مصاحبه Hideo Kojima درمورد استدیو و بازی جدید با سایت IGN

  • Thread starter Thread starter Heska
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Heska

کاربر سایت
«Kojima Production»، استدیو جدید خالق سری «Metal Gear Solid»، یعنی «Hideo Kojima»، با همکاری «سونی» درحال ساخت اولین پروژه خود هستند. در ادامه با بازی‌سنتر همراه باشید.

سایت «IGN» بعد از خروج کوجیما از «Konami»، به «توکیو» رفت تا با کوجیما در مورد آینده بازی‌سازی وی مصاحبه کند. کوجیما با طراح و تهیه کننده سری متال گیر یعنی «Yoji Shinkawa» و «Kenichiro Imaizumi»، استدیو جدید خود را تشکیل داده‌اند.

wb0cxpaaqswof6a7w513.jpg

Ken Imaizumi (چپ)، Hideo Kojima (وسط)، Yoji Shinkawa (راست)

کوجیما علاقه زیادی داشت تا به سوالات درمورد آینده خود و استدیو پاسخ دهد ولی به سایت IGN گفت که در مورد کونامی، «Metal Gear Solid V: The Phantom Pain» و سری متال گیر هیچ صحبتی نخواهد کرد.

پروژه جدید با همکاری سونی

درحال حاضر تصمیمات خیلی کمی درمورد پروژه جدید کوجیما و سونی گرفته شده و بازی در مراحل اولیه ساخت قرار دارد به همین دلیل کوجیما آماده صحبت کردن از جزییات بازی نبود ولی در مورد فلسفه و اهداف بازی گفت: «من می‌خواهم چیزی را خلق کنم که مردم از من انتظار دارند ولی در همان حال چیزی باشد که مردم تا به حال ندیده‌اند.». Shinkawa اضافه کرد: «ما بر روی فرانچایزی کار کرده‌ایم که بسیار محبوب بوده و شخصیت‌های شناخته‌شده‌ای داشته. یکی از بزرگترین اهداف من اینه که از لحاظ بصری، در ساخت شخصیت‌ها، به چیزی فراتر از بازی‌های قبلی خود برسیم، شخصیت‌های محبوب‌تر و شناخته‌شده‌تری رو خلق کنیم. این یکی از اهدافی‌‌است که من می‌خواهم در زمینه آرت به آن برسیم.»

برای اولین پروژه، کوجیما گفت:​ «من به یک بازی با مقیاس کوچکتری فکر می‌کنم، درحال حاضر افراد زیادی را نداریم و فقط می‌‌‌خواهیم به ساخت بازی تمرکز کنیم.»

بازی‌ها اولویت اول هستند ولی تنها اولویت نه

کوجیما می‌خواهد چیزی را خلق کند که طرفداران از او انتظار دارند ولی توسعه بازی، تنها هدف استدیو جدید کوجیما نخواهد بود: «تمرکز ما برروی محتواهای دیجیتالی‌است. ما به فیلم، انیمیشن و هرچیزی فکر می‌کنیم. ولی در حال حاضر تمرکز ما برروی بازی‌هاست چون این چیزی‌است که مردم از من انتظار دارند. زمانی که یک «IP» در بازی‌ها تولید کردیم، چیزی پایدار که مردم را راضی کند، می‌توانیم به ساخت فیلم و ویدیو نیز فکر کنیم.»

کوجیما تکرار کرد که او دوست دارد با «Guillermo del Toro» بر روی یک بازی، فیلم، انیمیشن یا هرچیز دیگری کار کند.

تجربه‌های جدید

هدف اصلی استدیو ساخت بازی‌های با کیفیت است: «ما مهارت‌های بیشتری داریم. ما توانایی این را داریم چیز‌هایی خلق کنیم که کیفیت بیشتری از محصولات قبلی‌‌مان داشته باشند. و درهمان زمان چیز‌های جدیدی را پیدا کنیم و چالش‌ها و مناطق جدیدی را تجربه کنیم.»

Shinkawa به IGN گفت که او نظارت کامل برروی بخش آرت (کاراکتر‌ها، کانسپت آرت، پشت زمینه و...) استدیو را برعهده دارد: «چیزی که با گذشته متفاوت، اینه که من میخوام چالش‌های جدیدی رو قبول کنم و کار‌هایی رو انجام بدم که درگذشته نمی‌توانستم.»

لوگوی جدید نشان دهنده اهداف استدیو

لوگوی جدید استدیو با لوگوی قبلی تفاوت زیادی دارد. آن روباه آشنا حال با یک جمجمه که توسط چیزی مکانیکال پوشیده شده، عوض شده: «من همیشه فضانوردان را دوست داشتم، و لوگو جدید طوری طراحی شده که به شکل یک شوالیه یا کلاه یک فضانورد دیده بشه.» کوجیما ادامه داد:​ «مفهوم این لوگو اینه که ما به همراه تکنولوژی جدید و سابقه‌ای که در زمینه بازی‌سازی داریم، می‌خواهیم یک حوزه جدید را به دنیای دیجیتال اضافه کنیم. با شما به یک ناحیه جدید سفر کنیم، جایی که تابحال کسی نرفته.»

او ادامه داد: «این لوگو دانش و ذوق ما برای بازی کردن را نشان می‌دهد. با تکنولوژی‌های جدید و تجربه خود می‌خواهیم شما را به دنیای جدیدی ببریم.»

zrepxel32c5e86fe9t6t.jpg


هنوز انجین جدیدی انتخاب نشده

درحال حاضر استدیو جدید کوجیما موتور بازی‌سازی را انتخاب نکرده و هنوز درحال مذاکره و آنالیز هستند: «ما می‌توانیم از یک موتور آماده استفاده کنیم با یک موتور جدید را بسازیم. هنوز تصمیم نگرفته‌ایم و درحال تحقیفات هستیم.». موتور بازی‌سازی «Fox Engine» توسط کوجیما و تیمش ساخته شده بود ولی به دلیل مالکیت کونامی آنها حق استفاده از این موتور را ندارند.

تمرکز برروی بازار ژاپن نیست

«من در ‌ژاپن برای بازار جهانی بازی می‌سازم.» جواب کوجیما زمانی که از او در مورد کم شدن فروش کنسول‌ها در ژاپن سوال پرسیده شد: «تا زمانی که مارکتی در جهان باشه من بازی می‌سازم. تمرکز من برروی بازار ژاپن نیست. با این حال، من بازی‌هایی که می‌سازم برای بازار جهانی‌است، و زمانی که بازی جذابی در بازار باشد، من مطمئن هستم راه خودش رو به بازار ژاپن هم پیدا خواهد کرد.»

تشکر کوجیما و تیمش از طرفداران

«چیزی که در این مدت زمان اتفاق افتاد، صدای طرفداران بود، کسایی که از ما انتظارات زیادی دارند، به من شجاعت دادند.» Shakawa ادامه داد: «آنها باعث شدند من احساس خوبی داشته باشم. من از طرح‌هایی که خلق کردم و بازی‌هایی که ساختم احساس خشنودی می‌کنم. و به همین دلیل می‌خواهم به آنها پاسخ دهم و فکر می‌کنم کار کردن دوباره با کوجیما یک راه عالی برای اینکار باشد.»

کوجیما اضافه کرد: «من حدود 30 سال در این صنعت بوده‌ام و امسال 52 ساله می‌شوم. این یک شروع جدید برای من است. من تا روزی که بمیرم بازی خواهم ساخت. مطمئن باشید بازی‌های بیشتری خواهم ساخت، چیزی جذاب که تا بحال ندیده‌اید و این بسیار عالی‌است که می‌توانم برروی پشتیبانی طرفدارانم حساب کنم.»

او همچنین درمورد همکاری با سونی گفت: «من فکر می‌کنم این محیطی‌است که من می‌توانم در آن چیزی خلق کنم و احساس آرامش کنم. و اعتقاد دارم این محیطی‌است که درحال حاضر به آن نیاز دارم.»

کوجیما در آخر گفت که علاقه زیادی در ساخت بازی برای «VR» دارد ولی درحال حاضر هیچ تصمیمی گرفته نشده است.

[video=aparat;ZOuEb]http://www.aparat.com/v/ZOuEb[/video]

منبع
 
آخرین ویرایش:
من دیروز یک سری سوالات داشتم که میخواستم توی تاپیکش مطرح کنم که اساسی ترینش توی مصاحبه پاسخ داده شد.سوالم این بود :

آیا بازی جدید کوجیما یک عنوان بزرگ AAA خواهد بود؟

اگر قرار باشه این بازی یک عنوان بزرگ باشه قطعا پرهزینه خواهد بود.همه میدونن که کوجیما به صورت پیش فرض یک بازی ساز پرهزینه هستش.حالا اگر بازی جدیدش هم یک عنوان AAA باشه قطعا نیاز به سرمایه گذاری زیادی داره که به طور مشخص از عهده ی استدیوی جدید و مستقلش بر نمیاد.این وسط نقش ناشر که سونی باشه مطرح میشه.خب سونی میتونه این چنین هزینه هایی رو تامین بکنه.منتهی اگر قرار بر تامین همچین هزینه ای از سوی سونی باشه چه دلیلی داره که بازی برای PC عرضه بشه؟

پس جواب میتونه یک مورد یاشه.اونم اینه که این عنوان یک بازی بسیار جمع و جورتر در قیاس با بازی هایی مثل MGSV خواهد بود.برای همین دلیل هم به نظرم سونی چندان هم علاقه ای به داشتن مالکیت IP نداشته باشه و صرفا بخشی از هزینه رو در راستای انحصاری شدن بازی روی کنسول ها مختص PS4 تامین کرده.تقریبا احساس میکنم بیشترین هدف سونی از این قرارداد مثل قرارداد Shenmue بهره برداری تبلیغاتی هستش تا جور کردن یک عنوان AAA برای کنسولش.از طرفی استدیوهای First Party سونی هم دارن تدریجا وارد گود میشن و از این به بعد احتمال اینکه تمرکز سونی بیشتر روی استدیوهای داخلی خودش باشه هم افزایش پیدا میکنه.این رو خود سران سونی هم تلویحا توی مصاحبه های اخیرشون تایید کردن و گفتن که چون ما سال 2015 بازی انحصاری داخلی زیاد نداشتیم مجبور بودیم که روی Third Party ها و تبلیغاتشون بیشتر تمرکز کنیم.
 
آخرین ویرایش:
ممنون بابت ترجمه عالی نگارش شده.
من همچنان امیدوارم بازی یه FPS داستان محور باشه.
ولی بعد خوندن مصاحبه حدس میزنم یه چیزی تو مایه های همون P.T باشه که البته اونم عالیه.
 
آخرین ویرایش:
خبر به بهترین شکل ادیت و ترجمه شده بود اول مرسی از زحمتت...
:-"

دوم بگم واقعا لوگوی خفنی هست لوگوی جدید البته نمیدونم اگه کسی Zone of Enders رو بازی کرده باشه و بهش این لوگورو نشون بدن بدون هیچ فکری ذهنش میره روی ZoE...
طراحی و جزییات لوگو خیلی شبیه به آرت های ZoE هست...

یکمم هم شبیه جهوتی شده ولی خوب...

بنظرم اگه بره یک چیز تو مایه های Neon Genesis Evangelion با گیم پلی ZoE بسازه و اپیکنس MGS و Creepiness بازی P.T رو بش اضافه کنه دیگه اصلا هیچی...
چقدر Otaku Dream بود...
خخخ...

:-"

ولی خیلی خوشحال شدم...
تغییر چهره ی کوجیما هم خالی از لطف و پیام نیست...
:-"
:-"
 
خبر به بهترین شکل ادیت و ترجمه شده بود اول مرسی از زحمتت...
:-"

دوم بگم واقعا لوگوی خفنی هست لوگوی جدید البته نمیدونم اگه کسی Zone of Enders رو بازی کرده باشه و بهش این لوگورو نشون بدن بدون هیچ فکری ذهنش میره روی ZoE...
طراحی و جزییات لوگو خیلی شبیه به آرت های ZoE هست...

یکمم هم شبیه جهوتی شده ولی خوب...

بنظرم اگه بره یک چیز تو مایه های Neon Genesis Evangelion با گیم پلی ZoE بسازه و اپیکنس MGS و Creepiness بازی P.T رو بش اضافه کنه دیگه اصلا هیچی...
چقدر Otaku Dream بود...
خخخ...

:-"

ولی خیلی خوشحال شدم...
تغییر چهره ی کوجیما هم خالی از لطف و پیام نیست...
:-"
:-"

من که لوگو رو میبینم سریع یاد ماسک شخصیت Dishonored میفتم.:)
 
مثل اینه طرح جدید بازیشون فقط هنوز روی کاغذ هم نصفه و نیمه هست.حتی موتور بازی هم انتخاب نکردند ! عظمت و محبوبیت کوجیما رو ببینید چقدر زیاد هست که سونی برای عنوانی که حتی 1% هم جلو نرفته پیش پیش قرارداد بسته.
"برای اولین پروژه، کوجیما گفت:​ «من به یک بازی با مقیاس کوچکتری فکر می‌کنم، درحال حاضر افراد زیادی را نداریم و فقط می‌‌‌خواهیم به ساخت بازی تمرکز کنیم.»"
این جمله هم واقعا ناراحتم کرد سران کونامی نه تنها به کوجیما و خودشون ضربه زده اند بلکه با این حرکت هاشون به جریان رو به جلو صنعت بازیسازی ضربه هنگفتی زدند.فرض کنید به جای این موارد الان داشتیم تریلر گیمپلی Sillent Hills رو میدیدیم.
 
همیشه یه طراح و کارگردان که نویسنده هم هست، در کنار کارش یه ایده و یه تئوری دیگه در حد همون کاری که ارائه داده ( MGS ) همیشه مد نظرش هست و هیچ وقت اینطوری نیست که یه کارگردانی مثل کوجیما الان تازه شروع کرده باشه به پیدا کردن ایده برای بازی جدیدش، حداقل باید دوتا سناریو عالی داشته باشه از ایده های جدیدش، ایده هایی که فکر می کنم خیلی وقته روشون کار کرده مخصوصاً این چند سال اخیر مشخصاً از توئیت هاش مشخصه و شاید هم پروژه بعدی رو بشه با فیلم هایی که توئیت کرده فهمید، علاقه شدید به مد مکس، این یکی از دلایلی که به نظرم نشون میده چطور سبکی رو قرار تجربه کنیم، و فکر می کنم قرار یکی از ایده های چدید کوجیما رو در یک بازی کوچیک ببینیم و قرار یک شخصیت جدید و یه دنیای جدید رو تجربه کنیم و بازم عاشق یه قهرمان جدید بشیم، با یک سناریو بهتر و خیلی پیچیده تر از MGS ـها.

به نظرم این بازی کوچیک تر می تونه معرفی اسنیک جدید کوجیما باشه ( و همچنین کوجیما متوجه بازخورد بازی خواهد شد )، در دنیایی مثل MadMax یا ماموریت غیر ممکن، مطمئناً نشونه های دنیای جدید کوجیما رو می تونید از صحبت ها و توئیت های اخیر خیلی خوب متوجه بشید. حتی می تونه دیدار کوجیما با کارگردان سری Madmax در ژاپن برای مشورت کردن در مورد بازی جدید کوجیما بوده و خیلی موارد دیگه که این قضیه رو منطقی تر می کنه.

در مورد قرارداد فکر می کنم کوجیما می خواد IP رو نگه داره، چون فکر می کنم این قدرت رو داره یا می تونه این فشار رو روی ناشر بیاره چون نمی خواد اتفاقات کونامی بازم پیش بیاد که همه چی رو باید از نو شروع کنه، در نتیجه اینطوری هیچ وقت بازی در انحصار سونی نمی مونه پس در نتیجه سونی تصمیم میگیره از یه سیاست دیگه استفاده کنه که کوجیما رو جذب کنه اونم همین قضیه بعد از یه مدتی روی PC منتشر میشه.
حالا اینکه در نسخه های بعدی ممکن بازی مولتی بشه، تمام اینها هم به این بستگی داره که آیا این قضیه درسته یا نه.

به نظرم بازم شاهد یک اکشن ادونچر خواهیم بود، اما با این تفاوت که داستانی منسجم تر، دنیایی بسیار مدرن تر به همراه امضاهای هیدئو کوجیما، واقعاً تصورش دیوانه کننده است.
 
مثل اینه طرح جدید بازیشون فقط هنوز روی کاغذ هم نصفه و نیمه هست.حتی موتور بازی هم انتخاب نکردند ! عظمت و محبوبیت کوجیما رو ببینید چقدر زیاد هست که سونی برای عنوانی که حتی 1% هم جلو نرفته پیش پیش قرارداد بسته.
"برای اولین پروژه، کوجیما گفت:​ «من به یک بازی با مقیاس کوچکتری فکر می‌کنم، درحال حاضر افراد زیادی را نداریم و فقط می‌‌‌خواهیم به ساخت بازی تمرکز کنیم.»"
این جمله هم واقعا ناراحتم کرد سران کونامی نه تنها به کوجیما و خودشون ضربه زده اند بلکه با این حرکت هاشون به جریان رو به جلو صنعت بازیسازی ضربه هنگفتی زدند.فرض کنید به جای این موارد الان داشتیم تریلر گیمپلی Sillent Hills رو میدیدیم.

این جمله رو در رابطه با استودیو گفت...
منظورش هم این بود فلا استودیو رو با افراد کمتر راه میندازیم روی کانسبت بازی کار میکنیم و بعدا استودیو رو بزرگتر میکنیم. پیشنهاد میکنم یبار دیگه هم ببینین ویدئو رو...
گسترش استدیو هم همونطور که خودش گفته فقط در رابطه با گیم نیست و انیمه فیلم یا هرچیزی رو میتونه شامل بشه...
 
سونی این نسل داره تماماً استراتژی های درست در پیش میگیره مشابه همین حرکت با کوجیما رو قبلاً تو SF 5 و Shenmue 3 دیدیم الان تو بازی بعدی کوجیما میبینیم
یه استراتژی کاملاً برد - برد برای هر دو طرف هم سونی به مرادش میرسه خیالش جمع میشه بازی مد نظرش رو کنسول دیگه ای نمیاد و میتونه باهاش کلی مانور بده و تبلیغ کنه و طرفدارا کنسول های رقیب رو به سمت خودش بیاره هم سازنده در کنار یه فروش عالی روی پرفروش ترین کنسول نسل یه فروش مناسب هم روی PC بدست میاره + اینکه سونی هم تو هزینه ساخت نسخه کنسولی کمکشون میکنه هم تو هزینه تبلیغاتش.
 
هنوز انجین جدیدی انتخاب نشده

درحال حاضر استدیو جدید کوجیما موتور بازی‌سازی را انتخاب نکرده و هنوز درحال مذاکره و آنالیز هستند: «ما می‌توانیم از یک موتور آماده استفاده کنیم با یک موتور جدید را بسازیم. هنوز تصمیم نگرفته‌ایم و درحال تحقیفات هستیم.». موتور بازی‌سازی «Fox Engine» توسط کوجیما و تیمش ساخته شده بود ولی به دلیل مالکیت کونامی آنها حق استفاده از این موتور را ندارند.
بهترین انتخاب UE4 هست. ساخت انجین هزینه و زمان زیادی میطلبه.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or