مصاحبه با طراح سري Persona

Phantom Thief

کاربر سایت
persona4protagonist610.jpg
درود:d
افراد كمي هستند كه علاقه ي زيادي به سري Persona دارند ولي Shigenori Soejima(از استديو ATLUS) را نشناسند.بخشي از شخصيت ها و جهاني كه در سري Persona مشاهده مي كنيم به لطف استعداد و تخيل اين فرد است.به تازگي وبسايت Game Informer فرصتي پيدا كرده تا مصاحبه ي كوتاهي با Shigenori Soejima داشته باشد و در اين مصاحبه ان ها در مورد روند خلق،طرح هاي مورد علاقه و در اخر نتيجه ي كار هاي Soejima گفتگو مي كنند
خلاصه مصاحبه را به زبان مصاحبه گر را در ادامه بخوانيد
روند خلق وي
persona3fes610.jpg
Soejima سعي كرده تا همه ي طرح هاي وي واقع گرا باشند.او همچنين ذكر كرده از انجايي كه اين سري به طور سنتي در بخشي از ژاپن رخ ميدهد،ريشه هاي خودش را دارد.در مرحله ي اول تيم سازنده در مورد رنگ تم هر يك از بازي ها صحبت مي كند.P4 بازي شادي است و شخصيت هاي زنده تري دارد.هر وقت كه او يك محيط روستايي را تو ذهنش تصور مي كند به ياد رنگ زرد مي افتد.مثل رنگ زردي كه ياداور گل هاي وحشي در كنار جاده هاي روستايي است.علاوه بر ان رنگ زرد نماد هشدار است.به همين دليل او احساس كرد كه رنگ زرد رنگ مناسبي براي تم قتل اسراراميز بازي است. P3 نيز داراي بخش داستاني تاريك تر با شخصيت هاي جدي تري است،پس رنگ ابي نشانه ي خوبي براي تم شهري P3 است.
وقتي صحبت به طراحي شخصيت ها رسيد،او گفت كه در طراحي، از افراد واقعي الهام مي گيرد.او به ظاهر آدم هاي أطراف خود نگاه مي كند تا ببيند ظاهر ان ها چه چيزي در مورد شخصيت ان ها مي گويد.هر وقت كه ديدگاه او به شخصيت واقعي افراد نزديك تر شود،او احساسات و هويت ان شخص را در قالب يك طرح به نمايش مي اورد.
شخصيت و بازي مورد علاقه وي در سري Persona
p4aue3trailer610.jpg
Soejima از ابتداي ساخت Persona 3 روي تعداد زيادي از شخصيت هاي محبوب اين سري كار كرده است.ما نتوانستيم جلوي خودمون رو بگيريم كه نپرسيم شخصيت و بازي مورد علاقه ي در اين سري چيست.او به ما گفت بازي مورد علاقه اش Persona 3 است و تمامي شخصيت هاي مورد علاقه وي از اين بازي هستند.او گفت كه اولين شخصيت مورد علاقه وي Aigis و رتبه ي بعد از ان متعلق به Yukari است.علاوه بر اين شخصيت ها Soejima احساس قوي در مورد Protagonist هاي (قهرمان هاي اصلي) پرسونا ٣ &٤ دارد.زيرا اين دو شخصيت هيچ هويتي از خود نشان نمي دهد و اين بازيكن است كه هويت خود را در قالب اين دو قهرمان منعكس مي كند.خلق كردن قهرمان اصلي براي او كار چالش بر انگيزي بوده است.او نمي خواست شخصيتي رو خلق كند كه خيلي قوي به نظر برسند ولي در كنارش مي خواست كه مردم با بازي كردن در قالب اين شخصيت ها وقت خوبي را بگذرونند.Soejima زمان زيادي را براي پيدا كردن ايده هاي مختلف براي شخصيت هاي اصلي اين دو بازي گذاشته است و زماني كه مردم به او مي گويند بازي كردن با چنين شخصيت هايي لذت بخش است،وي خوشحال مي شود.
طراحي كردن در Persona Q
elizmarg_610.jpg
Persona Q:Shadow Of The Labyrinth بازي اي است كه از عناصر سري Etrian Odyssey استفاده شده و شخصيت هاي Persona 3&4 را دور هم جمع مي كند.در اين بازي شخصيت ها به صورت بدن كوچك و سر بزرگ(يا به عبارت ديگه Chibi) طراحي شده اند.Soejima در اين باره مگفت كه نبايد از زير كار در بريد و شخصيت ها رو فقط از ظاهر خوب نشون بديد.تو بايد روي اين كه چه ويژگي هايي براي كدوم شخصيت بهتره،تمركز كني تا خود اين موضوع تبديل به يك نمونه در الگو هاي كوچك تر بشه
Soejima در ادامه ذكر كرد كه تيم سازنده،تحقيقاتي در مورد اين كه طرفداران چه نگاهي به ويژگي هاي شخصيت ها دارند، انجام داده است.او در اين رابطه گفت در حين كار كردن بر روي برخي از شخصيت ها نگاه من به ان ها با ان چه نتيجه ي تحقيقات نشان داد،متفاوت بود
نتيجه ي وي
Persona5.jpg

Soejima بيان كرد كه او هميشه در فكر يك كار متفاوت پس از إتمام رساندن اين پروژه ها هست ولي نمي خواهد اطلاعات زيادي رو به مخاطبان خود ارائه بده.او ترجيح ميدهد كه يك كار اورجينال براي ATLUS انجام بدهد تا اين كه فقط به خواست ظاهري طرفداران توجه كند.او اعتقاد دارد راضي نگه داشتن طرفداران كار مهم است ولي مهم تر از ان ارائه يك كار جديد و اورجينال است.او اميدوار است كه مردم از كارهاي جديد و هميشگي كه ATLUS انجام ميدهد ولي ديگر كمپاني ها قادر بر انجام ان نيستند،قدر داني كنند.او همچنين اميدوار است مردم چيز هايي جديدي كه وي انجام داده رو بينند و ديدگاه مثبتي به ان داشته باشند.او در اخر گفت در اينده نزديك ATLUS اطلاعات بيشتري را در مورد Persona 5 منتشر مي كند
منبع
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or