![Dead-Island-540x276.png](/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fwww.premierlife.ca%2Fwp-content%2Fuploads%2F2011%2F02%2FDead-Island-540x276.png&hash=8019ec1931e3ef7c5cc1adcd03238fc4)
Land of the Dead: Road to Fiddler's Green بود و همه ما این را به خوبی می دانیم که چقدر بازی دارای شرارت و بی رحمی بود؛ و باکی از شکست گذشته خود ندارد. درحال حاضر توسعه دهندگان لهستانی Techland بر روی Dead Island در حال کار کردن هستند، یک بازی اول شخص شوتر که پر از مردگانی است که در اطراف جزیره پرسه می زنند. دموی نمایشی موجود Techland در E3 2006 به نمایش در امده بود؛ و ما نگاه سریعی به ان داشتیم. با اینکه ممکن است نتواند سر و صدای مانند تعاریف بزرگان این سبک در جهان داشته باشد، اما وقتی می توانیم این حرف را بدرستی بیان کنیم که نگاهی به اکشن بازی داشته باشیم، دیگر اینطور به نظر نمی رسد که بازی دارای مسیرهای سبزی باشد که جز وقت طلف کردن چیز دیگری نداشت منظور نسخه Road to Fiddler’s Green است؛ و در کل نسخه جدید به گونه ای به نظر می اید که می تواند یک بازی شوتر خوب از اب در اید.
![deadisland-all-all-screenshot-008.jpg](/proxy.php?image=http%3A%2F%2F4playerpodcast.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2011%2F02%2Fdeadisland-all-all-screenshot-008.jpg&hash=dd9994e69206f95e013d0abee9ec0a6e)
موضوع اصلی بازی سرزمین مردگان بر این اثاث است که شما تنها بازمانده از یک حادثه هستید. شما به کلی در یک جزیره اسرار آمیز گم شدید، و از این بدتر همسر شما ناپدید شده است و نمی دانید آیا زنده است یا مرده؟ در کجای این جزیره مرموز است؟ و در اینجا اهی از اعماق وجودتان خواهید کشید، و از همه مهمتر اینکه چگونه باید از پس این زامبی های عجیب و غریب بر آمد؟ سازندگان این بازی وعده داده اند که می خواهند در هر جای از جزیره از به کار گیری زامبی های استفاده کنند که به صورت مرموزی شما را محاصره می کنند و ناگهان به صورت غریزی و دست جمعی شما را مورد حمله ناگهانی قرار می دهند. هرچند به نظر نمی رسد که این کار جز آخرین هنرهای اختراعی مبارزاتی برای زامبی ها باشد در بازی باشد. اما با تمام این حرف ها، بازی سرزمین مردگان یک بازی شوتر سرعتی است چه در گام ها و چه در تیر اندازی ها.
.
دموی که ما از بازی دیدیم شامل یکسری از مبارزات اصلی در میان جو جنگلی حاکم بر بازی بود. با تجهیزاتی که داریم وارد جنگلی انبوه از شاخ و برگان تنومند می شویم و احساس اینکه زامبی ها همواره ما را محاصره کردند و در کمین ما هستند همیشه بر ذهن ما حاکم است. از همه وحشت اورتر گوناگونی زامبی های است که با تاکتیکی خاص به شما حمله می کنند، بعضی از انها به اهستگی به سوی شما حمله ور می شوند و بعضی دیگر با سرعتی بسیار به شما اجازه نفس کشیدن هم نمی دهند. زامبی ها یک خصیصه منحصر به فرد دارند که ان ساختار بدنی اسیب پذیر انهاست که بسیار طبیعی به نمایش در امده که به شما این اجازه رو میده با ضربه زدن به هر قسمت انها شاهد جدا سازی اجزای انها به صورت طبیعی و زنده باشید که بسیار حسه خاص و ترسناکی را به وجود اورده است پشنهاد می کنم به گونی انها را متلاشی کنید که از هر گوری که امده اند به همان باز گردنند. بازی Dead Island یک بازی اول شخص شوتر است که از ماتور گرافیکی بهره جسته است که بازی Call of Juarez از ان استفاده کرده بود، به این معنا که شما می توانید انتظار بیشتری از ویژگیهای کاراکتری و گرافیکی بازی و مدل های ان و محیط ها و بافت ها و نور پردازی ها و فیزیک حاکم بر بازی داشته باشید.![5c431_194379-di1.jpg](/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fthefinalcastle.com%2Fwp-content%2Fplugins%2Fwp-o-matic%2Fcache%2F5c431_194379-di1.jpg&hash=3c5a6af86042ecc358a393059f83c6d0)
![Dead-Island-2.jpg](/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fwww.ps3fan.dk%2Fwp-content%2Fuploads%2FDead-Island-2.jpg&hash=e73a1c9efa6e3c65a6e783375ef4b14f)
یکی دیگر از ویژگیهای قابل توجه بازی این است که شما می توانید به صورت دلخواه برای حل معماها خود از شیی ها و سلاح ها و دیگر اجزای موجود در محیط بازی بهره ببرید. منظور وسایلی از قبیل جعبه ها و ظرف های روغن قابل اشتعال و ... هر چیزی در بازی قابلیت تکان خوردن و تکان دادن دارد و به راحتی می توانید انها را جا به جا کرده و به حل معما ها بپردازید. برای مثال ما می توانیم سکوی بزرگی درست کنیم توسط جعبه ها و به بالای ان رفته و بشکه های قابل اشتعال را با خود به بالا برده و یا ایکنه انها را در جای قرار دهیم درحالی که زامبی ها در حال امدن به سوی ما هستند و بعد با یک شلیک به بشکه های انفجاری یک جهنم درست و حسابی برای زامبی ها درست کنیم و هر چه زامبی در ان اطراف است را به درک بفرستیم و شاهد جدا شدن اجزایی بدن انها باشیم. همچنین ما در بازی شاهد بودیم برای ان که بتوانیم از یک لبه بلند به بالا سعود کنیم می بایست به صورتی جعبه ها را بر روی هم قرار می دادیم که با حفظ تعادل ان در قرار گیری وزن کاراکتر بر انها از انها بتوان سعود کرد و تا از ان بلندی بتوان خود را نجات داد، البته باید سرعت هم به خرج می دادیم چون زامبی ها در کمین بودند و فرصت زیاد هم نبود. همچنین بسیاری مسائل معمای دیگر که همه به شیی ها موجود در اطراف شما ربط پیدا میکنه و توسط انها حل می شود. خب حرفهای که گفته شد همه پیرامون ویژگی های بود که ما از پیش نمایش بازی دیده بودیم و اتفاق افتاده بود.
![dead-island-first-screens-6.jpg](/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fbrutalgamer.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2011%2F02%2Fdead-island-first-screens-6.jpg&hash=ac655ba1647305925086842e1ad05e49)
بازی اول شخص شوتر و زامبی ها با یستی خوب با یکدیگر جور شده باشند. اما به نظر می رسد که مفهوم ان هنوز خوب جا نیفتاده است با این که به درستی به این کار پرداخته شده است. بازی های قدیمی House of the Dead به یاد می آورید؛ و کسانی که تفنگ های نوری داشتند! بازی سرزمین مردگان به نظر نمی رسد که چیزی بیشتر از یک بازی شو تر باشد که تنها هدف ان حمله ور کردن یکسری زامبی های خون خوار به طرف شماست. همچنین با دموی که ما از این بازی مشاهده کردیم به این نتیجه رسیدم بازی خیلی خوب این موارد ذکر شده را پیاده سازی کرده است. سازندگان بازی سرزمین مردگان جز ناشران ایالات متحده نیستند، اما مانند بازی Call of Juarez که بازی مشهوری شد، Techland تمایل دارد که بازی خود به مخاطبان امریکای شمالی معرفی کند. فعلاً اطلاعات بیشتری از این بازی در دست نیست و به محض آماده شدن بازی ما بیشتر به موشکافی بازی برای شما خواهیم پرداخت.
نویسنده: محمدحسن عباس تاش
آخرین ویرایش: