مقایسه گرافیکی COD MW3 بین Xbox360 و PS3

  • Thread starter Thread starter DieDie
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

DieDie

کاربر سایت
به نقل ار منبع:
"بزرگترین بازی سال در نهایت وارد میدان شد "

***********************************
چکیده مقاله به علاوه توضیحات مختصری در مورد برخی موارد اشاره شده در مقاله اصلی:

رزولوشن:
در ابتدا خبر خوش این هست که فاصله رزولوشن بین دو کنسول در انجین جدید IW بر طرف شده و بر خلاف COD Black Ops که بر روی PS3 با رزولوشن 960x540 اجرا میشد در این نسخه هر دو کنسول رزولوشن 1024x600 به همراه 2X MSAA دارند.
استفاده از رزولوشن 1024x600 از همان ابتدا به عنوان یک استاندارد برای سری cod به حساب می آمد این رزولوشن به سازندگان اجازه میدهد تا حداکثر استفاده را از 10MB eDRAM متصل شده به gpu ایکس باکس 360 ببرند و همچنین کاهش در نرخ fill-rate ( تعداد پیکسل هایی که می تواند در مدت یک ثانیه رندر و در حافظه های ویدئویی کارت گرافیک نوشته شود) منابع با ارزشی را هم از RSX (پردازنده ویدئویی پلی استیشن 3) آزاد میگذارد.

تاثیر انفجار ها:
بافر آلفا (مولفه ای که تغییر میزان آن بر روی عبور نور از میان پیکسلها تاثیر مستقیم دارد و به عنوان مثال باعث میشود که از میان یک شی , شی دیگری که در پشت قرار گرفته پیدا شود) در PS3 با رزولوشنی کمتر از 50 درصد رزولوشن 720p رندر میشود در نتیجه این مسئله باعث میشود افکتهایی مانند رندر جو , ذرات و انفجارها نسبت به 360 که در رزولوشن کامل رند میشوند حالت پیکسل پیکسلی (شطرنجی) بیشتری داشته باشد.
در عکس زیر میتوانید این موضوع را تماشا کنید:
a_med_360_alpha.bmp.jpg


سایز بزرگ:
http://images.eurogamer.net/2011/articles//a/1/4/1/9/4/7/0/360_alpha.bmp.jpg

a_med_ps3_alpha.bmp.jpg


سایز بزرگ:
http://images.eurogamer.net/2011/articles//a/1/4/1/9/4/7/0/ps3_alpha.bmp.jpg

پیاده سازی pared back آلفا (منظور رندر برخی افکتهای وابسته به مولفه آلفا در رزولوشن نصف) ترفندی هست که به صورت گسترده توسط سازندگان بازی در PS3 حتی 1st party هایی مانند Guerrilla Games و Evolution Studios در بهترین بازیهاشون مورد استفاده قرار میگیره.
به هر حال استفاده گسترده از این افکتها در MW3 باعث میشود که بعضی اوقات به نظر برسد که بازی بر روی PS3 با رزولوشن کمتری از 360 رندر میشود در حالیکه رزولوشن واقعی هر دو نسخه یکسان است.

تکسچرها
مسئله بعدی مشکلی هست که مربوط به texture streaming یا نحوه بارگذاری تکسچرها برروی PS3 میشود از آنجا که MW3 هیچ نصب اجباری ای بر روی PS3 ندارد در اغلب موارد برخی تکسچرها با تاخیری نزدیک به 1 تا 2 ثانیه بعد از 360 بر روی PS3 لود میشوند که این مسئله در خلال میان پرده های بازی بیشتر جلب توجه میکند و متاسفانه IW قابلیت نصب دل به خواهی را بر روی PS3 قرار نداده.

Xbox360:
http://images.eurogamer.net/2011/articles//a/1/4/1/9/4/7/0/360_streaming.bmp.jpg

PS3:
http://images.eurogamer.net/2011/articles//a/1/4/1/9/4/7/0/ps3_streaming.bmp.jpg

سایه ها:
همانند نسخه های قبلی COD تفاوتهایی هم در نحوه پیاده سازی سایه ها در کنسولهای مورد مقایسه قابل مشاهده است:
لبه های سخت در سایه ها بر روی PS3 به احتمال زیاد از قابلیت سخت افزاری PCF مخفف (percentage closer ******ing) که بر روی RSX اجرا میشوند استفاده میکنند و به همین دلیل ظاهر نرم تری دارند در حالیکه 360 در لبه های سایه ها کیفیت کمتری دارد.
رندر شدن بازی در 60 فریم بر ثانیه وقت چندانی برای پردازش و رندر سایه هایی با کیفیت بالا باقی نمیگذارد و کیفیت سایه ها وابستگی زیادی به فاصله ای دارند که شما از آنها دارید اما به طور کلی PS3 سایه ها بهتر هندل میکند.
سایه ها بر روی هر دو کنسول با رزولوشن پائین رندر میشود ولی کیفیت سایه ها در PS3 زمانیکه به آنها نزدیک شوید بهتر است در عکسهای زیر میتوانید این مسئله را تماشا کنید:

360:
http://images.eurogamer.net/2011/articles//a/1/4/1/9/4/7/0/360_shadow.bmp.jpg

PS3:
http://images.eurogamer.net/2011/articles//a/1/4/1/9/4/7/0/ps3_shadow.bmp.jpg

فریم ریت:
از نظر فریم ریت بازی بر روی 360 مجموعا با ثبات بیشتر و در مواقع پر استرس هم با فریم ریت بالاتری نسبت به PS3 اجرا میشود افت فریم ریت بر روی PS3 بیشتر در مواقعی اتفاق میوفتد که افکتی در حال اجراباشد.
برای دیدن ویدئو های مقایسه ای از فریم ریت در سناریو های مختلف و گالری عکسهای مقایسه به لینک منبع مراجعه کنید:

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-face-off-modern-warfare-3
 
آخرین ویرایش:
درکل تفاوت میان 2 نسخه فکر نمیکنم زیاد باشه ..........منظورم اینکه وقتی بقل هم بزاری و بازی کنی تفاوتها زیاد نیست................یا نه ؟کسی هر 2 نسخه رو تجربه کرده؟..........
 
يه مشكلي من احساس مي كنم فاصله هاي دور تو ps3 مشكل داره....مثلا كابل هاي برق تو فاصله زياد بريده بريده هستند در حالي كه تو 360 يسره هستند..اين مشكل تو mw2 نبود...مربوط به همون بافر الفا ميشه..؟!
فکر میکنم مربوط به همون مسئله هست توی مقاله اصلی یک توضیحی در این مورد داده:
The problem comes down to two factors. First of all, Modern Warfare 3 uses a lot of alpha - the game is packed with action, meaning large volumes of explosive effects and particles. Secondly, there's the suspicion that the buffer isn't implementing anti-aliasing, so when the transparencies overlap geometry, we see some very low-res edges with no AA.
 
به طور کلی همه چی به نظرم تو 360 با اختلاف زیادی بهتره به جز سایه ها !!!
هر دو نسخه رو هم بازی کردم و از روی اون نتیجه گیری کردم نه از عکس ها ...
کلا افت فریم هم زیاد دیده نمیشه تو بازی .
خوب البته قابل پیش بینی هم بود که روی 360 بهتر جواب بده .
 
PS3 افتضاحه مطلقه !
از چه لحاظ افتضاحه ؟درسته که تو 360 بهتر پورت شده ولی دیگه افتضاح نیست ..........من نسخه 360 رو بازی نکردم ولی رو ps3 راضی کنندس..................ولی یه چیز برای من جای سوال داره که چرا اینجوری میشه ؟یعنی چرا نمیان هر 2 نسخه بازی رو نزدیک به هم دربیارن؟فکر کنم همه چیز برمیگرده به اون 10MG حافظه EDRAM 360 ولی خوب یعنی اینا نمیتونن از CPU PS3 حداکثر استفاده رو ببرن ........خدایی فروش بازی رو PS3 هم کم نیستش
 
آخرین ویرایش:
PS3 افتضاحه مطلقه !
با اینکه میگن ps3 سخت افزار قویتری نسبت به 360 داره ولی همیشه بازیای مولتی پلتفرم رو 360 خیلی بهتر هستن.=))
اما ps3 هم خیلی افتضاح نیست.اگه یدونه مفدی به من بدن با کمال میل قبول میکنم(زود میبرم میفروشمش و با پولش یدونه کینکت میگیرم).:d
زنده باد xbox 360.:x
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or