نسل آینده Xbox به دلیل عدم تقاضای مخاطبین روی واقعیت مجازی تمرکز ندارد

Fardad Maboudi

کاربر سایت
Xbox.jpg

به نظر می‌رسد نسل آینده Xbox هم به مانند نسل فعلی آن تمرکزی روی ارائه تجربیات واقعیت مجازی نخواهد داشت. در حالی که این روزها تب و تاب حاصل از تکنولوژی واقعیت مجازی تقریبا به تمامی شرکت‌های بزرگ سرایت کرده و از سونی با PlayStation VR گرفته تا کمپانی‌های دیگر نظیر Valva و نینتندو، همگی درگیر آن شده‌اند شرکت مایکروسافت و برند Xbox هم‌چنان توجه چندانی به این تکنولوژی از خود بروز نمی‌دهند.
آن‌ها حتی هیچ مورد قابل توجهی را هم در ارتباط با واقعیت مجازی و هدست‌های آن در این نسل امتحان نکردند و اکنون نیز که صحبت‌ها پیرامون کنسول نسل آینده Xbox تحت عنوان Scarlett بیشتر شده، باز هم اشاره‌ای به این تکنولوژی نمی‌کنند. موضوعی که فیل اسپنسر رئیس بخش گیم مایکروسافت اخیرا توضیحاتی پیرامون آن ارائه کرده است.
در گفتگویی با...

Continue reading...


 
درستشم همینه ... بابا اینا یه بازی درست حسابی تو ژانر های مطرح به زور میدن الآن الکی چرا باید شور وشوق داشته باشیم برای یه بازی واقعیت مجازی؟
 
من فقط beat saber دوست دارم بازی کنم و به جز اون بازی دلیلی برای داشتن vr نمیبینم
نمیدونم با بازیهای VR چقدر آشنائی داری اما خیلی راحت میتونم 2جین بازی دیگه هم نام ببرم که فوق العاده باشن.
LoneEcho ساخته Ready At Dawn

Boneworks

Robo Recall
Resident Evil 7

و کلی بازی کوچیک و بزرگ دیگه که تا تجربه نکنیم قابل توصیف نیست.
اینها تازه وقتی که PC یک تنه داره این پلتفرم به جلو پیش میبره (به استثناء یکی 2تا بازی خوب روی PS4).
تصور اینکه سونی/مایکرو یا حداقل یکیشون با تمام قدرت بیاد پشتش ، بازیهائی که ساخته میشن دیدنی خواهند بود.
 
  • Like
Reactions: g4mer
نمیدونم با بازیهای VR چقدر آشنائی داری اما خیلی راحت میتونم 2جین بازی دیگه هم نام ببرم که فوق العاده باشن.
LoneEcho ساخته Ready At Dawn

Boneworks

Robo Recall
Resident Evil 7

و کلی بازی کوچیک و بزرگ دیگه که تا تجربه نکنیم قابل توصیف نیست.
اینها تازه وقتی که PC یک تنه داره این پلتفرم به جلو پیش میبره (به استثناء یکی 2تا بازی خوب روی PS4).
تصور اینکه سونی/مایکرو یا حداقل یکیشون با تمام قدرت بیاد پشتش ، بازیهائی که ساخته میشن دیدنی خواهند بود.
مشکل اینه این تکنولوژی هم دست و پا گیره و مشکلات زیادی داره از سنگینی گرفته تا مدل خاصی که باید قرار بگیره تو سر و سر درد و سنگینی کلا چیزی نیست که بخواد عموم بخوادش فقط یکسری افراد خاص شاید در بر بگیره فعلا مشکلاتش خیلی زیاده و باید بهبود بدن
 
بازم یه اشتباه دان متریکی دیگه منتهی برعکسش. نه به اون موقع که فورس میکردن کینکت بخرید نه به الآن که به یکی از مهمترین رکن‌های آینده‌ی صنعت گیم دارن بی توجهی میکنن و میگن تقاضا نداره! والا سونی با اون سونی‌ایش تا دید کینکت معرفی کردن هول هولکی یه چیزی درست کرد آورد به اسم موو که اونقد چیز بدیم نبود حالا! ولی عقب نموند. الآن فرض کنیم ولو بیاد پورت کنسولی HL رو بده بعد 2 3 سال اونوقت عملا خود به خود بازی رو کردن انحصار سونی. واقعا نمیدونم چه مرگشونه توی مایکروسافت واقعا ک*خلن!
 
بازم یه اشتباه دان متریکی دیگه منتهی برعکسش. نه به اون موقع که فورس میکردن کینکت بخرید نه به الآن که به یکی از مهمترین رکن‌های آینده‌ی صنعت گیم دارن بی توجهی میکنن و میگن تقاضا نداره! والا سونی با اون سونی‌ایش تا دید کینکت معرفی کردن هول هولکی یه چیزی درست کرد آورد به اسم موو که اونقد چیز بدیم نبود حالا! ولی عقب نموند. الآن فرض کنیم ولو بیاد پورت کنسولی HL رو بده بعد 2 3 سال اونوقت عملا خود به خود بازی رو کردن انحصار سونی. واقعا نمیدونم چه مرگشونه توی مایکروسافت واقعا ک*خلن!
البته همچین هم از مسیر جدا نیافتادن، مایکرو خودش برای ویندوز WMR توسعه داده.
الان شاید براشون مبهم باشه وجود همچین بازاری، وقتی هنوز امتحان نکردنش، اما اگه PSVR بعدی با موفقیت همراه باشه، خیلی براشون کار سختی نیست که بخوان یک هدست WMR رو پلتفرم X86 بدن.
WMR=Windows Mixed Reality
 
بازم یه اشتباه دان متریکی دیگه منتهی برعکسش. نه به اون موقع که فورس میکردن کینکت بخرید نه به الآن که به یکی از مهمترین رکن‌های آینده‌ی صنعت گیم دارن بی توجهی میکنن و میگن تقاضا نداره! والا سونی با اون سونی‌ایش تا دید کینکت معرفی کردن هول هولکی یه چیزی درست کرد آورد به اسم موو که اونقد چیز بدیم نبود حالا! ولی عقب نموند. الآن فرض کنیم ولو بیاد پورت کنسولی HL رو بده بعد 2 3 سال اونوقت عملا خود به خود بازی رو کردن انحصار سونی. واقعا نمیدونم چه مرگشونه توی مایکروسافت واقعا ک*خلن!

در اون بازه زمانی کینکت 28 میلیون نسخه بفروش رفته بود (فقط برای X360)، کنسول Wii که اساسا کنترلر حرکتی بود 80 میلیون نسخه، و پلی استیشن موو از سونی هم بالای 6 میلیون نسخه.
اما حالا امار فروش psvr چهار میلیون نسخه است، باقی واقعیت مجازی ها روی هم که برای پی سی دردسترس هستند فکرنکنم به مجموع فروش 6 میلیون واحدی رسیده باشند. یعنی کل واقعیت مجازیهای گیمینگ به فروش 10 میلیون نسخه ای نهایتا رسیده باشند...

البته در اینده مشکلات VR خیلی هاش حل میشه مثل سیم ها که دست و پاگیر هستند، مثل فریم ریت پایین نسخه کنسولی و سخت افزارهای رده متوسط، مثل قیمت و ... ولی من نمیدونم در چه دوره ای هست که ملت بخوان 4 5 ساعت دوتا مانیتور رو چندسانتی متری چشمشون بذارند و بازی کنند. حالا هر تجربه ای که میخواد ارائه کنه
 
چیزی که مشخصه این تکنولوژی به این زودیا از رده خارج نمیشه (مثل کینکت) و اینکه ساپورت خوبی پشتشه بخصوص روی پلتفرم استیم و خود والو (Half Life) میمونه بحث قیمت و Mainstream شدن VR که با وجود پایین اومدن قیمت و هزینه هاش بازم کنارش setup خیلی قدرتمند و هزینه بری میخواد ولی بازم میگم تکنولوژی نیست که fade بشه شاید 5-6 سال تا mainstream شدنش مونده واسه همینم ریسک خوبی نیست که بیای و منابع شرکت رو روی VR سرمایه گذاری کنی (حداقل الان) بنظرم مایکروسافت حرکت خوبی زده و در کل خواسته ریسکش رو پایین بیاره تا زمان مناسب. الان خود مایکروسافت روی هولو لنز کار میکنه و قیمت عجیب غریب 2800$ایش نشون میده که سرمایه گذاری و هزینه R&D برای این تکنولوژی و بخصوص برای گیمینگ روی کنسول با سخت افزار محدود بصرفه نیست .
 
دقیقا همینه، زمانی این تکنولوژی رایج میشه که با قیمت کم و مسقل از PC یا سخت افزار کنسول ها بتونه خروجی خیلی خوبی بده، مهمتر از همه کنسول ها هم ساپورت کنن.
مستقل عمل کردن که این مورد قطعا تو 3-2 سال آینده و نسل بعدی VR اتفاق میفته، البته همین الان Vive Cosmos و Uculus quest دقیقا همینکارو میکنن ولی فقط بازیهای پلتفرم خودشون میتونن اجرا کنن.
یعنی بدون سیم و نیاز به PC، کاملا مستقل عمل میکنه، خیلی راحت میشه تصور کرد تو چندسال آینده چقدر پیشرفت میکنن.

تو ادامه بحث اینکه VR تکنولوژی های دیگرو تو خودش هضم کرده،جالبه بچه ها به Move و کینکت اشاره کردن، که جفت اینها جزو تکنولوژی های پایه ای VR هستن.
کینکت که شده سنسورهای این هدست ها که یا نصب میشن گوشه اتاق یا روی خود هدست هستن.
موو هم شده کنترلرهای این هدست ها.
 
تو کلامتون :D

On 30 November 2010, it was announced that 4.1 million units had been shipped worldwide in the first two months since its release.[88] By June 2011, at E3 2011, Sony announced that the PlayStation Move had sold 8.8 million units.[89] By November 2012, this figure had grown to 15 million

تازه چند میلیون move هم به لطف VR فروختن
 


پاسخ خود را بنویسید ...

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or