Eurogamer: تا حالا Gamescom براتون چطور بوده؟ برنامه دیشب از نظر شما موفق بود؟
Peter Moore: من که فکر میکنم موفق بود. البته بعضی افراد نمایش رو با کنفرانس اشتباه گرفتن.
Eurogamer: فکر کنم که منظور شما با ما هست. منکرش نمیشیم. یکم سردرگم شدیم که چه انتظاری داشته باشیم.
Peter Moore: آره متوجه شدم. از چهره شما و Martin مشخص بود (خندیدن). البته ما کارمون رو درست انجام ندادیم که قبلش توضیح بدیم هدف برنامه چیه. ولی فکر کنم تمام 800 نفری که اومدن به خوبی راضی شدن. Patrick Soderlund یه مقدمه اجرا کرد و بعد چیزی که نمایش داده شد ربطی به برنامه نداشت.
Eurogamer: درسته فکر میکنم انتظار معرفی عنوان از شما میرفت
Peter Moore: آیا ما زمینه چینی کرده بودیم برای معرفی ؟ نه این فقط یه نمایش و Live Stream کلاسیک بود
Eurogamer: خب اینترنت انتظار معرفی داشت. البته اینترنت همیشه درست نیست. مگه نه ؟
Peter Moore: من فکر میکنم این انتظارت از اینجا نشات میگیره که سال ها به جای نمایش، کنفرانس اجرا کردیم. چیزی که اینجا میبینید (اشاره به غرقه EA) مخلوطی از خریدار های کلیدی ما، {فروشنده های} دیجیتالی و فیزیکی هست. آیا تا حالا اینجا بودی؟
Eurogamer: در Gamescom؟ بله
Peter Moore: EA چطور ؟
Eurogamer: بله
Peter Moore: قبلا شبیه یه محل نمایش محصولات IKEA (فروشگاه محصولات خانه) بود. ولی الآن مثل EA نشون دهنده دید ما به آینده هست. همه چیز در حال تغییره و ما دوست داریم گیمرها رو وقتی میان با افراد معروف و تاثیر گذار کنار هم قرار بدیم. میدونم که تو برنامتون گفتید که تعداد زیادی از شرکت کننده ها رفتند. خب درسته. مواردی که باید رو دیدن و تصمیم گرفتن که برن. چیزی که بهش اشاره نکردید این بود که 400 تا صفحه نمایش بود و خیلی ها داشتن مواردی که میخواستن رو تجربه میکردن. که بعد از اتمامش رفتن. انتظار نداشتیم که تا 11 شب همینطور (در سالن) منتظر بمونن.
Eurogamer: دقیقا. من زمان زیادی رو صرف بازی کردن Titan Fall 2 و Battlefield 1 کردم.
Peter Moore: و این هدف ما بود.
Eurogamer: خب مساله همینه که از خونه و دیدن و خوندن نمایش متفاوت بود.
Peter Moore: خب من داشتم مثل همیشه لایو بلاگتون رو میخوندم. به طور منظم داشتید از خواننده ها میخواستید که از سایت برن و دیگه ادامه به خوندن ندن. که البته مطمئنم افرادی که کلیک کردن تو سایت شما براشون مهمه نباید خوشحال شده باشن (خندیدن). من همه رو خوندم و فکر میکنم که دقیق متوجه نبودید که هدف برنامه چیه. و شروع به نوشتن کردید.
Eurogamer: درسته
Peter Moore: خب راستش من نمیدونم انتظار شما چی بود. ولی ما انتظار داشتیم یه سری از طرفداران Fifa بیان و بعد Battlefield. ما خیلی چیزا رو در اختیار مردم قرار دادیم. بنابراین درسته برای مثلا فیفا فن ها، بعد از نمایشش، بهتر بود همونطور که شما گفتید برن بیرون، سگشون رو ببرن گردش یا در واقع هرکاری بکنن جز دیدن یا خوندن نمایش.
Eurogamer: تو E3 شما نمایش های متنوعی از پروژه های کوچکتری مثل Unravel، یه دید کلی از Mass Effect، Star Wars و .... اگر داخل Gamescom این ها رو نشون نمیدید، پس چه زمانی باید انتظار داشته باشیم که در مورد این پروژه ها بشنویم؟
Peter Moore: خب در درجه اول من اینجام که در مورد بازی های رقابتی صحبت کنم. ولی اگر شما طرفدار Mass Effect هستید از قابلیت های Bioware خبر دارید. اینا بیشتر شبیه آشپزی هستند که مشغول درست کردن غذان. و این غذا تا زمان درست شدنش هرچقدر طول میکشه. ما رهاشون کردیم تا کارشون رو به خوبی انجام بدم. ولی طبق انتظار دارن پیشرفت میکنن و فکر میکنم تو 6 یا 7 ماه آینده در مورد بازی بیشتر بشنویم.
Eurogamer: خب پس یه چیز دیگه ای که داره تغییر میکنه اینه که ناشر ها با کنسول ها بازه زمانی کمتری رو سپری میکنن. میتونم نصور کنم که ناشر های بزرگی مثل EA از اینکه کنسول ها مثل PC سریعتر دارن پیشرفت میکنن خوشحالن.
Peter Moore: بله درسته. ما به طور آشکار تا حالا از برنامه های سونی و مایکروسافت برای Neo و Scorpio حمایت کردیم. این حرف رو منی میزنم که تجربه دو کنسول که برای مدتی طولانی برنامه ریزی شدن، دارم، میزنم. First Party ها سرشون شلوغه. آماده شدن برای 4K، برای VR ، برای ناشر هایی مثل ما، کل صنعت و برای سازنده ها که دنبال قدرت و توانایی های بیشتر هستن، این به روز رسانی های بین نسلی خیلی مفیدن.
Eurogamer: میدونیم که شما الآن مشغول بازی های رقابتی هستید. ولی برای ما شما یه چهره آشنا در EA هستید و اگر اجازه بدید کمی بیشتر در این مورد (کنسول های جدید) صحبت کنیم. ما شنیدیم که PS4k نیازی به نسخه جدا نداره و بازی های روی این کنسول جدید بهتر اجرا میشه و بهتر به نظر میرسه. آیا شما قصد دارید که برای این نسخه های جدید سرمایه گذاری بیشتری کنید؟
Peter Moore: صادقانه بگم نمیدونم. من هیچوقت در پروسه ساخت شرکت نداشتم و حرفی نمیتونم بزنم.
آیا سوالی در مورد قسمت رقابتی بازی ها دارید ؟ چون این الآن نقش جدید Peter Moore در EA هستش و این مصاحبه باید در این مورد باشه.
Eurogamer: خب راستش در اون زمینه نه
Peter Moore: خب Peter الآن مسئول اون قسمته. ولی باشه ادامه بدین. تا اونجا که بتونم جواب میدم
Eurogamer: نینتندو هم مشغول ساخت کنسول جدیدش هست. مثل خیلی از ناشر های دیگه شما زیاد از WII U استفبال نکردین. میزان پشتیبانی EA از NX چطر خواهد بود؟
Peter Moore: نمیدونم. به طور مشخص هنوز اطلاعات زیادی باید رونمایی بشه. EA مدت 30 سال هست که برای نینتندو بازی میسازه و من بارها گفتم که ما دوست های نزدیکی هستیم. من تو دوره های متفاوت نسل های کنسول بودم و بالا و پایینشون رو تجربه کردم. من Dreamcast رو عرضه کردم و یه سری ناشرها ازش حمایت کردن و یه سری نکردن. ولی EA هیچوقت نگفته که برای نینتندو بازی نمیسازه.
Eurogamer: EA زمان معرفی Wii U قرار بود نقش ویژه ای داشته باشه که هیچ وقت به واقعیت تبدیل نشد. NX رو از این نظر چطور دیدی بهش دارین ؟ چون به نظر میاد مجددا نینتندو راحی رو در پیش گرفته که متفاوت از کنسول هایی هست که در حال حاضر EA پشتیبانی میکنه. آیا این جایگاه نینتندو رو پیش شما سخت تر میکنه برای پشتیبانی؟
Peter Moore: نینتندو همیشه پایه موفقیتش رو براساس استودیو های First Party که در اختیار داره قرار میده چون فوق العاده هستن. اگر این سوال رو از خودشون مپیرسیدید میگفتن که کنسول باید با FP هاش عرضه بشه و از اینجاس که شروع میشه. Dev Kit ها اول به دست اونها میرسه.
Eurogamer: Gamescom رو سال آینده چطور میبینید ؟ آیا باید انتتظار داشته باشیم که کمتر کنفرانس اجرا بشه؟
Peter Moore: یعنی EA کمتر از چیزی که امسال داشت نشون میده ؟ خب ما که کنفرانس امسال نداشتیم (خندیدن). من با کاری که انجام دادیم خیلی راضیم. از نظر نمایش و تعداد بیننده ها. شاید چیزی که یاد گرفتیم اینه که جای دیگه اجراش کنیم. بعد از صحبت های پتریک، تعدادی رفتن نوشیدنی خوردن و از سالن رفتن. خب این اصلا مشکلی نداره. ما میخواستیم بیاید و Titan Fall و Battlefield رو تجربه کنید و نه اینکه تو صف معطل شید.
Eurogamer: به طور کل من فکر میکنم همایش موفقی بود. البته نه برای مخاطب های Eurogamer. برای همین Martin داشت شوخی میکرد که همه از سایت برن.
Peter Moore: خب میدونید که من هر روز Eurogamer رو میخونم ؟ و به این کارم ادامه میدم و لبخند میزنم.
Eurogamer: سوال آخر
Peter Moore: در مورد بازی های رقابتی هست ؟
Eurogamer: آممم ....
Peter Moore: باشه بپرس. سوال چیه؟
Eurogamer: آیا هنوز تتو هیلو رو دارین؟
Peter Moore: بله هنوز اینجا روی بازوی راستم دارمش
Eurogamer: احساس میکنم که اصلا اجازه ندادم در مورد بازی های رقابتی صحبت کنید
Peter Moore: درسته
Eurogamer: چیزی هست که در موردش بخواین بگین؟
Peter Moore: خب به چیزایی که تایید کردیم نگاه کنید. UK مرکزش هست. 1.3 میلیون دلار برای Fifa Ultimate در نظر گرفتیم که بالاترین جایزه ای هست که EA تا حالا در نظر گرفته تا خواننده های شما که Fifa رو دوست دارن 1 سال به خوبی سرگرم باشن.
Eurogamer: خب فکر میکنم اینجا بهترین جا هست که مصاحبه رو به پایان برسونیم. ممنون از وقتی که در اختیار ما گذاشتین.
Source
Peter Moore: من که فکر میکنم موفق بود. البته بعضی افراد نمایش رو با کنفرانس اشتباه گرفتن.
Eurogamer: فکر کنم که منظور شما با ما هست. منکرش نمیشیم. یکم سردرگم شدیم که چه انتظاری داشته باشیم.
Peter Moore: آره متوجه شدم. از چهره شما و Martin مشخص بود (خندیدن). البته ما کارمون رو درست انجام ندادیم که قبلش توضیح بدیم هدف برنامه چیه. ولی فکر کنم تمام 800 نفری که اومدن به خوبی راضی شدن. Patrick Soderlund یه مقدمه اجرا کرد و بعد چیزی که نمایش داده شد ربطی به برنامه نداشت.
Eurogamer: درسته فکر میکنم انتظار معرفی عنوان از شما میرفت
Peter Moore: آیا ما زمینه چینی کرده بودیم برای معرفی ؟ نه این فقط یه نمایش و Live Stream کلاسیک بود
Eurogamer: خب اینترنت انتظار معرفی داشت. البته اینترنت همیشه درست نیست. مگه نه ؟
Peter Moore: من فکر میکنم این انتظارت از اینجا نشات میگیره که سال ها به جای نمایش، کنفرانس اجرا کردیم. چیزی که اینجا میبینید (اشاره به غرقه EA) مخلوطی از خریدار های کلیدی ما، {فروشنده های} دیجیتالی و فیزیکی هست. آیا تا حالا اینجا بودی؟
Eurogamer: در Gamescom؟ بله
Peter Moore: EA چطور ؟
Eurogamer: بله
Peter Moore: قبلا شبیه یه محل نمایش محصولات IKEA (فروشگاه محصولات خانه) بود. ولی الآن مثل EA نشون دهنده دید ما به آینده هست. همه چیز در حال تغییره و ما دوست داریم گیمرها رو وقتی میان با افراد معروف و تاثیر گذار کنار هم قرار بدیم. میدونم که تو برنامتون گفتید که تعداد زیادی از شرکت کننده ها رفتند. خب درسته. مواردی که باید رو دیدن و تصمیم گرفتن که برن. چیزی که بهش اشاره نکردید این بود که 400 تا صفحه نمایش بود و خیلی ها داشتن مواردی که میخواستن رو تجربه میکردن. که بعد از اتمامش رفتن. انتظار نداشتیم که تا 11 شب همینطور (در سالن) منتظر بمونن.
Eurogamer: دقیقا. من زمان زیادی رو صرف بازی کردن Titan Fall 2 و Battlefield 1 کردم.
Peter Moore: و این هدف ما بود.
Eurogamer: خب مساله همینه که از خونه و دیدن و خوندن نمایش متفاوت بود.
Peter Moore: خب من داشتم مثل همیشه لایو بلاگتون رو میخوندم. به طور منظم داشتید از خواننده ها میخواستید که از سایت برن و دیگه ادامه به خوندن ندن. که البته مطمئنم افرادی که کلیک کردن تو سایت شما براشون مهمه نباید خوشحال شده باشن (خندیدن). من همه رو خوندم و فکر میکنم که دقیق متوجه نبودید که هدف برنامه چیه. و شروع به نوشتن کردید.
![hq0dbpodnmrvsb3qi666.jpg](/proxy.php?image=http%3A%2F%2F8pic.ir%2Fimages%2Fhq0dbpodnmrvsb3qi666.jpg&hash=e801aae0f74931c5ce5a089b20f21bf6)
Eurogamer: درسته
Peter Moore: خب راستش من نمیدونم انتظار شما چی بود. ولی ما انتظار داشتیم یه سری از طرفداران Fifa بیان و بعد Battlefield. ما خیلی چیزا رو در اختیار مردم قرار دادیم. بنابراین درسته برای مثلا فیفا فن ها، بعد از نمایشش، بهتر بود همونطور که شما گفتید برن بیرون، سگشون رو ببرن گردش یا در واقع هرکاری بکنن جز دیدن یا خوندن نمایش.
Eurogamer: تو E3 شما نمایش های متنوعی از پروژه های کوچکتری مثل Unravel، یه دید کلی از Mass Effect، Star Wars و .... اگر داخل Gamescom این ها رو نشون نمیدید، پس چه زمانی باید انتظار داشته باشیم که در مورد این پروژه ها بشنویم؟
Peter Moore: خب در درجه اول من اینجام که در مورد بازی های رقابتی صحبت کنم. ولی اگر شما طرفدار Mass Effect هستید از قابلیت های Bioware خبر دارید. اینا بیشتر شبیه آشپزی هستند که مشغول درست کردن غذان. و این غذا تا زمان درست شدنش هرچقدر طول میکشه. ما رهاشون کردیم تا کارشون رو به خوبی انجام بدم. ولی طبق انتظار دارن پیشرفت میکنن و فکر میکنم تو 6 یا 7 ماه آینده در مورد بازی بیشتر بشنویم.
Eurogamer: خب پس یه چیز دیگه ای که داره تغییر میکنه اینه که ناشر ها با کنسول ها بازه زمانی کمتری رو سپری میکنن. میتونم نصور کنم که ناشر های بزرگی مثل EA از اینکه کنسول ها مثل PC سریعتر دارن پیشرفت میکنن خوشحالن.
Peter Moore: بله درسته. ما به طور آشکار تا حالا از برنامه های سونی و مایکروسافت برای Neo و Scorpio حمایت کردیم. این حرف رو منی میزنم که تجربه دو کنسول که برای مدتی طولانی برنامه ریزی شدن، دارم، میزنم. First Party ها سرشون شلوغه. آماده شدن برای 4K، برای VR ، برای ناشر هایی مثل ما، کل صنعت و برای سازنده ها که دنبال قدرت و توانایی های بیشتر هستن، این به روز رسانی های بین نسلی خیلی مفیدن.
Eurogamer: میدونیم که شما الآن مشغول بازی های رقابتی هستید. ولی برای ما شما یه چهره آشنا در EA هستید و اگر اجازه بدید کمی بیشتر در این مورد (کنسول های جدید) صحبت کنیم. ما شنیدیم که PS4k نیازی به نسخه جدا نداره و بازی های روی این کنسول جدید بهتر اجرا میشه و بهتر به نظر میرسه. آیا شما قصد دارید که برای این نسخه های جدید سرمایه گذاری بیشتری کنید؟
Peter Moore: صادقانه بگم نمیدونم. من هیچوقت در پروسه ساخت شرکت نداشتم و حرفی نمیتونم بزنم.
آیا سوالی در مورد قسمت رقابتی بازی ها دارید ؟ چون این الآن نقش جدید Peter Moore در EA هستش و این مصاحبه باید در این مورد باشه.
Eurogamer: خب راستش در اون زمینه نه
Peter Moore: خب Peter الآن مسئول اون قسمته. ولی باشه ادامه بدین. تا اونجا که بتونم جواب میدم
Eurogamer: نینتندو هم مشغول ساخت کنسول جدیدش هست. مثل خیلی از ناشر های دیگه شما زیاد از WII U استفبال نکردین. میزان پشتیبانی EA از NX چطر خواهد بود؟
Peter Moore: نمیدونم. به طور مشخص هنوز اطلاعات زیادی باید رونمایی بشه. EA مدت 30 سال هست که برای نینتندو بازی میسازه و من بارها گفتم که ما دوست های نزدیکی هستیم. من تو دوره های متفاوت نسل های کنسول بودم و بالا و پایینشون رو تجربه کردم. من Dreamcast رو عرضه کردم و یه سری ناشرها ازش حمایت کردن و یه سری نکردن. ولی EA هیچوقت نگفته که برای نینتندو بازی نمیسازه.
Eurogamer: EA زمان معرفی Wii U قرار بود نقش ویژه ای داشته باشه که هیچ وقت به واقعیت تبدیل نشد. NX رو از این نظر چطور دیدی بهش دارین ؟ چون به نظر میاد مجددا نینتندو راحی رو در پیش گرفته که متفاوت از کنسول هایی هست که در حال حاضر EA پشتیبانی میکنه. آیا این جایگاه نینتندو رو پیش شما سخت تر میکنه برای پشتیبانی؟
Peter Moore: نینتندو همیشه پایه موفقیتش رو براساس استودیو های First Party که در اختیار داره قرار میده چون فوق العاده هستن. اگر این سوال رو از خودشون مپیرسیدید میگفتن که کنسول باید با FP هاش عرضه بشه و از اینجاس که شروع میشه. Dev Kit ها اول به دست اونها میرسه.
Eurogamer: Gamescom رو سال آینده چطور میبینید ؟ آیا باید انتتظار داشته باشیم که کمتر کنفرانس اجرا بشه؟
Peter Moore: یعنی EA کمتر از چیزی که امسال داشت نشون میده ؟ خب ما که کنفرانس امسال نداشتیم (خندیدن). من با کاری که انجام دادیم خیلی راضیم. از نظر نمایش و تعداد بیننده ها. شاید چیزی که یاد گرفتیم اینه که جای دیگه اجراش کنیم. بعد از صحبت های پتریک، تعدادی رفتن نوشیدنی خوردن و از سالن رفتن. خب این اصلا مشکلی نداره. ما میخواستیم بیاید و Titan Fall و Battlefield رو تجربه کنید و نه اینکه تو صف معطل شید.
![9h10bay95r3yqoc60t0x.jpg](/proxy.php?image=http%3A%2F%2F8pic.ir%2Fimages%2F9h10bay95r3yqoc60t0x.jpg&hash=966b6ea9e40bfb51f6e878cea63fc930)
Eurogamer: به طور کل من فکر میکنم همایش موفقی بود. البته نه برای مخاطب های Eurogamer. برای همین Martin داشت شوخی میکرد که همه از سایت برن.
Peter Moore: خب میدونید که من هر روز Eurogamer رو میخونم ؟ و به این کارم ادامه میدم و لبخند میزنم.
Eurogamer: سوال آخر
Peter Moore: در مورد بازی های رقابتی هست ؟
Eurogamer: آممم ....
Peter Moore: باشه بپرس. سوال چیه؟
Eurogamer: آیا هنوز تتو هیلو رو دارین؟
Peter Moore: بله هنوز اینجا روی بازوی راستم دارمش
Eurogamer: احساس میکنم که اصلا اجازه ندادم در مورد بازی های رقابتی صحبت کنید
Peter Moore: درسته
Eurogamer: چیزی هست که در موردش بخواین بگین؟
Peter Moore: خب به چیزایی که تایید کردیم نگاه کنید. UK مرکزش هست. 1.3 میلیون دلار برای Fifa Ultimate در نظر گرفتیم که بالاترین جایزه ای هست که EA تا حالا در نظر گرفته تا خواننده های شما که Fifa رو دوست دارن 1 سال به خوبی سرگرم باشن.
Eurogamer: خب فکر میکنم اینجا بهترین جا هست که مصاحبه رو به پایان برسونیم. ممنون از وقتی که در اختیار ما گذاشتین.
Source