مصاحبه : Halo 3

Dinosaur

Loyal Member
سلام
XCN مصاحبه ای با سازنده های پرطرفدارترین بازی X360 یعنی Halo 3 کرده که در زیر میخونین. ( با تشکر از امین به خاطر لینک )
توی این مصاحبه دو نفر به سوالها جواب میدن و برای همین بعضی از سوالها دارای دو جواب هست. یکی از Brian Jarrard و یکی هم از Frank O`Connor .
------------------------------------

926632_20070731_screen001.jpg


+ چه احساسی از بازخورد نسخه Beta که چند وقت پیش ارائه شد دارین و این بازخوردها چه تآثیری روی نسخه نهایی بازی خواهد گذاشت ؟
* تغییرات زیادی وجود داشتند که ما میخواستیم قبل از عرضه شدن Beta اونها رو روی بازی انجام بدیم ولی وقت کافی برای پیاده کردن اونها نداشتیم. خوشبختانه خیلی از بازخوردها نشون داد که تغییراتی که در ذهنمون داشتیم , مورد نظر مردم هم هست و این موضوع ما رو از آینده بازی خوشحال کرد.
* به هر حال چیزهای پیش بینی نشده زیادی وجود داشتند که ما تونستیم از Beta بگیریم. ما میدیدیم که برای بازیکنها مشکلات خاصی پیش میاد مثلآ یه سری از اونها از نقشه های بازی خارج میشدن. چیزهایی که به ما کمک کرد تا اونها رو در نسخه نهایی حذف کنیم.
+ چقدر فشار برای ساخته شدن Halo 3 احساس میکنین ؟ بازی ای که دنیا ازش انتظار بزرگترین بازی تاریخ رو داره.
* ما کاملآ از فشاری که روی این بازی وجود داره آگاه هستیم. ولی اگه بخوایم صادق باشیم , ما سرمون به کار خودمون مشغوله و خودمون رو زیاد نگران این چیزها نمیکنیم.
* ما باید بهترین بازی ای که میتونیم رو بسازیم و فشار داخلی خیلی زیادی روی ما هست ولی در مجموع ما کار خودمون رو انجام میدیم و نمیخوایم که هیچ کس از این بازی ناامید بشه , چه خودمون چه بقیه مردم و چه طرفداران واقعی بازی.
+ آیا وقتی طرفداران بازی از بعضی مشکلات بازی انتقاد کردند یا نقدهایی که بعد از تریلر E3 به صورت آنلاین منتشر شد , شما رو ناراحت کرد ؟
* راستش نه , این مهم هست که به یاد داشته باشیم تنها دلیلی که این اتفاقات برای بازی میافته اینه که بازی خیلی موشکافانه و دقیق بررسی میشه و این هم به خاطر معروف بودن و محبوب بودن بازی هست.
* اینا همش به خاطر اینه که روی ریزترین جزییات کاری که ما داریم انجام میدیم دقیق هستند و اونها رو بررسی میکنند.
+ به نظر میاد که شما خیلی بیشتر از اطلاعاتی که از Campaign بازی Halo 2 قبل از عرضه به مردم دادین , از Campaign بازی Halo 3 دارین میگین.آیا این یک تصمیم عاقلانه هست ؟ چرا ؟
* داستان Halo , داستانی پیچیده و غنی هست و ما دوست داریم طرفدارانمون رو در جریان همه اتفاقات بازی قرار بدیم.ما نمیخوایم که Halo 3 برای یک بازیکن تازه کار که تا حالا دو عنوان قبلی رو بازی نکرده , ناآشنا و نامفهوم باشه. اینو باید بدونین که نیازی نیست شما حتمآ دو نسخه قبلی رو انجام داده باشین تا بفهمین در Halo 3 چه خبره. ولی ما با ارائه جزییاتی از داستان بازی قبل از عرضه اون , بازیکنان رو به تجربه ای بهتر از Halo 3 دعوت میکنیم , چه اونهایی که برای اولین بار هست دارن بازی میکنن و چه اونهایی که دو نسخه قبلی رو سالها قبل انجام دادند.

926632_20070709_screen008.jpg


+ آیا شما احساس میکنین که میتونین به بزرگترین جایگاه تکنیکی و هنری ممکن به وسیله Halo 3 دست پیدا کنین ؟ آیا محدودیتی برای خلاقیت شما وجود داره ؟
* راستش ایده خاصی نبوده که ما از اول بخوایم توی بازی قرار بدیم ولی نتونیم.مهمتر از اون اینه که هرچیزی رو کجا قرار بدیم و چه استفاده ای ازش بکنیم.مثلآ ما میتونستیم نقشه های بزرگتر با تعداد بازیکن بیشتر رو در بازی قرار بدیم ولی این کار واقعآ بازی رو بهتر یا مفرح تر نمیکنه.
+ آیا بازیکنان این دفعه میتونن بفهمن که Masterchief واقعآ چه کسی هست و تصور بهتری ازش داشته باشن ؟ آیا اون کلاهش رو برمیداره ( یا مجبورش کنن برداره ؟ )
* شما میدونین که Masterchief همیشه با اعمال و حرکات مخصوصش در بازی و فعالیتهایی که درگیرشون میشه , شناخته شده. Masterchief به وسیله یک شناسه و اسم خالی شناخته نشده و در این نسخه هم ما قصد نداریم چیز خاصی در مورد دوران بچگی اون و ... بگیم.Masterchief با نقشی که در داستان بازی داره تعریف میشه.
+ زره های قابل تغییر اسپارتانها اشاره به این داره که شما میخواین این دفعه تجربه شخصی سازی بیشتری رو به بازیکنها بدین.آیا این نظر درسته ؟ چه چیزهای دیگه ای میخواین به این بازی اضافه کنین ؟
* بله فکر میکنم اظهار نظر منصفانه ای باشه. به کمک مودهای آنلاین , بدون شک بازیکن یک حس مالکیت روی کاراکتر خودش داره. به کمک امکانات تغییر زره و قرار دادن لوگوها و رنگهای مختلف که در آینده به بازی اضافه میشه , بیشتر از 4 تریلیون تنظیمات مختلف برای کاراکترها به وجود میاد. خیلی بیشتر از اونکه هرکسی برای خودش یه کاراکتر مخصوص و یکتا داشته باشه.
+ Co-op به وسیله Live چیزی هست که خیلی از بازیکنان انتظارش رو دارند. آیا همچین امکانی توی بازی وجود داره حتی اگه دو نفره باشه ؟
* بله , امکان بازی به صورت Co-op تا 4 نفر وجود داره. هم با XBOX Live و هم به صورت Local .
+ چند نفر میتونن در XBOX Live بازی کنند ؟ چرا روی این عدد پافشاری میکنین ؟
* هنوز هم در بیشترین حالت 16 نفر میتونن بازی کنند. این کار عمدیه و ربطی به تکنولوژی نداره و به خاطر داشتن یک گیم پلی ناب و خالص هست. ما اینجا یک بازی Battlefield نمیسازیم و فکر میکنیم که 12 نفر در یک بازی بهتر باشه.این طوری اعضای تیمها بهتر همکاری میکنن و هرکسی کار خاصی برای انجام دادن داره.برای همین ما این بازی رو با این مقیاس ساختیم.
* در بعضی از نقشه های بازی حتی 6 نفر هم احساس تنگی فضا پیدا میکنن. ویژگی هایی مثل تند بودن بازی و سرعت زیاد اون , باعث غیرقابل مدیریت بودن نقشه هایی با تعداد خیلی زیاد بازیکن میشه.
+ آیا میتونیم انتظار نقشه های جدید Multiplayer و همین طور اضافاتی در قسمت Singleplayer رو داشته باشیم ؟
* ما هنوز در این مورد چیزی رو اعلام نکردیم و همه چیز به بازخورد بازیکنها بستگی داره و چیزهایی که اونها از ما بخوان.
+ فکر میکنین که جامعه Halo چطوری از ویژگی Video Capture جدید در بازی استفاده میکنه ؟
* ما همه هیجان زده هستیم که ببینیم این جامعه از این ابزار جدید چه استفاده ای میکنه. این ابزار خیلی قدرتمند هستند و ما انتظار دیدن ویدیوهای زیادی رو داریم به چند دلیل : تیمها Replay هاشون رو نگاه کنن و به نقاط ضعفشون پی ببرن. یا جامعه ای مثل Youtube به وجود بیاد. ما مطمئنیم که این ابزار یکی از قسمتهای کلیدی بازی Halo 3 خواهد بود.
+ آیا داستان Halo بعد از Halo 3 ادامه پیدا میکنه ؟ آیا داستان به وسیله کتابهای منتشر شده و بازیها دنبال میشه یا داستانها و بازیهای جدید , ابهامات داستان فعلی رو برطرف میکنن یا اینکه داستان به گذشته برده میشه و به زمان قبل از اولین بازی و کتاب میرسه ؟
* در صورتی که پایان کامل و بامعنی در انتهای بازی وجود نداشته باشه , این اسطوره ادامه پیدا میکنه. این عنوان به وسیله راههای دیگه ای به کار خودش ادامه میده , مثل : Halo Wars یا پروژه جدید Peter Jackson یا کتابهای داستانی.تا وقتی که ما مراقب باشیم که این جهان چطوری و به وسیله چه کسانی به اکتشاف خودش ادامه میده , مطمئن باشین این سری ادامه خواهد داشت.
+ بزرگترین چالشی که موقع ساختن Halo 3 با اون درگیر هستین چیه ؟
* اساسی ترینش فراهم کردن نیروی انسانی کافی برای ساختن این پروژه بود.
* ما باید تعداد زیادی همکار جدید استخدام میکردیم و وقتی شما بخواین فقط بهترینها رو جمع کنین کاری وقت گیر پیش رو دارین. ما یک تیم تمام وقت از 120 نفر داریم که کارهای متخلفی برای ساختن این بازی انجام میدن.مدیریت این تیم بزرگ و نظم داشتن و کار مداوم اونها , بزرگترین چالش در ساختن Halo 3 بود.
926632_20070709_screen007.jpg

+ آیا شما تصمیمی برای بازسازی یا شاید هم ادامه سری بازیهای Marathon بعد از Halo دارین ؟
* بازی Marathon Durandal الآن در XBOX Live Arcade موجود هست و بازسازی یا ادامه ای بر اون فعلآ در دستور کار نیست.ما الآن سخت مشغول کار کردن روی Halo 3 هستیم و بعد از اون هم باید کارهای پشتیبانی این بازی رو انجام بدیم.
بعضی از کسانی که اینجا هستند , 10 سالی میشه که دارند روی بازیهای Halo کار میکنند و برای بازی بعدیشون مسلمآ عنوانی کاملآ متفاوت رو انتخاب خواهند کرد. اگه شما دقت کنین خیلی ارتباطات و نکات رو در بازی Marathon پیدا میکنین که با سه گانه Halo در تماس هستند.
+ قرمز در مقابل آبی : رنگ مورد علاقه شما کدومه ؟
برایان : قطعآ آبی.
فرانک : من کور رنگی دارم , برای همین نمیتونم اونها رو کاملآ تشخیص بدم.
برایان : اون راست میگه.
+ آیا قسمت Singleplayer بازی Halo 3 ویژگی ای داره که تا حالا اصلآ دیده نشده و شما فکر کنین که بقیه طراحان اون رو در آینده کپی کنند ؟
* اگه بخوایم صادق باشیم , ما چیز کاملآ جدیدی در Halo 3 نمیسازیم و داریم سعی میکنیم که یک بازی به شدت جذاب با پایانی خوب و منطقی رو تهیه کنیم.
این بزرگترین و بهترین نسخه از Halo هست و ما اصلآ به ویژگی های کاملآ جدید که بازی رو عوض بکنه فکر نمیکنیم. بلکه میخوایم Halo ای با مقیاس دیده نشده بسازیم.
+ آیا پایان Halo 3 به تمام سوالاتی که از Halo 1 , 2 باقی مونده جواب میده ؟
* بله , به اکثر سوالات شما در این بازی جواب داده میشه ولی ممکنه سوالات جدیدتری هم به وجود بیاد.
+ بعد از Halo 3 شما راههای جدیدی رو امتحان میکنین ؟ آیا نمیترسین که همیشه وابسته به این سری بازیها بمونین و مردم شما رو به نام سازنده های Halo بشناسن حتی بعد از ساختن بازیهای جدید و متفاوت ؟
* ما مطمئنآ وابسته به این بازی میمونیم ولی فکر نمیکنم این چیزی باشه که بخوایم ازش بترسیم.دفعه بعدی ما سبک جدیدی رو در مورد Halo کار میکنیم
* من فکر نمیکنم که ما استودیویی باشیم که فقط با بازیهای FPS شناخته بشه.در حقیقت ما به خاطر یک بازی RTS معروف شدیم نه یک FPS .ما میتونیم خیلی کارهای دیگه انجام بدیم و من فکر میکنم وقتی کار جدیدی رو شروع کنیم , خیلی موفق و خوب خواهد بود.
+ آیا شخصیتی در Halo 3 وجود داره که در کتابها هم بوده باشه ؟ ( مثل Dr.Halsey , Spartan III , ... )
* محدوده زمانی و موقعیتهای این دو کاملآ با هم متفاوته. شما کاراکتری رو در Halo 3 نمیبینین که در این دو دنیا نباشه و این تقسیم بندی کاملآ عمدیه.
+ شما روی یک بازی تیراندازی کاملآ جدید برای PC و Mac کار نمیکنین , همون طور که از اول قصد ساختن Halo رو به این صورت داشتین ؟
* ما در حال حاضر برنامه خاصی نداریم و هروقت پروژه جدیدی رو شروع کنیم , بهترین بازی ممکن از هر جهت خواهد بود.
+ تفکرات شما در مورد بازاریابی و تجارتی که پیرامون Halo 3 وجود داره چیه ؟ آیا به Spin-Off ها هم فکر میکنین ؟
* اولآ , من با شما موافق نیستم که Spin-Off ها و بازاریابی های فرعی زیادی در مورد این بازی انجام شده. ما کاملآ روی این مورد نظارت داریم و فقط اجازه ساختن چیزهایی رو میدیم که اعضای تیم فکر میکنن برای خرید مناسبه. ما برای اینکه بازار با چیزهای اضافی اشغال نشه تلاش زیادی کردیم و فقط با شرکایی که کیفیت کار بالایی دارن همکاری میکنیم.
+ ویژگی ای که با فشار دکمه بالا در D-Pad باعث حرف زدن میشه در بازی نهایی هم وجود خواهد داشت ؟
* ما تغییرات زیادی برای قابلیت Push To Talk انجام دادیم و حالا هرکسی میتونه اون طوری که میخواد اون رو تنظیم کنه. این قابلیت الآن انعطاف پذیری زیادی داره و ما مطمئن هستیم که همه میتونن اون طور که دوست دارن ازش استفاده کنند.
+ دوستان و فامیل شما در مورد پدیده Halo به شما چی میگن ؟
* بیشتر اونها فکر میکنن که Halo چیز باحالیه ولی در حقیقت اونها نمیدونن که این همه سروصدا برای چیه. یکی از دوستان من یک کافی شاپ محلی رو اداره میکنه و از طرفداران پروپاقرص Halo هم هست. ما حتی اونو مجبور کردیم که هرچیزی که راجع به بازی میدونه به کسی نگه تا وقتی که بازی عرضه بشه.

926632_20070709_screen002.jpg



موفق باشین.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or