درود.
همون طور که میدونید قرار هست نسخه ی جدیدی (ارتقا یافته)از بازی TR برای کنسول های نسل بعد منتشر بشه.اما برای کسانی که این بازی رو تو این نسل تجربه کردن،خیلی مهمه که بدونن این نسخه ارزش 60 دلار دیگه رو دارد یا خیر.به همین منظور Leah B.Jackson تصمیم گرفته تجربه ی خود رو تو این زمینه به اشتراک بگزاره.
-
بعد از این که این پارسال بازی TR رو روی PC High-End تجربه گرفتم،واقعا تحت تاثیر قرار گرفتم.وقتی میخواستم نسخه ی Difinitive Edition رو بازی کنم،فکر میکردم گشت و گذار خوبی بین تخته سنگ ها و خرابه ها داشته باشم،ولی تا زمانی که با دستای خودم بازی رو روی PS4 تجربه نکردم،اصلا متوجه تفاوت های عظیمش نشدم!
اولین چیزی که به چشمم خورد،تغییرات صورت لارا بود.تعداد قابل توجهی به اضلاع صورتش اضافه شده که باعث طبیعی و عاطفی تر شدن چهرش شده.
تک تک بافت ها وتکسچرهای لارا ارتقا پیدا کرده و پراکندگی زیر سطحی به پوستش اضافه شده.به طور مثال این ویژگی باعث طبیعی تر شدن و زیبا شدن تابش نور بر روی پوست لارا میشه.
وقتی میترسه یا عصبی و مهیج میشه،عرق روی پوستش دیده میشه.وقتی خیس میشه،صورتش و پوستش هم مرطوب و خیس میشه.حتی گِل و خون لارا پیشرفت گرافیکی داشتند.
چیزی که باعث واقع گرایانه بودن بازی روی PC میشد،استفاده از تکنولوژی TressFX بود.تکنولوژیی که تو این نسخه شاهد اضافه شدن اون به بازی هستیم.حالا وقتی لارا میدود،با توجه به جهت باد موهای او خیلی طبیعی حرکت میکنه.
اشیایی که لارا با اونا سروکار داره کاملا فیزیک تعریف شده دارند.چکش لارا با هر حرکت لارا ،حرکت میکنه و هر شی از این ویژگی بهره میبره.مثلا تیر کمان او.حرکت های گردنبند او بسیار طبیعی هست.
شکی نیست که لارا در این نسخه خیلی واقع گرایانه تر از قبل هست ولی چیزی دیگه ای که جالب توجه هست،تغییرات ایجاد شده در جزیره ی Yamatai هست!انگار Crystal Dynamics این جزیره رو یک کاراکتر فرض کرده و تاجایی که تونسته ارتقاعش داده!
کیفیت همه ی بافت ها درحد کیفیت 4K ارتقا داده شده.کار زیادی روی محیط انجام داده شده تا این تفاوت به چشم بیاد.
چوب ها انگار تحت تاثیر اب و هوا هستن...درخت ها لکه دارند...ترک های روی دیوار قابل رویت هستند و حتی ناهمواری های بهتری رو در تخته سنگ ها این بار شاهد هستیم.
بادها کاملا داینامیک هستند.در میان چمن ها،درخت ها و برگ ها با توجه به شدت باد ،حالت ها و تکان های متفاوتی رو میبینید.
درختچه ها و اب هم انعکاس های برروی لارا دارند!تکان های درختچه های وقتی از بینشون راه میرین یا شلّ شولوپ اب وقتی در اون قدم میزنید.سایه ها،یا نور هایی که از بین چشمن ها رد میسن همه و همه اضافه شدند.
یک تیرگی عمیقی به بازی اضافه شده که باعث میشه بعضا بافت ها از نزدیک تیره به نظر بیان،ولی در عوض این ویژگی باعث افزایش Draw Distance بازی تا جای ممکن شده.
انعکاس ارتعاشات نور از اسلحه ها روی در و دیوار قابل مشاهده هست و حرارتی که از اسلحه ها خارج میشه مشهود.
بارون هم کاملا موثر بر محیط هست.مثلا وقتی بارون میاد میتونید موجی که برروی سطح اب های راکد ایجاد میکنه رو ببینید.وقتی طوفان میشه،جرقه های رعد و برق کل اسمان رو روشن میکنه(تاثیر میزاره).چیزی که شاید تو نسل قبل غیر ممکن بود.
وقتی همه ی این عوامل و ویژگی ها دست به دست هم میدهند،شما فکر میکنید تو یه محیط زنده و داینامیک ،باید راهی برای فرار یک ادم زنده پیدا کنید.
به غیر از پیشرفت های چشک گیر TR در بخش گرافیک،این نسخه شامل کلی مورد اضافه هست!کل DLC های بازی،یا برای کسانی که به جمع کردنی ها علاقه دارند،همه ی گنج ها و چیزای جمع کردنی،یا کامیک ها و آرت بوک ها،همه و همه در این نسخه دراختیارتان هست!این یه پورت ساده نیست،بلکه یک بازی نسل بعدی هست.البته 60$ شاید برای کسانی که نسل قبل این بازی رو تجربه کردند،یکم زیاد باشه،ولی بدون شک کسایی که این بازی رو از دست دادند،میتونند روی این بازی حساب کنند.
--
با توجه به این تفاسیر ،شما از کسانی هستید که TR
منبع