موردانتظارترین فیلم‌ها، سریال‌ها و انیمه‌های سال 2020

peyman_eun

کاربر سایت
Mar 18, 2020
108

موردانتظارترین فیلم‌های سال 2020

در سال 2020 دو ریمیک/ریبوت مهم، یکی ریمیک فیلم‌ موزیکال West Side Story (توسط استیون اسپیلبرگ) و دیگری ریبوت فیلم علمی-تخیلی Dune (توسط دنی ویلنوو) ساخته خواهد شد. قبل از معرفی تعدادی از فیلم‌های مهم سال 2020، بد نیست اشاره‌ای به فیلم‌‌های West Side Story، فیلم Last Night in Soho (به کارگردانی ادگار رایت)، فیلم The Many Saints of Newark که پیش‌درآمدی بر سریال معروف The Sopranos هست و همینطور فیلم جدید پل توماس اندرسن (که هنوز بدون نام هست) داشته باشم که این فیلم‌ها نیز جزو موردانتظارترین فیلم‌های سال 2020 هستند.

4kub_4.jpg


فیلم The French Dispatch 2020

فیلم The French Dispatch/گزارش فرانسوی قطعأ در شمار موردانتظارترین فیلم‌های درام/کمدی سال 2020 قرار می‌گیرد. حتی تصور جمع شدن این تعداد بازیگر معروف در یک فیلم هم سخت است! کارگردان این فیلم وس اندرسن دوست داشتنی است که فیلم‌های با سبک خاص، هنری و خلاقانه‌ای همچون Moonrise Kingdom و The Grand Budapest Hotel را در کارنامه دارد. این فیلم هم از این قاعده مستثنا نخواهد بود و جهان متفاوتی را به معرض نمایش قرار خواهد داد. داستان این فیلم در مورد خبرنگاری آمریکایی است که مجله‌اش را در فرانسه تاسیس می‌کند. داستان این فیلم به صورت نامه عاشقانه‌ای به روزنامه نگاران آمریکایی در شهر خیالی قرن 20 پاریس روایت می‌شود و مجموعه‌ای از سه داستان‌ منتشر شده در مجله "گزارش فرانسوی" را به نمایش می‌گذارد. نکته‌ای که در مورد این فیلم جلب توجه می‌کند این است که نام بازیگران بسیار معروفی در این فیلم دیده می‌شود: سیرشا رونان، فرانسیس مک‌دورمند، کریستف والتس، آدرین برودی، الیزابت ماس، ویلم دفو، تیموتی شالامی، تیلدا سوئینتن، جفری رایت، لئا سیدو، الکس لاوتر، اوون ویلسون و ... که هنوز حضور بازیگران معروف دیگری در هاله‌ای از ابهام است. واقعأ ترکیب بازیگران این فیلم خارق‌العاده‌ست.


rt1_eneqszguwaaoxky.jpg


فیلم Dune 2020

فیلم Dune/تل‌ماسه نیز یکی از آثار علمی-تخیلی موردانتظار سال 2020 است که دنی ویلنوو کارگردانی آن را برعهده دارد. دنی ویلنوو که تا پیش از این بخاطر کارگردانی فیلم‌های بسیاری همچون Incendies و Prisoners و Arrival و Blade Runner 2049 مورد تحسین قرار گرفته است، اینبار نیز به مانند فیلم‌ Blade Runner 2049 سراغ اثری علمی-تخیلی و با مضمون جنگ اساطیری رفته است. در واقع فیلمنامه Dune را می‌توان جنگ پادشاهان در سیاره‌ای بیابانی قلمداد کرد! این فیلمنامه را ویلنوو به همراه چند فیلمنامه‌نویس دیگر نوشته است و اقتباسی از رمانی به همین نام نوشته‌ی فرانک هربرت است. دیوید لینچ نیز فیلمی از روی همین رمان در سال 1984 ساخته بود ولی فیلم دنی ویلنوو یک نسخه تمامأ بازسازی‌شده محسوب نمی‌شود و خلاقیت‌هایی به داستان اضافه شده است. کامپوزر موسیقی متن این فیلم هانس زیمر است. داستان در سیاره صحرایی آراکیس و در آینده‌ای دور اتفاق می‌افتد. نظارت این سیاره برعهده "دوک لتو آتریدیس" (با بازی تیموتی شالامه) است. در واقع در این سیاره معجونی وجود دارد که عمر و تمرکز ذهن بشر را زیاد می‌کند. داستان به سمتی کشیده می‌شود که رهبر سیاره مجبور می‌شود از این بیابان فرار کند...


l8l7_tenet.jpg


فیلم Tenet 2020

فیلم Tenet/انگاشته به کارگردانی کریستوفر نولان یکی از موردانتظارترین فیلم‌های سال 2020 است. بنا بر گفته کارگردان این فیلم جسورانه‌ترین فیلم خودش است و این بار هم نولان فیلمنامه‌ای رمزآلود و جذاب نوشته که پیچیدگی‌های خاص، خلاقانه و درگیرکننده خودش را خواهد داشت. اثری که با همکاری کارگردانی به نام کریستوفر نولان و فیلمبرداری به نام هویته ون هویتما ساخته شده باشد، حتمأ دیدنی‌ست. به نظر میرسد فیلم Tenet نیز به مانند "اینسپشن" از المان بازی با زمان بهره می‌برد. فیلم Tenet با بودجه‌ای حدود 205 میلیون دلار تاکنون پرهزینه‌ترین فیلم کریستوفر نولان است. این فیلم در 7 کشور مختلف فیلمبرداری می‌شود و داستان آن حول جاسوسی بین‌المللی احتمالأ همراه با موضوع سفر در زمان خواهد چرخید. از داستان اطلاعات زیادی در دسترس نیست اما طبق تریلر منتشر شده پیش‌بینی می‌شود که داستان حول موضوع یک مأمور جاسوسی بین‌المللی (با بازی دیوید واشنگتون پسر بازیگر معروف دنزل واشنگتون) است که زندگی در آینده و یا زندگی پس از مرگ را تجربه خواهد کرد! چیزی که معلوم است این جاسوس بین‌المللی به دنبال جلوگیری از وقوع یک فاجعه است. همانطور که در "میان ستاره‌ای" موضوع خمیدگی زمان را شاهد بودیم، در "اینسپشن" موضوع تلقین و بازی با زمان را شاهد بودیم در Tenet نیز وارونگی زمان و بازی با آینده را تجربه خواهیم کرد!


موردانتظارترین انیمه‌های سال 2020


u9j6_the-promised-neverland-season-2-release-date.jpeg


انیمه The Promised Neverland: Season 2 2020

فصل دوم انیمه The Promised Neverland/ناکجاآباد موعود در سال 2020 پخش خواهد شد. انیمه در فصل اولش تا حدود زیادی موفق شد به مانگا وفادار باشد اما با بالاترین کیفیت ممکن نبود و می‌توانست خیلی بهتر باشد. هرچند قسمت‌های انتهایی فصل اول عالی بودند و کمی از روند کند و کاستی‌های قسمت‌های پیشین کم کرد. به نظرم کارگردان فصل اول انیمه کارگردان خوبی بود ولی استودیو سازنده به اندازه کافی خوب عمل نکرد. امیدوارم فصل دوم این انیمه توسط استودیو دیگری ساخته شود تا انیمه بتواند حق مطلب را در خصوص مانگا ادا کند. فصل دوم به دلیل اینکه جهان انیمه گسترده‌تر خواهد شد و این بچه‌ها با شیاطین روبرو خواهند شد، قطعأ دارک‌تر و جذاب‌تر از فصل اول خواهد بود.


bp77_111.png


انیمه Attack on Titan: The Final Season 2020

فصل آخر انیمه Attack on Titan/حمله به غول قطعأ یکی از مورد انتظارترین انیمه‌های سال 2020 است. این انیمه بسیار غافلگیرکننده، معمایی و خشونت‌انگیز است و سبک روانشناختی دارد. فصل اول انیمه حمله به غول یکی از مرموزترین انیمه‌هایی هست که تا به حال دیده‌ام. کارگردان به شدت صبور بود و حقایق را افشا نمی‌کرد... به تدریج و به زیبایی داستان روایت می‌شد و در کل فصل اول زیبا و درگیرکننده‌ای داشت. فصل دوم انیمه به دلیل عوض شدن کارگردان اصلی، کیفیت کار کمتر شد ولی در عین حال حقایق بیشتری افشا می‌شد! پارت اول فصل سوم جنگ میان انسان‌ها را شاهد بودیم و زیاد خبری از غول‌ها نبود ولی کیفیت ساخت بالا و همچنان جذاب بود. پارت دوم فصل سوم همه را حیرت زده کرد و یکی از بهترین فصل‌های تمام دوران انیمه‌ها را رقم زد. بدون شک شاهکار بود و نمرات بسیااار بالایی هم کسب کرد. اینقدر عالی بود که فکر نمی‌کنم فصل آخر انیمه بتواند به خوبی پارت دوم فصل سوم باشد. این انیمه کارگردان بسیار باهوشی دارد که کارنامه بسیار درخشانی از خود برجا گذاشته است (دیث نوت، حمله به غول و ...).


iraw_re-zero-12-12-2019-3.png


انیمه Re: Zero – Starting Life in Another World: Season 2 2020

بی‌صبرانه منتظر فصل دوم انیمه Re: Zero – Starting Life in Another World/شروع دوباره از صفر در جهانی دیگر هستم. فصل اول این انیمه بسیار غافلگیرکننده بود و داستان به شدت جذاب، روانشناختی و درگیرکننده‌ای داشت. ایرادات زیادی هم داشت به خصوص اینکه به اکثر سوالاتی که مطرح کرده بود جواب نداد و مخاطب را در آمپاس شدید قرار داد! حالا نوبت آن است که انیمه در فصل دوم خود جبران کند و دیگر برای افشای حقایق زجرمان ندهد! نظریه‌ها و تئوری‌های بسیار زیادی در مورد این انیمه مطرح شده است. در فصل دوم کاراکترهای جدیدی به داستان اضافه خواهند شد و سوبارو قبل از روبرو شدن با جادوگر حسود و فهم ماهیت واقعی او، با این کاراکترها تقابل خواهد کرد. امیدوارم کیفیت ساخت فصل دوم بیشتر از فصل اول باشد. فصل دوم انیمه قرار بود در بهار سال 2020 پخش شود که بخاطر شیوع ویروس کرونا به تابستان سال 2020 موکول شده است.


موردانتظارترین سریال‌های سال 2020

توجه شود که سریال The Lord of the Rings در بهترین حالت در سال 2021 پخش خواهد شد و ساخت آن حدود 2 سال طول خواهد کشید.

c8qp_444.jpg


سریال The Eddy 2020

داستان سریال موزیکال The Eddy/ادی در پاریس روایت می‌شود و و درباره یک صاحب کلاب موسیقی، بند موسیقی آنجا (که سبک موسیقی این بند جاز هست) و شهر پرآشوب پیرامون آن‌هاست.
بازیگر نقش اصلی این سریال اندره هلند بازیگر سریال Castle Rock و فیلم Moonlight است. اندره هلند نقش شخصیتی به نام الیوت اودو را ایفا می‌کند که یک پیانیست جاز مشهور نیویورکی بوده، اما اکنون عضوی از یک باشگاه جاز شکست خورده در پاریس است که منزوی شده است. همچنین بازیگر معروفی همچون طاهر رحیم به همراه همسرش لیلا بختی به ایفای نقش در این سریال پرداخته‌اند.
این سریال محصول شبکه Netflix/نتفلیکس است. سبک این سریال موزیکال و درام است که اتفاقات آن در شهر پاریس روایت می‌شود. کارگردان دو قسمت ابتدایی این سریال دیمین شزل است! کارگردان فیلم‌های بسیار تحسین شده‌ای همچون Whiplash و La La Land که در سریال The Eddy به عنوان تهیه کننده اجرایی نیز حضور دارد. داستان این سریال توسط "جک تورن" نویسنده‌ی نمایش تئاتری Harry Potter and the Cursed Child نوشته شده است. این سریال 8 اپیزود خواهد داشت.



cfw_666.jpg


سریال The Undoing 2020

داستان سریال The Undoing/درماندگی درباره یک روان‌شناس موفق به نام "گریس" است که در کنار همسرش "جاناتان" زندگی‌ روزمره‌شان را با هم می‌گذارند. در یک شب با وقوع یک مرگ زنجیره‌ای وحشتناک که موجب حوادث ناگواری دیگری همچون گم شدن شوهرش نیز می‌شود، شکاف بزرگی در زندگی گریس ایحاد می‌شود. گریس که حالا با چنین مصیبتی درمانده شده، حتی نمی‌تواند به نصیحت‌های خودش به عنوان روان‌شناس عمل کند. او وحشت‌زده است، باید زندگی قبلی خودش را فراموش کند و یک زندگی جدید برای خود و فرزندش بسازد. این سریال اقتباسی از رمان روان‌شناختی و هیجانی به نام "You Should Have Known/باید میدانستی" است که نویسنده آن جین هانف کورلیتز بوده است. این سریال محصول شبکه HBO است و بازیگر معروفی همچون نیکول کیدمن در آن ایفای نقش کرده است. این دومین بار است که نیکول کیدمن بعد از سریال Big Little Lies با شبکه HBO همکاری می‌کند. کارگردان این سریال سوزان بیر است (کارگردان فیلم In a Better World) که سابقه بردن جوایز امی و گلدن گلوب را در کارنامه خودش دارد.
با توجه به تریلر این سریال به نظر می‌رسد حس‌های شخصیت‌ها از جمله حس ترس و دلهوره به خوبی به بیننده منتقل می‌شود و احتمالأ شاهد بازیگری بسیار خوبی از نیکول کیدمن خواهیم بود.



eh5s_tug-4.jpg


سریال The Underground Railroad 2020

داستان سریال The Underground Railroad/راه آهن زیرزمینی حول زن برده‌ جوانی به نام "کورا" می‌چرخد که به وسیله راه‌ آهنی خیالی از نظام برده‌داری در آمریکا فرار می‌کند. "کورا" از محل‌های بسیاری همچون جورجیا، کارولینای جنوبی، کارولینای شمالی و تنسی می‌گذرد و در نهایت به ایندیانا سفر می‌کند. "کورا" در هر مرحله از این مسیر خطرناک با قضایای بسیاری همچون نظام برده‌داری روبرو می‌شود و شاهد جنایات بسیاری است. او سعی می‌کند تا امید به زندگی‌اش را از دست ندهد و برای رهایی و دست یافتن به زندگی بهتر تلاش می‌کند.
داستان این سریال بر اساس رمانی بسیار پرفروش The Underground Railroad (رمان برنده‌ی جایزه‌ی پولیتزر) به نویسندگی کولسن وایتهد نوشته شده است. این سریال توسط Amazon/آمازون در دست ساخت است و کارگردانی آن را بری جنکینز که برنده جایزه اسکار بخاطر کارگردانی فیلم Moonlight شده بود بر عهده دارد. از دیگر فیلم‌های مطرح این کارگردان می‌توان به فیلم If Beale Street Could Talk اشاره کرد. در این سریال بازیگرانی همچون جوئل اجرتون به ایفای بازیگری پرداخته‌اند و تعداد اپیزودهای این سریال 11 قسمت خواهد بود.



ksj_888.jpg


سریال The North Water 2020

مینی‌سریال درام The North Water/آبهای شمالی محصول شبکه بی بی سی 2 در قالب 5 اپیزود پخش خود را در سال 2020 آغاز خواهد کرد. این سریال بر اساس کتابی به همین اسم از ایوان مک گوری ساخته خواهد شد. اندرو هیگ کارگردان فیلم‌های تحسین شده 45Years و Lean on Pete که نامزد اسکار نیز بوده است، این مینی‌سریال را کارگردانی خواهد کرد.
داستان این سریال در مورد یک قاتل و شکاچی بی رحم به نام هنری دراکس است. او با یک جراح معروف سابق ارتش در اواخر دهه 1850 به نام پاتریک سامنر که طی سفری اکتشافی با یک کشتی به قطب شمال آمده مواجه می‌شود.
در این سریال بازیگران مطرحی همچون استیون گراهام، کالین فارل و جک اوکانل (بازیگر آینده‌داری که با فیلم Starred Up مطرح شد) ایفای نقش کرده‌اند. همین سه بازیگر به تنهایی دیدن این سریال را واجب می‌کنند!


ادامه دارد...
 
آخرین ویرایش:

Origami 2008

عضو تحریریه
Oct 2, 2014
5,508
نام
سپهر
به نظر می اومد که همچنین مقاله ای رو هم می تونستید در تاپیک Movie Center نیز به نمایش بگذارید. لازم نبود که تاپیک مستقلی برایش باز شود! ارادتمند
 
  • Like
Reactions: peyman_eun

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر