مصاحبه : Drake`s Fortune

Dinosaur

Loyal Member
سلام
سایت Three Speech مصاحبه ای با چند نفر از اعضای شرکت Naughty Dog در مورد بازی Uncharted : Drake`s Fortune , یکی از زیباترین بازیهای این نسل , انجام داده که در زیر میخونین :

Copy%20of%20932984_20070516_screen005.jpg


+ Uncharted حرکت جدیدی از طرف شرکت Naughty Dog هست.چه چیزی باعث این حرکت شده ؟
* ما یک سبک مشخص رو با سری بازیهای Crash Bandicoot در سال 1996 شروع کردیم و 5 سال بعد از اون سری Jak & Daxter متولد شد. ولی آرزوی ما همیشه این بود که از تکنولوژی به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.در کنسول PS1 این هدف به وسیله کارتونی طراحی کردن و بزرگ کردن کله شخصیتها و ... امکان پذیر بود. در کنسول PS2 تکنولوژی بهتری در خدمت ما بود و ما توانایی این رو داشتیم که به شخصیتی بپردازیم که نه کاملآ انسان و نه حیوان بود.این شخصیت یک الف بود با خصوصیات خودش که البته حرکات انسانی هم در این شخصیت وجود داشت. ما همچنین داستانها و شخصیتهای دیگه ای هم به بازی اضافه کردیم. وقتی به تکنولوژی PS3 نگاه کردیم , فهمیدیم که این دفعه میتونیم کاملآ به یک انسان بپردازیم و گیم پلی های عالی قبلی رو هم اجرا کنیم.این اولین تجربه کاملآ سینمایی ما شخصیتهای دنیای واقعی هست.
+ داستان بازی از کجا شکل گرفت ؟
* زندگانی Sir Francis Drake بیشتر از 400 سال قبل , وقتی که از کشتی خودش در ساحل پاناما پایین افتاد به پایان رسید. ولی ما از خودمون پرسیدیم که چی میشد اگه توی تابوت اون هیچ جسدی وجود نداشته باشه ؟ چی میشه اگه در داخل این تابوت کتاب اسرارآمیزی وجود داشته باشه که به آخرین ماجرای بزرگ این مرد اشاره کرده ؟ شکارچی گنج ما در عصر حاضر یعنی Nathan Drake در این باور هست که از نوادگان Sir Francis هست و میخواد این موضوع رو ثابت بکنه و کار خودش رو از راهنمای کنده کاری شده ی روی حلقه ای که نسل در نسل بهش رسیده شروع میکنه.
+ تکلیف بازیکنانی که Sir Francis Drake رو نمیشناسن چیه ؟
* Drake یکی از معروف ترین شخصیتهای تاریخی هست.برای هم میهنان انگلیسیش مثل یک قهرمان میمونه.کاشفی که دورتادور جهان رو با کشتی خودش پیموده. کاپیتان کشتی ای که چندین دوجین از کشتی های نیروی دریایی اسپانیا رو غرق کرده.کسی که به وسیله ملکه الیزابت لقب شوالیه (The Knight) رو بدست آورده. او برای دشمنانش بدترین و پست ترین شخصیت ممکن بود.غارتگر بدون احساسی که بندرها و مستعمره های اونها رو با خاک یکسان میکرد.دزد دریایی ای که پیوسته طلا و جواهرات گرانبهای اونها رو غارت میکرد و در آخر برای نوادگان خودش یک الگوی کامل و منبع الهام بوده.
+ شما در صحبتهاتون در مورد یک تجربه سینمایی حرف زدین.منظورتون چیه ؟
* Uncharted جلوه های حیرت انگیز و باورنکردنی که شما از PS3 انتظار دارین رو با خط داستانی خیلی قوی ای که مناسب فیلمهای سینمایی هست مخلوط کرده. ما شخصیتی میخواستیم که با قهرمانهای بزرگترین فیلمهای اکشن رقابت کنه و برای این کار از فیلمهای اکشن ادونچر کلاسیک استفاده کردیم. ما حتی به کتابهای رمان عامه پسند ماجرایی و سریالهای تلویزیونی روزهای شنبه , داستانهای ایندیانا جونز و همین طور داستانهای کارآگاهی جدید مثل The Da Vinci Code و National Treasure مراجعه کردیم.
+ OK , حالا شخصیت اصلی بازی کی هست ؟
* Nathan Drake , کسی که در دنیای مرموز شکار گنج , همواره با دلالان اسلحه و قاچاقچی ها در ارتباط بوده. Nathan استعداد خاصی برای حل کردن معماهای تاریخی داره و این دفعه قهرمان ما یک آدم مزدور و شرور کلیشه ای نیست.Nathan شخصیتی محکم و سرسخت داره و زیر صدها پوند زره مخفی نشده.اون معمولآ اسلحه ای به پشتش آویزون کرده و خیلی با اراده هست و هدف ما اینه که شخصیت انسانی اون رو حفظ کنیم.
+ آیا Nathan یک قهرمان کامل هست ؟
* مثل بیشتر قهرمانان بزرگ سینما , Nathan هم جایزالخطا هست و بعضی وقتها حتی کارهای احمقانه ای هم ازش سر میزنه. در مبارزات با تفنگ , احتمال داره که کورکورانه از روی شونه ش تیر بزنه یا برای فرار از تیر اسنایپرها خیلی سریع خودش رو به طرف سنگر پرت کنه. یا خودش رو به وسط یک جنگ بزرگ پرتاب کنه در حالی که قبلش هیچ تمرین رزمی و جنگی ای نداشته.

Copy%20of%20932984_20070516_screen004.jpg


+ آیا همه چیز در بازی شخصیت محور هست ؟
* یکی از هدفهای بزرگ ما دوری کردن از داستانهای خشک و بدون احساس هست که مدتهاست در بازیهای اکشن وجود داره.بازیهای خیلی کمی بودند که ما رو وارد این مسیر کردند و ما برای این کار یک شخص واقعی در اختیار داریم.کسی به نام Nathan .
+ در مورد شخصیتهای دیگه بازی صحبت کنین.
* شخصیتهای فرعی در این بازی نقش بزرگی برعهده دارن. Elena Fisher نقش یک زن با حرارت و با خصوصیات یک سرپرست رو ایفا میکنه که فیلمسازی مستند هست و در این راه به شکارهای Nathan در طول بازی نیاز داره. ما همچنین Victor Sullivan رو مشاهده میکنیم که در خیلی زمینه ها مثل شخصیت پیر شده Nathan هست.ماجراجویی که سالها به شغل گنج یابی مشغول بوده و دشمنان مخصوص به خودش و همین طور بدهی های پرداخت نشده زیادی داره. با وجود گذشته مبهم و پر پیچ و خم Sullivan , خود Nathan به او مثل یک مربی کارکشته نگاه میکنه و دوستی ای بین اونها وجود داره که نقش خیلی پررنگی در بازی خواهد داشت.
+ در مورد خط داستانی چی میتونین بگین ؟
* بازی از جایی شروع میشه که Nathan و Elena چیزی رو که دنبالش بودن پیدا کردن , یعنی تابوت Sir Francis Drake . ولی به جای بدن Drake در این تابوت دفترچه خاطراتی وجود داره که به این نکته اشاره کرده که این مکتشف بزرگ در آخرین سفر خودش به آمازون سفر کرده.قبل از اینکه اونها بتونن چیز بیشتری در این مورد بفهمن , قایق نجاتشون به وسیله دزدان دریایی عصر حاظر مورد حمله قرار میگیره و در این لحظه شما برای اولین بار کنترل Nathan رو برعهده میگیرین و میتونین اکشن بازی رو امتحان کنین و موقعیتها و حوادث بازی از آمازون تا اقیانوس آرام ادامه پیدا میکنه و سورپرایزهای جالبی در مسیر شما به وجود میاد.
+ شما مناطق مختلف بازی رو چه طوری ساختین ؟
* ما تصمیم گرفتیم که مسیری رو در پیش بگیریم که احساس سرزندگی و حرکت رو به Photo Realism وارد کنه. نه اینکه دقیقآ به این هدف برسیم ولی میخواستیم تجربه جدیدی خلق کنیم. ما برای ساختن این بازی , به بازیهای دیگه نگاه نکردیم بلکه به فیلمهای سینمایی توجه کردیم و آخرین تکنیکهایی که در ساخت اونها به کار میره و دوباره به روند ساخت خودمون برگشتیم. برای مثال همه شخصیتها و محیطها به وسیله نقاشی کشیده شدند نه به وسیله اسکن کردن و این موضوع به ما یک آزادی هنری میداد.شیدرها و سایه ها وقتی که نور در تقابل با اشیا هست به کار گرفته شده اند. برای مثال نورپردازی زیر سطح به ما اجازه داد که نور یک مشعل رو از لای دست شخصیت منتشر کنیم. یا درخشش نور خورشید رو در پیرامون و اطراف برگهای نازک درختان نمایش بدیم. ما در این بازی از کنار هم قرار دادن لایه های یکسان خودداری کردیم و به همین دلیل هرچیزی در پس زمینه محیطهای بازی برای خودش یکتا و منحصر به فرد هست. ما بافتهای مختلف رو برای ساختن اشیای واقعآ متفاوت با هم ترکیب کردیم. همین طور نورپردازی HDR بود که مثالهای مختلفی رو میشه ازش زد. مثلآ چشم شخصیت شما در مقابل نورهای مختلف واکنشهای مختلفی داره و وقتی که بعد از خیره شدن به خورشید , به یک منطقه تاریک وارد بشین , باید منتظر بمونین که مردمک چشمتون گشاد بشه !
+ ما شنیدیم که شما وقت خیلی زیادی رو صرف آماده کردن انیمیشنهای بازی کردین.
* بله , ما میخواستیم که شخصیتها کاملآ زنده به نظر بیان و برای این کار تعدادی از بهترین برنامه نویسان و تکنیسینها رو برای کار کردن روی حرکات و جنگهای بازی به کار گرفتیم. ما میخواستیم Nathan حرکات واقعی و وزن و فیزیکهای طبیعی داشته باشه. ما میخواستیم اون مثل یک پسر 190 پوندی به نظر بیاد و از جایی به جای دیگه یا از انیمیشنی به انیمیشن دیگه بدون درجا زدن حرکت بکنه. همچنین میخواستیم که Nathan نسبت به حرکات بازیکن خیلی واکنش پذیر باشه.چیزی که در مورد Nathan میتونم بگم اینه که این شخصیت در حال حاضر بیشتر از 1200 انیمیشن منحصر به فرد برای خودش داره و روز به روز هم به این تعداد اضافه میشه. در مقایسه با Nathan , شخصیت Jak فقط حدود 200 انیمیشن مخصوص داشت !
+ حالا اینها به چه درد بازیکن میخوره ؟
* انیمیشنها به گونه ای طراحی میشن که مثل یک فیلم سینمایی که بازیگرهای اون کارهای تکراری انجام نمیدن رفتار کنند. ما میتونیم تعداد خیلی زیادی انیمیشن برای شخصیتها به وسیله قدرت Cell در PS3 بسازیم. قدرتی که به شخصیت قهرمان ما اجازه میده هر ژست و قیافه و احساس و حرکتی رو در یک لحظه داشته باشه. از پریدن و نفس کشیدن گرفته تا حالات صورت و حرکات دست !
+ آیا شما از صحنه های سینمایی هم در بازی استفاده میکنین ؟
* بله , ما بیشتر از 50 دقیقه صحنه سینمایی برای شخصیت پردازی بهتر کاراکترهامون داریم که شامل صحنه های شوخی , صحنه های رومانتیک و ... میشن. صحنه های اکشن بازی فریادها و فرارهای غیرممکن و کارهای عجیب و ... رو شامل میشن که نشون دهنده قهرمان بودن شما در بازی هستند. کارگردان قسمت اکشن زنده بازی با تعدادی بازیگر و جایگاه کار کرده تا حرکات و فعل و انفعالات بازی رو کپچر کنه. یک مثال در این زمینه صحنه موشن کپچری هست که به وسیله دو بازیگر , Nolan North و Emily Rose , برای صحنه داخل کاکپیت هواپیما ضبط شده. ما صحنه های اکشن پانتومیم مانند و تصنعی نمیخواستیم , ما به دنبال واقعیت گرایی در این بازی هستیم.
Uncharted : Drake` Fortune اواخر امسال عرضه میشه.

Copy%20of%20932984_20070516_screen002.jpg


موفق باشین.​

[FONT=Arial (Arabic)]
[/FONT]
 
درود خدمت اریا جون
دستت درست. خسته نباشی :biggrin1: محشر بود:love:
خواهش میکنم ! :biggrin1:
راستش این Drake`s Fortune بدجوری داره منو افسرده میکنه که چرا هنوز PS3 نگرفتم ! از گرافیک و گیم پلی بگیر تا داستان بازی همه و همه کامل و عالی به نظر میان. الآن رفتم توی درپیت پدیا یه سرچی کردم و این صفحه رو دیدم !
این عکس Sir Francis Drake عزیز !! هست که Nathan بازی ما از نوه و نتیجه هاشه ! سر فرانسیس در سال 1540 به دنیا اومده و خودتون حساب کنین که Nathan چیکارش میشه دیگه !

180px-Sfdrake42.jpg


اینم عکس یکی از جنگهای فرانسیسه که با نیروی دریایی اسپانیا بوده :

280px-Loutherbourg-Spanish_Armada.jpg


حالا میفهمیم که سازنده های بازی ایده شخصیت اول بازی رو از کجا گرفتن ! :biggrin1:
 
راستش این Drake`s Fortune بدجوری داره منو افسرده میکنه که چرا هنوز PS3 نگرفتم !

اریا جان افسردگی واسه چی ؟؟!
حالا بر فرض مثال که شما همین الان یه PS3 داشتی /
این بازی که هنوز واسه PS3 نیومده و تاریخ ریلیزش همون جور که میدونی Q4 2007 هستش و ایشالا تا اون موقع PS3 هم هک و کپی خور شده و هممون میتونیم این ابربازی رو رو PS3 تجربه کنیم :love::love:
(خدایش عجب یازیی هستش / من واسه خاطر این بازی هم که شده انشالاحتما یه PS3 میگیرم ;))
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or