مصاحبه‌ی «Yang Bing» سازنده‌ی عنوان «Lost Soul Aside»

Anonymous M3

人類に栄光あれ
کاربر سایت
در سال ۲۰۱۶ آقای «Yang Bing» با انتشار تریلری از پروژه ای تکنفره با نام «Lost Soul Aside»، صنعت بازی را شگفت زده کرد و به سرعت نام این بازی و سازنده‌ی آن بر سر زبان‌ها افتاد. از ویژگی‌های منحصر به فرد این عنوان که تنها یک نفر تا آن زمان مشغول به توسعه‌ی آن بود، میتوان به طراحی های زیبا، انیمیشن‌های عالی و سطح گرافیکی پر جزئیات آن اشاره کرد.​

LostSoulAside-3-1024x574.jpg

در جدیدترین مصاحبه‌ی آقای «Yang Bing» با وبسایت «Dualshockers» اطلاعات بیشتری از پروژه بیان شده است که در ادامه میخوانید:​

چه چیزی باعث شد که با وجود پیشنهاد از ناشرهای دیگه با کمپانی سونی همکاری کنین؟

به صورت دقیق کمپانی سونی ناشر این عنوان نیست. در حال حاضر ما تصمیم نگرفته‌ایم که ناشر بازی چه کمپانیی خواهد بود ولی به صورت نزدیکی با کمپانی سونی همکاری میکنیم و اونا در مبحث توسعه و ساخت کمک زیادی به ما کردن.​

این تمام چیزیه که از طریق «China Hero Project» پیشنهاد میشه؟

بله، دقیقا. در سال ۲۰۱۶ بعد از اینکه من اولین تریلر از بازی رو منتشر کردم، اونا به سراغ من اومدن و پیشنهاد حمایت دادن. سونی همکار خوبی برای بازی ماست.​

چه تفاوتی بین اجرای بازی بر روی «PS4» استاندارد با «PS4 Pro» هست ؟ هدف شما ۶۰ فریم بر ثانیه هست؟

در حال حاضر دمویی که ما در اینجا داریم بر روی کنسول «PS4 PRO» به صورت ۶۰ فریم بر ثانیه و روان اجرا میشه، اما ممکنه بر روی «PS4» معمولی این میزان افت داشته باشه. از اون جایی که بازی ما بر پایه‌ی اکشن هست، هدف ما اجرای ۶۰ فریم بر ثانیه‌ هست و به همین علت باید تا زمان نسخه‌ی نهایی بهینه سازی بیشتری رو انجام بدیم تا بر روی «PS4» معمولی هم به این هدف برسیم.​

در طی رویداد «Playstation Experience» دموی «Lost Soul Aside» درجه سختی خیلی بالایی داشت. برای نسخه‌ی نهایی چه میزان از سختی رو در نظر گرفتین و چطور قرار هست که به بالانس دست پیدا کنین؟

ما در حال تغییر سختی بازی با توجه به بازخوردها از دموی «PSX» هستیم و ممکنه به بازخوردهای «GDC» هم توجه کنیم. ما میخواهیم مردم از داستان بازی هم لذت ببرن چون بازی ما فقط اکشن خالص نیست. این عنوان داستان سرایی و ماجراجویی داره و هدف ما لذت بردن مردم از این داستان، محیط و جهان هست، نه فقط لذت بردن از مبارزات بازی. ممکنه ما درجه سختی‌های متفاوت رو لحاظ کنیم یا اینکه دانجن های سطح بالایی رو در بازی قرار بدیم تا مطمئن بشیم که بازیکنان سبک اکشن هم میتونن از بازی لذت ببرن.​

LostSoulAside-9-1024x574.jpg

میتونین یه خلاصه از اتفاقاتی که بعد از انتشار اولین تریلر افتاد و احساسات خودتون در اون زمان تعریف کنین؟

احساسات پیچیده ای داشتم. دفعه‌ی اولی که تریلر رو منتشر کردم افراد و کمپانی‌های زیادی به سمت من اومدن که رفتار دوستانه‌ای هم داشتن. بعد از اون کمک‌های زیادی از «Epic Games» و «Sony» برای ساخت بازی دریافت کردم. من از حالت خوشحال به مضطرب، نگران و حتی افسرده تغییر حال دادم. اما خوشبختانه هنوز دارم بازیی رو که دوست دارم میسازم، هنوز دارم برای چیزهایی که دوستشون دارم تلاش میکنم و این منو در بیشتر اوقات خوشحال میکنه.​

الان بازه‌ی انتشاری رو برای بازی در نظر دارین؟

بازی در حال توسعه هست در نتیجه زمان انتشار هنوز باید بررسی بشه.​

شما این پروژه رو به صورت تنها آغاز کردین و با این حال سطح انیمیشن‌ها فوق‌العاده بود و از خیلی از بازی‌های «AAA» هم بهتر بود. چجوری به همچین چیزی دست پیدا کردین؟

تو آخرین دمو ما انیمیشن‌ها رو جایگزین کردیم و باید بگم الان خیلی بهتر از زمان اولین تریلر به نظر میاد. من خودم یک بازیکن سبک اکشن هستم و عناوین اکشن زیادی رو بازی کردم و میکنم. به همین دلیل الهام زیادی از عناوین دیگه گرفتم و خودم بازی رو تست میکردم تا مطمئن بشم حس درستی رو منتقل میکنه و انیمیشن به صورتی باشه که یک بازی اکشن باید به نظر بیاد و حسش رو منتقل کنه.​

الهام گرفتن از سایر عناوین در روند توسعه بهتون کمک میکنه؟

من طرفدار سر سخت سری «Final Fantasy» هستم و بقیه مردم میتونن متوجه بشن که سبک هنری بازی بسیار شبیه به عناوین این سری هست و دلیل این موضوع این هست که من دوست دارم به این صورت باشه. در نتیجه از اون جایی که من «Final Fantasy» و «Ninja Gaiden» رو دوست دارم من استایل‌ها و انیمیشن‌های مشابهی رو برای «Lost Soul Aside» ساختم. من از این عناوین فقط به خاطر اینکه معروف هستن الهام نمیگیرم بلکه چون این سبک هنری رو دوست دارم این کار رو انجام میدم.​

LostSoulAside-7-1024x574.jpg

آرزو و هدف خاصی برای «Lost Soul Aside» دارین؟

من دوست دارم این عنوان تبدیل به یک سری بشه، اگه ممکن باشه. پس میشه گفت ساخت «Lost Soul Aside 2» و «Lost Soul Aside 3». میدونم که خیلی جاه طلبانست (خنده)​

میتونین جزئیاتی از داستان بازی در اختیارمون بذارین؟

در حال حاضر نمیتونم زیاد راجع به اون صحبت کنم. این رو میگم که داستان در رابطه با «Kazer» هست که دوستی رو همراهش داره، یک «Crystal Dragon»، که میتونه به شمشیرش تبدیل بشه. اونا همراه هم به سمت مقصدی سفر میکنن و در این راه با هیولاها مبارزه میکنن.​

عنوان «Lost Soul Aside» در حال حاضر برای کنسول «PS4» در حال ساخت و توسعه است اما تاکنون بازه‌ی انتشار مشخصی برای آن اعلام نشده است.​

Read the whole post here.
 
آخرین ویرایش:
ما در حال تغییر سختی بازی با توجه به بازخوردها از دموی «PSX» هستیم و ممکنه به بازخوردهای «GDC» هم توجه کنیم. ما میخواهیم مردم از داستان بازی هم لذت ببرن چون بازی ما فقط اکشن خالص نیست.
امیدوارم هرکار میکنه گند نزنه به درجه سختی بازی
من بیشتر از هر چیز اونجایی هایپ شدم که طرف تو psx کلی به باس ضربه زد جونشو خالی کرد بعد باسه دوباره جونش پر شد مثل وحشیا بهش حمله کرد :D
ولی امیدوارم کیفیت نسخه نهایی خیلی بهتر باشه
با اینکه یک نفره خیلی از کاراشو انجام داده ولی تو صداگذاریا و یه سری موارد دیگه مشخص بود ضعف داره
چیزی ساخته که یه شرکت بزرگ با کلی کارمند بزور میسازه
 
امیدوارم هرکار میکنه گند نزنه به درجه سختی بازی
من بیشتر از هر چیز اونجایی هایپ شدم که طرف تو psx کلی به باس ضربه زد جونشو خالی کرد بعد باسه دوباره جونش پر شد مثل وحشیا بهش حمله کرد :D
ولی امیدوارم کیفیت نسخه نهایی خیلی بهتر باشه
با اینکه یک نفره خیلی از کاراشو انجام داده ولی تو صداگذاریا و یه سری موارد دیگه مشخص بود ضعف داره
چیزی ساخته که یه شرکت بزرگ با کلی کارمند بزور میسازه

واقعا جمله ی آخرت از اول معرفی بازی تو ذهنم اکو میکنه...
خخخخ...
جدی واقعا از لحاظ تکنیکی یک نفر میتونه از پس این کار بر بیاد ؟

کانسپیرسی تئوری آدم فضایی ها بنظرم واقعا تو کاره...

>___<
 
واقعا جمله ی آخرت از اول معرفی بازی تو ذهنم اکو میکنه...
خخخخ...
جدی واقعا از لحاظ تکنیکی یک نفر میتونه از پس این کار بر بیاد ؟

کانسپیرسی تئوری آدم فضایی ها بنظرم واقعا تو کاره...

>___<
تا خود بازی نیاد نمیشه نظری داد
ولی تو انحمن یکی از انجینای بازی سازی درموردش بحث کرده بودن یکی از کاربرای با سابقه گفته بود جدا از اینکه به گفته خود سازنده خیلی از مدلا و چیزارو خریده (برای صداگذاری هم یادمه گفته بود به کسی پول داده) ولی بازم نمیتونه بازیشو تموم کنه و چند سال دیگه زمان لازم داره که بعیده بتونه تمومش کنه. یکی از بزرگ‌ترین تفاوتاشم با یه شرکت بزرگ اینه که کارکنای یه شرکت روند ساخت بازیو تسریع میبخشن
الانم با اینکه احتمال زیاد بازی منتشر میشه ولی بازم یه سری ضعفا تو بازی دیده میشد بدترینشم همین صدا ها و افکتای تو دمو بودن
حالا منتشر بشه ببینم چیه دیگه :D بازم کار شاخی کرده خیلیا بعد از چند سال یاد گرفتن بازی سازی تهش میتونن یه بازی ساده و کوچیک بسازن
یادمه بعد از این یه بازی کره‌ای دیگه هم خبرش منتشر شده بود که یک نفر داره میسازش. در سبک اول شخص شوتر بود و سلاح سردم داخلش داشت ویدئوی یکی از باساش فایتاش اومده بود اونم چیز فوق العاده‌ای بود ولی دیگه مثل اینکه ازش خبری نشد
 
چیزی ساخته که یه شرکت بزرگ با کلی کارمند بزور میسازه
به نظر من خیلی با یه بازی AAA فاصله داره و کمبود نیروی انسانی کاملا مشخصه. هر چند Asset آماده هم زیاد استفاده کرده که تا حدی کمبود نیروی انسانی رو جبران کنه، ولی تو یه سری قسمت ها کاملا مشخصه. این عکس رو ببینید مثلا:
LostSoulAside-9-1024x574.jpg

نمی دونم دقیقا مال کدوم مرحله از ساخته و نمی تونم دقیق روی چیز خاصی دست بذارم، ولی خیییلی با یه بازی AAAـه پالیش شده فاصله داره.
 
به نظر من خیلی با یه بازی AAA فاصله داره و کمبود نیروی انسانی کاملا مشخصه. هر چند Asset آماده هم زیاد استفاده کرده که تا حدی کمبود نیروی انسانی رو جبران کنه، ولی تو یه سری قسمت ها کاملا مشخصه. این عکس رو ببینید مثلا:
LostSoulAside-9-1024x574.jpg

نمی دونم دقیقا مال کدوم مرحله از ساخته و نمی تونم دقیق روی چیز خاصی دست بذارم، ولی خیییلی با یه بازی AAAـه پالیش شده فاصله داره.

زیاد تو فاز فنی و اینا من دست ندارم که درست نظر بدم و علمی...
ولی نمیدونم چرا برای من راضی کننده هست :D:D
بازی و خوشگول و باحاله که...
شاید چون زیاد جی آر پی جی میزنم و سولز ها - زیاد انتظار ندارم :D:D:D

پ.ن : یاد ایریتیال ولی توی دارک سولز 3 افتادم با اون بکگرراندش :>
 
  • Like
Reactions: Fallen God
به نظر من خیلی با یه بازی AAA فاصله داره و کمبود نیروی انسانی کاملا مشخصه. هر چند Asset آماده هم زیاد استفاده کرده که تا حدی کمبود نیروی انسانی رو جبران کنه، ولی تو یه سری قسمت ها کاملا مشخصه. این عکس رو ببینید مثلا:
LostSoulAside-9-1024x574.jpg

نمی دونم دقیقا مال کدوم مرحله از ساخته و نمی تونم دقیق روی چیز خاصی دست بذارم، ولی خیییلی با یه بازی AAAـه پالیش شده فاصله داره.
اون عکسو اگه از نظر گرافیک گذاشتی که بیشتر از سطح قابل قبولم بالا هست
برا یه بازی شرقی، ساخته شده توسط یک نفر و خصوصا تو سبک H&S که آخرین بازی ساخته شده تو این سبک نیر بود اونم بزرگ ترین ضعفش همون گرافیک پایینش بود گرافیک خیلی خوبی داره
خودمم گفتم ضعفای زیادی تو دمو بود ولی بازم کار بزرگی کرده
 
زیاد تو فاز فنی و اینا من دست ندارم که درست نظر بدم و علمی...
ولی نمیدونم چرا برای من راضی کننده هست :D:D
بازی و خوشگول و باحاله که...
شاید چون زیاد جی آر پی جی میزنم و سولز ها - زیاد انتظار ندارم :D:D:D

پ.ن : یاد ایریتیال ولی توی دارک سولز 3 افتادم با اون بکگرراندش :>
منم گرافیست نیستم آخه، ولی مثلا اون درخت ها رو ببین، واقعا زشتن. یا مثلا تک تک اجزای این صحنه هر کدوم یه آرت استایل واسه خودشون دارن و کمی نا هماهنگ می کنه صحنه رو.

پ.ن: اینم بگم که واسه 1 نفر شدیدا کار فوق العاده ای انجام داده و واقعا دمش گرم. فقط منظورم اینه که در حد AAA نیست به نظرم، زیادی دارید هایپ می کنید:دی
 
منم گرافیست نیستم آخه، ولی مثلا اون درخت ها رو ببین، واقعا زشتن. یا مثلا تک تک اجزای این صحنه هر کدوم یه آرت استایل واسه خودشون دارن و کمی نا هماهنگ می کنه صحنه رو.

پ.ن: اینم بگم که واسه 1 نفر شدیدا کار فوق العاده ای انجام داده و واقعا دمش گرم. فقط منظورم اینه که در حد AAA نیست به نظرم، زیادی دارید هایپ می کنید:D
نه درختاش که خوبن. مشکل اون تکسچرای کف زمین و مقدار بسیار زیاد بلور اون پشت مشتاس. :D
فعلا که یه تیم کنار دست این دوستمون هست. سطح انتظارات رو برده بالاتر امیدوارم از پسش بر بیاد. (اگر صرفا ایندی بمونه و باعث نشه ملت توقع یه AAA رو ازش داشته باشن میتونه سورپرایز خوبی بشه)
 
  • Like
Reactions: saphire
به نظر من خیلی با یه بازی AAA فاصله داره و کمبود نیروی انسانی کاملا مشخصه. هر چند Asset آماده هم زیاد استفاده کرده که تا حدی کمبود نیروی انسانی رو جبران کنه، ولی تو یه سری قسمت ها کاملا مشخصه. این عکس رو ببینید مثلا:
LostSoulAside-9-1024x574.jpg

نمی دونم دقیقا مال کدوم مرحله از ساخته و نمی تونم دقیق روی چیز خاصی دست بذارم، ولی خیییلی با یه بازی AAAـه پالیش شده فاصله داره.

این عکس از همون تریلر اول بازیه که تازه خودش منتشر کرده بود و هیچ کسی پشتش نبود. تریلر GDC رو ببینی خودت میفهمی. هاد بازی یکم عوض شده جون و اینا رفته بالا سمت چپ و دیگه پایین نیست. پایین سمت چپ هم عکس سلاح ها اومده. توی اون تریلر مبارزه با باس هم مپی در کار نیست. به نظر من یکی اون تریلر که خیلی خوب بود و گرافیکش هم قابل قبول بود.
 
  • Like
Reactions: saphire


پاسخ خود را بنویسید ...

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or