مصاحبه Shawn Layden با Bloomberg درباره دلیل خروجش از سونی و قیمت نگران کننده توسعه بازی های AAA

Ali.jangi

کاربر سایت
yyyyyy.JPG

دو سال است که از استعفای ناگهانی مدیر سابق استودیوهای جهانی پلی استیشن, جناب شاون لیدن, با پست کردن تنها یک توییت میگذرد. و از آن زمان, طرفداران بارها و بارها به گمانه زنی درباره دلیل خروج او پرداختند, اما حالا شخص بیدن سکوتش را شکسته و دلیل خروجش را توضیح داد.

در مصاحبه ای با وبسایت بلمبرگ, لیدن توضیح داد که او به صورت کلی از صنعت بازی خسته شده بود. "این کار افراد جوان است. و حس کردم: زمان خوبی برای پایان دادن به میراثم است."

او توضیح داد که بعد از کمک کردن در عرضه انحصاری های بزرگ PS4 از جمله Horizon Zero Dawn و God of War , فرصت را برای رفتن دید. "بنظر میرسید که این فرصت خوبی برای خارج شدن از مقام بالا و اجازه دادن به نسلی دیگر برای عرضه پلی استیشن 5 به بازار بود." سپس موضوع مصاحبه به شایعات درگیری سر قدرت بین او و ئیس فعلی پلی استیشن جناب جیم رایان رفت, اما لیدن وارد جزئیات نشد. "فکر میکنم که در آن لحظه وقت خودم را گرفته و بهترین کار را کردم, و نمیتوانستم خوشحال تر از این باشم."

و اینم از این, شاون لیدن گفت که سونی را بدلیل اینکه از صنعت سخته شده ترک کرده و پس از هدایت PS4 به موفقیت, فرصت خارج شدن در اوج را از دست نداد. طرفداران پلی استیشن تا کنون همیشه احترام زیادی برای شاوsoft spot لیدن قائل بودند, به طوری که خیلی از آنها زمانی که از سیاست های اخیر کمپانی خوششان نمی آمد در شبکه های اجتماعی توییتر به او مراجعه میکردند. و البته, او نیز با لایک کردن توییت هایشان از آنها قدردانی کرد.

همانطور که گفتیم, مدیر سابق پلی استیشن جناب شاون لیدن, در آخرین مراحل تصدی خود در پلی استیشن, برروی برخی از بزرگ ترین پروژه های فرست پارتی پلی استیشن همچون هورایزن زیرو داون و گاد اف وار نظارت داشت. اما سابقه او در صنعت بازی, همانطور که دوست دارد مدام به آن اشاره کند, به ده ها سال پیش باز میگردد, به دوران عناوینی همچون Vib-Ribbon. پس او متوجه افزایش بودجه بازی ها شده و این نگران کننده است.

او در مصاحبه با بلومبرگ اشاره کرد که بنظر میرسد قیمت ساخت بازی ها هر نسل "دو برابر" میشود, چرا که برخی از انحصاری های بزرگ سونی تا 100میلیون دلار برای پلی استیشن 4 هزینه دارند. او توضیح داد "اگه نتوانیم هزینه ها را از بالا رفتن باز داریم, تنها کاری که میتوانیم انجام بدیم این است که ریسکش را به حداقل برسانیم, و این ما رو در جایگاهی قرار میده که تشویق به ساخت ادامه براساس بازی ها میشیم."

پلی استیشن همیشه به همراه ادامه ها IPهای جدید نیز میساخته, اما همانطور که لیدن اشاره کرد, توجیه چنین تصمیماتی سخت تر خواهد شد. "اتفاقی که می افتد این است که در نهایت با 3-4 سیبو یا سبک از بازی ها رو به رو میشید که ادامه پیدا میکنند, و تنوع را از بین میرود." او همچنین اشاره کرد که چطور ناشران به دنبال پدیده میلیون دلاری بعدی, مانند Minecraft و Fortnite هستند.

اما خود لیدن, مخصوصا در روزهای آخرش, نقشی در ترند به سمت بازی های بزرگتر و گران تر نداشته؟ به هرحال, او در تایید پروژه هایی چون Ghost of Tsushima و The Last of Us: Part II مشارکت داشته است. او توضیح داد " فکر میکنم که من در بخضی مشارکت کردم که به دنیا نشان بدم که گیم پلی فوق العاده چگونه میتواند باشد,".

رئیس فعلی استودیوهای پلی استیشن, جناب هرمن هالست گفته که سونی 25 عنوان انحصاری برای PS5 در درست ساخت دارد, و اشاره کرد که "تقریبا نصف" این عناوین فرانچایزهای جدید هستند. او همچنین مشتاق بود که تاکید کند "تنوع فوق العاده ای" که شامل " بازی های بزرگ, کوچکو و سبک های مختلف" میشود درشان وجود دارد. پس بنظر میرسد که ترکیب خوبی از عناوین که برای آینده پیش بینی شده عرضه خواهند شد, که دانستنش اطمینان بخش است.

منبع 1
منبع 2
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or