اين مربوط به بخش اول مصاحبه ميشه اطلاعات جالبي توش هست كه گفتم براي كساني كه زياد از اين بازي اطلاع ندارند مفيد باشه :
مصاحبه Mass Effect قسمت اول
قسمت اول گفتگوي Mass-ively Effect-ive
روي هم رفته ، بعضي ممكن است بحث كنند كه سالهاي آرامي در صنعت بازي داشته ايم. با همه كنسولهاي عمده ارائه شده و تعداد زيادي از بازي هاي بزرگ سال كه قبلا عرضه شده و يا تا سال 2008 به تاخير افتاده ، شما تقريبا مي توانيد بفهميد كه چرا اين اتفاق افتاده است.هنوز، آن كاملا يك سال بزرگي براي مايكروسافت بوده است، اما آنها يك سوپرايز براي پايان سال 2007 دارند. Mass Effect از PRG نيروگاه Bioware به نظر مي رسد كه امسال360 Xbox را به اوج رسانده ، و ما اخيرا گفتگويي با انجمن همكاري Bioware داشته باشيم. ما كاملا تمام جزئيات را بحث كرديم ، بنابراين اينجا مصاحبه را به دو بخش قسمت مي كنيم. بخش اول را براي بدست آوردن چند اطلاعات مهم درباره عمق واقعي بازيها چك كنيد.
PALGN : ظهر بخير ، و ما امروز اينجا هستيم با ...
Chris Preiestly : اسم من Chris Preiestly است و من هماهنگ كننده انجمن Bioware هستم و به استراليا آمدم تا Mass Effect را ارائه دهم.
PALGN : خيلي به سرعت قبل از اينكه ما در باره Mass Effect صحبت كنيم ، مي توانيد يك تاريخچه كوتاه از پيشينه خود با Bioware به ما بدهيد؟ عنوان قبلي كه شما كار مي كرديد چه بود؟
CP: مطمئنا ، من اكنون حدود هفت سال است كه با Bioware هستم . من كارم را با شركت در بخش كنترل كيفي شروع كردم ، بازيهاي خودمان را تست مي كردم ، به ما كمك مي كرد كه آن را بزرگ كنيم و من كارم را تا وقتي كه شركت QA به سمت طراحي Jade Empire سوق يافت ادامه دادم. سپس QA واقعا شروع به تمركز بر روي حوادث انجمن كرد. و آنجا موقعيتي براي من بود كه به آن بخش انتقال يابم. من در انجمن خودمان كاملا حضور كوچكي داشتم، بنابراين آن مانند يك تغيير براي من بود ، زيرا من حسابي خودم را نشان دادم و من توجه كردن را دوست دارم.
PALGN: به طور ناخود آگاه ، لطفا فرض قبلي كه پشت Mass Effect بود را بطور خلاصه توضيح دهيد.
CP: Mass Effect بازي بزرگ بعدي نقش محور است كه از Bioware مي آيد. شما فرمانده Shepard هستيد. شما اولين انسان 'Spectre Agent' هستيد. Spectre شخصي عظيم الجثه حافظ صلح / مامور سازمان سياه مي باشد ، كسي كه ازحد كهكشان خارجي عدالت پاسداري مي كند و مهمات جنگي را هر موقع كه نياز است از بين مي برد. شما ( انسان ) براي جهان عظيم الجثه جديد هستيد همانطور كه او بود. سال بازي به سال 2148 تنظيم شده است ، آينده اي دور و بشر براي انجمن Galactic جديد است . دوره هاي خيلي قديمي تر و بسيار انتشار يافته مانند Asari ، Turians ، Salarians و همين طور الي آخر .بشريت پديده اي نوظهور است و آنها مطمئن نيستند كه چگونه در آن بطور متناسب قرار مي گيرند. بنابراين اين شغل شما است كه شخصا هر كاري را مي توانيد انجام دهيد ، به همان خوبي كه مي توانيد در حالت عام به بشريت تحقق يابيد ، در برابر پيشامدهاي وحشتناك. يك نسل از ماشين هاي فوق العاده هوشمند وجود دارد، حالتي كه همه زندگي را از كهكشان مي خواهد از بين ببرد، بنابراين كار شماست كه آنها را متوقف كنيد.
PALGN : Bioware هميشه نسبت به خلق شخصيتهايش آزاد بوده - اين بار در Mass Effect چگونه بود؟؟
CP:بازي Mass Effect شخصيتهاي بسيار مشتري مدار را دارد كه ما هميشه در Bioware داشته ايم . شما بايد نقش وجودي انسان را بازي كنيد ، هم شخصيت زن و هم مرد ، اما به غير از آن ، گزينه هاي مشتري مداري حقيقتا فراتر از شما هستند. شما صورت ، تن ، اشكال متفاوت از دماغ، بعدهاي مختلفي از چشم ، رنگها ، داريد. اگر شما بخواهيد مي توانيد لبهاي استخواني متفاوتي داشته باشيد ، اگر شما بخواهيد مي توانيد تو خالي داشته باشيد ، خط ابروي خودتان را تغيير دهيد ، اگر بخواهيد مي تواند تارهاي عصبي خود را مانند زن يا مردها بكنيد ، استيل متفاوت از ايستادن موها ، و رنگ موهاي متفاوت . شما به آن اسم مي گذاريد ، آن مشتري مدارترين كاراكتري است كه ما تا كنون داشته ايم.
PALGN : آيا شما يا هركس ديگري در Bioware يا مايكروسافت هميشه سعي كرده كه يك نسخه "مشهور" از Shepard بسازد ؟ آن چگونه پيش رفته است؟
CP: اوه مطمئنا ، ما آن را در همه زمان ها انجام مي دهيم . ما از يك سو شروع كرديم با سعي كردن در كپي كردن افراد ديگر در تيم dev ، شامل Casey Hudson كسي كه پروژه را رهبري مي كند. البته ، البته آن جالب است كه او را هميشه در بازي در خطر مي بينيم. بله ، بازيگران زن و مرد مشهور ، من يك Foxy Brown واقعا خوب را در دهه 1970 در فيلم Black Exploitation با يك آفريقايي بزرگ ديديم ، او واقعا بزرگ بود. بنابرين چهره هاي خوب زيادي در بازي بود.
PALGN : بازي هاي Bioware تاريخچه بزرگي از ديالوگهاي عالي دارد. لطفا توضيح دهيد كه در Mass Effect اين مطلب چگونه پيش رفته است؟
CP : كارمندان نوسينده و رهبران نويسنده ، Drew Karpyshyn ، همراه با Bioware كار عاليي انجام داده اند و ما يك سيستم ديالوگ جديدي داريم – چرخش ديالوگ . بعضي چيزها كه مرا شخصا نگران مي كرد بعنوان يك بازيكن ، آن بود كه به طور متناوب در بازي ، شما كلمات را در بالاي صفحه خواهيد ديد و شما دقيقا همان كلمه ها را در ديالوگها ببينيد. من بعدا به خود آمدم و گفتم كه " چرا من نگران خواندن ان هستم در حالي كه من از قبل مي توانم به آن گوش دهم؟" براي ما ، ما غوطه ور در اين ديالوگ بزرگ و محشر هستيم. آن واقعا غني است و بازي سراسر پر از حرف است ، بنابراين مي توانم به هرچيزي كه شما مي گوييد گوش كنم. به هر حال ، كلمات انتخابي بر روي صفحه يك جور جمع كوچك است، دو ، سه ، چهار كلمه ، فقط به شما يك عقيده مي دهد از آنچه كه ديالوگ هست.بنابراين اگر چه آن يك واكنش شادي / دوستانه است يا يك واكنش خشن / سرزنده ، وقتي شما يك گزينه را انتخاب م كنيد ، كلمه واقعي كه شما از شخصيت گوينده مي شنويد كاملا متفاوت خواهد بود .آنها مي توانند كوتاه تر باشند ، يا جمله هاي خيلي طولاني تر باشند، اما همه آنها يك عقيده را دارند. بنابراين از قبل از طريق احساسات اين به شخصيتها منتقل مي شود، حقيقتا و حقيقتا عاليست.
PALGN : آيا نبرد بيشتر بصورت turn-base است ، همانند آنچه كه در KOTOR بود ، يا نزديكتر به Jade Empire است ؟ در مورد جنبه هاي ديگر نبرد چه چيزي وجود دارد؟
CP : اوه بله دو مورد ، آن نزديك به Jade Empire است . نبرد در اينجا به صورت turn-base نيست. آن در زمان واقعي ، و شخص سوم جنگ زيست مي كند.اگر شما بخواهيد يك نتيجه را ترسيم كنيد، آن بيشتر شبيه Jade Empire است تا در برابر آن بازي مانند Full Spectrum Warrior . اين جايي است كه شما يك نبرد Real-time انجام مي دهيد، اگر چه شما از تفنگيهايي استفاده مي كنيد كه در دسترس هستند از قبيل تفنگ هاي هجومي و شاتگان يا يك تركيبي از قدرت حياتي شما و توانايي تكنيكي شما ، به موازات آن مي توان از جوخه نبرد استفاده كرد.ما واقعا يك سيستم AI خوب براي اين بخش داريم ، به همان صورت دشمنان. بنابراين آنها در پناه پوشش حركت مي كنند ، فقط در آنجا نايستاده اند تا گلوله بخورند. شما همچنين مي توانيد فرمانهايي مانند " به اين نقطه حركت كنيد" و " در جايي كه هستيد باقي بمانيد و از آنجا حفاظت كنيد " ، " به هدف من حمله كنيد " را با يك كنترل ساده بر روي d-pad صادر كنيد. بنابراين آن خيلي سريعتر است ، خيلي بيشتر از سيستم نبردي كه در رويروي شما است.
PALGN : شما در مورد توانايي هاي تكنولوژيكي و حياتي متفاوت نكاتي را بيان كرديد ، لطفا مي توانيد كمي بيشتر در اين مورد توضيح دهيد؟
CP : بسته به اينكه از چه كلاسي شروع مي كنيد ، ما شش كلاس متفاوت براي انتخاب از آن داريم. بعضي از شخصيتها يكي از دو توانايي كه توانايي تكنولوژيكي و توانايي حياتي خوانده مي شود را دارند. توانايي قدرت تكنولوژيكي تقريبا يك ارزيابي از Hacher هاي مدرن روز شما دارد. شما مي توانيد از قدرتتان براي انجام كارها استفاده كنيد از قبيل برداشتن ماشين دشمن يا اسلحه دشمن ، براي اينكه آنها را به گروه خود ببريد، شما مي توانيد فايلهاي كامپيوتر را آشكار كنيد ، در بالاي سپرها كار كنيد ، سپر حفاظتي حريف را وقتي كه آنها انتظار آن را ندارند را بياندازيد و الي آخر. قدرت حياتي يك جور قدرت انرژي سياه است ، تقريبا مانند جادو در طبيعت. شما مي توانيد كارها را مانند زندگي حريفانتان در هوا انجام دهيد ، آنها را در عرض اتاق پرتا ب كنيد. شما مي توانيد اندامتان را در خارج از sync و در جهان موجود حركت دهيد ، بنابراين گلوله ها از ميان شما عبور خواهند كرد و صدمات كمتري را وارد خواهند كرد شما همچنين مي توانند كارها را مانند يك كوانتوم انفرادي انجام دهيد ، كه شروع به شلاق زدن به تمامي اشياء معلق و افراد كه در وسط اتاق هستند مي كند كه ايجاد يك گرداب صدمه رسان مي كند.
PALGN : چگونه يك بازيكن اين قدرت را بدست خواهد آورد؟
CP : همه چيز به كلاسي كه شما انتخاب كرده ايد دارد. بنابراين براي مثال ، اگر شما سربازي را برداريد ، شما با اسلحه مناسب با آن بازي آشنا خواهيد شد ، اما شما هيچ قدرت حياتي يا تكنولوژيكي نخواهيد داشت. اين برخلاف مهارت است ، كه يك سلحشور حياتي دارد. شما تمامي توانايي ها ي حياتي را خواهيد داشت اما مهارت كمي با تفنگ و قدرتهاي تكنولوژيكي خواهيد داشت. ما همچنين يك جفت كلاس تركيبي هم داريم ، كه به شما اجازه مي دهد از بعضي از اسلحه ها و توانايي ها در يك زمان واحد استفاده كنيد.
همانطور كه سطح شما در بازي بالا مي رود ، شما نكات تجربيي را با استفاده از انتخابهايي كه انجام مي دهيد، دشمناني كه مي كشيد، و تمامي نكاتي كه بدست مي آوريد به دست مي آوريد ، شما مي توانيد نكات را به هر مهارت يا توانايي كه مي خواهيد اختصاص دهيد. شما مي توانيد توانايي پرتابي و ويرانگري خود را به صورت يك قدرت حياتي افزايش دهيد ، تا آنقدر دور شويد كه توانايي زندگي را باز كنيد. از آنجا ، شما مي توانيد افزايش ويرانگري يا شروع بهبود امكانات زندگي را افزايش دهيد.
PALGN : Bioshock ، در حاليكه آن يك بازي بزرگي است واقعا بر اساس قولهاي واقعي انتخابهاي واقعي تحويل نشده است. در KOTOR و Jade Empire ، شما مي توانيد به راحتي در پايان هر بازي تغيير دهيد . رفتارهاي اخلاقي در Mass Effect چگونه است؟
CP: در Jade Empire ، چيزي بود كه ما آن را مي توانستيم اثرات see-saw بناميم. آن واقعا مهم نيست كه شما تا آن نقطه چه چيزي انجام مي دهيد. تيم Mass Effect واقعا به آن نگاه مي كند و با اين وجود "خوب" آن خوشايند است. اما آن هيچ احساسي را واقعا ايجاد نمي كند.براي Mass Effect ما اين سيستم را داريم به نامهاي Paragon و Renegade .شما گونه هاي مشابهي از انتخابها را بدست آورده ايد كه در هر دوي KOTOR يا Jade Empire داشتيد ، چايي كه شما انتخابهاي داشتيد كه كمي دوستانه، زيباتر و خوش آيند تر بود ، كه انتخابهاي Paragon بودند. شما آنهايي را داشتيد كه كمي سخت تر بود ، و كمي تاريك تر،اما ترجيحا نسبت به تاثير see-saw ، در جايي كه شما سه انتخاب "خوب" مينور و يك انتخاب "بد" ماژور داشتيد، و ناگهان شما جهت يابي را تغيير مي داديد. Mass Effect برا ي همه چيز يك track نگه مي دارد كه شما از طريق تمام بازي آن را انجام داده ايد. بنابراين آن يك وضعيت يا وضعيت ديگري نيست ، بنابراين آن تماما از طريق پايان تمام بازي به توازن مي رسد و بسته به انتخابها كه شما انجام مي دهيد بازي مطابق با آن پايان مي پذيرد.
PALGN : جهان در Mass Effect چقدر بزرگ است؟ و مسافرتي كه بازيگران خواهند داشت به چه معناست؟ در كنار كره خاكي آيا هيچ ايستگاه فضايي يا فضاپيمايي وجود دارد كه بازيكنان بتوانند از طريق آن عملي انجام دهند يا كاوش كنند؟
CP: آن بزرگ است . آن فقط يك جهان ساده نيست ، آنطور كه در Jade Empire بود. آن از لحاظ طبيعي شبيه KOTOR است ، در آن شما به اين كهكشان پهنوار نگاه مي كرديد، آن به آن اندازه پهنوار بود كه شما در آن كاووش كنيد.شما مي رفتيد كه از يك Starship استفاده كنيد ، SS Normandy ، كه قرار بود كشتي شما شود. آن قرار نبود كوچك باشد ، يك جور كشتي X-wing fighter ، كه حقيقتا يك كشتي بزرگ بادباني نهاني است با خدمه هاي كامل دكترها ، ناخدايان ، مهندسين ، كشتيرانان تا به دور كهكشان بروند.شما عهده دار آن هستيد ، بنابراين شما بايد سرنوشت آن را تنظيم كنيد ، از قبيل ستاره هاي خوشه اي ، سيستم و سپس سياره. بعضي سياره ها خيلي زياد ادامه نمي يابند . بنابراين ، براي مثال ، اگر شما از طريق سيستم خورشيدي خودمان برويد ، و اگر شما به زميني از يك سياره مانند ژوپيتر برويد شما درخواهيد يافت چيز زيادي آنجا نيست . شما بطور اجمالي آنرا بررسي خواهيد كرد و خواهيد گفت كه آن يك توپ بزرگ از گازهاست و چيز بيشتري نيست كه در اينجا بمانيم اگر شما به فرود بر روي زمين فكر كنيد ، آن مي تواند كاملا بواسطه طوفانهاي سهمگين مهلك باشد بنابراين شماممكن است همانطور در امتداد آن حركت كنيد. اما اگر شما به جايي همانند زمين پرواز كنيد ، براي مثال ، شما درخواهيد يافت اينجا مكاني است كه شما مي توانيد فرود بياييد و كاووش كنيد.( نكته : زمين حقيقتا در بازي وجود ندارد.)
سياره هاي مختلف اندازه هاي مختلفي دارند . گاهي اوقات شما مي توانيد با پاي خودتان به كاووش برويد ، گاهي سياره ها خيلي وسيع مي شوند ، شما مي توانيد در جايي كه MAKO ناميده مي شود اين قسمي از تركيبهاي همه نوع وسايل نقليه و تانك است. گاهي اوقات شما بايد در آن رانندگي كنيد زيرا راهپيمايي احساسي را ايجاد نخواهد كرد . حدود 200 تا 250 مكان جداگانه از قبيل سياره ها ، استروئيدها ، كشتي ها ي متروكه در Mass Effect وجود دارد. همه آنها قابل كاووش نخواهند بود اما حدود 10-20% آنها داستاني و قابل بازي است . شما مجموعه اي از بازيهاي كوچك را داريد كه از طريق يك بازي كلي مي توانيد بفهميد كه مي توانيد در آنها فرود بياييد يا كاووش كنيد. بعضي وقتها شما بطور اجمالي آنها را بررسي مي كنيد و مي فهميد كه يك ماده معدني جديد يا گاز ناشناسي وجود دارد . شما اين اطلاعات را براي نكات تجربي جمع مي كنيد و براي بازكردن يك داستان ديگر از طريق بازي اقدام مي كنيد.
بنابراين خيلي از چيزها وجود دارد كه مي توان در Mass Effect انجام داد . آن واقعا خيلي بزرگ است براي يك بازيكن كه چقدر مي تواند كاووش كند.
همه آنها مي تواند همين امروز باشد. براي فردا ميزان شود ، براي بخش دوم مصاحبه در جايي كه ما بيشتر در مورد Mass Effect صحبت خواهيم كرد يا همچنين بعضي Bioware و يا آينده اي كه در انتظار است.
بخش دوم هم داره اماده ميشه .
با تشكر از دوستان.
مصاحبه Mass Effect قسمت اول
قسمت اول گفتگوي Mass-ively Effect-ive
روي هم رفته ، بعضي ممكن است بحث كنند كه سالهاي آرامي در صنعت بازي داشته ايم. با همه كنسولهاي عمده ارائه شده و تعداد زيادي از بازي هاي بزرگ سال كه قبلا عرضه شده و يا تا سال 2008 به تاخير افتاده ، شما تقريبا مي توانيد بفهميد كه چرا اين اتفاق افتاده است.هنوز، آن كاملا يك سال بزرگي براي مايكروسافت بوده است، اما آنها يك سوپرايز براي پايان سال 2007 دارند. Mass Effect از PRG نيروگاه Bioware به نظر مي رسد كه امسال360 Xbox را به اوج رسانده ، و ما اخيرا گفتگويي با انجمن همكاري Bioware داشته باشيم. ما كاملا تمام جزئيات را بحث كرديم ، بنابراين اينجا مصاحبه را به دو بخش قسمت مي كنيم. بخش اول را براي بدست آوردن چند اطلاعات مهم درباره عمق واقعي بازيها چك كنيد.
PALGN : ظهر بخير ، و ما امروز اينجا هستيم با ...
Chris Preiestly : اسم من Chris Preiestly است و من هماهنگ كننده انجمن Bioware هستم و به استراليا آمدم تا Mass Effect را ارائه دهم.
PALGN : خيلي به سرعت قبل از اينكه ما در باره Mass Effect صحبت كنيم ، مي توانيد يك تاريخچه كوتاه از پيشينه خود با Bioware به ما بدهيد؟ عنوان قبلي كه شما كار مي كرديد چه بود؟
CP: مطمئنا ، من اكنون حدود هفت سال است كه با Bioware هستم . من كارم را با شركت در بخش كنترل كيفي شروع كردم ، بازيهاي خودمان را تست مي كردم ، به ما كمك مي كرد كه آن را بزرگ كنيم و من كارم را تا وقتي كه شركت QA به سمت طراحي Jade Empire سوق يافت ادامه دادم. سپس QA واقعا شروع به تمركز بر روي حوادث انجمن كرد. و آنجا موقعيتي براي من بود كه به آن بخش انتقال يابم. من در انجمن خودمان كاملا حضور كوچكي داشتم، بنابراين آن مانند يك تغيير براي من بود ، زيرا من حسابي خودم را نشان دادم و من توجه كردن را دوست دارم.
PALGN: به طور ناخود آگاه ، لطفا فرض قبلي كه پشت Mass Effect بود را بطور خلاصه توضيح دهيد.
CP: Mass Effect بازي بزرگ بعدي نقش محور است كه از Bioware مي آيد. شما فرمانده Shepard هستيد. شما اولين انسان 'Spectre Agent' هستيد. Spectre شخصي عظيم الجثه حافظ صلح / مامور سازمان سياه مي باشد ، كسي كه ازحد كهكشان خارجي عدالت پاسداري مي كند و مهمات جنگي را هر موقع كه نياز است از بين مي برد. شما ( انسان ) براي جهان عظيم الجثه جديد هستيد همانطور كه او بود. سال بازي به سال 2148 تنظيم شده است ، آينده اي دور و بشر براي انجمن Galactic جديد است . دوره هاي خيلي قديمي تر و بسيار انتشار يافته مانند Asari ، Turians ، Salarians و همين طور الي آخر .بشريت پديده اي نوظهور است و آنها مطمئن نيستند كه چگونه در آن بطور متناسب قرار مي گيرند. بنابراين اين شغل شما است كه شخصا هر كاري را مي توانيد انجام دهيد ، به همان خوبي كه مي توانيد در حالت عام به بشريت تحقق يابيد ، در برابر پيشامدهاي وحشتناك. يك نسل از ماشين هاي فوق العاده هوشمند وجود دارد، حالتي كه همه زندگي را از كهكشان مي خواهد از بين ببرد، بنابراين كار شماست كه آنها را متوقف كنيد.
PALGN : Bioware هميشه نسبت به خلق شخصيتهايش آزاد بوده - اين بار در Mass Effect چگونه بود؟؟
CP:بازي Mass Effect شخصيتهاي بسيار مشتري مدار را دارد كه ما هميشه در Bioware داشته ايم . شما بايد نقش وجودي انسان را بازي كنيد ، هم شخصيت زن و هم مرد ، اما به غير از آن ، گزينه هاي مشتري مداري حقيقتا فراتر از شما هستند. شما صورت ، تن ، اشكال متفاوت از دماغ، بعدهاي مختلفي از چشم ، رنگها ، داريد. اگر شما بخواهيد مي توانيد لبهاي استخواني متفاوتي داشته باشيد ، اگر شما بخواهيد مي توانيد تو خالي داشته باشيد ، خط ابروي خودتان را تغيير دهيد ، اگر بخواهيد مي تواند تارهاي عصبي خود را مانند زن يا مردها بكنيد ، استيل متفاوت از ايستادن موها ، و رنگ موهاي متفاوت . شما به آن اسم مي گذاريد ، آن مشتري مدارترين كاراكتري است كه ما تا كنون داشته ايم.
PALGN : آيا شما يا هركس ديگري در Bioware يا مايكروسافت هميشه سعي كرده كه يك نسخه "مشهور" از Shepard بسازد ؟ آن چگونه پيش رفته است؟
CP: اوه مطمئنا ، ما آن را در همه زمان ها انجام مي دهيم . ما از يك سو شروع كرديم با سعي كردن در كپي كردن افراد ديگر در تيم dev ، شامل Casey Hudson كسي كه پروژه را رهبري مي كند. البته ، البته آن جالب است كه او را هميشه در بازي در خطر مي بينيم. بله ، بازيگران زن و مرد مشهور ، من يك Foxy Brown واقعا خوب را در دهه 1970 در فيلم Black Exploitation با يك آفريقايي بزرگ ديديم ، او واقعا بزرگ بود. بنابرين چهره هاي خوب زيادي در بازي بود.
PALGN : بازي هاي Bioware تاريخچه بزرگي از ديالوگهاي عالي دارد. لطفا توضيح دهيد كه در Mass Effect اين مطلب چگونه پيش رفته است؟
CP : كارمندان نوسينده و رهبران نويسنده ، Drew Karpyshyn ، همراه با Bioware كار عاليي انجام داده اند و ما يك سيستم ديالوگ جديدي داريم – چرخش ديالوگ . بعضي چيزها كه مرا شخصا نگران مي كرد بعنوان يك بازيكن ، آن بود كه به طور متناوب در بازي ، شما كلمات را در بالاي صفحه خواهيد ديد و شما دقيقا همان كلمه ها را در ديالوگها ببينيد. من بعدا به خود آمدم و گفتم كه " چرا من نگران خواندن ان هستم در حالي كه من از قبل مي توانم به آن گوش دهم؟" براي ما ، ما غوطه ور در اين ديالوگ بزرگ و محشر هستيم. آن واقعا غني است و بازي سراسر پر از حرف است ، بنابراين مي توانم به هرچيزي كه شما مي گوييد گوش كنم. به هر حال ، كلمات انتخابي بر روي صفحه يك جور جمع كوچك است، دو ، سه ، چهار كلمه ، فقط به شما يك عقيده مي دهد از آنچه كه ديالوگ هست.بنابراين اگر چه آن يك واكنش شادي / دوستانه است يا يك واكنش خشن / سرزنده ، وقتي شما يك گزينه را انتخاب م كنيد ، كلمه واقعي كه شما از شخصيت گوينده مي شنويد كاملا متفاوت خواهد بود .آنها مي توانند كوتاه تر باشند ، يا جمله هاي خيلي طولاني تر باشند، اما همه آنها يك عقيده را دارند. بنابراين از قبل از طريق احساسات اين به شخصيتها منتقل مي شود، حقيقتا و حقيقتا عاليست.
PALGN : آيا نبرد بيشتر بصورت turn-base است ، همانند آنچه كه در KOTOR بود ، يا نزديكتر به Jade Empire است ؟ در مورد جنبه هاي ديگر نبرد چه چيزي وجود دارد؟
CP : اوه بله دو مورد ، آن نزديك به Jade Empire است . نبرد در اينجا به صورت turn-base نيست. آن در زمان واقعي ، و شخص سوم جنگ زيست مي كند.اگر شما بخواهيد يك نتيجه را ترسيم كنيد، آن بيشتر شبيه Jade Empire است تا در برابر آن بازي مانند Full Spectrum Warrior . اين جايي است كه شما يك نبرد Real-time انجام مي دهيد، اگر چه شما از تفنگيهايي استفاده مي كنيد كه در دسترس هستند از قبيل تفنگ هاي هجومي و شاتگان يا يك تركيبي از قدرت حياتي شما و توانايي تكنيكي شما ، به موازات آن مي توان از جوخه نبرد استفاده كرد.ما واقعا يك سيستم AI خوب براي اين بخش داريم ، به همان صورت دشمنان. بنابراين آنها در پناه پوشش حركت مي كنند ، فقط در آنجا نايستاده اند تا گلوله بخورند. شما همچنين مي توانيد فرمانهايي مانند " به اين نقطه حركت كنيد" و " در جايي كه هستيد باقي بمانيد و از آنجا حفاظت كنيد " ، " به هدف من حمله كنيد " را با يك كنترل ساده بر روي d-pad صادر كنيد. بنابراين آن خيلي سريعتر است ، خيلي بيشتر از سيستم نبردي كه در رويروي شما است.
PALGN : شما در مورد توانايي هاي تكنولوژيكي و حياتي متفاوت نكاتي را بيان كرديد ، لطفا مي توانيد كمي بيشتر در اين مورد توضيح دهيد؟
CP : بسته به اينكه از چه كلاسي شروع مي كنيد ، ما شش كلاس متفاوت براي انتخاب از آن داريم. بعضي از شخصيتها يكي از دو توانايي كه توانايي تكنولوژيكي و توانايي حياتي خوانده مي شود را دارند. توانايي قدرت تكنولوژيكي تقريبا يك ارزيابي از Hacher هاي مدرن روز شما دارد. شما مي توانيد از قدرتتان براي انجام كارها استفاده كنيد از قبيل برداشتن ماشين دشمن يا اسلحه دشمن ، براي اينكه آنها را به گروه خود ببريد، شما مي توانيد فايلهاي كامپيوتر را آشكار كنيد ، در بالاي سپرها كار كنيد ، سپر حفاظتي حريف را وقتي كه آنها انتظار آن را ندارند را بياندازيد و الي آخر. قدرت حياتي يك جور قدرت انرژي سياه است ، تقريبا مانند جادو در طبيعت. شما مي توانيد كارها را مانند زندگي حريفانتان در هوا انجام دهيد ، آنها را در عرض اتاق پرتا ب كنيد. شما مي توانيد اندامتان را در خارج از sync و در جهان موجود حركت دهيد ، بنابراين گلوله ها از ميان شما عبور خواهند كرد و صدمات كمتري را وارد خواهند كرد شما همچنين مي توانند كارها را مانند يك كوانتوم انفرادي انجام دهيد ، كه شروع به شلاق زدن به تمامي اشياء معلق و افراد كه در وسط اتاق هستند مي كند كه ايجاد يك گرداب صدمه رسان مي كند.
PALGN : چگونه يك بازيكن اين قدرت را بدست خواهد آورد؟
CP : همه چيز به كلاسي كه شما انتخاب كرده ايد دارد. بنابراين براي مثال ، اگر شما سربازي را برداريد ، شما با اسلحه مناسب با آن بازي آشنا خواهيد شد ، اما شما هيچ قدرت حياتي يا تكنولوژيكي نخواهيد داشت. اين برخلاف مهارت است ، كه يك سلحشور حياتي دارد. شما تمامي توانايي ها ي حياتي را خواهيد داشت اما مهارت كمي با تفنگ و قدرتهاي تكنولوژيكي خواهيد داشت. ما همچنين يك جفت كلاس تركيبي هم داريم ، كه به شما اجازه مي دهد از بعضي از اسلحه ها و توانايي ها در يك زمان واحد استفاده كنيد.
همانطور كه سطح شما در بازي بالا مي رود ، شما نكات تجربيي را با استفاده از انتخابهايي كه انجام مي دهيد، دشمناني كه مي كشيد، و تمامي نكاتي كه بدست مي آوريد به دست مي آوريد ، شما مي توانيد نكات را به هر مهارت يا توانايي كه مي خواهيد اختصاص دهيد. شما مي توانيد توانايي پرتابي و ويرانگري خود را به صورت يك قدرت حياتي افزايش دهيد ، تا آنقدر دور شويد كه توانايي زندگي را باز كنيد. از آنجا ، شما مي توانيد افزايش ويرانگري يا شروع بهبود امكانات زندگي را افزايش دهيد.
PALGN : Bioshock ، در حاليكه آن يك بازي بزرگي است واقعا بر اساس قولهاي واقعي انتخابهاي واقعي تحويل نشده است. در KOTOR و Jade Empire ، شما مي توانيد به راحتي در پايان هر بازي تغيير دهيد . رفتارهاي اخلاقي در Mass Effect چگونه است؟
CP: در Jade Empire ، چيزي بود كه ما آن را مي توانستيم اثرات see-saw بناميم. آن واقعا مهم نيست كه شما تا آن نقطه چه چيزي انجام مي دهيد. تيم Mass Effect واقعا به آن نگاه مي كند و با اين وجود "خوب" آن خوشايند است. اما آن هيچ احساسي را واقعا ايجاد نمي كند.براي Mass Effect ما اين سيستم را داريم به نامهاي Paragon و Renegade .شما گونه هاي مشابهي از انتخابها را بدست آورده ايد كه در هر دوي KOTOR يا Jade Empire داشتيد ، چايي كه شما انتخابهاي داشتيد كه كمي دوستانه، زيباتر و خوش آيند تر بود ، كه انتخابهاي Paragon بودند. شما آنهايي را داشتيد كه كمي سخت تر بود ، و كمي تاريك تر،اما ترجيحا نسبت به تاثير see-saw ، در جايي كه شما سه انتخاب "خوب" مينور و يك انتخاب "بد" ماژور داشتيد، و ناگهان شما جهت يابي را تغيير مي داديد. Mass Effect برا ي همه چيز يك track نگه مي دارد كه شما از طريق تمام بازي آن را انجام داده ايد. بنابراين آن يك وضعيت يا وضعيت ديگري نيست ، بنابراين آن تماما از طريق پايان تمام بازي به توازن مي رسد و بسته به انتخابها كه شما انجام مي دهيد بازي مطابق با آن پايان مي پذيرد.
PALGN : جهان در Mass Effect چقدر بزرگ است؟ و مسافرتي كه بازيگران خواهند داشت به چه معناست؟ در كنار كره خاكي آيا هيچ ايستگاه فضايي يا فضاپيمايي وجود دارد كه بازيكنان بتوانند از طريق آن عملي انجام دهند يا كاوش كنند؟
CP: آن بزرگ است . آن فقط يك جهان ساده نيست ، آنطور كه در Jade Empire بود. آن از لحاظ طبيعي شبيه KOTOR است ، در آن شما به اين كهكشان پهنوار نگاه مي كرديد، آن به آن اندازه پهنوار بود كه شما در آن كاووش كنيد.شما مي رفتيد كه از يك Starship استفاده كنيد ، SS Normandy ، كه قرار بود كشتي شما شود. آن قرار نبود كوچك باشد ، يك جور كشتي X-wing fighter ، كه حقيقتا يك كشتي بزرگ بادباني نهاني است با خدمه هاي كامل دكترها ، ناخدايان ، مهندسين ، كشتيرانان تا به دور كهكشان بروند.شما عهده دار آن هستيد ، بنابراين شما بايد سرنوشت آن را تنظيم كنيد ، از قبيل ستاره هاي خوشه اي ، سيستم و سپس سياره. بعضي سياره ها خيلي زياد ادامه نمي يابند . بنابراين ، براي مثال ، اگر شما از طريق سيستم خورشيدي خودمان برويد ، و اگر شما به زميني از يك سياره مانند ژوپيتر برويد شما درخواهيد يافت چيز زيادي آنجا نيست . شما بطور اجمالي آنرا بررسي خواهيد كرد و خواهيد گفت كه آن يك توپ بزرگ از گازهاست و چيز بيشتري نيست كه در اينجا بمانيم اگر شما به فرود بر روي زمين فكر كنيد ، آن مي تواند كاملا بواسطه طوفانهاي سهمگين مهلك باشد بنابراين شماممكن است همانطور در امتداد آن حركت كنيد. اما اگر شما به جايي همانند زمين پرواز كنيد ، براي مثال ، شما درخواهيد يافت اينجا مكاني است كه شما مي توانيد فرود بياييد و كاووش كنيد.( نكته : زمين حقيقتا در بازي وجود ندارد.)
سياره هاي مختلف اندازه هاي مختلفي دارند . گاهي اوقات شما مي توانيد با پاي خودتان به كاووش برويد ، گاهي سياره ها خيلي وسيع مي شوند ، شما مي توانيد در جايي كه MAKO ناميده مي شود اين قسمي از تركيبهاي همه نوع وسايل نقليه و تانك است. گاهي اوقات شما بايد در آن رانندگي كنيد زيرا راهپيمايي احساسي را ايجاد نخواهد كرد . حدود 200 تا 250 مكان جداگانه از قبيل سياره ها ، استروئيدها ، كشتي ها ي متروكه در Mass Effect وجود دارد. همه آنها قابل كاووش نخواهند بود اما حدود 10-20% آنها داستاني و قابل بازي است . شما مجموعه اي از بازيهاي كوچك را داريد كه از طريق يك بازي كلي مي توانيد بفهميد كه مي توانيد در آنها فرود بياييد يا كاووش كنيد. بعضي وقتها شما بطور اجمالي آنها را بررسي مي كنيد و مي فهميد كه يك ماده معدني جديد يا گاز ناشناسي وجود دارد . شما اين اطلاعات را براي نكات تجربي جمع مي كنيد و براي بازكردن يك داستان ديگر از طريق بازي اقدام مي كنيد.
بنابراين خيلي از چيزها وجود دارد كه مي توان در Mass Effect انجام داد . آن واقعا خيلي بزرگ است براي يك بازيكن كه چقدر مي تواند كاووش كند.
همه آنها مي تواند همين امروز باشد. براي فردا ميزان شود ، براي بخش دوم مصاحبه در جايي كه ما بيشتر در مورد Mass Effect صحبت خواهيم كرد يا همچنين بعضي Bioware و يا آينده اي كه در انتظار است.
بخش دوم هم داره اماده ميشه .
با تشكر از دوستان.