Hiroyuki Kobayashi تولید کننده بسیاری از عنوان های درجه یک تاریخ بازی های رایانه ای بوده است.بازی های بزرگی مثل Resident Evil 4 ,نسخه اصلی Devil May Cry و Blinx 2.
حالا پس از تاخیر اخیر این بازی در زمان عرضه,فرصتی شد با این مرد بزرگ دنیای بازی مصاحبه ای تدارک دیده شود.
__________________________________________________________________________
Q:در مورد تغییر کاراکتر Dante در Devil May Cry 4 ! چه دلیلی داشته؟
Hiroyuki :این یک تصمیم بزرگ برای آفرینش یک شخصیت جدید در این سری بازی بوده.ولی ما هنوز از Dante در سه قسمت از بازی یا حتی بیشتر استفاده خواهیم کرد.در واقع قصد این تغییر جلب نمودن افراد بیشتری به سمت Devil May Cry 4 بوده ما قصد داشتیم با این تغییر هم به علایق گیمرهای جدید توجه کنیم و هم به گیمرهای حرفه ای و طرفدار این سری وفا دار باشیم.در زمانی که ما سری Devil May Cry را به یک نسل جدید می بریم به نظرمان آمد این بهترین موقعیت است که یک کاراکتر تازه را به دنیای بازی معرفی کنیم.
کاراکتر جدید یعنی Nero :جوانکی که شما با او بازی را شروع می کنید,دارای شخصیت تقریبا وحشی,کاملا نپخته و بسیار احساساتی.او یک جوان واقعا سرکش است.ولی ما Dante را کنار نگذاشته ایم در اواسط بازی شما کنترل دانته را به دست خواهید گرفت.
__________________________________________________________________________
Q:آیا با این دو شخصیت قابل بازی تعویض کردن و هماهنگ کردن شان دشوار نیست؟
Hiroyuki :واقعا کار بسیار ساده ای است که از المان های جدید بازی مثل شخصیت های اصلی و استیل ها و محیط جدید استفاده کنیم همچنین اسلحه ها و شمشیرهای دوست داشتنی باز هم در بازی حضور دارند. ولی وقتی زمان معرفی دانته در طول بازی رسید کار واقعا سخت شد.
__________________________________________________________________________
Q: در زمان DMC3 یک بازی کامل کنند نسل قبل بود که در رقابت با بازی های هم سبکش همه را شکست داد در مورد DMC4 چه طور؟
Hiroyuki :به طور واضح بازی های زیادی برای رقابت با سری DMC عرضه در زمان خودشان عرضه شده اند ولی اگر در مورد اکشن و در کل بازی Devil May Cry 4 فکر کنید می بینید که یک سبک منحصر به فرد دارد پس من بازی را برای رقابت واقعی با این بازی نمی بینم.
در واقع ما با ساخت DMC اصلی یک سبک جدید و محبوب را درست کردیم سپس من قصد ساخت یک سبک دیگه را داشتم پس Resident Evil 4 را ساختیم و باز هم یک عنوان محبوب را ساختیم و حالا قصد داریم با DMC4 هم ههمین کار را انجام دهیم که اگر این اتفاق بیفتد من بسیار خوشحال می شوم.
__________________________________________________________________________
Q:آیا واقعا نسخه های X360 و PS3 بازی یکسان هستند؟
Hiroyuki Kobayashi :در حقیقت مضمون هر دو یکی است ولی کنترل در PS3 به مقدار نا چیزی احساس بهتری به شما می دهد.
__________________________________________________________________________
Q:در مورد نسخه PC چه طور؟شما چه تضمینی برای نداشتن مشکل در نسخه PC مثل بازی Devil May Cry 3 دارید؟
Kobayashi : (خندید):شاید این برای بسیاری جالب باشد که بدانند ما این نسخه را حتی از نسخه Devil May Cry 3 سخت تر طراحی کردیم.زیرا DMC3 واقعا سخت بود.ولی ما از این موضوع درس گرفتیم.وبه این موضوع پی بردیم که بعضی از گیمر ها جذابیت بازی را در دوساعت اولیه بازی از دست دادند زیرا بازی به هیچ وجه به آنها مجالی نمی داد.
DMC4 هم در همان مرتبه از سختی قرار دارد ولی ما با گیمر ها در این نسخه کمی مهربان تر هستیم.و ما یک قدم به قدم را همراه بازی عرضه می کنیم که روش صحیح استفاده از اسلحه ها و غیره را در اون قرار می دهیم تا گیمرها راحت در بازی پیشرفت کنند.
کسی که تا به حال سری بازی های DMC را تجربه نکرده می تواند آن را با نسخه چهارم شروع کند.هر کس که با این سری به اندازه کافی آشنا نباشد در نگاه اول فکر می کند نرو همان دانته است.نکته جالب دیگر این است که اگر این سری را با DMC4 شروع کنید در اوایل بازی با دانته می جنگید که کمی گیج می شوید و برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر باید به نسخه های قبلی مراجعه کنید.
__________________________________________________________________________
Q:در مورد صحنه های سینماتیک باورنکردنی این نسخه برای ما توضیح دهید.
Hiroyuki Kobayashi:خوب ما هنوز از Yuji Shimomura-san استفاده می کنیم.کسی که شایسته کارگردان سینما بودن است.و او صحنه های سینماتیک را طراحی می کند.کار ما روی این بخش بسیار طولانی بود که نتیجه اش واقعا مفید است.او ابتدا بازیگرانی را استخدام کرد تا حرکات مختلف بازی را انجام دهند بعد اگر موفقیت آمیز بود از لوازم motion capture استفاده کرده و حرکات آنها را ضبط کرده و در صحنه های سینماتیک بازی پیاده سازی کرد.
__________________________________________________________________________
Q:در حال حاضر چه مقدار از پروژه Devil May Cry 4 تکمیل شده؟
Hiroyuki Kobayashi: زمان واقعا خسیس است.در حقیقت ما دیوانه وار سخت روی این نسخه کار می کنیم.و ما از سختی های کار گذشته ایم و اگر ما بازی را تکمیل کردیم به احتمال زیاد سر وقت ریلیز می شود.
__________________________________________________________________________
در آخر مشخص شد که DMC4 در تاریخ March 2008 برای Xbox 360, PS3 and PC منتشر می شود مگر اینکه دوباره با تاخییر مواجه شود.
حالا پس از تاخیر اخیر این بازی در زمان عرضه,فرصتی شد با این مرد بزرگ دنیای بازی مصاحبه ای تدارک دیده شود.
__________________________________________________________________________
Q:در مورد تغییر کاراکتر Dante در Devil May Cry 4 ! چه دلیلی داشته؟
Hiroyuki :این یک تصمیم بزرگ برای آفرینش یک شخصیت جدید در این سری بازی بوده.ولی ما هنوز از Dante در سه قسمت از بازی یا حتی بیشتر استفاده خواهیم کرد.در واقع قصد این تغییر جلب نمودن افراد بیشتری به سمت Devil May Cry 4 بوده ما قصد داشتیم با این تغییر هم به علایق گیمرهای جدید توجه کنیم و هم به گیمرهای حرفه ای و طرفدار این سری وفا دار باشیم.در زمانی که ما سری Devil May Cry را به یک نسل جدید می بریم به نظرمان آمد این بهترین موقعیت است که یک کاراکتر تازه را به دنیای بازی معرفی کنیم.
کاراکتر جدید یعنی Nero :جوانکی که شما با او بازی را شروع می کنید,دارای شخصیت تقریبا وحشی,کاملا نپخته و بسیار احساساتی.او یک جوان واقعا سرکش است.ولی ما Dante را کنار نگذاشته ایم در اواسط بازی شما کنترل دانته را به دست خواهید گرفت.
![a_med_dmc1.jpg.jpg](/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fimages.eurogamer.net%2Fassets%2Farticles%2F%2Fa%2F8%2F2%2F7%2F0%2F5%2Fa_med_dmc1.jpg.jpg&hash=89a399980bcc8e8781e0c45e950a61b5)
Q:آیا با این دو شخصیت قابل بازی تعویض کردن و هماهنگ کردن شان دشوار نیست؟
Hiroyuki :واقعا کار بسیار ساده ای است که از المان های جدید بازی مثل شخصیت های اصلی و استیل ها و محیط جدید استفاده کنیم همچنین اسلحه ها و شمشیرهای دوست داشتنی باز هم در بازی حضور دارند. ولی وقتی زمان معرفی دانته در طول بازی رسید کار واقعا سخت شد.
__________________________________________________________________________
Q: در زمان DMC3 یک بازی کامل کنند نسل قبل بود که در رقابت با بازی های هم سبکش همه را شکست داد در مورد DMC4 چه طور؟
Hiroyuki :به طور واضح بازی های زیادی برای رقابت با سری DMC عرضه در زمان خودشان عرضه شده اند ولی اگر در مورد اکشن و در کل بازی Devil May Cry 4 فکر کنید می بینید که یک سبک منحصر به فرد دارد پس من بازی را برای رقابت واقعی با این بازی نمی بینم.
در واقع ما با ساخت DMC اصلی یک سبک جدید و محبوب را درست کردیم سپس من قصد ساخت یک سبک دیگه را داشتم پس Resident Evil 4 را ساختیم و باز هم یک عنوان محبوب را ساختیم و حالا قصد داریم با DMC4 هم ههمین کار را انجام دهیم که اگر این اتفاق بیفتد من بسیار خوشحال می شوم.
__________________________________________________________________________
Q:آیا واقعا نسخه های X360 و PS3 بازی یکسان هستند؟
Hiroyuki Kobayashi :در حقیقت مضمون هر دو یکی است ولی کنترل در PS3 به مقدار نا چیزی احساس بهتری به شما می دهد.
__________________________________________________________________________
Q:در مورد نسخه PC چه طور؟شما چه تضمینی برای نداشتن مشکل در نسخه PC مثل بازی Devil May Cry 3 دارید؟
Kobayashi : (خندید):شاید این برای بسیاری جالب باشد که بدانند ما این نسخه را حتی از نسخه Devil May Cry 3 سخت تر طراحی کردیم.زیرا DMC3 واقعا سخت بود.ولی ما از این موضوع درس گرفتیم.وبه این موضوع پی بردیم که بعضی از گیمر ها جذابیت بازی را در دوساعت اولیه بازی از دست دادند زیرا بازی به هیچ وجه به آنها مجالی نمی داد.
DMC4 هم در همان مرتبه از سختی قرار دارد ولی ما با گیمر ها در این نسخه کمی مهربان تر هستیم.و ما یک قدم به قدم را همراه بازی عرضه می کنیم که روش صحیح استفاده از اسلحه ها و غیره را در اون قرار می دهیم تا گیمرها راحت در بازی پیشرفت کنند.
کسی که تا به حال سری بازی های DMC را تجربه نکرده می تواند آن را با نسخه چهارم شروع کند.هر کس که با این سری به اندازه کافی آشنا نباشد در نگاه اول فکر می کند نرو همان دانته است.نکته جالب دیگر این است که اگر این سری را با DMC4 شروع کنید در اوایل بازی با دانته می جنگید که کمی گیج می شوید و برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر باید به نسخه های قبلی مراجعه کنید.
![a_med_demo039.jpg.jpg](/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fimages.eurogamer.net%2Fassets%2Farticles%2F%2Fa%2F8%2F2%2F7%2F0%2F5%2Fa_med_demo039.jpg.jpg&hash=31c9bc1727e2f93f6baed838431d5d5e)
Q:در مورد صحنه های سینماتیک باورنکردنی این نسخه برای ما توضیح دهید.
Hiroyuki Kobayashi:خوب ما هنوز از Yuji Shimomura-san استفاده می کنیم.کسی که شایسته کارگردان سینما بودن است.و او صحنه های سینماتیک را طراحی می کند.کار ما روی این بخش بسیار طولانی بود که نتیجه اش واقعا مفید است.او ابتدا بازیگرانی را استخدام کرد تا حرکات مختلف بازی را انجام دهند بعد اگر موفقیت آمیز بود از لوازم motion capture استفاده کرده و حرکات آنها را ضبط کرده و در صحنه های سینماتیک بازی پیاده سازی کرد.
![a_med_Wdemo00.jpg.jpg](/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fimages.eurogamer.net%2Fassets%2Farticles%2F%2Fa%2F8%2F2%2F7%2F0%2F5%2Fa_med_Wdemo00.jpg.jpg&hash=e341806269751fb12796a87ae20b2655)
Q:در حال حاضر چه مقدار از پروژه Devil May Cry 4 تکمیل شده؟
Hiroyuki Kobayashi: زمان واقعا خسیس است.در حقیقت ما دیوانه وار سخت روی این نسخه کار می کنیم.و ما از سختی های کار گذشته ایم و اگر ما بازی را تکمیل کردیم به احتمال زیاد سر وقت ریلیز می شود.
__________________________________________________________________________
در آخر مشخص شد که DMC4 در تاریخ March 2008 برای Xbox 360, PS3 and PC منتشر می شود مگر اینکه دوباره با تاخییر مواجه شود.