مصاحبه با سازندگان Assassin’s Creed 2

PXG

La Belle Époque
کاربر سایت
Jan 2, 2006
1,200
نام
پوريا

Image7.jpg6u6u.jpg




ممکنه لطفآ خودتون رو معرفی کنید ؟

من Sebastien Puel تهیه کننده Assassin’s Creed 2 هستم که وظیفه هدایت تیم تولید و صد البته تحویل بازیی که شما در انتظارش هستید رو بر عهده دارم.
.

ساخت Assassin’s Creed 2 برعهده چه تیمی قرار داره ؟

نسخه های PS3 , X360 , PC بازی در حال حاضر توسط Ubisoft Montreal مراحل ساخت و توسعه رو پشت سر میگذارن و در حال حاضر بیش از 300 نفر بر روی این پروژه مشغول به کار هستند


چه ارتباطی بین Assassin’s Creed و Assassin’s Creed 2 وجود داره ؟

Assassin’s Creed 2 ادامه مستقیم شماره اول بازی به حساب میاد. تیم طراحی بازی تمام تلاش خودشون رو به منظور بالا بردن حد و اندازه های ساختار کلی و همچنین افزودن عمق و تنوع بیشتر به هسته اصلی بازی به خرج میدن . در طراحی بازی از موتور Scimitar/anvil استفاده شده که علاوه بر ساخت شماره اول در بازیهای دیگری مثل Prince of Persia و Shaun White Snowboarding هم استفاده شده گذشته از این ما تیم دیگری رو هم به اضافه کردن ویژگیهای جدید و بروز کردن امکانات این انجین اختصاص دادیم در کل فکر می کنم توی این چند سالی که با این موتور کار شده ما به شناخت و تجربه کافی برای کار کردن با ان دست پیدا کردیم .
این شماره از بازی باز هم دنیای بزرگی رو به تصویر میکشه منتهای مراتب با این تفاوت که داستان بازی این بار در زمان دیگه ای رخ میده ایتالیای دوران رنسانس . در Assassin’s Creed 2 شما نه در نقش یک Assassin بلکه در نقش یک اشراف زاده ظاهر خواهید شد که قصد داره پرده از راز حقایق پنهان بازی برداره .
به صورت کلی ازادی – رفتار و عکس العملهای جمعیت – مبارزات چالش برانگیز تر – طراحی هر چه بهتر انیمیشن های سیالات و محیطهای واقعی پر جزییات – ایجاد قتل یا به عبارتی ترور های بیاد ماندنی در خلال انجام بازی و… پایه های اساسی سری Assassin’s Creed هستند که ما در این شماره خیال داریم انها رو بیشتر بهبود بدیم.


assassinscreed25.jpg


چه انتظارات دیگه ای میتونیم ازAssassin’s Creed 2 داشته باشیم که دوباره بتونه همون تجربه لذت بخش شماره اول رو برای ما تداعی کنه ؟

خب روندی که ما برای ساخت Assassin’s Creed 2 در پیش گرفتیم خیلی راحته ما ویژگیهایی که در شماره قبل جواب دادند و میگیریم و انها رو به مرحله بعد می بریم و بهتر از گذشته در بازی واردشون می کنیم. ببینید Assassin’s Creed واقعآ یک پروژه فوق العاده جاه طلبانه و در عین حال متحیر کننده بود که اگر نظر منو بخواید میگم که عناصر و بنیاد های تازه ای را وارد این صنعت کرد از جمله وارد کردن گیمر به به سلسله حوادثی که از وقایع تاریخی الهام گرفته شدند ان هم در محیط ها و با حضور مردمانی که ساخت ان فقط با این نسل فعلی کنسولها امکان پذیر بود . خب کاملآ واضحه که ما دوست داریم محیطها , مناظر بازی ,داستان و راههای ارتباط با مردم رو قشنگ تر و بهتر از قبل کنیم اما تمرکز اصلی تیم در Assassin’s Creed 2 ایجاد تنوع کافی در تمام ابعاد مختلف بازی است متوجه منظورم که هستید, تنوع بیشتر در ماموریت ها , تنوع بیشتر در گیم پلی و سلاح های بازی , ترور های جالب تر و شخصیت پردازی عمیقتر در واقع ما میخواهیم که وقایع Assassin’s Creed 2 کاملآ غیر قابل پیش بینی باشه طوری که گیمر در پایان هر ماموریت واقعآ راغب باشه که بازی رو ادامه بده و از خودش بپرسه که :" بعد از این چه اتفاقی ممکنه رخ بده ؟؟"



داستان در Assassin’s Creed 2 به چه صورت هست ؟

به منظور کمک کردن به فرقه Assassins دزموند این بار باید خاطرات یکی دیگر از اجدادشو مرور کنه : Ezio Auditore Di Firenze یکی از اشراف زادگانی که در اواخر قرن 15 در ایتالیا زندگی میکرد و توسط تعدادی از خانواده های پر قدرت ایتالیای ان زمان بهش خیانت شده و Ezio هم درصدد انتقام از انها و قشر ستمگر جامعه برمیاد اما داستان فقط به چگونگی خونخواهی Ezio ختم نمیشه و در ادامه طرح داستانی بازی گسترده تر خواهد شد که دنیای دزموند (قرن 21 )رو هم تحت تاثیر قرار میده .

Image4.jpguk.jpg



سوالی که پیش میاد اینه که چرا ایتالیای زمان رنسانس رو برای این شماره از بازی انتخاب کردید ؟

خب این برمیگرده به بار اولی که ما Assassin’s Creed رو برای خودمون تعریف کردیم از همان موقع میدونستیم که می خوایم دوره های زمانی اساسی و تاثیر گذار تاریخ رو در بازی تعریف کنیم مثل زمانهایی که همه چیز شروع به تغییر کردند و در نهایت دنیایی که من و شما الان در ان زندگی میکنیم رو به وجود اوردند .شماره اول بازی هم به همین صورت بود ان زمان نوعی تقابل قدرت بین تمدن و مذهب و تعادل بین ان دو رو به تصویر می کشید که تاثیرش در قرون بعدی مشخص میشد ساخت شماره دوم هم به همین روال شروع شد و جواب ان سوال ایندفعه این بود : در زمانی و در مکانی کوچک تعدادی افراد نابغه و با استعداد همه چیز رو تغییر دادند انها برای خودشان دنیایی رو تصور می کردند که در مرکز ان انسان قرار داشت نه خدا !!!
انها سیاست , معماری , جنگ و دیپلماسی رو عوض کردند . انها سیستم بانکی رو به این صورت که ما امروز میشناسیم دراوردند حتی یکی از انها پا را فراتر گذاشت و هواپیما , هلی کوپتر و تانک رو اختراع کرد .
ان مردان بوتیچلی ,ماکیاولی, داوینچی و مدیچی بودند ان مکان ایتالیا نام داشت و ان زمان اواخر قرن 15 بود که به ان رنسانس گفته میشد ( در زبان فرانسه یعنی تولد نو ) خب حالا ما این فرصتو به دست اوردیم که وقایع مهم ان دوران رو در یکی از بازیهای Assassin’s Creed به تصویر بکشیم و انها رو مجددآ احیا کنیم.


در مورد وجه هنری بازی و چگونگی نشان دادن ایتالیای زمان رنسانس چی میتونی بگی ؟

یکی از مهمترین بخش های بازی نشان دادن و ایجاد احساس بودن در مکانهای مهم ان دوره است که طراحیشون دقت زیادی رو می طلبید . از بعد فنی ما با ابزارهای بسیار کارامدی رو به رو بودیم از طرف دیگه نسبت به Assassin’s Creed در این زمینه علی الخصوص نورپردازی واقعآ پیشرفت های محسوسی داشتیم . نکته مهم در این زمینه اینه که ما می بایست چند تا از زیباترین و مبهوت کننده ترین مکان های دنیا یعنی ونیز , توسکانی و فلورانس رو در بازی طراحی می کردیم به همین خاطر تیم طراحی بازی نه تنها خیابانها , کانالهای اب , خانه های ان شهر ها را طراحی کرد بلکه معماری و حالت خاص نورهای شهر های ایتالیا در قرن 15 رو هم مورد توجه قرار داد تنها چیزی که میتونم در این رابطه بگم اینه که با عرضه بازی میتونید از اتاقتون در ونیز به گشت و گذار بپردازید !!



Assassin’s Creed 2 شخصیت اصلی جدیدی رو به ما معرفی میکنه از انجایی که Ezio ظاهر جدیدی داره و طبیعتآ چون در زمانی مغایر با زمان شماره اول حضور داره باید دارای شخصیت جدیدی هم باشه در این باره چی میتونید بهمون بگید ؟

فرقه Assassins همچنان در بازی وجود داره ولی اعضای ان در گذر زمان دستخوش تغییراتی میشن . Ezio در نگاه اول یک اشراف زاده معمولی به نظر میرسه اما خون یک Assassin در رگهاش جریان داره درست مثل الطیر او هم شخصیت مرموزی داره .Ezio استاد احساسات و هنر بقتل رساندن ولی در عین حال یک فرد اصل و نسب دار و با تربیت هم هست که میتونه با تمام اقشار جامعه ارتباط برقرار کنه و از انجایی که جذابیت های خاصی داره و همچنین ایتالیایی هم هست ما خواستیم که.... یه.. جور.... تمایل خاص به جنس زن رو هم براش قرار بدیم که مثل یک اغواگر عمل کنه !! اما از طرف دیگه سرنوشت میخواد که اون به فرد دیگه ای تبدیل بشه کسی که از اول براساس خشم و گرفتن انتقام به مقابله به مثل با همنوعان خودش مشغول میشه ولی در ادامه به جاهایی ناشناخته و اهدافی بزرگتر از انتقام شخصی و خونخواهی برای برقراری عدالت میرسه

Image6.jpgtku.jpg

میشه چند تا از حرکات و مهارتهای جدیدی که Ezio در Assassin’s Creed 2 قادر به انجامشون هست رو برامون نام ببرید ؟

Ezio در زمینه های مختلف استعدادهای گوناگونی داره در زمینه حرکات از ان جایی که بخش قابل توجهی از بازی در ونیز میگذره Ezio باید قادر به شیرجه زدن و شنا کردن در اب باشه که این از این قابلیت در بخش هایی از بازی برای حمله به اهداف هم استفاده میشه .Ezio میتونه با هر نوع گروهی سریعآ خودشو مخلوط کنه و بین هر نوع جمعیتی گم بشه در نتیجه جمعیت هم در این شماره نقش پر رنگ تری رو ایفا میکنه . سعی کردیم بخش free-running بازی بسیار بهتر از شماره قبل شده باشه در بالا رفتن از ساختمانها حرکت’’climb leap’’ قرار داده شده تا Ezio بتونه در هنگام بالا رفتن یک مانع عمودی چند متر به بالا بپره .
در مورد سیستم مبارزه نیزه , تبر , گرز ها به بازی اضافه شدن البته لازم نیست که همیشه انها را با خودش حمل کنه بلکه میتونه دشمنان رو خلع سلاح کرده و بعد سلاح ها رو بندازه . از انجایی که Ezio غیر از خنجر های پرتابی و تیغه هایی که در دستانش کار گذاشته شدن نمیتونه یک اسلحه رو همیشه با خودش حمل کنه باید بتونه از دستانش بهتر استفاده کنه در نتیجه او قادر به مبارزه با دستان خالی هم هست و در نتیجه میتونه دشمنان بازی رو با دست و پا بزنه یا حتی بگیره .
اینبار Ezio به جای یکی دارای 2 تا تیغه پنهان هست البته مدل اصلی در دست چپش قرار داره و دومی در دست راستش و حرکات زیادی رو هم برای ضد حمله ها و به قتل رساندن افراد دیگه در این شماره در نظر گرفته شده و در اخر امکان کشتن افراد با حرکات ویژه در همه جای بازی اعم از سقفها ,توی اب , جاهای مخفی و لبه ها ممکن هست
اینها تنها تعداد کمی از امکاناتی هست که در این شماره وجود دارند و Ezio حقه های بیشتری در استین هاش خواهد داشت.


Ezio میتونه از شخصیت های مهم دوران رنسانس کسی رو هم ملاقات کنه ؟

بله به عنوان مثال لئوناردو داوینچی در حالیکه برای Ezio بمثابه یک استاده یه طراح اسلحه هم هست که طرح پنهان کردن دو تیغه در بازی از طرف داوینچی مطرح میشه شما حتی میتونید از نزدیک شخصیتهایی مثل مدیچی و ماکیاولی و... رو هم ملاقات کنید. موقعی که در مورد این اشخاص تحقیق می کردیم می دیدیم که هر کدوم چه پیشینه جالبی داشتن و چقدر میتونن توی داستان ما تاثیر داشته باشن . دوران رنسانس از نظر اطلاعات ثبت شده بسیار غنی تر از قرون وسطی است به همین جهت با توجه به معلومات فعلی میشه از ان داستان بهتری رو دراورد همچنین ما دوست داریم که شخصی که بازی رو انجام میده خودش دوست داشته باشه که در مورد تاریخ هر کدام از انها مطالعه کنه. باعث افتخارمه که بگم بازیهای Assassin’s Creed جز معدود عناوینی هستند که میتونند به عنوان یک منبع اطلاعاتی برای افرادی که به یک دوره تاریخی خاص علاقه دارند مورد استفاده قرار بگیرند.

Image2.jpgh5ttt.jpg


ماموریتهای Assassin’s Creed بعد از مدتی کاملآ یکنواخت میشدند و میشه گفت که در طول 9 ماموریت اصلی ساختار بازی تفاوت چندانی نمیکرد ایا 2 Assassin’s Creed هم همین روند رو در پیش میگیره یا اینکه ساختار ماموریتها متنوع تر میشه ؟

ساختاری بازی و سیستم ماموریتها یکی از بخش های اصلی این قسمت از بازیه که تغییرات زیادی در ان اعمال شده . ساختار ماموریتهای بازی به گونه ای در امده که لذت بخش تر از قبل شده باشه و همچنین به گیمر بعد از ماموریتها پاداش داده بشه در مجموعه سه قسمت مهم در این بخش عبارتند از :

1-تنوع و تعداد ماموریتهای موجود
2-تعداد ماموریت دهنگان
3-ایجاد روند مناسب اشکار شدن و فهمیدن موضوع ماموریتها و داستان بازی برای گیمر

اگه بیاد داشته باشید قبلآ گفتم که ما در اینجا داستانی رو بازگو می کنیم که غیر قابل پیش بینی باشه نه اینه از اول بازی از شما بخوایم که تعداد X قتل اصلی بازی رو پشت سر هم انجام بدید ساختار ماموریتهای بازی شامل انجام قتل , ترساندن فرد یا افراد مختلف , جمع اوری اطلاعات و... میشه مطمئن باشید که ما این بار در زمینه ایجاد تنوع کافی در نوع و انجام ماموریتها تمام تلاش خودمون رو خواهیم کرد
همینطور سعی کردیم که دست گیمر ها رو در انجام ماموریتها باز بذاریم به عنوان مثال شما میتونید در خلال انجام ماموریت اگر دیدید شخصی به شما مشکوک شده رو بلافاصله به قتل برسونید یا اینکه اجازه بدید دزدان توسط نگهبانان تعقیب بشن! همه این انتخابات اختیاری هستن و هر کدوم هم پاداش مخصوص به خودشون رو خواهند داشت



تعامل با جمعیت یکی از قول های بزرگ شماره اول بازی بود این امکان در شماره دوم چه تغییری کرده ؟

ما اسم مردم معمولی در بازی رو گذاشتیم ‘’The Underworld‘’ در حالت کلی مردم با EZIO همکاری میکنند مگر اینکه با انها خیلی بد رفتاری کنید همانطور که گفتم Ezio میتونه خودشو در بین هر جمعیتی مخفی کنه ولی این روش 100% درست نیست چون دشمنان بازی براساس کلاسشون درجه اگاهی مختلفی دارند و ممکنه که شما رو سریعآ شناسایی کنند . در بازی چیزی به نام ‘’Notoriety System’’ یا سیستم بدنامی هم وجود داره که درجه تحت تعقیب بودن Ezio توسط نگهبانان رو نشان میده مردم و استفاده از انها در 2 Assassin’s Creed نقش بسیار کلیدیی داره که فعلآ نمیتونم همه انها را نام ببرم فقط میتونم بگم که خودتون در ماه های بعد با بقیه انها اشنا میشید.

Image3.jpgyrjjjk.jpg


برای تغییر در گیم پلی سنتی بازی هم کاری انجام دادید ؟

در 2 Assassin’s Creed لحظاتی وجود داره که بازی از جریان معمولی خودش خارج میشه که یکی از انها استفاده از دستگاه پرنده داوینچی هست که Ezio از ان برای رسیدن به مکانهای مخصوص و غافلگیر کردن دشمنان استفاده میکنه نکته مهم در استفاده از این وسیله اینه که استفاده از ان دقت و زمان بندی فوق العاده دقیقی رو میطلبه.


Assassin’s Creed 2 برای چه پلتفرمهایی عرضه میشه ؟

Assassin’s Creed 2 برای PS3 ,XBOX 360 ,PC و همچنین PSP به بازار میاد که فقط تولید نسخه های PS3,X360 و PC زیر نظر من انجام خواهد شد و در نهایت بازی در تعطیلات 2009 عرضه میشه.

 
آخرین ویرایش:

emperor 69

Killer
کاربر سایت
Mar 7, 2008
3,801
نام
حسن
اقا پوریا دستت درد نکنه خیلی جالب بود

یه سوال : به نظر شما این دفعه قیافه ی شخصیت بازی رو نشون میدن چون ما که سری اول اصلآ قیافه ی الطیر رو ندیدیم
 

MehradCreed

کاربر سایت
Aug 16, 2008
1,706
نام
MehrλÐ
اقا پوریا دستت درد نکنه خیلی جالب بود

یه سوال : به نظر شما این دفعه قیافه ی شخصیت بازی رو نشون میدن چون ما که سری اول اصلآ قیافه ی الطیر رو ندیدیم
قيافه الطائر كه از زير كلاهش تابلو بود چطوري نديدي؟؟:-"
 

WILDCAT

کاربر سایت
Jun 5, 2007
1,572
نام
Noctis LuciS Caelum
یکی از دوستان گفت قاتل نباید احساس داشته باشه : من اصلا ایتالیایی بودن شخصیت و میذارم کنار .
قاتل به کسی میگن که همه رو بکشه و کارش قتل عام باشه و بیرحم باشه . اما آیا شما در شماره اول بازی همه را میکشتین جواب منفیه فقط عده ای را به قتل میرساندیم :smile: در این شماره همانطور که گفته شد شخصیت یک اشراف زاده است که میخواهد حقایقی را بفهمد و اونطور که من فهمیدم این شخصیت پنج انگشتش سرجاشه :biggrin1: ( از توی یه عکس دیدم کجا بود نمیدونم شاید چشمای من آلبالو گیلاس چیده ) :biggrin1:
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر