مصاحبه : Masseffect

Gartall

کاربر سایت
اين مربوط به بخش اول مصاحبه ميشه اطلاعات جالبي توش هست كه گفتم براي كساني كه زياد از اين بازي اطلاع ندارند مفيد باشه :


مصاحبه Mass Effect قسمت اول

قسمت اول گفتگوي Mass-ively Effect-ive
روي هم رفته ، بعضي ممكن است بحث كنند كه سالهاي آرامي در صنعت بازي داشته ايم. با همه كنسولهاي عمده ارائه شده و تعداد زيادي از بازي هاي بزرگ سال كه قبلا عرضه شده و يا تا سال 2008 به تاخير افتاده ، شما تقريبا مي توانيد بفهميد كه چرا اين اتفاق افتاده است.هنوز، آن كاملا يك سال بزرگي براي مايكروسافت بوده است، اما آنها يك سوپرايز براي پايان سال 2007 دارند. Mass Effect از PRG نيروگاه Bioware به نظر مي رسد كه امسال360 Xbox را به اوج رسانده ، و ما اخيرا گفتگويي با انجمن همكاري Bioware داشته باشيم. ما كاملا تمام جزئيات را بحث كرديم ، بنابراين اينجا مصاحبه را به دو بخش قسمت مي كنيم. بخش اول را براي بدست آوردن چند اطلاعات مهم درباره عمق واقعي بازيها چك كنيد.

PALGN : ظهر بخير ، و ما امروز اينجا هستيم با ...

Chris Preiestly : اسم من Chris Preiestly است و من هماهنگ كننده انجمن Bioware هستم و به استراليا آمدم تا Mass Effect را ارائه دهم.
PALGN : خيلي به سرعت قبل از اينكه ما در باره Mass Effect صحبت كنيم ، مي توانيد يك تاريخچه كوتاه از پيشينه خود با Bioware به ما بدهيد؟ عنوان قبلي كه شما كار مي كرديد چه بود؟
CP: مطمئنا ، من اكنون حدود هفت سال است كه با Bioware هستم . من كارم را با شركت در بخش كنترل كيفي شروع كردم ، بازيهاي خودمان را تست مي كردم ، به ما كمك مي كرد كه آن را بزرگ كنيم و من كارم را تا وقتي كه شركت QA به سمت طراحي Jade Empire سوق يافت ادامه دادم. سپس QA واقعا شروع به تمركز بر روي حوادث انجمن كرد. و آنجا موقعيتي براي من بود كه به آن بخش انتقال يابم. من در انجمن خودمان كاملا حضور كوچكي داشتم، بنابراين آن مانند يك تغيير براي من بود ، زيرا من حسابي خودم را نشان دادم و من توجه كردن را دوست دارم.


inside_media.php

PALGN: به طور ناخود آگاه ، لطفا فرض قبلي كه پشت Mass Effect بود را بطور خلاصه توضيح دهيد.

CP: Mass Effect بازي بزرگ بعدي نقش محور است كه از Bioware مي آيد. شما فرمانده Shepard هستيد. شما اولين انسان 'Spectre Agent' هستيد. Spectre شخصي عظيم الجثه حافظ صلح / مامور سازمان سياه مي باشد ، كسي كه ازحد كهكشان خارجي عدالت پاسداري مي كند و مهمات جنگي را هر موقع كه نياز است از بين مي برد. شما ( انسان ) براي جهان عظيم الجثه جديد هستيد همانطور كه او بود. سال بازي به سال 2148 تنظيم شده است ، آينده اي دور و بشر براي انجمن Galactic جديد است . دوره هاي خيلي قديمي تر و بسيار انتشار يافته مانند Asari ، Turians ، Salarians و همين طور الي آخر .بشريت پديده اي نوظهور است و آنها مطمئن نيستند كه چگونه در آن بطور متناسب قرار مي گيرند. بنابراين اين شغل شما است كه شخصا هر كاري را مي توانيد انجام دهيد ، به همان خوبي كه مي توانيد در حالت عام به بشريت تحقق يابيد ، در برابر پيشامدهاي وحشتناك. يك نسل از ماشين هاي فوق العاده هوشمند وجود دارد، حالتي كه همه زندگي را از كهكشان مي خواهد از بين ببرد، بنابراين كار شماست كه آنها را متوقف كنيد.

PALGN : Bioware هميشه نسبت به خلق شخصيتهايش آزاد بوده - اين بار در Mass Effect چگونه بود؟؟

CP:بازي Mass Effect شخصيتهاي بسيار مشتري مدار را دارد كه ما هميشه در Bioware داشته ايم . شما بايد نقش وجودي انسان را بازي كنيد ، هم شخصيت زن و هم مرد ، اما به غير از آن ، گزينه هاي مشتري مداري حقيقتا فراتر از شما هستند. شما صورت ، تن ، اشكال متفاوت از دماغ، بعدهاي مختلفي از چشم ، رنگها ، داريد. اگر شما بخواهيد مي توانيد لبهاي استخواني متفاوتي داشته باشيد ، اگر شما بخواهيد مي توانيد تو خالي داشته باشيد ، خط ابروي خودتان را تغيير دهيد ، اگر بخواهيد مي تواند تارهاي عصبي خود را مانند زن يا مردها بكنيد ، استيل متفاوت از ايستادن موها ، و رنگ موهاي متفاوت . شما به آن اسم مي گذاريد ، آن مشتري مدارترين كاراكتري است كه ما تا كنون داشته ايم.

PALGN : آيا شما يا هركس ديگري در Bioware يا مايكروسافت هميشه سعي كرده كه يك نسخه "مشهور" از Shepard بسازد ؟ آن چگونه پيش رفته است؟

CP: اوه مطمئنا ، ما آن را در همه زمان ها انجام مي دهيم . ما از يك سو شروع كرديم با سعي كردن در كپي كردن افراد ديگر در تيم dev ، شامل Casey Hudson كسي كه پروژه را رهبري مي كند. البته ، البته آن جالب است كه او را هميشه در بازي در خطر مي بينيم. بله ، بازيگران زن و مرد مشهور ، من يك Foxy Brown واقعا خوب را در دهه 1970 در فيلم Black Exploitation با يك آفريقايي بزرگ ديديم ، او واقعا بزرگ بود. بنابرين چهره هاي خوب زيادي در بازي بود.

PALGN : بازي هاي Bioware تاريخچه بزرگي از ديالوگهاي عالي دارد. لطفا توضيح دهيد كه در Mass Effect اين مطلب چگونه پيش رفته است؟

CP : كارمندان نوسينده و رهبران نويسنده ، Drew Karpyshyn ، همراه با Bioware كار عاليي انجام داده اند و ما يك سيستم ديالوگ جديدي داريم – چرخش ديالوگ . بعضي چيزها كه مرا شخصا نگران مي كرد بعنوان يك بازيكن ، آن بود كه به طور متناوب در بازي ، شما كلمات را در بالاي صفحه خواهيد ديد و شما دقيقا همان كلمه ها را در ديالوگها ببينيد. من بعدا به خود آمدم و گفتم كه " چرا من نگران خواندن ان هستم در حالي كه من از قبل مي توانم به آن گوش دهم؟" براي ما ، ما غوطه ور در اين ديالوگ بزرگ و محشر هستيم. آن واقعا غني است و بازي سراسر پر از حرف است ، بنابراين مي توانم به هرچيزي كه شما مي گوييد گوش كنم. به هر حال ، كلمات انتخابي بر روي صفحه يك جور جمع كوچك است، دو ، سه ، چهار كلمه ، فقط به شما يك عقيده مي دهد از آنچه كه ديالوگ هست.بنابراين اگر چه آن يك واكنش شادي / دوستانه است يا يك واكنش خشن / سرزنده ، وقتي شما يك گزينه را انتخاب م كنيد ، كلمه واقعي كه شما از شخصيت گوينده مي شنويد كاملا متفاوت خواهد بود .آنها مي توانند كوتاه تر باشند ، يا جمله هاي خيلي طولاني تر باشند، اما همه آنها يك عقيده را دارند. بنابراين از قبل از طريق احساسات اين به شخصيتها منتقل مي شود، حقيقتا و حقيقتا عاليست.
inside_media.php


PALGN : آيا نبرد بيشتر بصورت turn-base است ، همانند آنچه كه در KOTOR بود ، يا نزديكتر به Jade Empire است ؟ در مورد جنبه هاي ديگر نبرد چه چيزي وجود دارد؟

‍CP : اوه بله دو مورد ، آن نزديك به Jade Empire است . نبرد در اينجا به صورت turn-base نيست. آن در زمان واقعي ، و شخص سوم جنگ زيست مي كند.اگر شما بخواهيد يك نتيجه را ترسيم كنيد، آن بيشتر شبيه Jade Empire است تا در برابر آن بازي مانند Full Spectrum Warrior . اين جايي است كه شما يك نبرد Real-time انجام مي دهيد، اگر چه شما از تفنگيهايي استفاده مي كنيد كه در دسترس هستند از قبيل تفنگ هاي هجومي و شاتگان يا يك تركيبي از قدرت حياتي شما و توانايي تكنيكي شما ، به موازات آن مي توان از جوخه نبرد استفاده كرد.ما واقعا يك سيستم AI خوب براي اين بخش داريم ، به همان صورت دشمنان. بنابراين آنها در پناه پوشش حركت مي كنند ، فقط در آنجا نايستاده اند تا گلوله بخورند. شما همچنين مي توانيد فرمانهايي مانند " به اين نقطه حركت كنيد" و " در جايي كه هستيد باقي بمانيد و از آنجا حفاظت كنيد " ، " به هدف من حمله كنيد " را با يك كنترل ساده بر روي d-pad صادر كنيد. بنابراين آن خيلي سريعتر است ، خيلي بيشتر از سيستم نبردي كه در رويروي شما است.

PALGN : شما در مورد توانايي هاي تكنولوژيكي و حياتي متفاوت نكاتي را بيان كرديد ، لطفا مي توانيد كمي بيشتر در اين مورد توضيح دهيد؟

CP : بسته به اينكه از چه كلاسي شروع مي كنيد ، ما شش كلاس متفاوت براي انتخاب از آن داريم. بعضي از شخصيتها يكي از دو توانايي كه توانايي تكنولوژيكي و توانايي حياتي خوانده مي شود را دارند. توانايي قدرت تكنولوژيكي تقريبا يك ارزيابي از Hacher هاي مدرن روز شما دارد. شما مي توانيد از قدرتتان براي انجام كارها استفاده كنيد از قبيل برداشتن ماشين دشمن يا اسلحه دشمن ، براي اينكه آنها را به گروه خود ببريد، شما مي توانيد فايلهاي كامپيوتر را آشكار كنيد ، در بالاي سپرها كار كنيد ، سپر حفاظتي حريف را وقتي كه آنها انتظار آن را ندارند را بياندازيد و الي آخر. قدرت حياتي يك جور قدرت انرژي سياه است ، تقريبا مانند جادو در طبيعت. شما مي توانيد كارها را مانند زندگي حريفانتان در هوا انجام دهيد ، آنها را در عرض اتاق پرتا ب كنيد. شما مي توانيد اندامتان را در خارج از sync و در جهان موجود حركت دهيد ، بنابراين گلوله ها از ميان شما عبور خواهند كرد و صدمات كمتري را وارد خواهند كرد شما همچنين مي توانند كارها را مانند يك كوانتوم انفرادي انجام دهيد ، كه شروع به شلاق زدن به تمامي اشياء معلق و افراد كه در وسط اتاق هستند مي كند كه ايجاد يك گرداب صدمه رسان مي كند.


PALGN : چگونه يك بازيكن اين قدرت را بدست خواهد آورد؟

CP : همه چيز به كلاسي كه شما انتخاب كرده ايد دارد. بنابراين براي مثال ، اگر شما سربازي را برداريد ، شما با اسلحه مناسب با آن بازي آشنا خواهيد شد ، اما شما هيچ قدرت حياتي يا تكنولوژيكي نخواهيد داشت. اين برخلاف مهارت است ، كه يك سلحشور حياتي دارد. شما تمامي توانايي ها ي حياتي را خواهيد داشت اما مهارت كمي با تفنگ و قدرتهاي تكنولوژيكي خواهيد داشت. ما همچنين يك جفت كلاس تركيبي هم داريم ، كه به شما اجازه مي دهد از بعضي از اسلحه ها و توانايي ها در يك زمان واحد استفاده كنيد.
همانطور كه سطح شما در بازي بالا مي رود ، شما نكات تجربيي را با استفاده از انتخابهايي كه انجام مي دهيد، دشمناني كه مي كشيد، و تمامي نكاتي كه بدست مي آوريد به دست مي آوريد ، شما مي توانيد نكات را به هر مهارت يا توانايي كه مي خواهيد اختصاص دهيد. شما مي توانيد توانايي پرتابي و ويرانگري خود را به صورت يك قدرت حياتي افزايش دهيد ، تا آنقدر دور شويد كه توانايي زندگي را باز كنيد. از آنجا ، شما مي توانيد افزايش ويرانگري يا شروع بهبود امكانات زندگي را افزايش دهيد.

PALGN : Bioshock ، در حاليكه آن يك بازي بزرگي است واقعا بر اساس قولهاي واقعي انتخابهاي واقعي تحويل نشده است. در KOTOR و Jade Empire ، شما مي توانيد به راحتي در پايان هر بازي تغيير دهيد . رفتارهاي اخلاقي در Mass Effect چگونه است؟

CP: در Jade Empire ، چيزي بود كه ما آن را مي توانستيم اثرات see-saw بناميم. آن واقعا مهم نيست كه شما تا آن نقطه چه چيزي انجام مي دهيد. تيم Mass Effect واقعا به آن نگاه مي كند و با اين وجود "خوب" آن خوشايند است. اما آن هيچ احساسي را واقعا ايجاد نمي كند.براي Mass Effect ما اين سيستم را داريم به نامهاي Paragon و Renegade .شما گونه هاي مشابهي از انتخابها را بدست آورده ايد كه در هر دوي KOTOR يا Jade Empire داشتيد ، چايي كه شما انتخابهاي داشتيد كه كمي دوستانه، زيباتر و خوش آيند تر بود ، كه انتخابهاي Paragon بودند. شما آنهايي را داشتيد كه كمي سخت تر بود ، و كمي تاريك تر،اما ترجيحا نسبت به تاثير see-saw ، در جايي كه شما سه انتخاب "خوب" مينور و يك انتخاب "بد" ماژور داشتيد، و ناگهان شما جهت يابي را تغيير مي داديد. Mass Effect برا ي همه چيز يك track نگه مي دارد كه شما از طريق تمام بازي آن را انجام داده ايد. بنابراين آن يك وضعيت يا وضعيت ديگري نيست ، بنابراين آن تماما از طريق پايان تمام بازي به توازن مي رسد و بسته به انتخابها كه شما انجام مي دهيد بازي مطابق با آن پايان مي پذيرد.
inside_media.php


PALGN : جهان در Mass Effect چقدر بزرگ است؟ و مسافرتي كه بازيگران خواهند داشت به چه معناست؟ در كنار كره خاكي آيا هيچ ايستگاه فضايي يا فضاپيمايي وجود دارد كه بازيكنان بتوانند از طريق آن عملي انجام دهند يا كاوش كنند؟

CP: آن بزرگ است . آن فقط يك جهان ساده نيست ، آنطور كه در Jade Empire بود. آن از لحاظ طبيعي شبيه KOTOR است ، در آن شما به اين كهكشان پهنوار نگاه مي كرديد، آن به آن اندازه پهنوار بود كه شما در آن كاووش كنيد.شما مي رفتيد كه از يك Starship استفاده كنيد ، SS Normandy ، كه قرار بود كشتي شما شود. آن قرار نبود كوچك باشد ، يك جور كشتي X-wing fighter ، كه حقيقتا يك كشتي بزرگ بادباني نهاني است با خدمه هاي كامل دكترها ، ناخدايان ، مهندسين ، كشتيرانان تا به دور كهكشان بروند.شما عهده دار آن هستيد ، بنابراين شما بايد سرنوشت آن را تنظيم كنيد ، از قبيل ستاره هاي خوشه اي ، سيستم و سپس سياره. بعضي سياره ها خيلي زياد ادامه نمي يابند . بنابراين ، براي مثال ، اگر شما از طريق سيستم خورشيدي خودمان برويد ، و اگر شما به زميني از يك سياره مانند ژوپيتر برويد شما درخواهيد يافت چيز زيادي آنجا نيست . شما بطور اجمالي آنرا بررسي خواهيد كرد و خواهيد گفت كه آن يك توپ بزرگ از گازهاست و چيز بيشتري نيست كه در اينجا بمانيم اگر شما به فرود بر روي زمين فكر كنيد ، آن مي تواند كاملا بواسطه طوفانهاي سهمگين مهلك باشد بنابراين شماممكن است همانطور در امتداد آن حركت كنيد. اما اگر شما به جايي همانند زمين پرواز كنيد ، براي مثال ، شما درخواهيد يافت اينجا مكاني است كه شما مي توانيد فرود بياييد و كاووش كنيد.( نكته : زمين حقيقتا در بازي وجود ندارد.)
سياره هاي مختلف اندازه هاي مختلفي دارند . گاهي اوقات شما مي توانيد با پاي خودتان به كاووش برويد ، گاهي سياره ها خيلي وسيع مي شوند ، شما مي توانيد در جايي كه MAKO ناميده مي شود اين قسمي از تركيبهاي همه نوع وسايل نقليه و تانك است. گاهي اوقات شما بايد در آن رانندگي كنيد زيرا راهپيمايي احساسي را ايجاد نخواهد كرد . حدود 200 تا 250 مكان جداگانه از قبيل سياره ها ، استروئيدها ، كشتي ها ي متروكه در Mass Effect وجود دارد. همه آنها قابل كاووش نخواهند بود اما حدود 10-20% آنها داستاني و قابل بازي است . شما مجموعه اي از بازيهاي كوچك را داريد كه از طريق يك بازي كلي مي توانيد بفهميد كه مي توانيد در آنها فرود بياييد يا كاووش كنيد. بعضي وقتها شما بطور اجمالي آنها را بررسي مي كنيد و مي فهميد كه يك ماده معدني جديد يا گاز ناشناسي وجود دارد . شما اين اطلاعات را براي نكات تجربي جمع مي كنيد و براي بازكردن يك داستان ديگر از طريق بازي اقدام مي كنيد.
بنابراين خيلي از چيزها وجود دارد كه مي توان در Mass Effect انجام داد . آن واقعا خيلي بزرگ است براي يك بازيكن كه چقدر مي تواند كاووش كند.
همه آنها مي تواند همين امروز باشد. براي فردا ميزان شود ، براي بخش دوم مصاحبه در جايي كه ما بيشتر در مورد Mass Effect صحبت خواهيم كرد يا همچنين بعضي Bioware و يا آينده اي كه در انتظار است.

بخش دوم هم داره اماده ميشه .
با تشكر از دوستان.
 
ببخشيد دير شد چون يه بار پاك شد مجبور شدم دوباره ترجمه كنم . حالا كم مونده بود منصرف بشم .

ديروز، ما بخش اول مصاحبه با مسوول هماهنگي شركت Bioware آقاي كريس پريستلي را درباره بازي آينده آنها كه تيرانداز شخصي PRG/3 rd بود را به نام Mass Effect ارائه كرديم. امروز، ما مي خواهيم به بعضي از پيچيدگيهاي بازي با دقت بيشتر نظر كنيم ، همانند بعضي موارد تكنولوژيكي و چه آينده اي براي Bioware و در واقع Mass Effect باقي خواهد ماند.


PALGN : فقط بازيكنان چگونه در بازي پيشرفت مي كنند و به مرحله بالاتر مي روند؟سيستم درجه بندي بازي چگونه است؟

كريس پريستلي : به خوبي هر RPG استاندارد ديگر است.شما در نتيجه بدست آوردن اشياء امتيازات تجربي را بدست خواهيد آورد ، موضوعات را مانند " اين شخص راپيدا كن " ، " اين شخص را بكش" يا نبرد را طي كن را كامل مي كنيد.هنگامي كه شما امتيازات تجربي كافيي را كسب كرديد، شما به يك سطح بالا تر مي رويد. براي سطوح بازي يك سقفي داريم كه در سطح 50 اتفاق مي افتد . اينجا چالشي است كه شما بازيكنان از بازي خارج مي شويد، من فكر نمي كنم خيلي از بازيكنان به آن سطح برسند. آن واقعا ، واقعا سخت است كه به سطح 50 برسيم . حتي با تجربه هاي ما در تيم QA با سختي به سطح 50 رسيدند. شما ممكن است به پايان بازي برسيد بسته به اينكه چقدر زمان در بين سطوح 35 تا 45 به بازي اختصاص خواهيد داد . من واقعا اگر كسي به سطح 50 برسد تحت تاثير قرار خواهم گرفت.
اگر كه شما امتيازات كافي براي رفتن به سطح بالاتر را بدست آوديد ، شما انتخاب خواهيد كرد كه اين امتيازها را در كجا توزيع خواهيد كرد.ميزان امتيازها بسته به اينكه سطحي دارد كه در آن قرار داريد. شما اين امتيازها را بدست مي آوريد تا هر جا مي خواهيد بگذاريد ، مي توانيد آنها را با اسلحه هاي مخصوص ، تواناييهاي حياتي و تكنولوژيكي جايگزين كنيد. شما حتي مي توانيد انتخابهايي در مورد ديالوگ داشته باشيد مانند لحن مكالمه هاي رعب آور يا وادار كننده. همچنانكه سطوح بازي را پشت سر بگذاريد ، انتخابهاي بيشتري را در مورد ديالوگ بدست خواهيد آورد كه مي توانيد با آن با افراد حرف بزنيد. بنابراين اينكه آنها را كجا قرار مي دهيد بستگي به شخص بازيكن دارد.

inside_media.php


PALGN : آيا مي توانيد به ما درباره mini – games يا side – quests در بازي بصورت پيشنهاد بدهد؟
‍CP : خوب ، چيزهاي زيادي در خارج آن وجود دارد. در باره mini-games‌ ، آن بستگي دارد كه شما mini-games را به چه چيزي اطلاق كنيد . بعضي مردم ميدان بازي را به روز بعد انتقال مي دهند همانطور كه آنها در بازي MAKO براي جستجو به دور و بر حركت مي كردند. چيزهايي وجود دارد ، من مي توانم فكر كنم كه موضوعات فرعيي وجود دارد كه شامل ماشينهاي مخصوص قمار مي باشد ، كه به نوبت به شما اجازه قمار بازي مي دهد. يك آشكار ساز mini-game وجود دارد - كه در حين بازي به بالا مي پرد– جايي كه شما يك سيستم رنگي داريد كه شما نياز به استفاده و كدبرداري از درها و صندوقها و بسته و خلع سلاح كردن را داريد . شما بايد سريعا به سمت رنگ هايي كه جلب توجه مي كنند حركت كنيد.

PALGN: افسانه هاي درخواستي جانبي در Mass Effect چگونه انجام مي شود؟

CP : افسانه ها كاملا از حالت جسماني خارج هستند. در اين زمان كمي متفاوت هستند ، كه اولين بار است كه ما به شما اجازه داده ايم كه در بازيهاي ما يك افسانه فضايي بيگانه داشته باشيد.شما مي توانيد رابطه زن و مرد ، زن و مرد بيگانه را داشته باشيد.

PALGN: چقدر طول مي كشد تا خواسته هاي اصلي بازي را به انجام رساند؟ چقدر براي گذراندن تمامي قسمت هايي كه بازي ارائه كرده است زمان لازم است؟

CP : در دوره هاي بازي ، بستگي به شخص بازيكن دارد. بعضي افراد دوست ندارند كه به كاووش بروند ، تمامي آنرا در حقيقت به دست نمي آورند، تنها در مسيرهاي بحراني قرار مي گيرند ( چيزي كه ما داستان اصلي مي ناميم) ، احتمالا حدود 10-20 ساعت انجام خواهد شد . بطور آشكاري ، بسته به اينكه چقدر سريع آنها نبرد را انجام دهند و الي آخر. اما براي آن بازيكناني كه بيشتر لذت مي برند ، كساني كه براي كاووش خارج مي شوند ، يكي از افسانه هايي كه در دسترس هست را انجام مي دهند ، قسمت هاي داستاني را انجام مي دهند ، مانند كسي كه واقعا در آنجا قرار دارد ، به دور و بر MAKO حركت مي كنند ، به نظر مي رسد كه خيلي بيشتر در داخل بازي باشيد.احتمالا ، به هر حال چيزي حدود 60-40 ساعت خواهد بود. اما آن اگر بار اول شما باشد كه آنرا بازي مي كنيد.
مهم نيست كه شما چقدر Mass Effect را بازي كرده ايد، هميشه بعضي قسمتها وجود دارند كه شما آنها را از دست داده باشيد، بسته به اينكه چه كسي در آن زمان در قسمت شما باشد، چه مكالمه هايي را شما ايجاد كرده ايد و تمامي آنگونه مسائل. و البته ، بسته به حساب شما در كلاسها و توانايي هاي مختلف. بنابراين كليد Mass Effect قابل تكرار بودن آن است.بنابراين اگر شما در بار اول اين بازي را در 40 ساعت به پايان رسانده باشيد ، انتخاب دوم شما در بازي ممكن است 40-30 ساعت ديگر وقت بگيرد. بنابراين اگر شما كاملا همه چيز را بخوهيد ، شما بايد واقعا براي يك مدت زمان طولاني بازي كنيد.

PALGN : اما اين زمان به خوبي سپري خواهد شد؟

CP : من فكر مي كنم آن بهترين بازي است كه Bioware تا كنون ساخته است. آن همه چيز را تركيب مي كند، نبرد ، RPG ، صحنه هاي سينمايي ، صداهاي افسانه اي را، track هاي صدا و تصوير همه ، همه با ميزان صداهاي بزرگ ، همه با هم به آرامي در كنار هم قرار مي گيرند تا يك بازي بزرگ را ايجاد كنند.

PALGN: براي كسانيكه ضمائم شكار را دوست دارند ، Mass Effect آنها را خرسند كرده است؟

CP : خيلي خيلي از ضمائم Xbox Live در Mass Effect وجود دارد. چيزهاي ساده اي ماند " آيا شما 100 نفر از دشمن را كشته ايد" ، " افسانه را كامل كرده ايد" ، "آيا طرحهاي سياره Novaria را كامل كرده ايد؟" و از اين گونه چيزها. گاهي ممكن است كسي كه خيلي سخت تر و نيرنگ باز تر باشد وجود دارد، من نمي خواهم كه خيلي مسافرت كنم زيرا آن خيلي جالب است كه آنها را بطور تصادفي از رمز در بياوريم ، براي مثال ، " آيا شما بازي را تا پايان با سختي جنون آوري به پايان رسانده ايد". اين اطمينان وجود دارد كه در طي يك بازي همه قفل ها باز نشود.

PALGN : آيا براي سطح 50 كسي وجود خواهد داشت؟

CP : اوه بله ، اگر شما بتوانيد مديريت كنيد تمامي راهها را به سمت سطح 50 ، نفر اول هستيد كسي كه همه جا با افتخار مي توانيد درباره آن صحبت كنيد.

PALGN: اگر ما خيلي به مركز پخش نزديك باشيم آيا مي توانيم يك demo از بازي را داشته باشيم؟

CP : مشكل demo اين است كه زمان زيادي را براي ساختن بهتر بازي مي گيرد. شما دوست نداريد چيزي پخش شود كه اشاره اي به بازي ندارد. آن خيلي بزرگ و عالي خواهد بود كه يك demo بسازيم ، اما مابيشتر بر روي كامل كردن و ويرايش دادن بازيمان تمركز كرده ايم و اينكه در بسياري از اشكال ممكن آنها را به بيرون عرضه كنيم و آنها را به فروشگاهها بدهيم.ما مي توانيم كه demo را بسازيم ، اما آن به بيرون رفتن بازي را به تاخير خواهد انداخت.

PALGN : بازي Mass Effect بر پايه درستي ساخته شده است، درسته ؟ بنابراين بطور مشهودي ، آن مدتي زمان خواهد گرفت. نشان مي دهد كه اكنون شما چهار چوب را داريد، آيا شما انتظار داريد كه بين بخشهاي آينده تغيير و تبديلي صورت بگيرد و كوتاه تر گردد؟

CP : آن بطور محدودي ادامه خواهد يافت، آن به صورت سه نمايش تراژدي است. من منتظر اينچنين مساله اي هستم. اين اولين بازي ما براي Xbox 360 است ، و همچنين اولين بازي ما كه از ماشين Unreal استفاده مي كنيم. آن واقعا مانند يك منحني شيب دار است كه بدانيم چگونه بايد برنامه ريزي كنيم ، چگونه بايد با ماشينها كار كنيم و با گرافيك و همه اين جور چيزها. براي بار دوم و سوم، من تصور مي كنم كه ما عملكرد خوبي در آن داشتيم. اين يك زمان 4 ساله را از مفهوم اوليه تا تكامل كامل مي گيرد. ما بطور مشخصي خيلي سريعتر بوديم،مهم ضرورتا ماهها نبود، چرا كه خيلي از كارها بود كه در خارج ازبازي انجام مي گرفت، اما مطمئنا خيلي سريعتر از مقدمات اوليه.
لزومي به يادآوري ندارد كه ، ما در حال رفتن به سوي اين مطلب هستيم كه Xbox Live قابل داونلود بين فصول داشته باشيم. شما فقط مانند مراحل بازي آنرا قبول مي كنيد.

inside_media.php


PALGN : در اين فصلها چقدر گنجايش وجود دارد؟

CP : ما هنوز روي آن كار مي كنيم ، بنابراين هنوز هيچ چيزي تنظيم نشده است و من نمي خواهم قولي بدهم كه نتوانم از آن قولم برگردم. اما تا زماني كه ما يك بازي داستان مدار داريم ، گنجايش داستان را هم خواهيم داشت. بعضي از شركت هاي ديگر اسلحه اي را در اختيار مي گذارند ، و هيچ اشتباهي با آن صورت نمي گيرد. ما احتمالا اسلحه و مهمات متفاوتي را در اختيار مي گذاريم ، اما اگر ما مواردي را براي داستان مداري بازي بخواهيم بدهيم، احتمالا آن تبديل به خود داستان خواهد شد. شما به طرحهاي جديد نگاه كنيد ، و سياره هاي جديد ، و منطقه هاي جديد براي كاووش وجود دارند . آن گونه موارد ، اگرچه ما بايد ببينيم كه تيم dev چگونه بالا مي آيد.

PALGN : واكنش تيم dev در برابر كار با Xbox چه بود؟

CP: واقعا ، واقعا مثبت . خيلي زود، وقتي Bioware بر آنچه كه آنها مي خواستند با Mass Effect انجام دهند نظارت كرد ، شما مي توانستيد به تمامي امكاناتي كه در دسترس هستند نگاه كنيد. Xbox 360 دقيقا همان چيزي است كه ما مي خواهيم. آن يك سيستم قوي است ، و آسان براي استفاده و دوره توسعه بازي.يك بخش پايه اي كاربر وجود دارد. براي ياد آوري نيست ، Xbox Live ، كه به ما اجازه مي دهد گنجايش را بين فصل ها پخش كنيم. بنابراين آن واقعا خيلي بزرگ و عالي است كه با مايكروسافت و . Xbox 360كار كنيد.

PALGN : براي روشي كردن شك اخير در باره تصاوير ذخيره شده ، آيا آنها فقط با Dual-layer DVD كار مي كند؟

CP : نه ، همه چيز واقعا با همواري كار مي كند. اصلا هيچ مشكلي وجود ندارد، خوب ، تا آنجا كه من مي دانم ندارد.


PALGN : در باره آينده صحبت كنيم ، چه نوع برخوردي را ازخواهيد داشت اگر بفهميد كه مالكان EA شركت BioWare امتياز Mass Effect بگيرند.

CP: آن شگفت انگيز بود. اون براي همه ما تعچب آور بود . همه ما مطمئن بوديم كه دير يا زود ، كسي بيايد و از ما خريد كند ، ما مي دانستيم كه آن امكان دارد. ما كاملا يك شركت عمومي هستيم ، ما چندين بازي در كارمان.اما انتظار اين را نداشتيم كه براي ساليان متمادي ادامه دهيم.
آن اخيرا اتفاق افتاد و من سيدني به زمين نشسته بودم.در حالي كه تمامي اتفاقات باقي مانده در ادمونتون اتفاق افتاد ، من واقعا خيلي از جزئيات خبر ندارم. آن خيلي محرمانه است، تا از تلفن گفته شود ، حتي هنوز آنرا به من ايميل هم نكرده اند.من تا وقتي كه به ادمونتون برگردم بايد صبر كنم تا بفهمم چه شده . به هر حال ، آن فقط حدودا يك تماس خوب بود كه انجام شده بود.

inside_media.php


PALGN : آيا هنوز BioWare بر روي خصوصيات آن كنترل خواهد داشت؟

CP: من واقعا چيز زيادي در مورد جزييات نمي دانم و نمي خواهيم هيچ قولي بدهم. شخصا ، من اعتقاد دارم كه EA ارزش BioWare و Pandemic را مي دانند ، و آنها نخواهند خواست كه ما را بخرند و تغييرات عظيمي ايجاد كنند. به هر حال ، اينكه ما به كجا خواهيم رفت همه دراين لحظه در هوا است.

PALGN: آيا شما هنوز تصديق مي كنيد كه آن سه داستان تراژدي است؟

CP : مطمئنا ، اين موضوع تغيير نخواهد كرد.Mass Effect‌ صريحا يك تريولوژي است. آن به Xbox 360 خواهد آمد و آن واقعا عاليست.

PALGN : هم اكنون مايكروسافت از داشتن بازيهايي از نوع Limited Collectors Edition پرده برداشته است، آيا مي توانيد تصديق كنيد كه آيا استراليا به يك بازار پخش محلي LCE تبديل خواهد شد؟

CP : بر روي جزئيات هنوز كار مي شود، تا جايي كه در دسترس قرار گيرد، زماني كه همه آن انجام شود. من خودم هنوز جزئيات را نشنيده ام اما مي دانم كه آن در دست اقدام است.

PALGN : جنبه مورد علاقه شما از بازي كدام است؟

CP : من واقعا از نبرد لذت مي برم. من فكر مي كنم كه آن يك گام بزرگ به جلو است. شخصا ، همراه با Baldur's Gate و KOTOR پيش مي رويم ، آنها بازي هاي بزرگي هستند، اما بازي هاي turn-based هميشه براي من سردرد آور است. بنابراين من واقعيتي را دوست دارم كه نبردي از نوع real time است. بنابراين براي اينها من آنها را ترجيح مي دهم، آنها مي توانند بازي را به حالت pause نگه دارند و از لحاظ تاكتيكي آنچه را كه اتفاق مي افتد را كنترل مي كنند اما اگر شما بخواهيد ، فقط مي توانيد اسلحه خود را بيرون بكشيد و به قسمت تصوير تفنگها برويد و مردم را به زمين بريزيد. من همچنين NPC's را دوست دارم. BioWare داستان بزرگي از NPC's را دارد، مانند HK-47 در KOTOR و Black Whirlwind در Jade Empire . من فكر مي كنم ما آن را توسط بازي Mass Effective قاپيديم ، كاراكترهاي بزرگي در اينجا وجود دارند.


PALGN : شما درباره بازار توسعه يافته بازيكنان "causal" چه تفكري داريد؟ آيا اين هيچ برخوردي را بين BioWare و بازيهايش ايجاد نمي كند؟

CP : BioWare هميشه در ساخت بازيهاي بازيكن مدار عميق بهترين بوده است و اخيرا ما خبر داده ايم كه Sonic RPG را برا ي Nintendo DS ساخته ايم و مردم واقعا تعجب كردند.
ما تمامي بازيكنانمان را دوست داريم، ما طرفداران قديميمان را دوست داريم كه از ابتدا تا كنون با ما بوده اند اما ما هميشه براي تغيير آماده ايم و فكر مي كنيم كه بازي بزرگي را ساخته ايم و ما مي خواهيم به تعداد زيادي از مردم ارائه كنيم.

PALGN : از اينكه زمانتان را در اختيار ما قرار داديد از شما بسيار متشكريم.

CP : براي من خوشايند بود.
 
اول از همه بخاطر اين مصاحبه از فرخ عزيز ميتشكرم :cheesygri

فقط 19 روز ديگه مونده من از الان دارم پر در ميارم 100 درصد بهترين RPG امسال ميشه
 
آقا فرخ دست شما درد نکنه... خیلی مصاحبه خوب بود... من از همین الن 10 تومان براش گذاشتم کنار :biggrin1:
پ.ن: mass effect از اون بازی هایی هست که نمیشه نخریدش... ;)
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or