شما که هیچ اطلاعاتی نیز از پیش زمینه اش داده نمیشود نزد یکی از دوستان سابق خود رفته و ماموریتی را برای وی انجام میدهد که به خیانت او در پایان کار می انجامد و به همین ترتیب شبکه ای از اشخاص مختلف فقط برای انجام ماموریت های بعدی پدید می اید.
جزئیات و حرکات لب و بقیه ی اجزای صورت هر کارکتر به طور کلی متوسط و حتی گاهی رو به ضعیف میباشد و باید به این نکته اشاره کرد که قسمت گرافیکی بازی دارای تضاد و دوگانگی های زیادی بوده که همین امر باعث برخورد های کاملا متفاوتی از طرف سایت ها و مجلات خارجی نسبت به بازی شده است.
مثلا ما در بازی اکثرا شاهد tuxture های بی کیفیت و جزئیات کم محیط و شهر هایی کاملا بی روح و غیر طبیعی به علاوه ی تاثیر پذیری کم و طراحی ضعیف افکت آب در بازی هستیم ولی در عوض انفجار ها , افکت اتش و دود , تخریب پذیری و فیزیک بازی زیبا و قابل تحسین کار شده اند.
در کل این بخش از بازی با مقداری وقت و کار بیشتر شاید میتوانست تبدیل به یک نقطه ی قوت در ساختار بازی شود ولی در حال حاضر چیزی بیشتر از متوسط(حداقل از دید نویسنده)نیست.
قسمت صدا گذاری و موسیقی بازی نیز حرف جدیدی برای گفتن ندارد و صرف نظر از موسیقی های تقریبا مهیج که در مقاطعی از بازی شنیده میشوند صداگزاری شخصیت ها معمولی بوده و اگر این موضوع را به همراه حرکات ابتدایی صورت و الالخصوص لب در زمان صحبت کردن کارکتر ها در نظر بگیریم این بخش نیز نمیتواند نمره ی قبولی را دریافت کند !!
ولی از تمام این قسمت ها گذشته قطعا مهم ترین جز هر بازی که محوریت ان را در اختیار خود دارد gameplay ان است.
ما در wif شاهد نقشه و مناطقی وسیع و بزرگ هستیم که بازی باز تا مدت ها میتواند در ان به گشت و گذار بپردازد که بزرگ ترین حسن این قسمت محسوب میشود. در بازی وسایل نقلیه ی زیاد مثل کامیون انواع تانک , اوتوموبیل های شخصی موتور های مختلف , قایق هلیکوپتر و... وجود دارد و در کل بازی از این حیث خوب کار شده است.
ماموریت های بازی تاحدی متنوع کار شده اند و ادغامی از کلاس های آموزشی برای یاد گیری صحیح استفاده از سلاح ها و وسایل نقلیه ی مختلف و... به علاوه ی ماموریت هایی که باید برای کارفرما های خود انجام دهید از قبیل ترور انسانی به خصوص , فتح پایگاه های دشمن , خارج کردن وسیله ای خاص از دست گروه های مخالف و... است.
ولی بزرگ ترین ضعف wif را در این بخش باید AI دشمنان دانست که به طور نابخشودنی ای بد کار شده است !! اشتباهاتی که به وفوور در زمان تیر اندازی دشمنان شاهدشان هستیم و یا جایگیری ها بچه گانه ای که خود را به طور کامل در تیر رس شما قرار میدهند و موضوع های شبیه به این که تا حد زیادی از هیجان کار میکاهد.
متاسفانه در بازی امکان سنگر گیری وجود ندارد که البته به خاطر هوش مصنوعی ضعیف دشمنان نیازی خاصی نیز به آن احساس نمیشود ولی در کل این موضوع نیز یکی دیگر از نقطه ضعف های بازی به حساب می اید.
در بازی برای پایین آمدن درجه خشونت و عدم ممنوعیت و یا دریافت درجه ی بالای سنی که قطعا تاثیر به سزایی در فروش هر بازی خواهد داشت جزئیاتی مثل قابلیت کشتن NPC ها , افراد معمولی به علاوه ی خون به طور کلی حذف شده است !! به طوری که شما بعد از تیراندازی و یا زیر گرفتن انسان های معمولی شاهد پرت شدنشان بر روی زمین خواهید بود ولی بعد از مدتی آن ها دو باره بلند خواهند شد و ادامه ی مسیری که در حال طی کردنش بودند را از سر خواهند گرفت که این موضوع نیز یکی دیگر از مشکلات بازی محسوب میشود.
در کل باید اذعان داشت که Mercenaries 2 آن چیزی که به واقع میخواستیم نشده و نتوانسته انتظارات را برآورده کند و از پتانسیل اولیه ی خود بهره ی کافی را ببرد ولی با توجه به این برهه از زمان که اوج رکود بازار بازی های کامپیوتریست این بازی میتواند چه به صورت آنلاین و آفلاین به عنوان یک پیش غذا ما را تا زمان عرضه ی بازی های بزرگ در ماه های آتی سرگرم کند.
داستان : 6
گرافیک : 6
صداگزاری : 5.5
موسیقی : 7
گیمپلی : 7.5