مصاحبه با دست اندرکاران بازی Far Cry 2

Wroth Master

کاربر سایت
اگر فکر میکنید Far Cry بازی خوش ساخت و عالی بود پس اظهارات سازندگان بازی دربارهFar Cry 2 را بخوانید.

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
چند سال پیش وقتی سازنده آلمانی بازی یعنی Crytek با ساخت نسخه اول این بازی همه را شگفت زده کرد,ناشر فرانسوی بازی یعنی Ubisoft بعد از موفقیت اجتناب ناپذیر این بازی به جای تمدید قرار داد با Crytek برای نسخه های بعدی شروع به کار بر روی نسخه های کنسول این بازی کرد.در همین بین هم Crytek که به موفقیت عظیمی دست پیدا کرده بود بر روی موتور جدیدش همون کرای انجین 2 کار کرد و با بزرگترین ناشر آمریکایی و دنیا قرار داد ساخت بازی Crysis را بست.ولی Ubisoft بی کار ننشسته و از چندی پیش خبر ساخت نسخه وم این بازی را اعلام کرد.
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
در زیر مصاحبه ای با Louis-Pierre Pharand : تولید کننده و Clint Hocking : کارگردان بازی
__________________________________________________________________________
Q:الان 3 سال از عرضه نسخه اصلی بازی می گذرد برای چی بعد از این زمان طولانی شرکت Ubisoft اعلام کرد که بر روی نسخه جدید این بازی برای PC کار میکند؟

Louis-Pierre Pharand:ما یک تعهد بزرگ داریم اون هم این است که ما قصد داریم دوباره Far Cry را درست و زنده کنیم و همچنین Ubisoft را به عنوان یکی از بهترین ناشران بازی مطرح کنیم پس به همین خاطر اخت این بازی زمان زیادی می گیرد.
__________________________________________________________________________
Q: بازی Far Cry یک بازی گیرا و تاثیر گذار بود و در بعضی جاها این صحبت بود که این بازی حتی از Half-Life 2 هم بهتر بوده و حالا آیا بازی Far Cry 2 به همون مقدار یا بیشتر تاثیر گذار و گیرا هست و آیا می تواند از بقیه بازی های هم سبک خودش در این دوره بهتر باشد؟

Pharand:ما می دانیم که توقع از بازی Far Cry 2 بسیار بالا هست.ما در این 2 سال اخیر خیلی خیلی سخت بر روی این بازی کار کردیم تا از بازی قبلی بسیار بهتر باشد و Ubisoft از این بازی یک high-quality title انتظار دارد.
در همین راستا برای رسیدن به هدفمان یک موتور کاملا اختصاصی و جدید همراه با تکنولوژی های بی نظیر برای این بازی طراحی کردیم.
صادقانه بگم با این موتور ما توانایی ساخت دنیایی به بزرگی 50 کیلومتر مربع را داریم.و همچنین ایم موتور شامل یک سیستم انیمشن جدید به نام LivePosture هست.با این موتور یک دنیای پویا طراحی کردیم.یعنی در این بازی گیاهان و ... قابلیت تخریب دارند همچنین همه عوامل بر روی هم تاثیر میگذارند.وهمچنین ما یک سیستم آب و هوای پویا نیز داریم.(بارندگی,طوفان,روز یا شب و همچنین سیستم ابرهای متحرک)
ما همچنین سیسمی برای آتش داریم که با وجود ین سیستم هر چیز قابل اشتعال در بازی قابلیت سوختن و آتش گرفتن دارد.
همه این المان ها برای واقعی تر و قابل باور تر کردن بازی ایجاد شده اند.

PCG178.pre_far.grab1--screenshot_large.jpg

__________________________________________________________________________
Q:ما انتظار داریم بیشتر گیمرها این بازی را با بازی عظیم Crysis ساخت شرکت Crytek مقایسه کنند آیا این بازی در برابر Crysis توانایی پیروزی را دارد؟

Pharand: ما وجه اشتراک زیادی بین این دو بازی برای مقایسه کردنشان نمی بینیم.ما یک بازی بزرگ برای گیمرها تهیه کردیم و مطمئن هستیم تمام PC بازها این دو بازی شگفت انگیز را در کنار هم تجربه میکنند.
__________________________________________________________________________
Q: یکم درباره خط داستانی بازی توضیح دهید و آیا ما دوباره قهرمان بی میل نسخه قبل یعنی Jack Carver را می بینیم؟
Pharand: شما در Far Cry 2 با Jack Carver بازی نمیکنید.همچنین هیچ کدام از شخصیت های اصلی و فرعی یا شخصیت هایی که روی نسخه کنسول بازی قبلی بودنند در این بازی حضور ندارد.
بازی در Far Cry 2 در منطقه ای از آفریقا دنبال می شود.که هنوز در آشوب به سر می برد.شما به این منطقه اعزام می شوید تا یک دلال اسلحه فراری که به دو طرفی که در حال جنگ هستند اسلحه می فروشد را پیدا کرده و دستگیر کنید تا به جنگ های داخلی پایان دهید.شما برای پیدا کردن این دلال اسلحه باید به طرفین جنگ باج یا رشوه بدهید یا ماموریتی برای انها انجام دهید.

PCG178.pre_far.grab2--screenshot_large.jpg

__________________________________________________________________________
Q:برای ما درباره تفنگ ها و ماشین ها و وسایل حمل و نقل توضیح دهید.

Pharand: Far Cry 2 چیزی بیشتر از 30 اسلحه مختلف را در بر دارد مثل machine guns, flamethrower, mortar or rocket launcher همچنین قابلیت آپگرید هم برای آنها در نظر گرفته شده.

در یک بازی open world مثل Far Cry 2 وسایل نقلیه خیلی مهم هستند.در این بازی چیزی حدود 14 ماشین وجود دارد مثل:4X4, jeeps, ATV, multiple water vehicles و البته glider! (همون هواپیمای بدون موتور)!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
__________________________________________________________________________
Q:یکی از کارهای بزرگ Crytek در بازی Far Cry هوش مصنوعی (AI) دشمنان در بازی بود کار شما در این زمینه چگونه است؟
Pharand:هوش مصنوعی بازی در 50 کیلومتر مربع بازی زنده است.ما در این بازی 24 ساعت واقعی در هر روز را داریم که با استفاده از سیستم آب و هوایی بازی ایجاد می شود. AI در این بازی به هر حرکتی که بازیکن انجام میدهد واکنش نشان می دهد.ما این امکان را برای بازیباز قرار دادیم که خودش تصمیم بگیرد چگونه بازی را انجام دهد:مخفیانه,بزن بکش یا حتی می تواند از مهلکه فرار کند.و AI آماده است تا با شما مقابله کند.
AI بازی این قابلیت را برای دشمنان شما ایجاد کرده که آنها می توانند برای پیدا کردن یا رسیدن به شما هر کاری که شما می توانید انجام دهید مثل پریدن بر روی ماشین یا بالا رفتن از ساختمان یا ... را انجام دهند.
__________________________________________________________________________


امیدوارم تا اینجا براتون جالب بوده باشه
مصاحبه های بعدی در پارت های بعدی:love:
 
آخرین ویرایش:
پارت دوم:
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Q:شما اظهار داشتید که با Far Cry 2 قدمی فراتر از بازی های اول شخص را برداشته اید و همچنین جاسوسان ما اطلاعاتی از داستان پویا به ما داده اند می توانید چند مثال بزنید؟

Clint Hocking:داستان بازی کاملا غیر خطی و پویا است.وداستان بازی با توجه به حرکات و کارهای شما و انتخاب های شما توسط موتور drama-management تشخیص داده شده و داستان بازی تغییر می کند.هدف اصلی شما همون پیدا کردن دلال اسسلحه و کشتن اوست ولی در این بین می توانید ماموریت های فرعی را برای هر یک از دو طرف درگیری ها انجام دهید.و کارهای شما باعث تضعیف یک گروه و در پی آن قوی شدن گروه دیگر می شود.شما همچنین می توانید به طور زیرکانه برای هر دو گروه کار کنید که این روش زیاد هم خوب نیست در هر صورت در هر جبهه اگر بیشتر فعالیت کنید شهرت و قدرت و نفوذتان در آن گروه بیشتر می شود و اون گروه برای شما یارهای کمکی برای انجام ماموریت ها می فرستند.
__________________________________________________________________________
PCG178.pre_far.grab6--screenshot_large.jpg

__________________________________________________________________________
Q:آیا "open world" بودن بازی باعث کمک به آن یا تخریب بازی می شود.

Pharand:همانطور که من گفتم این بازی یک open world واقعی با مساحت 50 کیلومتر مربع است.
__________________________________________________________________________
Q:موتور گرافیکی بازی چه تاثیری بر روی گیم پلی بازی دارد؟

Pharand: این موتور تاثیر مستقیمی بر روی خیلی از عوامل گیم پلی دارد.که شامل:محیط,کاراکترها,AI,انیمیشن هاو... می شود.همچنین باورپذیری و واقعیت گرایی بازی را بالا می برد.ما گیاهان پویا را داریم,سیستم شبانه روز 24 ساعته,سیستم آتش و تشعشعات آن,یک سیستم انیمیشن جدید,650 متر distance views (میزانی که در هر تصویر نمایش داده می شود) و همچنین بعضی دیگر چیزها که الان اعلام نمی کنم تا بعدا...
__________________________________________________________________________
Q:قسمت مولتی پلیر بازی Far Cry واقعا ضعیف بود شما در مورد Far Cry 2 چه کاری را انجام داده اید؟

Pharand:من نمی تونم در این باره زیاد صحبت کنم.ولی در کل ما یک هدف بلند پروازانه و جاه طلبانه برای قسمت مولتی پلیر بازی داریم.ما کدهای قسمت انلاین را از نو نوشته ایم و می خواهیم یک کار بزرگ برای قسمت مولتی پلیر انجام دهیم.
__________________________________________________________________________
Q:آخرین بازی first-person shooter که روی شما تاثیر گذاشت چه بازی ای بود و چرا؟

Pharand:اخیرا هیچ بازی اول شخص جدیدی بر روی من تاثیر نگذاشته است ولی اگر این بازی ها زیاد کهنه نشده باشند من از این بازی ها خوشم می آید:Half-Life 2, Far Cry, Battlefield 2.
__________________________________________________________________________
Q:به نظر شما چه قسمتی باید در بازی های اول شخص بهبود یابند؟

Pharand:به نظر من مهتمرین چیز غوطه وری بازیباز و گیرا بودن بازی در موفقیت یک بازی اول شخص موثر است و برای بازی هایی که ادامه نسخه قبل هستند باید یک رابطه منتقی بین دو بازی برقرار باشد و اگر بازی قبلی موفق بوده باشد انتظارها از قسمت بعدی بالا می رود پس کار روی نسخه جدید خیلی وقت گیر تر و سخت تر از کار روی نسخه قبلی بازی است.
__________________________________________________________________________
Q:در آخر ما یکم شوکه شدیم که بازی فقط روی PC عرضه می شود پس برای نسخه های کنسول بازی چه اتفاقی می افتد؟

Pharand: ما هم اکنون خیلی سخت بر روی نسخه PC بازی کار می کنیم و هیچ نظری برای عرضه بازی بر روی کنسول ها نداریم.
__________________________________________________________________________
PCG178.pre_far.grab9--screenshot_large.jpg

__________________________________________________________________________

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
با تشکر
منتظر پارت های بعدی هم باشید.:love:
 
تمامی شما دوستان با عنوان نام آشنا و بسیار محبوب Far Cry آشنایی دارید که با محیط اعجاب انگیز از طبیعت و موتور قدرتمند Crytek همیشه بر سر زبان ها خواهد ماند این بار یوبی سافت با Far Cry 2 عنوانی که در عین ناباوری فقط برای PC تایید شد عنوانی که خیلی ها با توجه به انحصاری بودن Crysis برای pc منتظر Far Cry 2 برای کنسول های نسل بعد و قدرت Crytek بودند اما! این بار سری جدید Far Cry فقط توسط خود یوبی سافت ساخته میشود و از موتور قدرتمند Crytek نیست حال با این تفاسیر باید دید آیا این تغییرات چه تاثیری بر روند ساخت این عنوان خواهد داشت.
خوب بی شک هر یک از شما یک بار حداقل تصاویر منتشر شده از این بازی را تاکنون مشاهده کرده اید بهواقع نمایش شاهکار بزرگ نسل بعد برای پلتفرم PC هست در همان ابتدا تفکر شما به سوی آفریقا و صحرای سوزان آن طی میشود که این بیان گر تغییر منطقه بازی از مناطق گرم ساحلی به صحرایی میباشد.بازی توسط قدرتمند ترین استدیو یوبی سافت یعنی Ubisoft Montreal ساخته میشود که از شاهکار های این استدیو میتوان به سری Tom Clancy's و Assassin's Creed و همچنین Prince of Persia اشاره کرد که کارنامه فوق العاده قابل قبولی را در استدیو خود دارد.این سری دارای تغییرات اساسی میباشد که از موتور ساخته شدخ توسط Crytek به یک باره متحول و به نوعی از نو نوشته شده است در نگاه کلی کارکتر و دشمنان بازی بسیار باهوش طراحی شده اند و با سرزمین علفزار های خشک صحرای آفریقا صحرا بسیار عظیمی را روی چشمان شما باز میکند که از شمال تا جنوب این سرزمین ادامه دارد به طوری که در نهایت دید شما شعله های گرمای آتش اجازه نمایش دوردست را نخواهد داد.
در این شماره خبری از هوش مصنوعی ضعیف نیست و AI بازی بر اساس نیروی تهاجمی جنگی طراحی شده است که در هر موقعیت به صورت رندوم نسبت به شما واکنش نشان میدهند.در بازی غیر از خط داستان بازی و نیروهای جنگی مستقر در صحرا با بومیان محلی با همان حال و هوای آفریقایی را خواهید یافت که در آن حوالی در حال گشت و گذار هستند و نسبت به شما واکنش دارند این تکنیک با توجه به عنوان Assassin's Creed و ساخته خود استدیو Ubisoft Montreal در بازی اعمال شده است که دو سبک متمایز را با هوش مصنوعی بسیار بالا ایجاد کرده اما این بار در سبک FPS و در عنوان نام آشنای Far Cry....

ss_preview_FCRY2_PC_screenshot_barrel_explosion_01.jpg.jpg


در نگاه اول شاید افرادی از تغییرات این بازی نا امید شوند چون محبوبیت این بازی به دلیل حال و هوای خوش آب و هوا ساحلی و جزیره بسیار سرسبز سری های قبلی میباشد اما نه اشتباه نکنید این بار با واقعیت مواجه میشوید با عنوان بسیار وسیع تر از نظر محیطی و تخریب پذیری بسیار بالا که بارها در تریلر های تاکتیکی برای قدرت تخریب پذیری حتی اسلحه ها مشاهده کردید که در آن اسلحه نیز خراش بر میدارد ضرب میخورد یا بر اثر تکان درختان یا شلیک هوایی پرندگان موجود در لا به لای درختان از ترس پر میکشند! در Far Cry 2 شاهد افکت های قوی آتش خواهیم بود این بار بر عکس سیر تکاملی و قدرت ساخت افکت های آب توسط یوبی سافت بر روی آتش بسیار کار شده تا حدی که سوختن خود به خود علفزار های خشک یا دشمنان را به خوبی به نمایش خواهد گذاشت.در Far Cry 2 شما در هر شلیک به سمت خاص شاهد چندین واکنش مختلف خواهید بود که این مورد در مورد بوته ها و درختچه ها نیز صدق میکند.به طور کلی نمایش پوکه های اسلحه - جای دقیق تیرهای اصابت شده به بدن دشمن - امکان لگد کردن دشمنان و .... ر بازی با توجه به نسل بعد بودن کاملا مشهود است.

ss_preview_FCRY2_PC_MAC10_fire_01.jpg.jpg
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or