موتور Havok 5 رسما منتشر شد

Mil@D-777

کاربر سایت
موتور فیزیک شرکت Havok آماده شد !

استودیو Havok اعلام کرد که آنها جدیدترین ورژن از موتور Havok به نام Havok 5 رو برای عرضه و استفاده بازیسازان آماده کرده اند . این موتور از سه قسمت قسمت تشکیل شده : (Havok Physics ، Havok Animation و Havok Behavior )
طبق گفته شرکت Havok این موتور Multi Platform است اما اینجا سوالی پیش می آید که آیا دو کنسول X360 و PS3 توان استفاده از این موتور را دارند ؟

در زیر می تونین توضیحات مختصری رو برای هرسه قسمت این موتور ببینید . ;)

Havok Physics™ 5 provides significant memory and CPU performance improvements that can dramatically accelerate interactive destruction sequences in games. This release also provides enhanced memory limiting and reporting across all platforms, and adds Wii™ support for Havok’s innovative Visual Debugger, strengthening Havok’s comprehensive offering of cross-platform performance diagnostic tools.

Havok Animation™ 5 establishes an industry-first with its new run-time mirroring feature, allowing character animations to be reflected interactively from left to right – cutting content creation and memory requirements in half for directional animation assets. This release also provides compression enhancements that reduce the memory required to store arbitrary character animations by as much as 25% over previous releases.

Havok Behavior ™5 takes interactive character behavior authoring to a new level, by establishing the first unified authoring environment and SDK that intuitively combines the power of physics with procedural animation and traditional animation assets. The power and utility of this unique system empowers game developers and artists alike, accelerating production 10-fold, and opening the door to hybrid character performances that have never been seen before
 
به نقل از PSU.com (منبع Havok.com):
Havok Studios امروز به طور رسمي خبر از انتشار موتور Havok5 داد. ليسانس موتور Havok5 از هم اكنون براي فروش در اختيار سازندگان بازي هاي كامپيوتري قرار خواهد گرفت. اين موتور مثل گذشته شامل بخش هاي Havok Physic -Havok Animation و ... است و در واقع تغيير چنداني نكرده ، اما مهمترين بخشي كه Havok5 معرفي خواهد كرد. Havok Behavior خواهد بود.
مطمئنا بسياري از گيمرها آشنايي كامل با اين موتور دارند به همين علت بخش هاي مهم اعلام شده در Press Released را براي شما اعلام مي كنيم:
Havok Physics: موتور Havok 5 با استفاده بهينه از CPU و Memory توانسته كاري كند كه در بازي شاهد انفجار ها و صحنه هاي تخريب بسيار طبيعي تر از گذشته باشيم و همچنين محدوديت استفاده از Memory نيز در موتور تا حد زيادي كاسته شده است. همچنين Havok5 از سخت افزار كنسول Wii نيز پشتيباني خواهد كرد كه خبر بسيار مسرت بخشي براي سازندگان خواهد بود. Havok5 مي تواند به خوبي از تكنولوژي Cross-Platfrom استفاده كند.
Havok 5 Animation: از ويژگي هاي متمايز اين بخش اين است كه به كاراكترهاي بازي اجازه مي دهد به سمت چپ و راست خم شوند و البته مهم تر از آن اين است كه سيستم مورد نياز براي ساخت كاراكترها را بسيار كاهش داده است. در واقع memory مورد نياز براي ساخت كاراكترهاي 25 درصد كاهش يافته است.
Havok 5 Behavior: اين بخش از موتور توانسته رفتارهاي متقابل كاراكترها را وارد يك مرحله جديد بكند.( اطلاعات اين بخش با كامل تر شدن مبنع كامل خواهد شد)
آقاي David O'Mera ( CEO) استوديوي Havok اعلام كرده : ما با موتور جديد خودمان ساخت بازي ها را وارد مرحله جديدي خواهيم كرد و به زودي شما شاهد بازي هاي بسيار واقعي تر از قبل خواهيد بود.
سوالي كه در مورد بخش Cross Platform موتور مطرح شده اين است كه آيا امكان بازي بين كاربران PS3 و X360 فراهم خواهد شد يا خير؟ اطلاعات زيادي از اين بخش در دست نيست.
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or