مصاحبه با دست اندر کاران بازی Devil May Cry 4

Wroth Master

کاربر سایت
Hiroyuki Kobayashi تولید کننده بسیاری از عنوان های درجه یک تاریخ بازی های رایانه ای بوده است.بازی های بزرگی مثل Resident Evil 4 ,نسخه اصلی Devil May Cry و Blinx 2.
حالا پس از تاخیر اخیر این بازی در زمان عرضه,فرصتی شد با این مرد بزرگ دنیای بازی مصاحبه ای تدارک دیده شود.
__________________________________________________________________________
Q:در مورد تغییر کاراکتر Dante در Devil May Cry 4 ! چه دلیلی داشته؟

Hiroyuki :این یک تصمیم بزرگ برای آفرینش یک شخصیت جدید در این سری بازی بوده.ولی ما هنوز از Dante در سه قسمت از بازی یا حتی بیشتر استفاده خواهیم کرد.در واقع قصد این تغییر جلب نمودن افراد بیشتری به سمت Devil May Cry 4 بوده ما قصد داشتیم با این تغییر هم به علایق گیمرهای جدید توجه کنیم و هم به گیمرهای حرفه ای و طرفدار این سری وفا دار باشیم.در زمانی که ما سری Devil May Cry را به یک نسل جدید می بریم به نظرمان آمد این بهترین موقعیت است که یک کاراکتر تازه را به دنیای بازی معرفی کنیم.

کاراکتر جدید یعنی Nero :جوانکی که شما با او بازی را شروع می کنید,دارای شخصیت تقریبا وحشی,کاملا نپخته و بسیار احساساتی.او یک جوان واقعا سرکش است.ولی ما Dante را کنار نگذاشته ایم در اواسط بازی شما کنترل دانته را به دست خواهید گرفت.

a_med_dmc1.jpg.jpg
__________________________________________________________________________
Q:آیا با این دو شخصیت قابل بازی تعویض کردن و هماهنگ کردن شان دشوار نیست؟

Hiroyuki :واقعا کار بسیار ساده ای است که از المان های جدید بازی مثل شخصیت های اصلی و استیل ها و محیط جدید استفاده کنیم همچنین اسلحه ها و شمشیرهای دوست داشتنی باز هم در بازی حضور دارند. ولی وقتی زمان معرفی دانته در طول بازی رسید کار واقعا سخت شد.
__________________________________________________________________________
Q: در زمان DMC3 یک بازی کامل کنند نسل قبل بود که در رقابت با بازی های هم سبکش همه را شکست داد در مورد DMC4 چه طور؟

Hiroyuki :به طور واضح بازی های زیادی برای رقابت با سری DMC عرضه در زمان خودشان عرضه شده اند ولی اگر در مورد اکشن و در کل بازی Devil May Cry 4 فکر کنید می بینید که یک سبک منحصر به فرد دارد پس من بازی را برای رقابت واقعی با این بازی نمی بینم.

در واقع ما با ساخت DMC اصلی یک سبک جدید و محبوب را درست کردیم سپس من قصد ساخت یک سبک دیگه را داشتم پس Resident Evil 4 را ساختیم و باز هم یک عنوان محبوب را ساختیم و حالا قصد داریم با DMC4 هم ههمین کار را انجام دهیم که اگر این اتفاق بیفتد من بسیار خوشحال می شوم.
__________________________________________________________________________
Q:آیا واقعا نسخه های X360 و PS3 بازی یکسان هستند؟

Hiroyuki Kobayashi :در حقیقت مضمون هر دو یکی است ولی کنترل در PS3 به مقدار نا چیزی احساس بهتری به شما می دهد.
__________________________________________________________________________
Q:در مورد نسخه PC چه طور؟شما چه تضمینی برای نداشتن مشکل در نسخه PC مثل بازی Devil May Cry 3 دارید؟

Kobayashi : (خندید):شاید این برای بسیاری جالب باشد که بدانند ما این نسخه را حتی از نسخه Devil May Cry 3 سخت تر طراحی کردیم.زیرا DMC3 واقعا سخت بود.ولی ما از این موضوع درس گرفتیم.وبه این موضوع پی بردیم که بعضی از گیمر ها جذابیت بازی را در دوساعت اولیه بازی از دست دادند زیرا بازی به هیچ وجه به آنها مجالی نمی داد.
DMC4 هم در همان مرتبه از سختی قرار دارد ولی ما با گیمر ها در این نسخه کمی مهربان تر هستیم.و ما یک قدم به قدم را همراه بازی عرضه می کنیم که روش صحیح استفاده از اسلحه ها و غیره را در اون قرار می دهیم تا گیمرها راحت در بازی پیشرفت کنند.

کسی که تا به حال سری بازی های DMC را تجربه نکرده می تواند آن را با نسخه چهارم شروع کند.هر کس که با این سری به اندازه کافی آشنا نباشد در نگاه اول فکر می کند نرو همان دانته است.نکته جالب دیگر این است که اگر این سری را با DMC4 شروع کنید در اوایل بازی با دانته می جنگید که کمی گیج می شوید و برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر باید به نسخه های قبلی مراجعه کنید.

a_med_demo039.jpg.jpg
__________________________________________________________________________
Q:در مورد صحنه های سینماتیک باورنکردنی این نسخه برای ما توضیح دهید.

Hiroyuki Kobayashi:خوب ما هنوز از Yuji Shimomura-san استفاده می کنیم.کسی که شایسته کارگردان سینما بودن است.و او صحنه های سینماتیک را طراحی می کند.کار ما روی این بخش بسیار طولانی بود که نتیجه اش واقعا مفید است.او ابتدا بازیگرانی را استخدام کرد تا حرکات مختلف بازی را انجام دهند بعد اگر موفقیت آمیز بود از لوازم motion capture استفاده کرده و حرکات آنها را ضبط کرده و در صحنه های سینماتیک بازی پیاده سازی کرد.

a_med_Wdemo00.jpg.jpg
__________________________________________________________________________
Q:در حال حاضر چه مقدار از پروژه Devil May Cry 4 تکمیل شده؟

Hiroyuki Kobayashi: زمان واقعا خسیس است.در حقیقت ما دیوانه وار سخت روی این نسخه کار می کنیم.و ما از سختی های کار گذشته ایم و اگر ما بازی را تکمیل کردیم به احتمال زیاد سر وقت ریلیز می شود.
__________________________________________________________________________

در آخر مشخص شد که DMC4 در تاریخ March 2008 برای Xbox 360, PS3 and PC منتشر می شود مگر اینکه دوباره با تاخییر مواجه شود.
 
مصاحبه ای دیگر درباره بازی زیبای Dmc 4

dmcint.jpg

خوب ما فرصت دوباره ای پیدا کردیم تا با جناب Hiroyuki Kobayashi,تولید کننده یکی از عناوین در حال ساخت Capcom یعنی Devil May Cry 4,در نمایشگاه چند هفته پیش Tokyo Game Show مصاحبه ای داشته باشیم.

ولی قبل از اینکه مصاحبه رو شروع کنم یه توصیه به همه دوستان دارم اون هم اینکه ابتدا تریلر جدید این بازی را با کیفیت HD و حجم 85 MB دانلود کنند.(من هم که دایل آپ دارم این تریلر رو دانلود کردم و خیلی خیلی لذت بردم.این هم لینکش:
Devil May Cry 4

ابتدا یک توضیح مختصر درباره این بازی برای کسانی که تا به حال اطاعات خاصی از آن نداشته اند بدهید.
Devil May Cry 4 یک بازی اکشن خاص است که بر پایه سه اسحه استوار است:تفنگ,شمشیر و دست راست شیطانی کاراکنر اصلی یعنی Nero.این بازی فقط مربوط به کشتن دشمنانی مثل روح ها نیست بلکه نکته مهم روش کشتن انهاست یعنی می توانید با روش ها زیبا,جالب,متحیر کننده و خاص دشمنانتان را نابود کنید.با ترکیب کمبو ها متفاوت صحنه های بدیعی را برای کشتن دشمنانتان خلق می کنید.و همین طور با کشتن انها به کسب امتیاز هم می پردازید که در واقع در پیشبرد بازی به شما کمک می کند.

Dante شخصیت مطرح و اصلی سه عنوان قبلی در این سری بازی بود ولی در این شماره ما با یک شخصیت اصلی جدید روبرو هستیم,Nero.کاری که در ابتدا انجام دادیم قرار دادن نرو در مقابلت و مخالفت با شخیصت محبوب قبلی یعنی Dante درابتدای بازی بود.درسته که کمی برای طرفداران قدیمی ناراحت کننده است ولی به گیمر های جدید اجازه می دهد تا با شخیصت جدیدی روبرو شوند.


beginning0044-00000_bmp_jpgcopy--screenshot_viewer_medium.jpg

خوب من اطلاعات بیشتری از نرو می خواهم مثل:گروه خونی,غذای مورد علاقه اش و یا اینکه اهل کجاست؟....یا شاید همه اینها جزو اسرار باشد

خوب ما فعلا قصد آشکار کردن این چنین اطلاعاتی را نداریم پس فعلا نمی توانیم که این اطلاعات را به شما بگوییم.

همه چیز جزو اسرار اوست؟

دانته پیتزا دوست دارد.


نظرتون درباره مولتی پلتفرم شدن بازی چیست.آیا ساختن بازی برای X360 و Ps3 برای شما چالش انگیز نبوده؟

این اولین عنوان ما بر روی PS3 است.ما می توانیم با این سخت افزار کار های زیادی انجام دهیم.و در کل در واقع رسیدن به هدف هایمان یک چالش است.
ما موتوری برای بازی های مولتی پلتفرم ساخته ایم.این اولین تجربه ما برای بردن تکنولوژی هایمان به PS3 است.همان طور که قبلا هم گفتم PC پلتفرم اصلی بین PC و X360 است و ما ابتدا بازی را برای PC طراحی می کنیم و سپس بازی را به 360 پورت می کنیم.ولی موضوع اصلی طراحی بازی بر روی PS3 است.


demo039_bmp_jpgcopy--screenshot_viewer_medium.jpg

هیچ نقشه ای برای نسخه Wii ندارید؟

این کنسول توان اجرای بازی را ندارد.
Chris Kramer(از شرکت Capcom):من قصد دارم که کمی اطلاعات درباره تکنولوژی های به کار رفته در بازی برای شما بگویم.Capcom میلیون ها دلار را در صرف یک خرج کرد تا یک انجین چند منظوره به اسم MT Framework طراحی کند.موتوری که می توان از ان برای انواع کنسول ها و انواع سبک ها استفاده کرد.خوب DMC4 اولین بازی ای است که از این موتور بر روی PS3 استفاده می کند.ولی قبلا framework قبلی بر روی بازی هایی مثل Lost Planet و Dead Rising استفاده شده بود.

demo029_bmp_jpgcopy--screenshot_viewer_medium.jpg

من دموی این بازی را دیروز و همچنین در نمایشگاه Gamer's Day در ماه اپریل تست کردم.چه تغییراتی در این مدت اتفاق افتاده؟و آیا اصلا تغییراتی انجام داده اید؟

بله.ما بیشتر بر روی گرافیک بازی تمرکز کردیم و بازی را کمی روان تر و همچنین چندین دشمن به ان اضافه کردیم.این دمو در قالب دو مود مختلف عرضه شده است.مود اول در واقع از همان جایی شروع می شود که بازی اصلی هم شروع می شود.تا اطلاعات مختصری برای گیمر ها روشن شود.و قسمت دوم هم در واقع یک مبارزه مستقیم با یک Boss به اسم Berial است.البته ما کمی هم در code های بازی تغییر ایجاد کردیم تا دیگر شاهد آن bug های نمایش قبلی نباشیم. و در کل این دمو روان تر و زیبا تر از قبلی است.

demo041_bmp_jpgcopy--screenshot_viewer_medium.jpg

ما از دیدن Berial شگفت زده شدیم کمی درباره او صحبت می کنید.

همه چیز مربوط به ماموریت های Nero می شود.این فقط یک مرحله است تا با یک Boss جنگیده و آن را از بین ببرید.ما Berial را بسیار عظیم و بزرگ طراحی کردیم و در مرحله دوم بازی قرار دادیم.شاید هم بیشتر از یک مرحله او را ملاقات کنید.مبارزه با او بسیار چالش بر انگیز است ولی ما شما را راهنمایی می کنیم تا بتوانید او را defeat کنیم.
اولین باری که با Berial می جنگید شما در نقش Nero ظاهر می شوید و قبل از اینکه بمیرید از دست او فرار می کنید.ولی دومین باری که او را ملاقات می کنید در واقع شخصیت Dante شخصیت قابل بازی است._دانته قوی تر و خونسرد تر_ و این بار Berialرا به طور کامل از بین می برید.



Chris Kramer: آیا Berial یک کاراکتر از شماره اول DMC است؟
HK: این اولین حضور اوست.


کمی درباره جو و دشمنان ترسناک بازی بگید و آیا این موضوع به داستان بازی ربط دارد؟

در اصل این موضوع ربطی به داستان بازی ندارد.خوب دشمنان بازی اکثرا جن و شیطان صفت هستند.پس این خصیصه آنهاست که ترسناک باشند.
خوب این دلیل ترسناک بودن انهاست:آنها ترسناک اند چون کشتنشان آسان است.


ایده Devil Bringer از کجا نشعت گرفته است؟

ما قصد داشتیم اسلحه جدید و غیر معمول برای دانته در این شماره طراحی کنیم.و به دلیل اینکه او قابلیت رفتن به حالت تمام شیطانی و برگشت به حالت عادی را دارد.ما نیاز به یک تغییر غریب داشتیم .ما قصد داشتیم چیز جالب و جدید به بازی اهدا کنیم اون هم Devil Bringer بود.


خوب این موضوع زمان زیادی است که نقشه اش کشیده شده؟

مسلما بله.

demo003_bmp_jpgcopy--screenshot_viewer_medium.jpg

شما نمی خواهید کاراکتر های دیگر را هم کمی معرفی کنید؟

Nero و Kyrie دو شخصیت اصلی و اساسی در داستان بازی هستند.ما آنها را درگیر یک رابطه احساسی قوی کردیم.نرو به گروهی به نام The Order of the Sword تعلق دارد که به ستایش و عبادت پدر Dante می پردازند.بردارد بزرگ دوست دوران کودکی نرو یا همون Kyrie یک مقام بلند مرتبه در این گروه مخسوب می شود_رهبر_. S e x y Gloria و Agnus هم جزو گروه The Order of the Sword هستند.
یکی از دلایل جالب شدن این سری وجود شخیصت های s e x y و زیبا بوده پس ما شخصیت hence Gloria را طراحی و در بازی قرار دادیم.در نسخه های قبل ما از Trish به عناون یک کاراکتر کمکی و همچنین Lady استفاده کردیم. Lady در DMC 3 مشاهده شد و حالا در این نسخه 10 سال بزرگتر شده.


beginning1522_bmp_jpgcopy--screenshot_viewer_medium.jpg

آیا برادر بزرگتر Kyrie از رابطه رمانتیک نرو و خواهرش اطلاع دارد و آیا با این موضوع موافق است؟

در واقع برادر Kyrie از این احساس رمانتیک بین این دو اطلاع چندانی ندارد ولی نرو را به خوبی می شناسد و برای او مثل یک برادر و رهبر خوب می ماند. Kyrie و Neroکاملا با هم بزرگ شده اند.


چیز دیگری هست که بخواهید به گیمر ها درباره این بازی بگویید؟

این بازی یک اکشن عالی است که می تواند هر کسی را سرگرم کند و به خود جذب کند.این فقط یک بازی نیست چیزی فراتر از یک بازی است و همچنین بهتر از یک فیلم.به خاطر داستانی فوق العاده و گرافیک بسیار زیبا.و ما احساس می کنیم هر کس هر نسخه از بازی را چه PS3 و چه X360 را تجربه کند بسیار لذت خواهد برد.

همین جا یک عذرخواهی بدهکار هستم چون خیلی وقت هست که این متن رو آماده کردم ولی فراموشش کرده بودم.به هر حال تقدیم کردم به همه شما دوستان.ممنون.!
 
مصاحبه ای دیگر با Hiroyuki Kobayashi !!!

این مصاحبه توسط سایت kikizo انجام شده است!

بدون شک یکی از اولین عناوین بزرگ سال 2008 بازی Devil May Cry 4 خواهد بود که در همین فوریه توسط Capcom منتشر خواهد شد.اخیرا ملاقاتی با تولید کننده بازی جناب Hiroyuki Kobayashi داشتیم و با بحثی جالب درباره جزییات این نسخه اطلاعاتی کسب کردیم.

dmc4_iv350.jpg

Ninja Gaiden, God of War و Heavenly Sword همگی نام های بزرگی هستند و تقریبا شبیه به سری DMC اما دست اندرکاران شرکت Capcom عقیده دارند که بازی آنها بهترین است.

07b.jpg
08b.jpg
09b.jpg
10b.jpg
11b.jpg


__________________________________________________________________________

همه عناوین در این سری بازی مورد تحسین منتقدان قرار گرفته است,ولی شما قصد دارید تا در Devil May Cry 4 چه انتقاد مرکزی ای را بهبود بخشید؟

بنا به صحبت دیگران بازی DMC3 بسیار سخت بود.پس من نمی خواستم که با این انتقاد روبرو بشوم و امید بهترین بودن داشته باشم.روی هم رفته سختی بازی DMC4 قابل مقایسه با Dmc3 است,ولی ما یک راهنمای قدم به قدم برای آن تدارک دیدیم تا کاربران بتواند توانایی شان را افزایش دهند.چیز بعدی که در این سری تازه است و من می خواهم ان را وارد بازی بکنم,وارد کردن اکشن و تکنیک های بسیار زیاد به بازی است. که این جزو مزیت های این نسخه است.



02d.jpg

می تونید کمی درباره این اکشن ها و تکنیک های جدید برای ما بگید؟کدام بهسازی بیشتر از همه باعث خشنودی شما شده است؟

تفاوت اصلی یک اسلحه است, Devil Bringer,که دست راست شما است.پس حالا بازیبازان دارای شمشیرها,تفنگ ها و Devil Bringer هستند,و همه اینها با هم برای ضربات ترکیب می شوند.شاید این بزرکترین تغییر نسبت به نسخه های قبلی باشد.

دیگر اسلحه بزرگ این نسخه Lucifer نام دارد که یک خنجر بسیار منحصر بفرد است.دیگر نکته که شاید کوچک باشد حرکت انتقالی بازی است که بسیار نرم طراحی شده است و من از همه اینها کاملا خوشحال هستم.


شاید کمی احمقانه باشد که در این ایام از تفاوت بین دو نسخه PS3 و Xbox 360 بگوییم.ولی گویا مردم از این قیاس کردن خوششان میاد.متفاوت با اکثر بازی هایی که برای هر دو کنسول منتشر شده اند,کار ساخت بازی DMC4 ابتدا برای PS3 شروع شده است.حال به ما درباره رها کردن بازی از حالت انحصاری برای PS3 بگویید و بفرمایید که این عمل چه تاثیری بر روی visuals, control, and storage media برای دو نسخه متفاوت داشته است؟

a01d.jpg

اولا,درباره تصمیم ساخت بازی به صورت مولتی پلتفرم,ما فهمیده ایم که بازار و بازاریابی در نسل جدید از انچه که پیش بینی می کردیم پیچیده تر است,و این امر در اروپا جالب است.جایی که Ps3 در یک سرزمین بسیار خوب عمل می کند ولی این دلیلی بر عمل کردن خوب ان در سرزمین دیگر نیست.ما می خواهیم وسیع ترین بازاری را که این بازی ممکن می سازد را بدست بیاوریم,و این موضوع باعث شد تا ما بازی را برای X360 و PC هم بسازیم.و برای مقایسه بین این سه نسخه می توان گفت که از نظر کلی مضمون های همه آنها یکسان است.

کاری که ما ابتدا کردیم این بود که بازی را برای PC ساختیم و سپس ان را برای PS3 و X360 ترجمه کردیم,به خاطر اندک تفاوت performance در این دو کنسول,و شاید شاهد اندک تفاوتی باشیم,شاید video image بی ثبات,و یا احساس کنترل بازی تفاوتی داشته باشد.اگر شما با کنترلر های PS2 و PS3 آشنا باشید متوجه تفاوت اندکی بین کنترل بازی بر روی 360 و PS3 می شوید,زیرا دکمه های آنها در جاهای متفاوت قرار گرفته اند یا هر چیز دیگه ای ... البته rumble vibration برای کنترلر ها در هر دو کنسول وجود خواهد داشت.

ما هیچ مشکلی با کار بر روی هیچ کدام از کنسول ها نداشته ایم و کار بر روی جفت نسخه کنسولی این بازی یکسان انجام شده.



نسخه PC بازی Lost Planet که توسط Capcom منتشر شد از DirectX 10 حمایت می کرد.آیا نسخه PC بازی DMC4 هم این چنین است؟

ما هنوز تصمیم نگرفته ایم که بر روی کدام برد گرافیکی تمرکز کنیم پس می توان در مسیر تولید هر نکته خوب را به بازی اضافه کنیم.ولی می خواهیم از شاهکاری را ارائه ئهیم پس به صاحبان کامپیوتر های high end تبریک می گوییم.ولی این منصفانه است که بگوییم در حال حاضر تمرکز اصلی ما بر روی دو نسخه کنسولی است و پس از انها دوباره بر روی PC متمرکز خواهیم شد.

13b.jpg
14b.jpg
15b.jpg
16b.jpg
17b.jpg



نظرتون رو درباره این که شرکت کپکام از انجین خودش برای ساخت بازی هایی مثل DMC4 استفاده می کند چیست.چون با ورود کنسول های نسل بعد اکثر شرکت های بازی سازی تصمیم گرفتند که از انجین های thirdparty استفاده کنند؟

اساسا ما خیلی زود برای نسل بعد مهیا شدیم.ما یک تحقیق برای پیدا کردن انجین مناسب برای کنسول های نسل بعد در آغاز امر انجام دادیم.پس از تکمیل تحقیق انجین مناسب را ساختیم و در اکثر بازی ها مثل DMC4,Lost Planet و حتی Resident Evil استفاده کردیم.نمی دونم این جزو اسرار بود یا نه!!!!!


شما قبلا اعلام کرده بودید که DMC4 طیف وسیعو جدیدی از weapons, manoeuvres, enemies, locations, music و همچنین cut-scenes را آشکار خواهد کرد که از مجموع سه شماره قبلی هم بیشتر خواهد بود!چطور به این موهم دست پیدا کردید؟

03d.jpg

این یک چالش در مسیر ساخت بازی بود تا همه این مضمون ها را در بازی قرار دهیم.ما برای هر کدام آنها تلاش زیادی کردیم.همان طور که گفته بودیم خط داستانی این نسخه بسیار محکم تر و غنی تر از نسخه های قبلی است.ما واقعا به یک داستان مستحکم و سنگین نیاز داشتیم زیرا می خواستیم یک شخصیت جدید را معرفی کنیم,و ما از دانته استفاده کردیم تا نرو را شکل دهیم.دانته در ابتدای بازی یک دشمن به حساب می آید اما رفته رفته دانته سروع به راهنمایی نرو در هر چه قوی تر شدن می کند.

همه ما طراحی و استیل گوتیک گونه سری های قبلی را دوست داریم.ما فهمیدیم که یک مرحله بسیار کوتاه با دربر داشتن این نوع طراحی در پس زمینه اش همراه است.آیا در نسخه نهایی شاهد وجود مراحل بیشتر با این سبک خواهیم بود؟

سری Devil May Cry تمرکز ویژه ای بر روی فعل و انفعالات با شیاطین دارد.پس ما می خواهیم این اولویت را در آن قرار دهیم.پس ما تمرکز زیادی بر اثرات متقابل در پس زمینه بازی نداریم.

00d.jpg


بیاین کمی بیشتر درباره Devil Bringer arm صحبت کنیم.هوش من به من میگه که نرو اینچنین متولد نشده پس میشه بگید چطور این اتفاق براش رخ داده؟

نرو ابتدا فکر میکرد که به دست او آسیب رسیده چیزی شبیه به گسترش نوعی عفونت,پس او دستش را با باند می بیندد و آن را از دید مردم پنهان می کند!ولی در بعضی اوقات او می فهمد که توانایی مقابله با شیاطین را دارد,پس او شروع به استفاده از آن می کند البته برای مدت زمانی کسی از این موضوع چیزی نمی فهمد,ولی حالا او از آن در مرحله پیشرفته ای استفاده می کند.
یک چیز که من می تونم به شما بگم اینه که اولین کسی که می فهمد چه اتفاقی برای نرو افتاده است دانته است.
دانته شخصیت اصلی در سه شماره قبلی بودو ما احساس می کردیم که شخصیت دانته با هر شماره شکل گرفته است که در نسخه سوم این عمل به تکامل رسید.با DMC4 ما می خواستیم شروع تازه ای در این سری داشته باشیم.ولی دانته یکم زیادی قوی بود,حتی برای کسی که تا به حال هیچ کدام از نسخه های قبلی را تجربه نکرده بود.پس ما یک شخصیت جدید همراه با شروعی جدید می خواستیم و این موضوع باعث جذب افراد جدیدی به غیر از طرفداران این فرنشایز می شد.


a02d.jpg

و میشه کمی در مورد شخصیت جدید بازی یعنی Kyrie برای ما بگویید؟

اون زیاد نمی جنگه ولی در واقع او heroine (شیر زن) اصلی داستان است!و همچنین او از پچگی با نرو بزرگ شده پس همدیگر رو به خوبی می شناسند و شما در جریان بازی بیشتر به رابطه بین آنها پی می برید.



آیا یک رابطه رمانتیک بین آنهاست؟

بله....بله...شاید....فعلا صبر کنید.


19b.jpg
20b.jpg
21b.jpg
22b.jpg
23b.jpg



در تریلر من چند صحنه دیدم که ضرباتی از نمای اول شخص زده میشد آیا این نما در بازی وجود خواهد داشت؟

خیر.این فقط یک افکت زیبا در تریلر بازی بود.

01d.jpg

من کنجکاو هستم بدونم شما چقدر بازی Ninja Gaiden را انجام داده اید؟و آیا قبل از NG2 هم به آن از دید مقایسه با عنوان خودتون نگاه می کرید؟

من تا به حال بازی NG را بازی نکردم ولی بازی افراد دیگر را دیده ام,من زیاد مطمئن نیستم آیا به نظر شما هیچ تشابهی بین این دو بازی وجود دارد!


مطمئنا تشابهاتی وجود دارد مثل اکشن سریع همراه با اسلحه و سعی برای کشتن دشمن از هر روش ممکن

25b.jpg
26b.jpg
27b.jpg
28b.jpg
29b.jpg


این چیزا شخصی است و من یک طرفدار بازی های اکشن هستم و هنوز پس از دو سال بازی کردن DMC4 از آن خسته نشده ام,بعد از مدت یک احساس رضایت بخش از کشتن دشمنان به من دست می دهد.من فکر میکنم Ninja Gaiden سبک متفاوتی از بازی های اکشن است که به من آن احساس رضایت مندی را القا نمی کند.


نقشه های شما برای آینده سری Devil May Cry چیست؟

a04d.jpg

ما واقعا هنوز تصمیم نگرفته ایم,ولی به شخصه به آن فکر کرده ام چون ما یک شخصیت جدید را معرفی کرده ایم و من می خواهم آن را نسخه های بعدی بزرگ کنم,و مطمئنا شماره های بعدی هم بازی های اکشن خواهند بود زیرا ما به این خاطر شناخته می شویم و همچنین از طرفداران این سبک هستیم.

37b.jpg
38b.jpg
39b.jpg
40b.jpg
41b.jpg


آیا تا به حال anime سری DMC را دیده اید؟نظرتان در وردش چیست؟

در حقیقت من از ابتدای پروژه انیمه DMC حضور داشتم درست از زمانی که ساخت script ها شروع شد,پس من با آن کاملا آشنا هستم.

05d.jpg

ما قبلا دانته را در دیگر بازی های کپکام دیده ایم مثل بازی Viewtiful Joe,آیا دوباره شاهد حضور دانته در دیگر عناوین کپکام هستیم؟یا دیگر شخصیت های کپکام در DMC4 حضور خواهند داشت؟

هیچ شخصیت دیگری از شخصیت های کپکام در DMC4 حضور نخواهد داشت و من باید این رو بگم که به شخصه شاهد حضور دانته در بسیاری از بازی ها هستم و می خواهم این کار متوقف شود.

شما فکر نمی کنید که یک رقابت درونی بین تیم های سازندگان در کمپانی کپکام وجود دارد؟

31b.jpg
32b.jpg
33b.jpg
34b.jpg
36b.jpg


من فکر نمی کنم ان چنان رقابتی وجود داشته باشد,اساسا چون ما خیلی خیلی مشغول هستیم,پس باید فقط روی کار خودمان کار کنیم و ان را به درستی انجام دهیم.80 نفر در تیم ساخت DMC4 حضور دارند,و ما وقت کافی برای این نداریم که ببینیم دیگر تیم ها چه کار می کنند.

آیا شما دیگر پروژه ها را نیز دنبال می کنید؟کدام پروژه ی کپکام را بیشتر از هم دنبال می کنید؟

من نمی تونم زیاد درباره پروژه های داخلی کپکام که منتظرشان هستم صحبت کنم,ولی باید بگم که من یک طرفدار بزرگ سری Metal Gear Solid هستم و اصلا نمی تونم برای MGS4 صبر کنم!


شاید شما بتوانید از آقای کوجیما بخواهید که یک نسخه مخصوص از پیش نمایش آن را بازی کنید؟

ها ها!نه!من زیاد به این موضوع فکر نمی کنم ولی کاملا MGS4 رو دنبال می کنم.



Devil May Cry 4 is released in February 2008 for Xbox 360, PS3 and PC.
 
دستت درد نکنه بهزاد جان عالی بود :love:.
این هم چرتترین و مزخرف ترین جوابی هست که تو عمرم شنیدم!!! :
من نمی تونم زیاد درباره پروژه های داخلی کپکام که منتظرشان هستم صحبت کنم,ولی باید بگم که من یک طرفدار بزرگ سری Metal Gear Solid هستم و اصلا نمی تونم برای MGS4 صبر کنم!
چه ربطی داشت :confused::laughing:
یه چیز چرت دیگه:
Ninja Gaiden, God of War و Heavenly Sword همگی نام های بزرگی هستند و تقریبا شبیه به سری DMC
DMC یکی از بهترین هاست قبول ولی اراجیف چیه اینها می بافن. GOW شبیه که چه عرض کنم.... الگو برداری بسیار زیادی از یکی از بازی های قدیمی به اسم Rygar داشته و در ادامه HS الگو برداری مستقیمی بوده از GOW. فک نکنم احتیاج باشه چیزی در مورد یگانه گی NG بگم;). حالا کجای این بازی ها شبیه به DMC یه، خدا میدونه.
پ.ن. پیدا کنید پرتقال فروش را :laughing:.
 
آخرین ویرایش:
دستت درد نکنه بهزاد جان عالی بود :love:.
این هم چرتترین و مزخرف ترین جوابی هست که تو عمرم شنیدم!!! :

چه ربطی داشت :confused::laughing:

این کجاش مزخرفه فریدون .... :confused:
اون اقا از ایشون پرسید که آیا شما دیگر پروژه ها را نیز دنبال می کنید ؟ کدام پروژه ی کپکام را بیشتر از هم دنبال می کنید ؟
ایشون هم از اونجایی که نمیتونست جواب چنین سوالی رو بده ( بخش دوم سوال ) گفتند که من بازی MGS4 رو دنبال میکنند . بازی MGS4 مگه یک پروژه نیست ؟!!
اتفاقا به نظر من جواب خیلی خوب و منطقی رو هم دادند .

یکی از بهترین هاست قبول ولی اراجیف چیه اینها می بافن. GOW شبیه که چه عرض کنم.... الگو برداری بسیار زیادی از یکی از بازی های قدیمی به اسم Rygar داشته و در ادامه HS الگو برداری مستقیمی بوده از GOW. فک نکنم احتیاج باشه چیزی در مورد یگانه گی NG بگم;). حالا کجای این بازی ها شبیه به DMC یه، خدا میدونه.

پس به قول شما بازی GOW و HS همگی تقلیدی از یک بازی دیگه هستند و تنها بازی NG هست که از هیچ بازی دیگه ای تقلید نکرده ؟!!
برای من یکی که خیلی جالبه ... .

شرمنده که بحث تاپیک منحرف شد .
 
آخرین ویرایش:
ایول بهزاد عجب گزارشی بود من که در انتظاره این بازی بودم ولی الان که این گزارش رو خوندم بیشتر منتظر شدم(هر چند که 360م 3چراغ شده حالا حالا ها باید قیدش رو بزنم ) ولی بازم دستت درد نکنه:love:
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or