سلام,
توضیحات این مصاحبه به صورت رسمی توسط بنده صورت گرفته و تمام عکسهای آن نیز در هیچ سایتی موجود نیست در عکسها توضیحاتی درمورد تکنیکها بکار رفته داده شده است.
Denis Dyack موسس استدیو Silicon Knight وطراح Eternal Darkness و Too Human بوده است
مهدی: سلام نیک بدون مقدمه حاضری شروع کنیم؟
Denis Dyack: سلام مهدی بله بفرمائید.
1- چرا تصمیم گرفتید بعد از تاسیس استدیو Precursor Games بازی Shadows of Eternals را بسازید؟
Denis Dyack: ما در این زمان احساس کردیم این نوع بازی توسط کسی ساخته نشده است. داستان بازی بر اساس سبک action/adventure که شامل تاریخ 2500 ساله انسانها میشود. ما قصد داریم گیمر به مکانهایی همچون مصر، مجارستان، انگلیس و آمریکا سفر کند. همه این مکانها شما را وارد یک داستان وحشتناک میکند.
2- بازی Shadows of Eternals بیشتر برروی قسمت action/adventure تمرکز دارد یا Horror؟ داستان بازی به اندازه نسخه اول جذاب است؟
Denis Dyack: خوب Shadow of the Eternals بیشتر یک بازی action-adventure است با این حال تم ترسناکی خواهد داشت. ما در صنعت بازیهای رایانهای بازیها زیادی را توسعهدادیم و به عنوان یک داستان سرای بزرگ شناخته شدهایم که ایدههای خوبی را توسعه میدهیم. داستان بازی دارای عمق و کشش زیادی است که بزرگر از کارهای دیگر ما بوده است و تمرکزش بیشتر تعامل با کاراکتر و تم ترسناک است.
3- به نظر بازی گیم پلی طولانی داردی. نظر شما درمورد ساعات گیم پلی بازی چیست؟و چه موارد جدیدی به گیم پلی بازی اضافه کردهاید؟
Denis Dyack: مدت زمان گیم پلی را به طور قطعی نمیتوانیم از الان تعیین کنیم، ولی اگر بازی کن یک سری کارها را انجام ندهد و فقط به مسائل اصلی بپردازد هدف ما این است که هر اپیزود حدود 2 تا 4 ساعت گیم پلی داشته باشد بازی دارای 12 اپیزود است و در یک فصل عرضه میشود که در مجموع بین 24 تا 48 ساعت گیم پلی در بازی خواهیم داشت.
ما چیزهای زیادی را اضافه کردیم، لوکشینهایی برای مبارزه، تعامل پذیری بیشتر کاراکتر و محیط داخل بازی، سیستم جادوها، و صد البت راههای زیادی که بازیکن کنترل عقلی خود را در بازی از دست بدهد.
4- چرا موتور گرافیکی Cryengine 3 را برای بازی انتخاب کردید؟ بازی Shadow Eternals از چه Direct X پشتیباتی خواهد کرد؟ با استفاده از Cry Engine 3 چقدر به گرافیک و طراحی بازی اهمیت میدهید؟
Denis Dyack: ما CryEngine 3 را به دلایل زیادی انتخاب کردیم، چون بسیار بهینه است و ویژگیهای زیاد کاملی و تخصصی زیادی را که Shadows of the Eternals به آن نیاز دارد را درخود گنجانده است. در پلتفرمهای زیادی اجرا میشود و قابلیت شخصی سازی و کنترل برای مشخصات مختلف است. همچنین Crytek حمایتی خوب و عالی از ما در این مورد داشت. موتور CryEngine 3 از DirectX 9 و 11 پشتیبانی میکند، و ما چیزی را ندیدم که نتواند پشتیبانی کند.
ما تمرکز زیادی برروی گرافیک بصری Shadow of the Eternals داریم، با این وجود پیش بینی میکنیم که ممکن است برخی ویژگیها برای کارتهای گرافیکی را اضافه و شخصی سازی کنیم، چرا که CryEngine3 امکانات زیادی دارد.
5- Shadow Eternals به تازگی برای PC و Wii U تایید شده است، امکان این وجود دارد که بازی برای پلتفرمهای دیگر منتشر شود مثل کنسولهای نسل بعد؟ از ویژگیهای نسخه PC بازی بگویید، مثل حمایت از Steam و ساپورت آچیومنت؟
Denis Dyack: ما هم اکنون از CryENGINE 3 استفاده میکنیم و اگر از ما حمایت کافی و خوبی شود ما میتوانیم با قابلیتهای این موتور بازی را برای پلتفرمهای دیگر نیز عرضه کنیم.
خوب ما قصد عرضه بازی برای Steam را نیز داریم، و بازی رو به صورت مدلهای DRM آزاد عرضه میکنیم. و با توجه به کمکهای مالی خود بازی را میسازیم و میتوانیم اطاعات بیشتری در آینده بدهیم.
6- هر هفته اخبار از بازیها و کنسولهای نسل بعد منتشر میشود، نظرتان درمورد کنسول بعدی Microsoft و کنسول سونی PS4 چیست؟ به نظر شما با نزدیک شدن به نسل جدید سازندگان پلفترم PC را کنار خواهند گذاشت؟
Denis Dyack: من واقعا دوست دارم برروی PS4 کار کنم و روی ساخت بازی با آن تمرکز کنم، با این وجود دلیلی برای کنار گذاشتن ساخت بازی برای PC نمیبینم.
7- شما در گفتگوهای قبلی خود درمورد Nintendo گفته بودید؟ Nintendo چطور از شما حمایت کرد؟ میتوانید از ویژگیهای نسخه Wii U بازی بگویید؟
Denis Dyack: اگر Nintendo نبود این پروژه متوقف میشد آنان حمایت زیادی از ما کردند، Shadow of the Eternals ویژگیهای زیادی اختصاصی در نسخه Wii U خود خواهد داشت.
8- همان طور که اطلاع دارید بازیهای سبک horror در حال تبدیل شدن به بازیهای اکشن هستند؟ بازارا بازیهای سبک horror چطور است؟ نظرات در این مورد چیست؟
Denis Dyack: من بر این باورم که هدف اصلی بازیهای سبک horror ترساندن و مضطرب ساختن گیمران است. مثلا SotE یک بازی psychological thriller است و جزئی از بازیها horror حساب میشود. بازیهای ترسناک با تم اکشن چند دسته هستند، بعضی از آنان پیشروی در بازی معمولی و آرام است و در بعضی دیگر به تمرکزی برروی تعامل با کارکتر و کشت و گذار در بازی نیست. به هر حال ترس و وحشت در همه آنها وجود دارد.
مهدی: ممنون از وقتی که در اختیار من قرار دادید، امیدوارم پروژهتان به خوبی پیش برود.
Denis Dyack: من هم ممنون از شما و حمایتتان و آرزوی بهترینها را برایت دارم. دنیس
منبع: PR Mail
تصاویر:







توضیحات این مصاحبه به صورت رسمی توسط بنده صورت گرفته و تمام عکسهای آن نیز در هیچ سایتی موجود نیست در عکسها توضیحاتی درمورد تکنیکها بکار رفته داده شده است.

Denis Dyack موسس استدیو Silicon Knight وطراح Eternal Darkness و Too Human بوده است
Denis Dyack: سلام مهدی بله بفرمائید.

1- چرا تصمیم گرفتید بعد از تاسیس استدیو Precursor Games بازی Shadows of Eternals را بسازید؟
Denis Dyack: ما در این زمان احساس کردیم این نوع بازی توسط کسی ساخته نشده است. داستان بازی بر اساس سبک action/adventure که شامل تاریخ 2500 ساله انسانها میشود. ما قصد داریم گیمر به مکانهایی همچون مصر، مجارستان، انگلیس و آمریکا سفر کند. همه این مکانها شما را وارد یک داستان وحشتناک میکند.
2- بازی Shadows of Eternals بیشتر برروی قسمت action/adventure تمرکز دارد یا Horror؟ داستان بازی به اندازه نسخه اول جذاب است؟
Denis Dyack: خوب Shadow of the Eternals بیشتر یک بازی action-adventure است با این حال تم ترسناکی خواهد داشت. ما در صنعت بازیهای رایانهای بازیها زیادی را توسعهدادیم و به عنوان یک داستان سرای بزرگ شناخته شدهایم که ایدههای خوبی را توسعه میدهیم. داستان بازی دارای عمق و کشش زیادی است که بزرگر از کارهای دیگر ما بوده است و تمرکزش بیشتر تعامل با کاراکتر و تم ترسناک است.
3- به نظر بازی گیم پلی طولانی داردی. نظر شما درمورد ساعات گیم پلی بازی چیست؟و چه موارد جدیدی به گیم پلی بازی اضافه کردهاید؟
Denis Dyack: مدت زمان گیم پلی را به طور قطعی نمیتوانیم از الان تعیین کنیم، ولی اگر بازی کن یک سری کارها را انجام ندهد و فقط به مسائل اصلی بپردازد هدف ما این است که هر اپیزود حدود 2 تا 4 ساعت گیم پلی داشته باشد بازی دارای 12 اپیزود است و در یک فصل عرضه میشود که در مجموع بین 24 تا 48 ساعت گیم پلی در بازی خواهیم داشت.
ما چیزهای زیادی را اضافه کردیم، لوکشینهایی برای مبارزه، تعامل پذیری بیشتر کاراکتر و محیط داخل بازی، سیستم جادوها، و صد البت راههای زیادی که بازیکن کنترل عقلی خود را در بازی از دست بدهد.
4- چرا موتور گرافیکی Cryengine 3 را برای بازی انتخاب کردید؟ بازی Shadow Eternals از چه Direct X پشتیباتی خواهد کرد؟ با استفاده از Cry Engine 3 چقدر به گرافیک و طراحی بازی اهمیت میدهید؟
Denis Dyack: ما CryEngine 3 را به دلایل زیادی انتخاب کردیم، چون بسیار بهینه است و ویژگیهای زیاد کاملی و تخصصی زیادی را که Shadows of the Eternals به آن نیاز دارد را درخود گنجانده است. در پلتفرمهای زیادی اجرا میشود و قابلیت شخصی سازی و کنترل برای مشخصات مختلف است. همچنین Crytek حمایتی خوب و عالی از ما در این مورد داشت. موتور CryEngine 3 از DirectX 9 و 11 پشتیبانی میکند، و ما چیزی را ندیدم که نتواند پشتیبانی کند.
ما تمرکز زیادی برروی گرافیک بصری Shadow of the Eternals داریم، با این وجود پیش بینی میکنیم که ممکن است برخی ویژگیها برای کارتهای گرافیکی را اضافه و شخصی سازی کنیم، چرا که CryEngine3 امکانات زیادی دارد.
5- Shadow Eternals به تازگی برای PC و Wii U تایید شده است، امکان این وجود دارد که بازی برای پلتفرمهای دیگر منتشر شود مثل کنسولهای نسل بعد؟ از ویژگیهای نسخه PC بازی بگویید، مثل حمایت از Steam و ساپورت آچیومنت؟
Denis Dyack: ما هم اکنون از CryENGINE 3 استفاده میکنیم و اگر از ما حمایت کافی و خوبی شود ما میتوانیم با قابلیتهای این موتور بازی را برای پلتفرمهای دیگر نیز عرضه کنیم.
خوب ما قصد عرضه بازی برای Steam را نیز داریم، و بازی رو به صورت مدلهای DRM آزاد عرضه میکنیم. و با توجه به کمکهای مالی خود بازی را میسازیم و میتوانیم اطاعات بیشتری در آینده بدهیم.
6- هر هفته اخبار از بازیها و کنسولهای نسل بعد منتشر میشود، نظرتان درمورد کنسول بعدی Microsoft و کنسول سونی PS4 چیست؟ به نظر شما با نزدیک شدن به نسل جدید سازندگان پلفترم PC را کنار خواهند گذاشت؟
Denis Dyack: من واقعا دوست دارم برروی PS4 کار کنم و روی ساخت بازی با آن تمرکز کنم، با این وجود دلیلی برای کنار گذاشتن ساخت بازی برای PC نمیبینم.
7- شما در گفتگوهای قبلی خود درمورد Nintendo گفته بودید؟ Nintendo چطور از شما حمایت کرد؟ میتوانید از ویژگیهای نسخه Wii U بازی بگویید؟
Denis Dyack: اگر Nintendo نبود این پروژه متوقف میشد آنان حمایت زیادی از ما کردند، Shadow of the Eternals ویژگیهای زیادی اختصاصی در نسخه Wii U خود خواهد داشت.
8- همان طور که اطلاع دارید بازیهای سبک horror در حال تبدیل شدن به بازیهای اکشن هستند؟ بازارا بازیهای سبک horror چطور است؟ نظرات در این مورد چیست؟
Denis Dyack: من بر این باورم که هدف اصلی بازیهای سبک horror ترساندن و مضطرب ساختن گیمران است. مثلا SotE یک بازی psychological thriller است و جزئی از بازیها horror حساب میشود. بازیهای ترسناک با تم اکشن چند دسته هستند، بعضی از آنان پیشروی در بازی معمولی و آرام است و در بعضی دیگر به تمرکزی برروی تعامل با کارکتر و کشت و گذار در بازی نیست. به هر حال ترس و وحشت در همه آنها وجود دارد.
مهدی: ممنون از وقتی که در اختیار من قرار دادید، امیدوارم پروژهتان به خوبی پیش برود.
Denis Dyack: من هم ممنون از شما و حمایتتان و آرزوی بهترینها را برایت دارم. دنیس
منبع: PR Mail
تصاویر:







آخرین ویرایش: