منبع
اوضاع RE5 چطور است ؟
خوب ، اما شلوغ ! این روزها دیگر کسی به خانه نمیرود. روزهایی بود که به صندلیهایمان زنجیر شده بودیم ، واقعا نگران وضعیت سلامت و تغذیه بچه ها هستیم ! اما خوشبختانه کارها خوب پیش میرود ولی سرمان واقعا شلوغ است.
در مقایسه با بازیهای نسخه های قبلی ، این نسخه چه سختی هایی به همراه داشت ؟
ساختن یک بازی از هیچ واقعا سخت است ، ما باید یک بازی بسازیم که با آن بازی کنیم ، و بعد باید آن را بالانس کنیم تا بازخوردهای احساسی مثبتی دریافت کنیم.
به نظر شما این بازی بیشتر یک بازی ترسناک است یا اکشن ؟
من تهیه کننده بازی هستم و تاکئوچی مسئول کارگردانی بازی. این سوال رو باید از او بپرسید. من اول گمان میکردم این یک بازی اکشن باشد ، اما الان میتوانم بگویم که یک بازی کاملا ترسناک است. و در حال Co-Op ترس دوبرابر است. سیستم Co-Op باعث افزایش احساسات بازی میشود و این ترس را افزایش میشود.
میتونید به ما بگید چه چیزهایی در بخش Co-Op وجود دارد که هنوز ندیدیم ؟
آیتمهایی در بازی وجود دارد که شما بدون همیارتان نمیتوانید به آنها دست پیدا کنید. بطور مثال در بعضی سکانسهای تاریک ، یکی از بازیکنان مشعل را نگه میدارد و دیگری شلیک میکند. موقعیتهای مختلف زیادی از این دست وجود دارد که هرکدام از بازیکنان احساس متفاوتی خواهند داشت. ما درحال تدوین یک ویدئو هستیم که نشان میدهد چطور دوبازیکن در یک زمان حالات متفاوتی خواهند داشت.
این یک بازی فوقالعاده مهم است ، آیا تیم شما تحت فشار زیادی قرار دارد ؟
کار واقعا سخت است و تیم برای اینکه نام رزیدنت ایول را خوب حفظ کند تحت فشار زیادی قرار دارد. با اینحال ، ما Resident Evil 4 را ساختیم که بازی را در بخش گیم پلی متحول کرد ، بنابراین ما حالا یک مثال داشتیم که چطور میشود کلیشه ها را دوباره و دوباره تکرار نکرد. تیم سازنده بازی به توانمندی های خود ایمان دارد.
آیا علاقه ای به انتشار بازی روی پلتفورمهای دیگر دارید ؟
[با خنده] اول باید روی 360 و PS3 خوب بفروشد !!
مرحله ای که در E3 نشان دادید جزو بازی بود ؟
بله ، جزو مراحل اولیه بازی بود.
بازی مرحله به مرحله چقدر تفاوت خواهد داشت ؟
در RE4 لوکیشن بازی زیاد تغییر نمیکرد ، اما در Resident Evil 5 اینطور نیست. البته این یک بازی طبیعی گراست ، پس ما اواسط بازی به قطب جنوب نمیپریم ! اما تغییر لوکیشن باعث میشود شما بخواهید بیشتر به بازی ادامه بدهید. ما داستان خوبی داریم و سعی کرده ایم شخصیتها را هرچه بیشتر طبیعی بسازیم. شما با یک بازی حماسی روبرو هستید ، شما خواهید ترسید ، گریه خواهید کرد ، و خواهید خندید ... البته در حقیقت زیاد نخواهید خندید
هم شما و هم تاکئوچی بشدت درگیر کار هستید ، نقش شما دقیقا چیست ؟
خب ، تاکئوچی میگوید : من میخواهم اینکار را انجام بدهم. و ما آن را انجام میدهیم [با خنده] او همزمان روی یک پروژه دیگر هم کار میکند ، ما درباره اینکه چه چیزهایی در بازی باشد مشورت میکنیم و بعضا مخالف هم میکنیم ، اما تاکئوچی اصلا کوتاه نمی آید. بخاطر همین Resident Evil تا سال 2018 آماده نخواهد شد [میخندد] جدا از شوخی ، تاکئوچی واقعا انسان توانمندی است و تمام تیم به تصمیمات او احترام میگذارند.
آیا چیز غافلگیر کننده ای در مورد داستان و گیم پلی وجود دارد ؟
در حقیقت نه ، من از ابتدای ریخته شدن طرحهای بازی با تیم بودم و بازی رو مثل کف دست میشناسم. ما سعی کردیم اکشن بازی را در نیمه اول آن جا بدهیم و فراموش نکردیم که این یک بازی ترسناک است. نیمه دوم بازی کاملا ترسناک خواهد بود. Resident Evil 5 اواخر بازی واقعا ترسناک خواهد شد.
از آنجایی که شما خیلی نازک نارنجی هستید ، آیا میتونید بخشهای ترسناک رو بازی کنید ؟
[با خنده] نه ، من این بخشها رو به تاکئوچی میسپارم تا بازی کند ...




