سلام
توضیحات این مصاحبه به صورت رسمی توسط بنده صورت گرفته. با تشکر ویژه از مرتضی Nevan.
مهدی: سلام Quinn بدون مقدمه حاضری شروع کنیم؟ من بسیار خوشحالم که اینجا با هم گفتگو می کنیم.
Quinn Duffy: سلام مهدی بله بفرمائید. من و استدیو Relic نیز همچنین.
1- چرا تصمیم گرفتید Company of Heroes 2 را بسازید؟چرا سری Warhammer 40k را ادامه ندادید؟چه مدت زمانی بازی در حال توسعه بوده است.
Quinn Duffy: ما می خواستیم فرنچیزی را که به آن علاقه داشتیم را برگردیم و بسازیم. Relic بعد از پایان ساخت Space Marine تصمیم گرفت که تیمی جدید را ایجاد کند و Company of Heroes را توسعه دهد, THQ به این کار علاقه نشان داد و این را زمانی مناسبی برای توسعه بازی دید.
2- شما از موتور گرافیکی Essence Engine 3 استفاده کردید؟آیا این موتور بازده خوبی داشت درمورد پیشرفت گرافیکی در این بازی چه نظری دارید؟ ایا در پروژه های بعدی خود از این موتور گرافیکی استفاده می کنید؟
Quinn Duffy: انجین Essence Engine 3 برای این ساخته شد که پاسخگوی نیازهای ما در COH2 باشد. Company of Heroes را تقریبا می توان یک شبیه ساز دانست, ما نیاز داشتیم که یک تکنولوژی جدید را برای حمایت از ایجاد برف, سیستم TrueSight و بروزرسانی هایی برای صداها و شبیه سازی را انجام دادیم تا بتوانیم حس حضور در جبهه شرق را به خوبی منتقل کنیم. ما با EE3 نیازهای خود را در COH2 رفع کردیم, اما برای بازی های جدید خود برای این موتور نیاز داریم تا تکنولوژی مورد نیاز این بازی ها را مورد برسی قرار دهیم.
من فکر می کنم رندر کردن پیشرفت بخصوصی در COH2 نسبت به شماره اول COH داشته است. وقتی شما به تکنولوژی PC و معماری آن برخورد می کنید نیاز دارید تا همه چیز را در سطح بالایی قرار دهید و کارهای چشمگیری کنید.
3- چرا شما داستان بازی را به جبهه شرق و اتحاد جماهیر شوروی منتقل کردید؟ برخی از منتقدان و طرفداران گفته اند داستان بازی به اندازه کافی خوب نبوده است نظر شما در این مورد چیست؟
Quinn Duffy: به نظر من ما داستان کاملی را از جنگ جهانی در شرق اروپا ارائه دادیم. ما برخی جنگ های بزرگ را برای این کار انتخاب کردیم, ما از نوشته های Vasily Grossman در داستان بازی الهام بسیار زیادی گرفتیم. آن یک داستان چالش برانگیز بود. ما قصد داریم ادامه این داستان را از طرق Theater of War بازگو کنیم. که این امکان را می دهد سطح بزرگی را از جبهه شرق را ببینیم و به اطلاعات زیادی ویژه ای در campaigns دست پیدا کنیم.
4-عرضه بتا بازی در Steam چقدر به شما کمک کرد؟
Quinn Duffy: ما بازخوردهای بسیار خوبی را برای بتا مولتی پلیر بازی دریافت کردیم, COH2 بازخوردهای بسیار بهتری نسبت به عرضه نسخه اول COH داشت. ما تعداد کمی مشکل جزئی در بازی مانند ارورر را دریافت کردیم و آنان را حل کردیم و بازی را بالانس کردیم و این کار را بعد از انتقال از نسخه آلفا به بتا و Open Beta نیز ادامه دادیم. هم اکنون نیز ما سعی در بالانس کردن بازی داریم. ما یک آنالیزور اطلاعات داریم که به ما در این امر کمک می کند و برای بالانس کردن بازی استدیو ما به طور دقیق به صحبت های کاربران در community بازی گوش فرا می دهد.
5- نظر شما درمورد فیزیک در بازی چیست؟ تغییرات آب و هوایی مانند سرما در بازی چقدر تاثیر دارند؟به نظر می آید برخی از مراحل بازی خطی هستند نظراتان در این مورد چیست؟
Quinn Duffy: فیزیک تاثیر به خصوص خود را دارد, اما نه انقدر مهم در گیم پلی, اما تغییرات اب و هوایی بخش مهمی از COH2 است, مهم بودن این موضوع فقط بخاطر جبهه شرق نیست, بلکه اوضاع آب و هوایی و محیط بازی بخش مهمی از فرنچیز Company of Heroes است. از نظر من مهم این است مردم خودشان را با محیط انطباق دهند و نسبت به آن واکنش نشان دهند. من فکر می کنم مهارت بازیکن این اندازه را تعیین می کند, من فکر می کنم ترکیب این مهارت ها و تاکتیک ها و استفاده از آنان نسبت به تغییرات در محیط بازی از خو واکنش نشان می دهد.
6- گیم پلی بازی چقدر نسبت به نسخه اول دچار تغییر شده است؟
Quinn Duffy: هدف ما اول طرفدارن این ژانر و طرفداران اصلی خود بازی بودند و در قدم بعدی هدف ما طرفداران جدید این بازی بودند. ما تغییرات زیادی در برخی از موارد بازی و سیستم بازی انجام دادیم و چالش زیادی در تغییر بعضی موارد و تغییر سیستم گیم پلی داشتیم. من فکر می کنم ما کار بسیار سختی را انجام دادیم. اگر شما توانستید نسخه اول COH را بازی کنید قطعا می توانید COH2 را نیز انجام بدهید. اگر شما نیاز به یک بازی RTS جدید دارید ما یک بازی چالش برانگیز که تاکتیک و سرعت در آن مهم است را ارائه می دهیم.
7- نسخه اول بازی در ژانر RTS تحویلی به پا کرد, اما برخی اعتقاد دارند نسخه دوم بازی نسبت به نسخه اول افت داشته است و پیشرفت چندانی نداشته است, نظر شما در این مورد چیست؟
Quinn Duffy: من با شما در این مورد موافق هستم, هدف ما این بود یک بازی در همان سطح بازی اول عرضه کنیم. نوآوری بیش از اندازه ممکن بود باعث شود طرفداران قبلی ما را ترک کنند. نسخه اول COH تاثیر زیادی برروی منتقدین گذاشت, اما نصف آن چیزی که باید می فروخت را نفروخت, برای مثال کاربران بازی بعد از عرضه Opposing Fronts بیشتر شدند, ما در COH2 همان شیوه را اجرا کردیم, ما قصد داریم به توسعه بازی همچنان ادامه دهیم و fan base برای بازی ایجاد کنیم, زیرا ما یک بازی خوب را در امسال عرضه کردیم و همچنان بازی را حمایت می کنیم.
8- آیا بازی های RTS در بین PC گیمران بازار خوبی دارند؟نظر شما درمورد بازی های RTS بروی کنسول های چیست؟
Quinn Duffy: به نظر من PC خانه واقعی ژانر RTS است. هنوز هم مخاطبان خوب و بزرگی از سبک strategy برروی PC وجود دارند, شما می توانید این موضوع را با نگاه کردن به وسعت بازیهای استراژیک از جمله سبک MOBAs متوجه شوید. با این وجود PCها در حال گرفتن فرمی جدید هستند, آمدن لپ تاب ها و تبلت ها و....
من بر این باور نیستم که سبک RTS در کنسول ها در حال حاضر چیزی خوبی باشد. تصور COH2 بروری کنسول های حتی کنسول های نسل بعد سخت است. اگر همه از mouse/keyboard در کنسول های نسل بعد برای اجرا بازی استفاده کنند ما ممکن است بازی را برروی کنسول روزی ببینیم.
9- بعد از ورشکستگیTHQ مدت زمانی کوتاهی با SEGA کار کردید. این همکاری تجربه خوبی بود می توان انتظار داشت این همکاری ادامه پیدا کند؟
Quinn Duffy: کار باSega واقعا عالی است, من فکر می کنم Relic زیر چتر سگا به رشد خود ادامه دهد. آن ها برنامه ها بزرگی برای ما دارند. ما نیز برنامه های بزرگی برای خودمان داریم و این همکاری را ادامه می دهیم تا این برنامه ها انجام شوند.
10- صحبتی با طرفداران خود دارید؟
Quinn Duffy: از حمایت شما نسبت به COH2 تشکر می کنیم. این حمایت هرروز به ما انگیزه می دهد . منتظر اخبار خوبی باشید. عرضه COH2 باعث شروع برخی چیزها شده است که بزودی چیزهای بیشتری خواهند آمد.
ممنون از وقتی که در اختیار ما قرار دادید.
خواندن نقد و برسی بازی نوشته امیرحسین پرورش :Isildur
http://www.bazicenter.com/pc/company-of-heroes-2/reviews
خواندن پیشنمایش بازی نوشته کیوان فقیه Blood Raven :
http://www.bazicenter.com/pc/company-of-heroes-2/previews
منبع: PR Mail
توضیحات این مصاحبه به صورت رسمی توسط بنده صورت گرفته. با تشکر ویژه از مرتضی Nevan.

مهدی: سلام Quinn بدون مقدمه حاضری شروع کنیم؟ من بسیار خوشحالم که اینجا با هم گفتگو می کنیم.
Quinn Duffy: سلام مهدی بله بفرمائید. من و استدیو Relic نیز همچنین.

1- چرا تصمیم گرفتید Company of Heroes 2 را بسازید؟چرا سری Warhammer 40k را ادامه ندادید؟چه مدت زمانی بازی در حال توسعه بوده است.
Quinn Duffy: ما می خواستیم فرنچیزی را که به آن علاقه داشتیم را برگردیم و بسازیم. Relic بعد از پایان ساخت Space Marine تصمیم گرفت که تیمی جدید را ایجاد کند و Company of Heroes را توسعه دهد, THQ به این کار علاقه نشان داد و این را زمانی مناسبی برای توسعه بازی دید.
2- شما از موتور گرافیکی Essence Engine 3 استفاده کردید؟آیا این موتور بازده خوبی داشت درمورد پیشرفت گرافیکی در این بازی چه نظری دارید؟ ایا در پروژه های بعدی خود از این موتور گرافیکی استفاده می کنید؟
Quinn Duffy: انجین Essence Engine 3 برای این ساخته شد که پاسخگوی نیازهای ما در COH2 باشد. Company of Heroes را تقریبا می توان یک شبیه ساز دانست, ما نیاز داشتیم که یک تکنولوژی جدید را برای حمایت از ایجاد برف, سیستم TrueSight و بروزرسانی هایی برای صداها و شبیه سازی را انجام دادیم تا بتوانیم حس حضور در جبهه شرق را به خوبی منتقل کنیم. ما با EE3 نیازهای خود را در COH2 رفع کردیم, اما برای بازی های جدید خود برای این موتور نیاز داریم تا تکنولوژی مورد نیاز این بازی ها را مورد برسی قرار دهیم.
من فکر می کنم رندر کردن پیشرفت بخصوصی در COH2 نسبت به شماره اول COH داشته است. وقتی شما به تکنولوژی PC و معماری آن برخورد می کنید نیاز دارید تا همه چیز را در سطح بالایی قرار دهید و کارهای چشمگیری کنید.
3- چرا شما داستان بازی را به جبهه شرق و اتحاد جماهیر شوروی منتقل کردید؟ برخی از منتقدان و طرفداران گفته اند داستان بازی به اندازه کافی خوب نبوده است نظر شما در این مورد چیست؟
Quinn Duffy: به نظر من ما داستان کاملی را از جنگ جهانی در شرق اروپا ارائه دادیم. ما برخی جنگ های بزرگ را برای این کار انتخاب کردیم, ما از نوشته های Vasily Grossman در داستان بازی الهام بسیار زیادی گرفتیم. آن یک داستان چالش برانگیز بود. ما قصد داریم ادامه این داستان را از طرق Theater of War بازگو کنیم. که این امکان را می دهد سطح بزرگی را از جبهه شرق را ببینیم و به اطلاعات زیادی ویژه ای در campaigns دست پیدا کنیم.
4-عرضه بتا بازی در Steam چقدر به شما کمک کرد؟
Quinn Duffy: ما بازخوردهای بسیار خوبی را برای بتا مولتی پلیر بازی دریافت کردیم, COH2 بازخوردهای بسیار بهتری نسبت به عرضه نسخه اول COH داشت. ما تعداد کمی مشکل جزئی در بازی مانند ارورر را دریافت کردیم و آنان را حل کردیم و بازی را بالانس کردیم و این کار را بعد از انتقال از نسخه آلفا به بتا و Open Beta نیز ادامه دادیم. هم اکنون نیز ما سعی در بالانس کردن بازی داریم. ما یک آنالیزور اطلاعات داریم که به ما در این امر کمک می کند و برای بالانس کردن بازی استدیو ما به طور دقیق به صحبت های کاربران در community بازی گوش فرا می دهد.
5- نظر شما درمورد فیزیک در بازی چیست؟ تغییرات آب و هوایی مانند سرما در بازی چقدر تاثیر دارند؟به نظر می آید برخی از مراحل بازی خطی هستند نظراتان در این مورد چیست؟
Quinn Duffy: فیزیک تاثیر به خصوص خود را دارد, اما نه انقدر مهم در گیم پلی, اما تغییرات اب و هوایی بخش مهمی از COH2 است, مهم بودن این موضوع فقط بخاطر جبهه شرق نیست, بلکه اوضاع آب و هوایی و محیط بازی بخش مهمی از فرنچیز Company of Heroes است. از نظر من مهم این است مردم خودشان را با محیط انطباق دهند و نسبت به آن واکنش نشان دهند. من فکر می کنم مهارت بازیکن این اندازه را تعیین می کند, من فکر می کنم ترکیب این مهارت ها و تاکتیک ها و استفاده از آنان نسبت به تغییرات در محیط بازی از خو واکنش نشان می دهد.
6- گیم پلی بازی چقدر نسبت به نسخه اول دچار تغییر شده است؟
Quinn Duffy: هدف ما اول طرفدارن این ژانر و طرفداران اصلی خود بازی بودند و در قدم بعدی هدف ما طرفداران جدید این بازی بودند. ما تغییرات زیادی در برخی از موارد بازی و سیستم بازی انجام دادیم و چالش زیادی در تغییر بعضی موارد و تغییر سیستم گیم پلی داشتیم. من فکر می کنم ما کار بسیار سختی را انجام دادیم. اگر شما توانستید نسخه اول COH را بازی کنید قطعا می توانید COH2 را نیز انجام بدهید. اگر شما نیاز به یک بازی RTS جدید دارید ما یک بازی چالش برانگیز که تاکتیک و سرعت در آن مهم است را ارائه می دهیم.
7- نسخه اول بازی در ژانر RTS تحویلی به پا کرد, اما برخی اعتقاد دارند نسخه دوم بازی نسبت به نسخه اول افت داشته است و پیشرفت چندانی نداشته است, نظر شما در این مورد چیست؟
Quinn Duffy: من با شما در این مورد موافق هستم, هدف ما این بود یک بازی در همان سطح بازی اول عرضه کنیم. نوآوری بیش از اندازه ممکن بود باعث شود طرفداران قبلی ما را ترک کنند. نسخه اول COH تاثیر زیادی برروی منتقدین گذاشت, اما نصف آن چیزی که باید می فروخت را نفروخت, برای مثال کاربران بازی بعد از عرضه Opposing Fronts بیشتر شدند, ما در COH2 همان شیوه را اجرا کردیم, ما قصد داریم به توسعه بازی همچنان ادامه دهیم و fan base برای بازی ایجاد کنیم, زیرا ما یک بازی خوب را در امسال عرضه کردیم و همچنان بازی را حمایت می کنیم.
8- آیا بازی های RTS در بین PC گیمران بازار خوبی دارند؟نظر شما درمورد بازی های RTS بروی کنسول های چیست؟
Quinn Duffy: به نظر من PC خانه واقعی ژانر RTS است. هنوز هم مخاطبان خوب و بزرگی از سبک strategy برروی PC وجود دارند, شما می توانید این موضوع را با نگاه کردن به وسعت بازیهای استراژیک از جمله سبک MOBAs متوجه شوید. با این وجود PCها در حال گرفتن فرمی جدید هستند, آمدن لپ تاب ها و تبلت ها و....
من بر این باور نیستم که سبک RTS در کنسول ها در حال حاضر چیزی خوبی باشد. تصور COH2 بروری کنسول های حتی کنسول های نسل بعد سخت است. اگر همه از mouse/keyboard در کنسول های نسل بعد برای اجرا بازی استفاده کنند ما ممکن است بازی را برروی کنسول روزی ببینیم.
9- بعد از ورشکستگیTHQ مدت زمانی کوتاهی با SEGA کار کردید. این همکاری تجربه خوبی بود می توان انتظار داشت این همکاری ادامه پیدا کند؟
Quinn Duffy: کار باSega واقعا عالی است, من فکر می کنم Relic زیر چتر سگا به رشد خود ادامه دهد. آن ها برنامه ها بزرگی برای ما دارند. ما نیز برنامه های بزرگی برای خودمان داریم و این همکاری را ادامه می دهیم تا این برنامه ها انجام شوند.
10- صحبتی با طرفداران خود دارید؟
Quinn Duffy: از حمایت شما نسبت به COH2 تشکر می کنیم. این حمایت هرروز به ما انگیزه می دهد . منتظر اخبار خوبی باشید. عرضه COH2 باعث شروع برخی چیزها شده است که بزودی چیزهای بیشتری خواهند آمد.
ممنون از وقتی که در اختیار ما قرار دادید.
خواندن نقد و برسی بازی نوشته امیرحسین پرورش :Isildur
http://www.bazicenter.com/pc/company-of-heroes-2/reviews
خواندن پیشنمایش بازی نوشته کیوان فقیه Blood Raven :
http://www.bazicenter.com/pc/company-of-heroes-2/previews
منبع: PR Mail
آخرین ویرایش: