مصاحبه: BioWare در مالکیت EA !

Wroth Master

کاربر سایت
bioware.jpg

مصاحبه ای که در زیر می خوانید با عوامل شرکت BioWare انجام شده و مربوط به خبر اخیر مبنی بر خریده شدن BioWare توسط EA است.

این مصاحبه با رییس و دستیار هیت رییسه تولید (president and co-executive producer) بازی یعنی جناب Greg Zeschuk و chairman, CEO and co-executive producer شرکت یعنی جناب Ray Muzyka انجام شده.


__________________________________________________________________________
وقتی با شرکت Pandemic گفتگو کردیم انها از کلمه "driving," استفاده کردند و گفتند آنها مالیکت را رانده اند.حالا BioWare چه احساسی از این اتفاقات دارد؟

Ray Muzyka:ما واقعا از سمت و لقب John Riccitiello هیجان زده هستیم.ما او را برای سال های سال می شناختیم.و ما با هم به طور کاملا نزدیک کار کردیم.به علاوه مردمی که در تیمش هستند مثل Frank Gibeau همان ارزش را برای ما دارند.

من فکر می کنم این واقعا یک مساعدت است که ما با شرکایمان سعی و تلاش در اخذ کردن مزیت ها,نوآوری,خلاقیت و کیفیت در محصولاتمان داریم.کیفیت محل کار ماست.تلاش بر ساخت بهترین مکان در دنیا برای یک تیم.و واقعا تلاش بر ایجاد نوآوری های جدید و به دست آوردن طرفداران جدید.من فکر می کنم بهترین ساپورت از بازاریابی و نشر,با بهترین سازندگی ما هم اکنون در BioWare شاهد آن هستیم.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
پس شما از بابت تغییر استیل شخصیتان در ساخت بازی به عنوان یک شرکت زیر مجموعه نگران نیستید؟

Greg Zeschuk:خیر.ما از شانس اینکه می توانیم دوباره با John همکار باشیم هیجان زده هستیم.ما یکی از بهترین روابط کاری را در اولین روزهای BioWare و Pandemic شاهد بودیم.و ما آینده روشنی را برای کار با هم می بنیم.من فکر می کنم که با پیوستن BioWare-Pandemic به EA ما شانس بیشتری برای کار های مختلف داریم.همه مردم می دانند که BioWare تمرکز ویژه ای بر روی کیفیت ساخته هایش دارد.و من فکر می کنم با این اتفاق ما شانس بیشتری برای یادگیری چیز های بیشتر و تکنولوژی های بیشتر و چیز های بیشتری برای به اشتراک گذاشتن داریم.تا بتوانیم چیز های بهتری بسازیم.

Ray Muzyka:ما از وجود این فرصت کاملا هیجان زده ایم.این تحفه یک فرصت بزرگ برای هر چه بیشتر یکپارچه شدن است.و باعث به وجود آمدن ابتکارات بیشتر می شود این بهترین قسمت این موضوع است.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
شما اصلا از بابت از دست دادن هویت BioWare و تبدیل شدن به "EA Edmonton" برای همیشه نگران نیستید؟

Ray Muzyka:من فکر می کنم BioWare به خاطر خیلی چیزها شناخته شده,و آنها هم با کیفیت همراه شده.ما واقعا از ان مغرور هستیم.ما اینجا دارای اشخاص سرشناس زیادی هستیم که باعث به وجود امدن این موضوع شده اند.و این موضوع با توجه به اتفاق اخیر افزایش هم می یابد.و این چیزی است که اشخاصی مثل Frank و John و دیگر اشخاص در Ea آن را می خواهند.آنها دنبال برتری در بازی هستند.بهترین خط داستانی برای یک بازی.و ما هم از اینکه در ان تیم هستیم مغروریم.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
آیا شما فکر می کنید که این معامله قاصد تغییر در Ea باشد,تا بازی های بزرگ بازاری را برای این نسل از کنسول ها عرضه کند؟

Greg Zeschuk:بحث و مذاکره زیادی در مورد پیامد ها و تغییرات EA بعد از این معامله وجود داشت.مثل قوانین جدید که آنها باید قبول می کردند.یک چیز که شما باید همواره در ذهنتان آن را حفظ کنید ان است که John فرصت این را دارد تا با سازندگان عالی ای یعنی BioWare-Pandemic بر روی بازی ها کار کند.و ما هم از ساخت بازی در بزرگترین کمپانی بازی سازی دنیا هیجان زده ایم.

Ray Muzyka:ما فقط می توانیم از چشم اندازمان در کار با John صحبت کنیم.وقت گذاشتن زیاد او و Frank و مقدار احترامی که ما برای هر دو آنها قائل هستیم.و احساس و هیجانی که انها از پیوستن ما به انها دارند.

و این موضوع کاملا متقابل است.این احترام متقابل است.و ما هم به عنوان یکی از اولین سازندگانی که به مصرف کنندگان تجربه های ناب را عرضه کرده عینا همان دید و امیدی که انها بیان کردند داریم.ما یکی از بهترین سازندگان بازی در جهان هستیم آنها هم یکی از بهترین ناشران بازی در جهان.و من فکر می کنم طرفداران بهترین چیزها در آینده از تیم ما خواهند دید.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
شما به نگه داری از IP هایتان مثل Mass Effect یا پروژه های دیگری که بر روی انها کار می کردند ادامه می دهید؟

Greg Zeschuk:بله,ما صاحب Mass Effect هستیم.آن تقریبا تکمیل شده.آن واقعا حیرت آور است.من و Ray آن را در چندین زمان مختلف تمام کردیم.ما آن را چندین هزار بار بازی کردیم.و با کمال اطمینان می گوییم که آن بهترین چیزی است که تا کنون BioWare ساخته.اون واقعا یک بازی شگفت انگیز است.

ما کار های زیادی دیگری هم انجام داده ایم.در گذشته صحبت هایی درباره Dragon Age شد که از عالی بودن آن هم خبر می داد.ولی ما چیز های دیگری هم در آستین داریم که فعلا درباره آنها صحبت نمی کنیم.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mass Effect همچنان برای MGS است و Sonic هم توسط Sega منتشر می شود.آیا اینها درست است؟

RM:بله,Microsoft و Sega شرکای عالی هستند.و ما از کار با آنها افتخار می کنیم.
Mass Effect هست.....یقینا ماکروست خیلی خیلی زیاد بر روی این محصول حساب باز کرده است.و آن یک عنوان انحصاری X360 است.و ما با استفاده از توانایی هایمان سعی کردیم تا از تمام توانایی های پلتفرمش استفاده کنیم.و طرفداران هم شاهد بهترین بازی در این سبک بر روی کنسول خود بعد از عرضه بازی خواهند بود.و شرکت Sega هم ناشر بزرگی است و ما ساخت Sonic RPG برای Ds افتخار می کنیم.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
حالا که شما قسمتی از EA هستید آیا قصد ندارید تا از تکنولوژی ها و ابزار آلات انها استفاده بهینه بکنید.و همین طور ابتکارات و ایده های آنها؟

GZ:واقعا این فرصت مناسبی است.یکی از چیزهایی که ما از ان خیلی هیجان زده ایم,کلوپ تکنولوژی آنهاست.آنجا مقدار خیلی زیادی تکنولوژی شگفت انگیز وجود دارد.و ما هم از بعضی از آنها به نحو احسن استفاده خواهیم کرد.و ما با کمک تکنولوژی آنها و خودمان و یادگیری چیز های جدید بازی های بزرگی خواهیم ساخت که کاملا به نفع گیمر ها است.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
به نظر شما بازی های MMO شما جاذبه ای برای EA دارد؟

GZ:یقینا,ما دارای ایده های بسیاری هستیم که اصلا بازی چی هست و واقعا هیجان آور است.و ما مردم را از تجربه آن محروم نکردیم چون روش صحیح بازی با آن را گفته ایم.

آنلاین یک بازار بزرگ است.و استعدادی که ما داریم و نوع نگاه ما به این دنیا کاملا امیدوار کننده است.ساختن بازی های massively multiplayer در قالب BioWare یک روش عالی و هیجان آور است.
__________________________________________________________________________
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or