
از تمام بازیهای معرفی شده در E3 2012، واج داگز جدید ترین بازی استودیو Ubisoft Motreal یبشترین توجه را جلب کرده است. منظره یک بازی Open World که در آن می توانیم تقریبا همه چیز را هک کرده با هزاران چیز ممکن که هنوز دز این ژانرا دیده نشده،بسیار زیباست.برای تمام معماهای آماده شده برای پیش قدم Aiden Pearce، هنوز خیلی چیزها است که ما در مورد داستان این بازی نمی دانیم. خوشبختانه تیم Ubisoft Montreal اطلاعات خیلی زیادی در مورد بازی به ما داده است.
ما با کارگردان هنری Jonathan Morin، طراح بازی Danny Belanger، سرپرست نویسندگان Kevin Short، تهیه کننده Dominic Guay و سرگروه برنامه نویسان Francis Boivin در مورد تفاوت نسخه های Xone و PS4، داستان و پیشرفت بازی صحبت کردیم.
بگذارید من واضح به شما بگویم. وقتی که این بازی در E3 2012 معرفی شد، همه فکر می کردیم که این بازی شبیه Assassin’s Creed است. شما بعد ازینکه به ما فهماندید اشتباه کردیم چه احساسی دارید؟
Jonathan Morin: برای ما بهترین موقع برای صحبت کردن در مورد WATCH_DOGS بود. من فکر می کنم که حرکت شجاعانه نشان دادن IP جدید در آن زمان بود. هم شجاعانه و اندکی منطقی بود. ما می دانستیم هنگامی که بازی کنندگان و کل صنعت خواهان تجربه های جدید بودند، شرکت ها از احتیاط بیشتری استفده می کنند.
ما هم به عنوان گیمران مثل شما تجربه های جدید می خواهیم. و درآخر، فکر می کنم که یوبیسافت می دانست که حاصل کارش چیست. آنها به این بازی باور داشتن و دستمزد خود را هم گرفته اند. شور و اشتیاقی که اطراف Watch_Dogs بوجود آمده به تمام تیم اعتماد به نفس داده و الان فقط ما می خواهیم به شما نشان دهیم که توجه شما به ما درست بوده. ما تا روز عرضه بازی لحظه شماری می کنیم.
چیزی که ما از Watch_Dogs دیدیم بسیار جذاب و عالی بوده. ولی دیدن گیمپلی های درخشان قبلا ما را گول زده است. چقدر از چیزی که نشان دادید در بازی است؟
Danny Belanger: سوال های زیادی در مورد گیمپلی بازی وجود دارد. خیلی از مردم باور ندارند که هرچیزی که ما نشان دادیم اسکریپت کردیم.
این یک بازی سیستمیک واقعی است. – بهترین مثال آن هم صحنه تصادف ماشین با هک کردن چراغ قرمز در دموی E3 است. اتفاق افتادن این تصادف به تعداد ماشین های موجود در تقاطع بستگی دارد.
جاذبه تصادف به سرعت و تعداد ماشین های حاظر در همان لحظه بستگی دارد. هدف ما اینست که به گیمر وسیله ای بدهیم تا با آن شبیه سازی را تغییر داده و هرطور که می خواد به هدفش برسد!

شخصیت آیدن پیرس هنوز هم جزئی از مسائل مبهم بازی است. نقش او در این بازی چیست؟ او نقش یک هکر ناشناس را دارد و دستورات را اجرا میکند؟ آیا تراژدی در مورد خانواده او به قطعی برق شهر ربط دارد؟
Kevin Short: من نمی خواهم در این مورد واضح صحبت کنم....جزئیات بعد می آید...فعلا فقط می تونم بگویم اشتباهات ایدن بر روی خانواده او تاثیر گذاشته است. او مسئول زخم های خانواده اش است.... آیدن مردی است که اشتباهات گذشته اش او را شکار می کنند. او یک بار خانواده اش را ناامید کرده و این برایش، مثل یک قرصی است که هیچ وقت پایین نمی رود.
شکست برای aiden غیر قابل قبول است و او همه کار می کند تا آن را برگرداند. او حمایت از خانواده اش را وظیفه خودش می داند و همه کار برای آنها انجام می دهد. او قدمهای شجاعانه بر می دارد تا امنیت خانواده اش تضمین شود. او در گذشته اشتباهاتی انجام داده که هم خانواده و هم خودش به خاطر آنها زجر کشیده اند.
در مورد بازیکن های دیگر در بخش سینگل پلیر توضیح دهید. آیا آنها با ما هستند؟ می توانیم با آنها Co-op بازی کنیم؟
ما به آنها fixer می گوییم مجرم هایی که می توانند شهر را مثل آیدن هک کنند.
در واقع آنها نسل جدیدی از مزدوران هستند که سریع فهمیدند هک کردن مهم است و این کار را شروع کردند تا در صحنه جرم باقی بمانند.
هر چه قدر fixer معروف می شود، معامله های او هم بزرگ می شود. هک کردن بازی کنان دیگر یکی از راههای جلو رفتن برای شما و بقیه است.
PS4 دستگاه خیلی بزرگی است و هم گرافیک و هم گیمپلی را بهتر جلوه می دهد و در کل بزرگتر است. شما چقدر نسخه PS4 را بهتر از نسخه نسل فعلی می سازید؟
Dominic Guay: اول از خود محتوا شروع می شود. Watch_Dogs نوآوری ها فنی بسیاری دارد ولی در طراحی هم حرف اول را میزند.ما با اینکه فکر می کنیم گرافیک بالا برای بازی لازم است، اما کافی نیست.
ما باور داریم که باید Dynamism را در یک بازی Open World بیشتر کنیم و گیمران را با راه های جدید به هم ارتباط دهیم. البته این اشاره دارد که ما تمام تلاش خودمان را می کنیم که این بازی را برای نسل بعد بسازیم. این درست است که PS4 و بقیه کنسول های نسل بعدهمانند PC از تکنولوژی مدرن استفاده می کنند. ولی درآخر، موتور گرافیکی ما DISTRUPT، ساخته شده که روی همه کنسول های نسل بعد کار کند.
پس این بازی هم این نسل را ساپورت می کند، و به طور یکسان هردو پلتفورم نسل بعد.

با تمام Hypeـی که PS4 ایجاد کرده، شما در مورد Xbox One چه فکری می کنید؟ آیا نسخه Xone با PC و PS4 فرق دارد؟
Dominic Guay:ایک باکس وان کنسولی بسیار قوی است و ما تفاوتی زیادی بین این دو نسخه بازی نمی بینیم. ولی چون ما داریم تلاش می کنیم تا ر,d کنسول های جدید تجربه ای بهتر ایجاد کنیم، در حال تحقیق هستیم. و مثلا می خواهیم از Touchpad روی DualShock4 استفاده مفید بکنیم.
به جز ماشین، آیا ما وسیله ی نقلیه دیگری در Watch_Dogs خواهیم دید؟
همانطور که در تریلر E3 دیدید، بازیکنان می توانند سوار قایق شوند، همینطور موتور سیکلت، برای اینکه بخواهند دریاجه را بگردند و یا در شهر گشت و گذار کنند.

از بین بردن دشمنان و موانع برای قهرمان ما کار آسانی به نظر می رسد. آیا هکرهای رقیب، ارتش یا چیز دیگری وجود دارد که دنبال Pearce باشد؟
ما با Watch_Dogs می خواهیم که بازیکنان خود را ظاهر کنند. ما در حال ساخت هوش مصنوعی هستیم که بین سبک مخفیانه و شلیک کردن ارتباطی ایجاد کند تا بازیکن به بتواند از آن استفاده کند.
از این زاویه، استفاده از تکنولوژی در بازی ما به یک هسته تبدیل می شود. برای مثال بازیکن می تواند از دوربین ها استفاده کتد و بعد از شناسایی دشمن ها از بهترین محل به آنها حمله کند. او می تواند از سیستم اکتریکی استفاده کند و دشمنانی که او را نمی بینند مخفیانه از بین ببرد.
یا می توانند از یک راه مستقیم استفاده کرده و به دشمنان حمله کنند و با تفنگ همه آنها را بکشد. ما احساس می کنیم که بازی کنان باید خودشان سبک بازی کردنشان را پیدا کرده و هر طور که می خواهند بازی کنند. اینکار خیلی برای ما مشکل ایجاد می کند ولی به نظر ما ارزشش را دارد. خوشبختانه ما در هردو سبک Stealth و Action تجربه زیادی داریم و می توانیم یک تجربه کامل در Watch_Dogs برای مردم ارائه کنیم.
برای بخش مبارزه، ما تمام تلاش خود را می کنیم تا دشمنان را به شخصیت های واقعی تبدیل کنیم نه یکی از عنصرهای بازی. در دنیای WATCH_DOGS، هم دشمنان پلیس داریم و هم خلافکار و این به ما کمک می کند تا تجربه هایی زیبا و واقعی درست کنیم.
ما همینطور یک رنج کامل از تفنگ برای گیمر دایم، از کلت معمولی تا نارنجک انداز، که در همه جا میتوانند استفاده شوند و بازیکنان میتوانند هر وقت مشکلی در پایین شهر شیکاگو بوجود آمد، راحت آنرا حل کنند. این وقتی لذت بخش می شود که رنج زیادی از هک و وسایل نقلیه را به مهمات اضافه کنیم....

به نظر در بازی بین قدرت مطلق هک کردن Pearce و توانایی کم فیزیکی او تعادلی وجود دارد. چقدر سخت بود تا شما بتوانید این تعادل را رعایت کنید و او را بیش از حد قوی نکنید؟
Danny Belanger: پیشرفت در یک بازی فانتزی خیلی مهم است و ما باید مطمئن باشیم که بازیکن از مکانیک های بیش از حد در اول بازی دلسرد نشود. باز شدن قابلیت های آیدن دو محور دارد که آنها با بدست آوردن Experience Points باز می شوند.( مثل بازی های RPG )
او مثلا می تواند یک قابلیت باز کند تا سریع تر تفنگ خود را پر کند یا دقیق تر شلیک کند ( باز کردن قابلیت های فیزیکی)
یا میتواند با انجام دادن قرارداد دسترسی خود را به چراغ های قرمز و قطار ها بیش تر کند. (قابلیت های تکنولوژی)
Gaingbolt
با تشکر از مهدی(The Master Miller) عزیز
با تشکر از مهدی(The Master Miller) عزیز
آخرین ویرایش: