مصاحبه بين TeamXbox و سازنده هايMass Effect

Allurea

کاربر سایت
به دلایلی فرخ (Gartall) جان نتونست خودش تاپیک بزنه بهمین دلیل متن رو برای من فرستاد تا تاپیک رو بزنم.کلا ترجمه رو ایشون انجام داده.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
موضوع خيلي قديمي نيست – با وجود اين قبل از خبرهاي هفته پيش درباره فروش Bioware توسط Electronic Arts كه علامت سوال مضائقي را برانگيخت - TeamXbox مشاهده كرد كه BioWare بعضي كيفيتهايي را دررابطه با زمان بازي ها بدست آورده است. ما همچنين فرصتي را بدست آورديم تا با بعضي از اشخاص كليدي پشت پرده پروژه صحبت هايي داشته باشيم ، كه حدودا اين اتفاق يك ماه بعد از پخش صورت گرفت.

در ابتداي مصاحبه ، ما به دكتر Greg Zeschuk حصبت كرديم ، يكي از شركاي بنيان گذار Edmonton ، تاسيس شده در BioWare كانادا ، انديشه هاي خود را بر روي بازي ها به صورت پوششي ايجاد كرده است. در اينجا او به نكات كليدي توسعه يافته در اين بازي بازگشته – و درباره دخالت خود در زمان بر روي عنوان صحبت كرد.

در روزهاي آتي ، ما ادامه اين مصاحبه را براي شما خواهيم آورد ، چيزي كه روشن تر خواهد كرد كه اين بازي چگونه كنار هم قرار گرفته است وچ چيزي در انتظار شماست هنگامي كه بازي مي كنيد

خوب ، شما به پايان بازي رسيديد و آن هميشه مهيج است.

Greg Zeschuk : بله ، آن واقعا مهيج است. آن تقريبا مانند يك احساس سورئال است. آن به نظر مي رسد، در بعضي روشها ... آن واقعا طولاني است ، توسعه اي از نوع با دوام. [ به هر حال ] ، آن به طور باورنكردني مفيد است ، توصيف آن سخت است كه براي ما چقدر مهيج بود كه چه چيزي از آب در مي آيد. من فكر مي كنم ، احتمالا ، بخشي از آن يك موضوع نسل آينده است ، چون من مي دانم ما در صنعتي قرار گرفته ايم كه همگي واقعا براي آن كار مي كنيم ،براي اينكه قله بالايي نسل آينده را فتح كنيم – و آن مانند اين است كه ما شمايل آن را ساخته باشيم ، بنابراين در باره آن صحبت مي كنيم. آن خطرناك است هرزماني شما بگوييد كه [لبخند مي زند] ، اما ما خيلي هيجان زده مي شويم با اينكه هر جايي Mass Effect پايان پذيرد. آن نزديك به كامل شدن و آماده ارائه است.

شماها هميشه در كنترل كيفي سنگين هستيد و اطمينان پيدا مي كنيد كه شما با آن شاديد قبل از اينكه آن را به خارج از درهاي شركت ارائه دهيد. كمپانيهايي وجود دارد كه اين گونه انجام مي دهند آن آماده خواهد شد زماني كه آماده است. اما شما واقعا به نظر مي رسد كه آنرا در همان مدتي كه نياز داريد به دست مي آوريد.كمي متفاوت با كار كردن تحت مايكروسافت؟ من نمي دانم اگر آن فشاري را اضافه مي كند ....

Greg Zeschuk : من فكر مي كنم كه چيز جالبي است ، كار كردن با مايكروسافت ، آن واقعا ما را با آنچه كه در اين بازي سعي مي كرديم باشيم در يك رديف قرار داد. من به آنها فكر مي كنم... آنها واقعا به وضعيت خوبي اين روزها رسيده اند از آنچه كه جنبه كيفي آنها بود.آن به خوبي واضح است – آن براي هر كسي آشكار است، اگر شما بهترين كالا را داشته باشيد، آن بدين معني است كه شما موفقيت بيشتري را بدست خواهيد آورد. آن همان نوع كه كار مي كند خواهد بود.
من فكر مي كنم با ما ، ما هميشه باور خواهيم داشت.آن هميشه صحيح خواهد بود، همانطور كه شما گفتيد. ما واقعا زمان زيادي از بازي را بصورت ترسناك گذرانده ايم. من فكر مي كنم آن يكي از چيزهاي بامزه است كه شما گهگاه شگفت زده مي شويد اگر كمپاني مي گويد" بسيار خوب ، همه تركيب ها انجام گرفت" سپس ، به سرعت به بازار ارائه مي كند. اما ، واقعا ، اين درباره آن بازيي است كه شما خلق كرده ايد، و من فكر مي كنم آن واقعا ، زمان خيلي زيادي ، وقتي ما بهترين كار خود را انجام مي دهيم ، وقتي ما بازي را به طور كامل قابل اجرا داريم و شما بازي را شروع مي كنيد ، مي گوييم " اينجا مي توان پيچيدگي هايي ايجاد كنيم و ممكن است و يك ضربه محكمي مي زنيم."
روي ديگر سكه اين است ، من فكر مي كنم كه هر كسي آنرا الان گرفته . شما مي بينيد ، تقريبا در تمام تابلوها، با خيلي از بازي هاي مردمي كه از لحاظ كيفي در حال ارتقا هستند . اين فصل كريسمس ميرود كه يك فصل رقابتي كاملي شود – امسال بازي هاي خيلي موثر و كلاسيك به بازار خواهد آمد. آن واقعا شگفت انگيز خواهد شد.
k50p6a.jpg

بسيار خوب، به همان مدي كه شما مي خواهيد باشد ... كجاي Mass Effct‌ مناسب در بين Halo 3s و Call of dutys … مي باشد؟

Greg Zeschuk : من فكر مي كنم امسال پاييز با همه چيز به خوبي رقابت كرديم.ما مي دانيم كه چه چيزي به دست آورديم ... ما به خاطر آن خيلي سربلنديم. من فكر مي كنم بزرگترين موضوع در مورد Mass Effect كه به خوبي نمايان است بواسطه تفاوت از هرچيزي است كه حتي هر كسي بازي مي كند آن را دارد. هزگز بازيي مانند اين ساخته نخواهد شد. اين اولين باري است كه اين واقعيت– در پهناي جهان و كهكشانها ،‌و جزييات اثر متقابل بين كاراكترها - بدست آمده است. من فكر مي كنم كه بازار به سمت پاداشي واحد گرايش پيدا مي كنند، نو گرايي ، خلق موارد متفاوت – مخصوصا وقتي آن به خوبي كار مي كند.
من فكر مي كنم كه آن سمت ديگر سكه است. ما بازي را در يك جفت زمان به پايان رسانده ايم – Ray[Muzyka, BioWare co-founder/CEO] و من هر دوي ما بازي كرديم – و ما ميدانيم كه آن خوب است . من فكر مي كنم كه رمز زدن به آن ، كمك مي كند كه آن را انجام دهيم و آن را درست انجام دهيم و آنرا آرايش دهيم و از آنجا برويم.
e9z152.jpg

بزرگترين چالش براي انجام Mass Effect چه بود؟

Greg Zeschuk : من فكر مي كنم يكي از بزرگترين چالشها قرار دادن آنها در كنار هم مي باشد. من فكر مي كنم ما واقعا پيس بزرگي داشتيم كه وقتي من يكبار فكر مي كنم كه آنرا انجام داديم ، آن مانند يك نوع افتادن در محل مي باشد. سپس ما قادر خواهيم بود به طور متوالي از هر بخش عبور كنيم – و آن را وفق دهيم ، كل بازي ، شما بازي خود را بدست خواهيد آورد .
موارد نسل آينده جذاب هستند، زيرا شما اغلب فرصتهاي نامحدود جهت پرداختن و پيچاندن و ساختن اشياء بهتر و سريعتر داريد، اما نكته اي وجود دارد كه شما بايد برويد ، " بسيار خوب ، آن قبلا وسيع بود" و نكته آن آنجاست كه شما بايد آن را متوقف كنيد.

شما اميدوار هستيد كه بازي كننده ها از Mass Effect چه چيزي برداشت كنند؟

Greg Zeschuk : من فكر مي كنم يكي از موارد براي حصول اطمينان دور و بر اين مطلب است كه سينماتيك و احساس كردن حركت مانند در بازي ارائه شده است . در بسياري روشها ، من هنوز بعضي اوقات آنجا نشسته ام و احساس مي كنم كه انگار فيلم تماشا مي كنم – اما يك گام فراتر از آن ،همچنين اين احساس مي شود كه من خودم هم بازيگر و هدايت كننده هستم. چه شسته رفته است كه من در بين بازي هستم جايي كه در اين لحظه من به جاي يك بازيگر خوب هستم، و [در ميان بازي ديگر] من يك بازيگر ظالم بودم. من كاملا از آنچه كه انجام مي دادم شگفت زده مي شدم، بنابراين اينجا يك بعد ديگر وجود دارد .... اگر آن واقعا قابل پيش بيني نباشد.من فكر مي كنم كه يك موضوع مهيج درباره بازي اين است كه شما را در بين شگفتيهاي زيادي مي اندازد.من منظورم بزرگ نيست ، يك قول پيچيده يا هرچيزي شبيه آن ، اما شما فقط نمي دانيد كه بعدا چه چيزي اتفاق خواهد افتاد. من فكر مي كنم كه كاملا يك تجربه موجود واقعي است.

نوع شروع شما با KotOR مي باشد. سير تكاملي شما با Mass Effect چگونه است؟


Greg Zeschuk : من فكر مي كنم چند گام در راه براي كمپاني وجود دارد. خصوصيات كالا – ما مطمئنا با ماوراي صوت در جنگ ستارگان شروع خواهيم كرد: شواليه هاي Old Republic ، و سپس ما يك نوع حركت به سمت Jade Empire خواهيم داشت، چيزي كه ماوراي صوت بيشتري داشته و همچنين هيجاناتي در خصوصياتش دارد، سپس نهايتا در Mass Effect ، جايي كه جنبه هاي بنيادي بود.
دومين چيزي كه من فكر مي كنم اين است كه بسياري از گروههاي كاري در Mass Effect‌ سعي در تمركز بر شواليه هاي Old Republic داشتند ، و آن همچنين از سوي بازي هاي ديگر هم انجام مي شد، مانند Jade Empire و ديگر بازي هاي قبلي – اما قسمت شما جوري است كه بخش زيادي از اين تجربه را بدست مي آوريد ، و شما مي توانيد اشيا را اضافه تر ببريد. من فكر مي كنم آن جايي است كه ما اين بازي را بدست مي آوريم. .. و قادر مي شويم كه اشياء را مانند فعل و انفعالات داخلي برداريم و آنرا در يك مكان واقعا جذاب قرار دهيم.
2rfypsg.jpg

بازيها از قديم مانند يك قطعه موسيقي نبودند، جايي كه شما آخرين آلبوم Beatles يا Linkin Park را مي گيريد. من مطمئنم آنجا مردماني وجود دارند كه بازي BioWare را مي خرند زيرا آن بازي BioWare است ، اما شما چگونه اميدوار هستيد كه مردم مخصوصا آنهايي كه محصولات شما را خيلي زياد به معرض نمايش گذاشته اند – درباره Bio Ware را با Mass Effect ياد خواهند گرفت؟

Greg Zeschuk : من احساس مي كنم Mass Effect يكي از آن بازيهايي است كه شانس واقعي را براي تجربه مخاطبين ما خواهد داشت. ما بطور قديمي اين ريشه را در فضاي PC داريم، با محصولاتي مانند Baldur's Gate ، و ما واقعا به خاطر آن مفتخر هستيم – آن واقعا يك بازي مهيبي است. من فكر مي كنم كه Mass Effect انجام شده بعد ديگري را به ما نشان مي دهد. آن بر روي يك چالشي انجام مي شود كه واقعي نيست ... در احساسي مشابه ، هر شخص ديگري آن را انجام مي داد، نوع اهداف ضمائم هيجاني و اثرات متقابل با كاراكترها و داستان در كلا يك روش جديد.

و همچنين من فكر مي كنم آنها احتمالا كاملا در فعاليت داخل اين بازي شگفت زده خواهند شد. آن يكي از ديگر مسائلي است كه سخت است كه در Demo آن را ساخت مانند اين يكي ، اما اكثر شما كه آن را بازي كرده ايد ، همه شما مي دانيد كه كل حملات داخل بازي چگونه اثر متقابل خواهند داشت – و من فكر مي كنم كه نبرد خيلي و خيلي جذاب تر خواهد شد ، زيرا شما وسايل بيشتري در دسترس داريد. خوب ، بنابراين دشمنان شما هم دارند ، اما ما گرايش داريم كه خيلي خلاقانه كه چگونه از آن استفاده كنيم .
در حقييقت ، آن يك تجربه تميز است ، زيرا ، ساخت آن ، خيلي آن را در بوق و كرنا قرار نداده ايم، اما آن چيزي است كه مردم تصميم مي گيرند كه درك كنند كه واقعيت است بيشتر بازي تيرانداز دارد و مكانيك ها ي فعال ، اما آن هنوز تحت بازي هاي تاكتيكي RPG است.من فكر نمي كنم كه آن واقعا در صنعت به انجام رسيده باشد. بنابراين ، من فكر مي كنم ما اجراي مشهودي از سيستم ديالوگ/ اثرات متقابل را داريم و ضمائم احساسي ، و تحت آن اعماق تاكتيكي نبرد است .
آن مي تواند جذاب باشد. هرروشي شما بازي كنيد آن كلا متفاوت خواهد بود – اگر شما به عنوان يك استاد كار يا يك سرباز بازي كنيد ، آن بطور كلي متفاوت خواهد بود. آن واقعا سخت است كه آن را تاكيد كنيم. شما فقط بايد آنرا تجربه كنيد ... شما متحير خواهيد شد.

با تشکر از فرخ جان.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or