سلام
سایت Game Informer مصاحبه ای با Tim Willits از مسوولان id Software انجام داده که در زیر میخونین :
+ در طول فیلمی که از بازی در کنفرانس Mac پخش میشه , جایی که ما رو سورپرایز میکنه , قسمتهای مسابقه و ریسینگ بازی هست که یک تغییر مسیر خیلی بزرگ در خط مشی id به حساب میاد. اما این تریلر عناصری از سبک FPS هم نشون میده. این بازی کلآ به چه صورتی هست ؟ نصفش ریسینگ و نصفش تیراندازیه ؟ آیا شما در این بازی کسی هستین که از مسابقه ای به مسابقه دیگه میره و در این راه به مردم هم تیراندازی میکنه ؟!
* به طور کلی عناصر زیادی در این بازی وجود دارند. ما از تجربه های قبلی میدونیم که میتونیم کارهای بزرگی در زمینه FPS انجام بدیم.این کار خیلی راحت هست ولی ما میخواستیم این دفعه این سبک رو به کلی عوض کنیم و تغییر بدیم. با کمک تکنولوژی id Tech 5 ما میتونیم زمینهای خیلی بزرگتری درست کنیم و همین طور مسیرهای مسابقه رو بسازیم. این جهان خیلی خیلی بزرگتر از قبل هست. وقتی شما این بازی رو انجام بدین متوجه میشین که زمان بازی در آینده هست. وقتی که تقریبآ کل کره زمین به وسیله شهاب سنگی نابود شده و نسل بشر میخواد همه چیز رو از ابتدا بسازه. در این موقع مرز خوبی و بدی و درست و غلط کمرنگ تر از همیشه شده. شما در اینجا نقش یک خارجی رو بازی میکنین که با مهاجرانی مواجه میشه که در حال دوباره ساختن جامعه خودشون هستند و در این بین یک حکومت شیطانی هم وجود داره و ... . داستان این بازی یک داستان کاملآ کلاسیک هست که شما پهلو به پهلوی مهاجران مقاومت کرده و علیه رژیم شورش میکنین.
یک قسمت Garage در بازی وجود داره که شما میتونین در اون ماشین خودتون رو تغییر بدین و اسلحه های جدید بهش اضافه کنین. بعد از این نوبت به Road Rage میرسه. در اینجا شما به محیط بیرون میرین و سوار ماشینتون میشین و به ماشینهای دیگه و راهزنها تیراندازی میکنین. بعد از این همون طور که انتظار دارین قسمت همیشگی بازیهای id یعنی FPS شروع میشه.همچنین در این بازی عناصر محدودی از Adventure هم وجود داره. البته من از به کار بردن واژه Adventure متنفرم چون بازیهایی شبیه Monkey Island رو به یاد میاره. همین طور نمیخوام از واژه RPG استفاده کنم چون در اون صورت هم بازی WOW به ذهن همه میاد. این بازی یک بازی خطی نیست ولی مرحله ایه. شما زمینهای بی مصرف , مسیرهای مسابقه , مناطق و محیطهای داخلی رو در این بازی مشاهده میکنین. سرگرمی اصلی مردم در این جامعه برای زنده موندن , مسابقه و رقابت هست و به نظر میاد بعد از اون واقعه شهاب سنگ , فقط طرفداران NASCAR زنده موندن. ( با خنده ! )
تمرکز اصلی در این بازی تفریحه. ما باید مطمئن بشیم که قسمت FPS بازی مفرحه. همین طور باید مطمئن بشیم که قسمتهای مسابقه ای و جنگ ماشینی و رانندگی هم سرگرم کننده باشه. ما نمیخوایم که چیزی مثل Gran Turismo درست کنیم و بیشتر روی جنبه Arcade بودن بازی کار میکنیم. من همیشه روی روی مفرح بودن , اکشن بودن و آرکید بودن بازی برخلاف واقعی بودن اون مشکل دارم. مثلآ بازیهای ریسینگ شبیه سازی با اینکه عالی هستن ولی چیزی نیستند که من دوستشون داشته باشم.چون صبر و طاقت بازی کردنشون رو ندارم. من دوست دارم راحت رانندگی کنم , همه چیزو بترکونم و خلاصه خوش بگذرونم ! این چیزی هست که دوست دارم با Rage انجام بدم.
+ من میتونیم پیش بینی کنم که مردم وقتی این ویدیو رو در فورمها میبینن چی میگن. Motor Storm با یک FPS فرا آخرالزمانی مخلوط میشه.
* بد هم نیست ! اگه مردم همچین چیزی بگن من اصلآ ناراحت نمیشم. دلیلی که ما و خیلی از بازیسازهای دیگه محیط فرا آخرالزمانی رو در بازیمون قرار میدیم , این هست که به ما اجازه میده تکنولوژی های مدرن رو با تفکرات فانتزی و خیالی خودمون مخلوط کنیم. ما میخوایم این کار رو در id انجام بدیم و همون طور که در ویدیو میبینین , اشیا و آدمهای تغییریافته (Mutant) در این بازی وجود دارند. در این حالت ما آزادی زیادی در ساختن چیزهای مختلف داریم , چون وقتی شما به حیطه تخیل و فانتزی میرین میتونین خیلی کارها بکنین. مثل DOOM 3 در همه چیز نوعی تخیل وجود داره و در این بازی تخیل از این هم فراتر میره و به مرحله جدیدی میرسه.
+ اون مرد آسیایی که توی ویدیو هست کیه ؟
* فروشنده رو میگی ؟! اون فقط یه فروشنده مغازه هست !
+ یعنی آدم مهمی نیست ؟
* نه , حتی یکی از شخصیتهای اصلی بازی هم نیست. تنها کاری که اون توی این ویدیو انجام میده , نمایش دادن جزییات بالایی هست که ما روی شخصیتها کار میکنیم. اون مرد در یکی از شهرهای بزرگ بازی کار میکنه که شما ملاقاتش میکنین. اگه شما به مهمات یا بسته های سلامتی یا اسلحه بهتر نیاز پیدا کنین , با اون صحبت میکنین و اون بهتون چیز جدیدی میفروشه.
+ آیا قسمت تنظیمات و تغییرات بازی هم در اونجا هست ؟
* بله.
+ پیش بینی میکنین چند درصد از بازی به صورت رانندگی هست و چند درصد به صورت تیراندازی ؟
* الآن خیلی سخته که بهتون بگم. شاید 40% رانندگی و 60% هم تیراندازی. نکته ای که در بازی وجود داره اینه که شما میتونین هرجا خواستین از ماشین پیاده بشین. شما رانندگی میکنین و هرجا که خواستین برای چک کردن کلبه های اطراف پیاده میشین.ممکنه در همونجا یک جهش یافته (Mutant) حضور داشته باشه. همچنین ممکنه یک غار پیدا کنین که شما رو کلآ به منطقه جدید دیگه ای ببره.
وقتی دارین مسابقه میدین و در یک مسیر خاص هستین , مسلمآ دوست ندارین که از ماشینتون پیاده بشین ولی این دنیایی که ما به کمک id Tech 5 ساختیم , اجازه میده که این کار رو انجام بدین و همونجا به چیز و هر کسی که خواستیم تیراندازی کنین.
+ خب اینهایی که گفتین یک بازی تک نفره داستانی-رانندگی هست. آیا شما حالت Cooperative رو هم ارائه میکنین ؟
* ما حالت Competitive Multiplayer Deathmatch رو طراحی میکنیم و مشکل با Deathmatch اینه که شما یک برنده و یک بازنده دارین. بیشتر وقتها هم من بازنده هستم ! (میخنده) ولی در حالت Co-op همه میتونن یک برنده باشن و این بازی در بخش Co-op بهتر هم عمل میکنه. ما هنوز همه مکانیزمهای Multiplayer رو طراحی نکردیم , ولی من خیلی شک دارم که حالت Deathmatch در بازیمون داشته باشیم.
+ آیا میشه همه حالت داستانی تک نفره رو به صورت Co-op انجام داد ؟
* ببینین , مشکلاتی بر سر این راه وجود داره. به وسیله Live یا PSN شما دلتون نمیخواد که همه بازی رو به صورت دو نفره انجام بدین , چون بازی بیشتر از 20 ساعت گیم پلی داره. شما بارها و بارها بازی رو قطع و دوباره شروع میکنین. به خاطر همین ما میخوایم قسمت Co-op بازی رو شبیه WOW بسازیم که شما میتونین با هم همکاری کنین و مآموریتهایی رو با هم انجام بدین.مثلآ یک نفر مآموریتی داره که شما هم نیاز به انجام دادنش دارین.پس میرین به اون کمک میکنین. تنها کاری که بازیکن باید انجام بده اینه که بشینه روی صندلی و به XBOX Live وصل بشه و بگرده و یه نفر رو برای انجام مآموریت مشترک پیدا کنه.
+ John Carmack در مورد بازی گفته که به صورت 60 فریم بر ثانیه انجام میشه.این چه معنایی برای بازیکنها داره ؟
* ما وقتی داشتیم تستهای مورد نظر رو روی بازی انجام میدادیم , به 30 فریم بر ثانیه رسیدیم که برای بیشتر بازیها فریم مناسب و روانی هست ولی وقتی شما در بازیتون عناصر رانندگی و مسابقه ای داشته باشین , حتمآ به 60 فریم بر ثانیه نیاز خواهید داشت. این چیزی هست که ازش صحبت میشه.
+ از اونجا که شما در بازیتون یک حالت مسابقه ای دارین و John Carmack هم گفته که از طرفداران پروپاقرص Mario Kart هست , آیا به بازیکنها اجازه میدین که روی سرورهای شما فقط به مسابقه بپردازند ؟
* بله , این مسلمآ یکی از اهداف ما هست که بازیکنان بیان و با هم مآموریتهایی رو در این زمینه انجام بدن. John یکی از طرفداران Mario Kart هست و من هم به ریسینگهای Arcade علاقه زیادی دارم. ممکنه ما مسابقه هایی داشته باشیم که در اون مثلآ شما باید ماشین شماره 3 رو قبل از اینکه به خط پایان برسه از بین ببرین و در عین حال مراقب صدمه هایی که خودتون میبینین و کسانی که بهتون شلیک میکنن هم باشین. اگه ما بخوایم NPC ها رو در بین مسیر مسابقه قرار بدیم و شما مجبور باشین که به اونها صدمه ای نزنین , میتونیم این کار رو انجام بدیم. این کار رو در بازی ای مثل Ridge Racer نمیتونین انجام بدین ولی اینجا میشه. ما میخوایم عناصر Arcade رو به بازی اضافه کنیم.چیزهای مفرح به بازی اضافه کنیم که حتی ممکنه احمقانه باشه ولی سرگرم کننده هست. این دنیا در بازی امکان این کارها رو به ما میده. ما میخوایم در بازی بشکه های شعله ور داشته باشیم و مثلآ شما یه تعداد از بشکه ها رو آتش بزنین و باعث تحرک Mutant ها بشین. این کارها شاید احمقانه باشه ولی خیلی سرگرم کننده و مفرح هست. یکی از چیزهایی که من دوست دارم مردم بعد از بازی کردنشون در مورد اون بگن , اینه که بازی مفرح بود.
+ با توجه به محیطهای فراآخرالزمانی بازی , خیلی از چیزهایی که در جهان این بازی وجود دارند نابود میشن , آیا John فکر میکنه Ferrari اون سالم میمونه ؟!
* Ferrari ها توی گل و خاک زیاد خوب نیستن !
+ یه مقدار در مورد Ferrari صحبت کنیم !
* ( میخنده ) من فکر میکنم که این ماشینها مشکل گرفتن لیسانس رو به وجود میارن. ما زمان زیادی برای لیسانس گرفتن برای چیزهای دیگه نیاز داریم و بیشتر ماشینهای بازی براساس طراحی های خودمون هستند. شما میدونین که John خودش Ferrari ای نداره و اونها رو قطعاتی برای موشک تعویض کرده و اون الآن داره با یک ماشین معمولی رانندگی میکنه.
+ اینکه شما بازی ای کاملآ متفاوت با بقیه بازیهای id میسازین چه حسی داره ؟ آیا کاملآ تغییر جهت دادین ؟
* این کار واقعآ برای ما تازگی داره و در عین حال کار خیلی سختی هم هست. اولین دلیل برای این ادعا این هست که این بازی قسمتهای رانندگی داره , در حالی که هیچ کدوم از ما تا حالا بازی ای در این سبک رو کار نکردیم. طراحی هر سبک از بازیها برای خودش مشکلاتی داره و سخته. مثلآ کسی که بازی RTS میسازه نباید به کسی که بازی FPS میسازه بگه کار تو چقدر آسونه. ما فهمیدیم که کسانی که بازیهای ریسینگ میسازن کار سختی بر دوششون هست. برای همین این ما رو یه کم میترسونه. شما میدونین که بودجه های بازیسازی این روزها خیلی عظیم هست و ما مقدار زیادی پول صرف ساخت بازی میکنیم. ما یک شرکت مستقل هستیم , این یک عنوان کاملآ جدید هست و محدوده ای هست که تا حالا در اون کاری نکردیم. حالا اگه همه اینها رو جمع کنین میبینین که ما حق داریم کمی اعصابمون خورد باشه. ولی ما گروه بزرگی از اعضای کارآمد داریم و من اطمینان دارم که بچه های ما تمام تلاششون رو میکنن و در کنار هم به هدفمون میرسیم. این گروهی هست که ما داریم.
+ با این تکنولوژی شما میتونین بین همه پلتفورمها حرکت کنین , آیا شما تصمیمی برای بازی بین پلتفورمها هم دارین ؟
* خیلی از این مسائل خارج از کنترل ما هستند. ما هنوز کاملآ نمیدونیم که چقدر از Vista Live استفاده خواهیم کرد و بعد از اون میتونیم کارهایی در ارتباط با Vista-360 انجام بدیم. ولی خیلی جالب میشه اگه بتونیم دنیایی بسازیم که در اون صاحبان PS3 با صاحبان XBOX 360 رقابت کنند ولی خیلی از این کارها خارج از کنترل ماست.اگه بخوایم واقع بین باشیم , احتمالآ شما فقط با کسانی که سیستم شما رو دارن بازی میکنین.
موفق باشین.
سایت Game Informer مصاحبه ای با Tim Willits از مسوولان id Software انجام داده که در زیر میخونین :
![%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%851.jpg](/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fdinosaur.persiangig.com%2F1rage%2F%25D8%25B3%25D9%2584%25D8%25A7%25D9%25851.jpg&hash=a1ed7f5ee7fdf1cf08d3d26f8e0d7719)
+ در طول فیلمی که از بازی در کنفرانس Mac پخش میشه , جایی که ما رو سورپرایز میکنه , قسمتهای مسابقه و ریسینگ بازی هست که یک تغییر مسیر خیلی بزرگ در خط مشی id به حساب میاد. اما این تریلر عناصری از سبک FPS هم نشون میده. این بازی کلآ به چه صورتی هست ؟ نصفش ریسینگ و نصفش تیراندازیه ؟ آیا شما در این بازی کسی هستین که از مسابقه ای به مسابقه دیگه میره و در این راه به مردم هم تیراندازی میکنه ؟!
* به طور کلی عناصر زیادی در این بازی وجود دارند. ما از تجربه های قبلی میدونیم که میتونیم کارهای بزرگی در زمینه FPS انجام بدیم.این کار خیلی راحت هست ولی ما میخواستیم این دفعه این سبک رو به کلی عوض کنیم و تغییر بدیم. با کمک تکنولوژی id Tech 5 ما میتونیم زمینهای خیلی بزرگتری درست کنیم و همین طور مسیرهای مسابقه رو بسازیم. این جهان خیلی خیلی بزرگتر از قبل هست. وقتی شما این بازی رو انجام بدین متوجه میشین که زمان بازی در آینده هست. وقتی که تقریبآ کل کره زمین به وسیله شهاب سنگی نابود شده و نسل بشر میخواد همه چیز رو از ابتدا بسازه. در این موقع مرز خوبی و بدی و درست و غلط کمرنگ تر از همیشه شده. شما در اینجا نقش یک خارجی رو بازی میکنین که با مهاجرانی مواجه میشه که در حال دوباره ساختن جامعه خودشون هستند و در این بین یک حکومت شیطانی هم وجود داره و ... . داستان این بازی یک داستان کاملآ کلاسیک هست که شما پهلو به پهلوی مهاجران مقاومت کرده و علیه رژیم شورش میکنین.
یک قسمت Garage در بازی وجود داره که شما میتونین در اون ماشین خودتون رو تغییر بدین و اسلحه های جدید بهش اضافه کنین. بعد از این نوبت به Road Rage میرسه. در اینجا شما به محیط بیرون میرین و سوار ماشینتون میشین و به ماشینهای دیگه و راهزنها تیراندازی میکنین. بعد از این همون طور که انتظار دارین قسمت همیشگی بازیهای id یعنی FPS شروع میشه.همچنین در این بازی عناصر محدودی از Adventure هم وجود داره. البته من از به کار بردن واژه Adventure متنفرم چون بازیهایی شبیه Monkey Island رو به یاد میاره. همین طور نمیخوام از واژه RPG استفاده کنم چون در اون صورت هم بازی WOW به ذهن همه میاد. این بازی یک بازی خطی نیست ولی مرحله ایه. شما زمینهای بی مصرف , مسیرهای مسابقه , مناطق و محیطهای داخلی رو در این بازی مشاهده میکنین. سرگرمی اصلی مردم در این جامعه برای زنده موندن , مسابقه و رقابت هست و به نظر میاد بعد از اون واقعه شهاب سنگ , فقط طرفداران NASCAR زنده موندن. ( با خنده ! )
![%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%852.jpg](/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fdinosaur.persiangig.com%2F1rage%2F%25D8%25B3%25D9%2584%25D8%25A7%25D9%25852.jpg&hash=e2cc7d26ad777012839bf5dec2d4d2eb)
تمرکز اصلی در این بازی تفریحه. ما باید مطمئن بشیم که قسمت FPS بازی مفرحه. همین طور باید مطمئن بشیم که قسمتهای مسابقه ای و جنگ ماشینی و رانندگی هم سرگرم کننده باشه. ما نمیخوایم که چیزی مثل Gran Turismo درست کنیم و بیشتر روی جنبه Arcade بودن بازی کار میکنیم. من همیشه روی روی مفرح بودن , اکشن بودن و آرکید بودن بازی برخلاف واقعی بودن اون مشکل دارم. مثلآ بازیهای ریسینگ شبیه سازی با اینکه عالی هستن ولی چیزی نیستند که من دوستشون داشته باشم.چون صبر و طاقت بازی کردنشون رو ندارم. من دوست دارم راحت رانندگی کنم , همه چیزو بترکونم و خلاصه خوش بگذرونم ! این چیزی هست که دوست دارم با Rage انجام بدم.
+ من میتونیم پیش بینی کنم که مردم وقتی این ویدیو رو در فورمها میبینن چی میگن. Motor Storm با یک FPS فرا آخرالزمانی مخلوط میشه.
* بد هم نیست ! اگه مردم همچین چیزی بگن من اصلآ ناراحت نمیشم. دلیلی که ما و خیلی از بازیسازهای دیگه محیط فرا آخرالزمانی رو در بازیمون قرار میدیم , این هست که به ما اجازه میده تکنولوژی های مدرن رو با تفکرات فانتزی و خیالی خودمون مخلوط کنیم. ما میخوایم این کار رو در id انجام بدیم و همون طور که در ویدیو میبینین , اشیا و آدمهای تغییریافته (Mutant) در این بازی وجود دارند. در این حالت ما آزادی زیادی در ساختن چیزهای مختلف داریم , چون وقتی شما به حیطه تخیل و فانتزی میرین میتونین خیلی کارها بکنین. مثل DOOM 3 در همه چیز نوعی تخیل وجود داره و در این بازی تخیل از این هم فراتر میره و به مرحله جدیدی میرسه.
+ اون مرد آسیایی که توی ویدیو هست کیه ؟
* فروشنده رو میگی ؟! اون فقط یه فروشنده مغازه هست !
+ یعنی آدم مهمی نیست ؟
* نه , حتی یکی از شخصیتهای اصلی بازی هم نیست. تنها کاری که اون توی این ویدیو انجام میده , نمایش دادن جزییات بالایی هست که ما روی شخصیتها کار میکنیم. اون مرد در یکی از شهرهای بزرگ بازی کار میکنه که شما ملاقاتش میکنین. اگه شما به مهمات یا بسته های سلامتی یا اسلحه بهتر نیاز پیدا کنین , با اون صحبت میکنین و اون بهتون چیز جدیدی میفروشه.
+ آیا قسمت تنظیمات و تغییرات بازی هم در اونجا هست ؟
* بله.
+ پیش بینی میکنین چند درصد از بازی به صورت رانندگی هست و چند درصد به صورت تیراندازی ؟
* الآن خیلی سخته که بهتون بگم. شاید 40% رانندگی و 60% هم تیراندازی. نکته ای که در بازی وجود داره اینه که شما میتونین هرجا خواستین از ماشین پیاده بشین. شما رانندگی میکنین و هرجا که خواستین برای چک کردن کلبه های اطراف پیاده میشین.ممکنه در همونجا یک جهش یافته (Mutant) حضور داشته باشه. همچنین ممکنه یک غار پیدا کنین که شما رو کلآ به منطقه جدید دیگه ای ببره.
وقتی دارین مسابقه میدین و در یک مسیر خاص هستین , مسلمآ دوست ندارین که از ماشینتون پیاده بشین ولی این دنیایی که ما به کمک id Tech 5 ساختیم , اجازه میده که این کار رو انجام بدین و همونجا به چیز و هر کسی که خواستیم تیراندازی کنین.
+ خب اینهایی که گفتین یک بازی تک نفره داستانی-رانندگی هست. آیا شما حالت Cooperative رو هم ارائه میکنین ؟
* ما حالت Competitive Multiplayer Deathmatch رو طراحی میکنیم و مشکل با Deathmatch اینه که شما یک برنده و یک بازنده دارین. بیشتر وقتها هم من بازنده هستم ! (میخنده) ولی در حالت Co-op همه میتونن یک برنده باشن و این بازی در بخش Co-op بهتر هم عمل میکنه. ما هنوز همه مکانیزمهای Multiplayer رو طراحی نکردیم , ولی من خیلی شک دارم که حالت Deathmatch در بازیمون داشته باشیم.
+ آیا میشه همه حالت داستانی تک نفره رو به صورت Co-op انجام داد ؟
* ببینین , مشکلاتی بر سر این راه وجود داره. به وسیله Live یا PSN شما دلتون نمیخواد که همه بازی رو به صورت دو نفره انجام بدین , چون بازی بیشتر از 20 ساعت گیم پلی داره. شما بارها و بارها بازی رو قطع و دوباره شروع میکنین. به خاطر همین ما میخوایم قسمت Co-op بازی رو شبیه WOW بسازیم که شما میتونین با هم همکاری کنین و مآموریتهایی رو با هم انجام بدین.مثلآ یک نفر مآموریتی داره که شما هم نیاز به انجام دادنش دارین.پس میرین به اون کمک میکنین. تنها کاری که بازیکن باید انجام بده اینه که بشینه روی صندلی و به XBOX Live وصل بشه و بگرده و یه نفر رو برای انجام مآموریت مشترک پیدا کنه.
![RAGE2.jpg](/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fdinosaur.persiangig.com%2F1rage%2FRAGE2.jpg&hash=db7d5e3e4c836fa729021c1e942c1e28)
+ John Carmack در مورد بازی گفته که به صورت 60 فریم بر ثانیه انجام میشه.این چه معنایی برای بازیکنها داره ؟
* ما وقتی داشتیم تستهای مورد نظر رو روی بازی انجام میدادیم , به 30 فریم بر ثانیه رسیدیم که برای بیشتر بازیها فریم مناسب و روانی هست ولی وقتی شما در بازیتون عناصر رانندگی و مسابقه ای داشته باشین , حتمآ به 60 فریم بر ثانیه نیاز خواهید داشت. این چیزی هست که ازش صحبت میشه.
+ از اونجا که شما در بازیتون یک حالت مسابقه ای دارین و John Carmack هم گفته که از طرفداران پروپاقرص Mario Kart هست , آیا به بازیکنها اجازه میدین که روی سرورهای شما فقط به مسابقه بپردازند ؟
* بله , این مسلمآ یکی از اهداف ما هست که بازیکنان بیان و با هم مآموریتهایی رو در این زمینه انجام بدن. John یکی از طرفداران Mario Kart هست و من هم به ریسینگهای Arcade علاقه زیادی دارم. ممکنه ما مسابقه هایی داشته باشیم که در اون مثلآ شما باید ماشین شماره 3 رو قبل از اینکه به خط پایان برسه از بین ببرین و در عین حال مراقب صدمه هایی که خودتون میبینین و کسانی که بهتون شلیک میکنن هم باشین. اگه ما بخوایم NPC ها رو در بین مسیر مسابقه قرار بدیم و شما مجبور باشین که به اونها صدمه ای نزنین , میتونیم این کار رو انجام بدیم. این کار رو در بازی ای مثل Ridge Racer نمیتونین انجام بدین ولی اینجا میشه. ما میخوایم عناصر Arcade رو به بازی اضافه کنیم.چیزهای مفرح به بازی اضافه کنیم که حتی ممکنه احمقانه باشه ولی سرگرم کننده هست. این دنیا در بازی امکان این کارها رو به ما میده. ما میخوایم در بازی بشکه های شعله ور داشته باشیم و مثلآ شما یه تعداد از بشکه ها رو آتش بزنین و باعث تحرک Mutant ها بشین. این کارها شاید احمقانه باشه ولی خیلی سرگرم کننده و مفرح هست. یکی از چیزهایی که من دوست دارم مردم بعد از بازی کردنشون در مورد اون بگن , اینه که بازی مفرح بود.
+ با توجه به محیطهای فراآخرالزمانی بازی , خیلی از چیزهایی که در جهان این بازی وجود دارند نابود میشن , آیا John فکر میکنه Ferrari اون سالم میمونه ؟!
* Ferrari ها توی گل و خاک زیاد خوب نیستن !
+ یه مقدار در مورد Ferrari صحبت کنیم !
* ( میخنده ) من فکر میکنم که این ماشینها مشکل گرفتن لیسانس رو به وجود میارن. ما زمان زیادی برای لیسانس گرفتن برای چیزهای دیگه نیاز داریم و بیشتر ماشینهای بازی براساس طراحی های خودمون هستند. شما میدونین که John خودش Ferrari ای نداره و اونها رو قطعاتی برای موشک تعویض کرده و اون الآن داره با یک ماشین معمولی رانندگی میکنه.
+ اینکه شما بازی ای کاملآ متفاوت با بقیه بازیهای id میسازین چه حسی داره ؟ آیا کاملآ تغییر جهت دادین ؟
* این کار واقعآ برای ما تازگی داره و در عین حال کار خیلی سختی هم هست. اولین دلیل برای این ادعا این هست که این بازی قسمتهای رانندگی داره , در حالی که هیچ کدوم از ما تا حالا بازی ای در این سبک رو کار نکردیم. طراحی هر سبک از بازیها برای خودش مشکلاتی داره و سخته. مثلآ کسی که بازی RTS میسازه نباید به کسی که بازی FPS میسازه بگه کار تو چقدر آسونه. ما فهمیدیم که کسانی که بازیهای ریسینگ میسازن کار سختی بر دوششون هست. برای همین این ما رو یه کم میترسونه. شما میدونین که بودجه های بازیسازی این روزها خیلی عظیم هست و ما مقدار زیادی پول صرف ساخت بازی میکنیم. ما یک شرکت مستقل هستیم , این یک عنوان کاملآ جدید هست و محدوده ای هست که تا حالا در اون کاری نکردیم. حالا اگه همه اینها رو جمع کنین میبینین که ما حق داریم کمی اعصابمون خورد باشه. ولی ما گروه بزرگی از اعضای کارآمد داریم و من اطمینان دارم که بچه های ما تمام تلاششون رو میکنن و در کنار هم به هدفمون میرسیم. این گروهی هست که ما داریم.
+ با این تکنولوژی شما میتونین بین همه پلتفورمها حرکت کنین , آیا شما تصمیمی برای بازی بین پلتفورمها هم دارین ؟
* خیلی از این مسائل خارج از کنترل ما هستند. ما هنوز کاملآ نمیدونیم که چقدر از Vista Live استفاده خواهیم کرد و بعد از اون میتونیم کارهایی در ارتباط با Vista-360 انجام بدیم. ولی خیلی جالب میشه اگه بتونیم دنیایی بسازیم که در اون صاحبان PS3 با صاحبان XBOX 360 رقابت کنند ولی خیلی از این کارها خارج از کنترل ماست.اگه بخوایم واقع بین باشیم , احتمالآ شما فقط با کسانی که سیستم شما رو دارن بازی میکنین.
![32322sasd323%D8%B3%D8%B3.jpg](/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fdinosaur.persiangig.com%2F1rage%2F32322sasd323%25D8%25B3%25D8%25B3.jpg&hash=2b0db7734aae07feaada82d18ffe6fc8)
موفق باشین.