مهم: مقايسه Performance هاي ATI و Nvidia در نسخه دموي بازي Unreal Tournament 3

Saeed.x360

کاربر سایت
menu00.jpg


بازي Unreal Tournament 3 كه قبلها با نام Unreal Tournament 2007 شناخته ميشد براي اولين بار در May سال 2004 در E3 براي اولين بار معرفي شد و توانست خود را به عنوان نقطه عطفي در بازيهاي FPS معرفي كند. موتور اين بازي يعني Unreal Engine 3 بي گمان يكي از غولهاي Engine Graphics دنياي بازيها با ارائه تكنولوژيهاي نويني چون Dynamic HDR و per-pixel lighting و dynamic shadowing و از همه مهمتر استفاده از يكي از قويترين Engine Physics هاي دنيا يعني AGEIA PhysX توانست براستي نسل نويني از بازيهاي نسل آينده رو براي ما ارمغان بيارورد.

خب با سلامي دوباره به همه دوستان.
آقاي Ryan Shrout نويسنده سايت PCper نسخه دموي عنوان UT3 رو تهيه كردن و تمام نقاط و بخشهاي اين دمو رو هم براي ما نقد و بررسي كردن و Benchmark هايي رو هم براي ما تهيه كردن. متن فوق فقط يك Preview ميباشد و دليل بر 100% بودن مطالب فوق نيست و من بشخصه منتظر Review هاي بازي هستم اما ديدن اين Preview ها خالي از لطف نيست.
قسمت اول ( منوها و GameMode هاي بازي) :
menu00.jpg


عكس بالا منوي اين دمو براي PC ميباشد.آقاي Shrout ميگه : بعد از گذشت و نمايش 5 الي 6 Intro Movie و تبليغات Nvidia , Intel اين منوي splash screen باز ميشه.

menu0.jpg


در اين قسمت شما حتما بايد Login كنيد چه بسا قصد Single Player رو داريد.

menu1.jpg


همونطور كه ميبينيد در اين دمو تنها 4 حالت بازي وجود داره كه عبارتند از : standard deathmatch,
team deathmatch, vehicle capture the flag and one on one duel

menu2.jpg


سپس نوبت به انتخاب Map هاي بازي ميرسه. در حالت DMs , Duel تنها دو مپ Heat Ray and Shangri La وجود داره كه با هم بعدا به مقايسه Chipset ها در اين دو مپ ميپردازيم.

قسمت دوم : سيستم مورد استفاده و نكات مهم در مورد آن :

Our testing time with UT3 was long! I decided to stick to the single card performance for this first run through in order to extend my testing away from just a few cards. I tested NVIDIA's 8800 GTX, 8800 GTS in both 640MB and 320MB configurations and their 8600 GTS card. For AMD, I tested both the HD 2900 XT and the HD 2600 XT.

In our benchmark results, you'll see two pages of graphs for each map. The first set of graphs tests the top three cards, the 8800 GTX, 8800 GTS 640MB and the HD 2900 XT, at resolutions of 1600x1200, 2048x1536 and 2560x1600. The second set of graphs will look at the three cheaper cards, the 8800 GTS 320MB, 8600 GTS and HD 2600 XT, at resolutions of 1600x1200 and 2048x1536.

Another testing note -- antialiasing was not running for any of these tests. Just like the previous UT3 engine games we have tested (Rainbow Six: Vegas and Bioshock) the game does not have any options for AA and forcing on AA at the control panel resulted in no image quality differences. As for future AA support, I am told that by the second demo release and the retail release, Epic should have a patch out for the Unreal Engine 3 that will enable AA support across the board. Let's hope so -- missing such a standard feature in an engine like this is just crazy!

اما سيستم مورد استفاده :

Cpu : Intel Core 2 Extreme X6800

Mainboards : EVGA nForce 680i , Intel 975XBX

Memory : Corsair TWIN2X2048-8500C4

Hard Drive : Western Digital Raptor 150 GB

Video Card : AMD ATI Radeon HD 2900 XT
AMD ATI Radeon HD 2600 XT
EVGA GeForce 8800 GTS 640MB
NVIDIA Reference GeForce 8800 GTX
NVIDIA GeForce 8800 GTS 320MB
NVIDIA GeForce 8600 GTS

Video Drivers : AMD Catalyst - 7.10 Beta
NVIDIA Forceware 163.69

DirectX Version : DX10 / DX9c

Operating System : Windows Vista Ultimate 64-bit

قسمت سوم : تنظيمات گرافيكي :

settings1.jpg


settings2.jpg


ايشون گفتن اين دو Page تنها صفحات تنظيمات گرافيكي نيستن و V-synk رو هم Disable كردن بخاطر اينكه گويا با فعال كردن اين گزينه بدليل Optimize شدن و احتمالا High Using Buffer For Certani FPS بيشتر كارتهاي گرافيكي بازي رو تو 60 فريم اجرا ميكردن و نميتونستن معيار مناسبي رو بدسن بيارن.

قسمت چهارم : مقايسه كارتهاي گرافيكي در Map Heat Ray :
اول چندتا عكس از اين منطقه :
image.php

image.php


ut3hr-1600.jpg

ut3hr-1600-bar.jpg

خب كاملا مشخص است كه هر سه كارد تونستن Performance هاي خوبي از خودشون به نمايش بگذارن. در اين Resolatiun كارت گرافيك 8800 GTX بهترين عمكرد رو داشته البته زياد خوشحال نشيد چون بهتره بدونيد تو اين Benchmarkها Physx Detail Devkit هاي تست كننده خاموش بوده
ut3hr-2048.jpg

ut3hr-2048-bar.jpg

رزوليشون رو بالاتر ميبريم يعني در عدد خارق العاده 2048x1536 . بازم بنظر ميرسه 8800GTX با با فريم ريتي كه در نزديكاي 60 داره بهترين عملكرد رو داره بعد اون هم AMD 2900 XT با فريم ريتي كه در نزديكاي 50 داره مقام دوم رو كسب كرده 8800 GTS هم 12% از AMD 2900 ضعيفتره
ut3hr-2560.jpg

ut3hr-2560-bar.jpg
‍‌
خب نظرتون راجع به رزوليشون 2560*1600 چيه ؟! در اين رزوليشون كه فقط بروي يك مانيتور 30 اينچ Dell تست شده 8800 GTX نتايج خوبي داشته البته توجه داشته باشيد كه هنوز AA صفر هست. اگه AA فعال بشن اونوقت ميشه تشخيص داد كه 8800 GTX چطوري از پس 30 فريم برمياد!!

فعلا ! نفسم بند اومد !!
موفق باشيد
سعيد
 
آخرین ویرایش:
با سلامي ديگه:biggrin1:
خب دوستان ما درقسمت قبلي با هم به مقايسه كارتهاي به اصطلاح High End موجود در بازار پرداختيم. حالا در اين قسمت سعي داريم به بررسي كارتهاي Mid-High End بپردازيم.

ادامه بررسي مقايسه كارتهاي Ati , Nvidia در Map Heat Ray :

ut3hr-1600.jpg


ut3hr-1600-bar.jpg


ut3hr-2048.jpg


ut3hr-2048-bar.jpg


Ryan حرف جالبي زده :
I don't think that users are going to be happy with the experience of playing UT3 at 2048x1536 with the 8600 GTS or HD 2600 XT with all the eye candy turned on. The 8800 GTS 320MB doesn't have a problem at all with that resolution though.

Alternatives for 8600/2600 users is to limit it to the 1280x1024 resolution or turn some eye candy down just a bit.

فعلا تا قسمت بعدي يعني مقايسه Performance ها در Map : Shangri La
Bye:-"
 
با سلام
خب وارد يكي از وسيعترين Map هاي بازي UT3 ميشيم يعني مرحله Shangri La . اين مپ حال و هوايي شبيه به محيطها و قصرهاي قديم ژاپني داره و آقاي Shrout در وصف اين Map ميگه :
Shangri La نسبت به Heat Ray بسيار وسيعتر و بازتر هست و مرحله بسيار مناسبي براي طرفداران Map هاي وسيع هست. انها آزادي بسيار بيشتري نسبت به مپ قبلي يعني Heat Ray دارن. اين مرحله همچنين يكي از مناسبترين Base ها براي Sniper بازها هست و شما بايد بسيار مواظب باشيد چون ممكنه هرلحظه يك رقيب با استفاده از Hide Place هاي بسياري كه در اين مپ هست شمارو از گرد مسابقه به بيرون پرت كنه !!
image.php

image.php


مقايسه High End Graphic Cards در Shangri La :

ut3sl-1600.jpg


ut3sl-1600-bar.jpg

مشخص هست كه اين مپ فشار بيشتري رو به سيستمها وارد ميكنه يعني نمودار سينوسي اينو ميگه ولي با اين حساب در اين رزوليشون مشكلي نيست.

ut3sl-2048.jpg


ut3sl-2048-bar.jpg


ut3sl-2560.jpg


ut3sl-2560-bar.jpg


مقايسه Mid-High End ها در Shangri La :

ut3sl-1600.jpg


ut3sl-1600-bar.jpg


ut3sl-2048.jpg


ut3sl-2048-bar.jpg


نكته جالب اينه كه در اين رزوليشون 8600 GTS و 2600 XT AMD فريم ريتي در حدود 20 FPS داشتن كه دور از انتظار هم نبود.
تاحالا بهترين كارت هم از نظر قيمت و كارآيي بي شك 8800 GTS 320MB بوده . متاسفانه 8600 GTS و 2600 XT AMD در رزوليشون 2560 *1600 نتونستن اصلا Performance اي داشته باشن.

قسمت بعدي Map Suspence شبيه ترين Map بازي UT3 به بازي Gears of war
 
اقا اين كه نشد مقايسه چرا aa صفر كردند حداقل aa روي 4 قرار ميدادند بهتر . بحش ديگه اي نداره اين مقايسه تا aa هم فعال باشه ؟
فرخ جان. همونطور كه گفتم اين يك Preview هستش و اگه قرار بر استفاده از Anti -Alising باشه روشن كردن Ageia PhsyX نسبت به روشن كردن AA و فعال كردن V-Synk واجبتر هستش چون اين قسمتي از بازي هست. البته PhsyX فقط فشار بيشتري رو بر Cpu مياره اما در Frame Rate كه بايد كارت گرافيك Fetch كنه بي تاثير نيست.
سلام
بچه ها یه سوال داشتم می خواستم بدونم aa روی کدوم قسمت گرافیکی اثر داره و باعث چه چیزی تو بازی میشه؟
یا علی مدد
AA نوعي تكنيك صافسازي خطوط شكسته با استفاده از نوعي تكنيك سايه سازي بنام Jaggeing هست كه با استفاده از ايجاد يك پشت زمينه Black در واحدهاي كوچكتر تصاوير بنام Polygon ها (حالا فرقي نميكنه چه سه ضلعي باشه يا چهارضلهي يا هشت ضلعي) تصاويري با لبه هاي بسيار صاف توليد ميكنه (البته اگه اشتباه نكرده باشم)
 
آخرین ویرایش:
اما اين ati 2900 xt خيلي خوب عمل ميكنه ها ati اين مدل را براي رقابت با 8800 gts داد و الان كاملا بهتر از اون عمل ميكنه .


فرخ جان. همونطور كه گفتم اين يك Preview هستش و اگه قرار بر استفاده از Anti -Alising باشه روشن كردن Ageia PhsyX نسبت به روشن كردن AA و فعال كردن V-Synk واجبتر هستش چون اين قسمتي از بازي هست. البته PhsyX فقط فشار بيشتري رو بر Cpu مياره اما در Frame Rate كه بايد كارت گرافيك Fetch كنه بي تاثير نيست.

خوب aa خودش فشار خيلي زيادي مياره تا اونجا كه يكي تو يه فروم كه بازي كرايسيس بخش مولتي براي دانلود قرار گرفته بود تو يه سيستم High End بازي را تست كرده بود كه حتي تصاوير را هم از منوي بازي گذاشته بود كه در چه حالتي بازي اجرا ميشه . بازي در رزوليشن 1024*768 در aa غيرفعال دوربر 65 الي 70 فريم ميداد ولي در 4xaa فريم بازي تا 35 الي 30 فريم افت ميكرد .
 
اما اين ati 2900 xt خيلي خوب عمل ميكنه ها ati اين مدل را براي رقابت با 8800 gts داد و الان كاملا بهتر از اون عمل ميكنه .




خوب aa خودش فشار خيلي زيادي مياره تا اونجا كه يكي تو يه فروم كه بازي كرايسيس بخش مولتي براي دانلود قرار گرفته بود تو يه سيستم High End بازي را تست كرده بود كه حتي تصاوير را هم از منوي بازي گذاشته بود كه در چه حالتي بازي اجرا ميشه . بازي در رزوليشن 1024*768 در aa غيرفعال دوربر 65 الي 70 فريم ميداد ولي در 4xaa فريم بازي تا 35 الي 30 فريم افت ميكرد .

فرخ جان نكته مهمي رو قبلا فراموش كردم و الان خوب كه متن رو ميبينم تازه دوزاريم جا افتاد!!
اين طور كه معلومه تو اين دمو مثل بازي قبلي كه از Unreal Engine 3 استفاده كرده يعني Rainbow Six : Vegas تو منوها و تنظيمات و Option بازي هيچ گزينه اي اصلا بنام AA وجود نداره !!
Another testing note -- antialiasing was not running for any of these tests. Just like the previous UT3 engine games we have tested (Rainbow Six: Vegas and Bioshock) the game does not have any options for AA and forcing on AA at the control panel resulted in no image quality differences. As for future AA support, I am told that by the second demo release and the retail release, Epic should have a patch out for the Unreal Engine 3 that will enable AA support across the board
 
فرخ جان نكته مهمي رو قبلا فراموش كردم و الان خوب كه متن رو ميبينم تازه دوزاريم جا افتاد!!
اين طور كه معلومه تو اين دمو مثل بازي قبلي كه از Unreal Engine 3 استفاده كرده يعني Rainbow Six : Vegas تو منوها و تنظيمات و Option بازي هيچ گزينه اي اصلا بنام AA وجود نداره !!
Another testing note -- antialiasing was not running for any of these tests. Just like the previous UT3 engine games we have tested (Rainbow Six: Vegas and Bioshock) the game does not have any options for AA and forcing on AA at the control panel resulted in no image quality differences. As for future AA support, I am told that by the second demo release and the retail release, Epic should have a patch out for the Unreal Engine 3 that will enable AA support across the board

بالاخره از aa خبري نيست همين طور كه تو تصاوير مشاهده ميشه نوشته 0*aa يعني aa صفر هست .
 
البته رزلوشن تا حده مرگ بالاست !! دیگه فکر نمیکنم نیازی به AA باشه .. در ضمن داری مولتی میزنی .. دیگه Aa میخوای چیکار ؟ :)
 
آخرین ویرایش:
از اون هم بالاتر: داری Deathmatch میزنی resolution میخوای چیکار .:biggrin1:
از همه مهمتر،داری با یه بازی سر شاخ میشی که گیم پلیش قوی هست،گرافیک و رزولوشن میخای چیکار. :دی:دی
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or