ورود
ثبت نام
صفحه اصلی
اخبار بازی
بررسی بازی
حقایق بازیها
داستان بازی
بررسی سخت افزار
برنامههای ویدیویی
انجمنها
نوشتههای جدید
پرمخاطبها
جستجوی انجمنها
جدیدترینها
ارسالهای جدید
آخرین فعالیتها
کاربران
کاربران آنلاین
جستجو
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
ورود
ثبت نام
جستجو
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
Menu
Install the app
Install
فراخوان عضویت در تحریریه بازیسنتر | برای ثبت درخواست کلیک کنید
صفحه اصلی
انجمنها
گفتگو درباره بازیها و صنعت بازیهای ویدیویی
اخبار بازیها
مشخصات نهایی Xbox 720 در Xbox World.
ارسال پاسخ
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
متن گفتگو
<blockquote data-quote="ramin cybran" data-source="post: 2471370" data-attributes="member: 32581"><p><span style="color: #222222"><span style="font-family: 'Times'"><p style="text-align: right">طبق اطلاعات فعلي GPU كنسول سوني با 18 CU با فركانس برابر دقيقا 50% سريعتر از اين GPU با 12CU يا اينجا به نام همون Shader core هست اما اطلاتي كه الان منتشر شده هنوز هم كامل نيست</p></span></span></p><p style="text-align: right"><span style="color: #222222"><span style="font-family: 'Times'"></p></span></span></p><p style="text-align: right"><span style="color: #222222"><span style="font-family: 'Times'"></p></span></span></p><p style="text-align: right"><span style="color: #222222"><span style="font-family: 'Times'">رفقا بايد كمي بيشتر بخونم درمورد اين اما نكته هايي وجود داره كه من بايد بفهمم چرا بهش دقيق اشاره نشده - مثلا چرا به واحد scalar جدا اشاره نشده درصورتي كه گفته شده SIMD ها درواقع Scalar هستن (اين مشخصه چون عملكرد VLIW ندارن و ديگه مجموع ١٦ تايي اينها عملكرد vec non vliw دارن . اما اين ALU ها محدوديت هايي دارن كه در معماري GCN برعهده Scalar unite هست)</p></span></span></p><p style="text-align: right"><span style="color: #222222"><span style="font-family: 'Times'"></p></span></span></p><p style="text-align: right"><span style="color: #222222"><span style="font-family: 'Times'"></p></span></span></p><p style="text-align: right"><span style="color: #222222"><span style="font-family: 'Times'">واحد scalar جدا كه در اين اطلاعات خبري ازش نشده نقش بسيار مهمي مثل برسي اعمال if / then يا محاسبات transcendental op ها كه از دست اونها يا بر نمياد يا بسيار كند و در چندين سيكل بايد انجام بشن.</p></span></span></p><p style="text-align: right"><span style="color: #222222"><span style="font-family: 'Times'"></p></span></span></p><p style="text-align: right"><span style="color: #222222"><span style="font-family: 'Times'"></p></span></span></p><p style="text-align: right"><span style="color: #222222"><span style="font-family: 'Times'">البته از اينكه واحد Scalar UNite هست خيالم جمعه چون در متن اشاره شده 512 SGPR وجود داره كه مربوط به Scalar unite هست</p></span></span></p><p style="text-align: right"><span style="color: #222222"><span style="font-family: 'Times'">بعدا اطلاعات دقيقتر ميزارم دوستان</p></span></span></p><p style="text-align: right"><span style="color: #222222"><span style="font-family: 'Times'"></p></span></span></p><p style="text-align: right"><span style="color: #222222"><span style="font-family: 'Times'">دوستان اين معماري GCN هست و اصلا نبايد بر اساس قدرت محاسباتي با Xenos مقايسه كنيد - به صورت تئوريك قدرت محاسباتي در معماري GCN بسيار فراتر از VLIW هاست ( بين ٦-٧ برابر سريعتر هستن ) و بازيسازان به راحتي ميتونن از همه ظرفيت GPU بهره مند بشن .</p></span></span></p><p style="text-align: right"><span style="color: #222222"><span style="font-family: 'Times'"></p></span></span></p><p style="text-align: right"><span style="color: #222222"><span style="font-family: 'Times'">به شكل عمومي و درصورت بهينه سازي موتور بازي ها براي اين كنسول عملكر GPU كنسول نسل بعد مايكروسافت بين 10-20 برابر سريعتر ميتونه باشه چون معماري GCN توان تئوري استفاده از 80-90% بهره computional perfomance رو داره ( براي VLIW architecture انالايزور ها بر اساس full vectorization issue data چيزي بين 20-30% رو متصور بودن همون معماري زنوس كه البته اولين نسل اون هم بود با Ff هاي پيوسته)</p></span></span></p><p style="text-align: right"><span style="color: #222222"><span style="font-family: 'Times'"></p></span></span></p><p style="text-align: right"><span style="color: #222222"><span style="font-family: 'Times'">خلاصه خيال دوستان راحت باشه</p></span></span></p><p style="text-align: right"><span style="color: #222222"><span style="font-family: 'Times'"></p></span></span></p><p style="text-align: right"><span style="color: #222222"><span style="font-family: 'Times'"><span style="color: #222222"><span style="font-family: 'Times'"></span></span></p></span></span></p><p style="text-align: right"><span style="color: #222222"><span style="font-family: 'Times'"><span style="color: #222222"><span style="font-family: 'Times'"></span></span></p></span></span></p><p style="text-align: right"><span style="color: #222222"><span style="font-family: 'Times'"><span style="color: #222222"><span style="font-family: 'Times'"></span></span></p></span></span></p><p style="text-align: right"><span style="color: #222222"><span style="font-family: 'Times'"></p><p></span></span>تفاوت اينبار دفعه پيش اينه كه هردو GPU مربوط به AMD هست و هردو هم معماري GCN دارن (خدارو شكر هيچ كدوم VLIW نيستن )</p><p></p><p>نسل پيش RSX از نوع Splite shader ها بود و روي كاغذ قدرت محاسباتي خيلي بيشتري داشت اما كنسول مايكروسافت از نوع unified shader ها بود و روي كاغذ قدرت محاسباتي خيلي كمتري داشت اون زمان هم تحليل گرها برتري واضح نسل نوين unified shader هارو داد ميزدن اما فن هاي متعصب و ... گوش به حرف كسي نميدادن</p><p></p><p>به زودي اديتور هاي beyond به database هايي كه در اينده مياد دسترسي پيدا ميكنن و برسي اونها حسن ختام همه برسي ها ميشه</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ramin cybran, post: 2471370, member: 32581"] [COLOR=#222222][FONT=Times][RIGHT]طبق اطلاعات فعلي GPU كنسول سوني با 18 CU با فركانس برابر دقيقا 50% سريعتر از اين GPU با 12CU يا اينجا به نام همون Shader core هست اما اطلاتي كه الان منتشر شده هنوز هم كامل نيست رفقا بايد كمي بيشتر بخونم درمورد اين اما نكته هايي وجود داره كه من بايد بفهمم چرا بهش دقيق اشاره نشده - مثلا چرا به واحد scalar جدا اشاره نشده درصورتي كه گفته شده SIMD ها درواقع Scalar هستن (اين مشخصه چون عملكرد VLIW ندارن و ديگه مجموع ١٦ تايي اينها عملكرد vec non vliw دارن . اما اين ALU ها محدوديت هايي دارن كه در معماري GCN برعهده Scalar unite هست) واحد scalar جدا كه در اين اطلاعات خبري ازش نشده نقش بسيار مهمي مثل برسي اعمال if / then يا محاسبات transcendental op ها كه از دست اونها يا بر نمياد يا بسيار كند و در چندين سيكل بايد انجام بشن. البته از اينكه واحد Scalar UNite هست خيالم جمعه چون در متن اشاره شده 512 SGPR وجود داره كه مربوط به Scalar unite هست بعدا اطلاعات دقيقتر ميزارم دوستان دوستان اين معماري GCN هست و اصلا نبايد بر اساس قدرت محاسباتي با Xenos مقايسه كنيد - به صورت تئوريك قدرت محاسباتي در معماري GCN بسيار فراتر از VLIW هاست ( بين ٦-٧ برابر سريعتر هستن ) و بازيسازان به راحتي ميتونن از همه ظرفيت GPU بهره مند بشن . به شكل عمومي و درصورت بهينه سازي موتور بازي ها براي اين كنسول عملكر GPU كنسول نسل بعد مايكروسافت بين 10-20 برابر سريعتر ميتونه باشه چون معماري GCN توان تئوري استفاده از 80-90% بهره computional perfomance رو داره ( براي VLIW architecture انالايزور ها بر اساس full vectorization issue data چيزي بين 20-30% رو متصور بودن همون معماري زنوس كه البته اولين نسل اون هم بود با Ff هاي پيوسته) خلاصه خيال دوستان راحت باشه [COLOR=#222222][FONT=Times] [/FONT][/COLOR] [/RIGHT] [/FONT][/COLOR]تفاوت اينبار دفعه پيش اينه كه هردو GPU مربوط به AMD هست و هردو هم معماري GCN دارن (خدارو شكر هيچ كدوم VLIW نيستن ) نسل پيش RSX از نوع Splite shader ها بود و روي كاغذ قدرت محاسباتي خيلي بيشتري داشت اما كنسول مايكروسافت از نوع unified shader ها بود و روي كاغذ قدرت محاسباتي خيلي كمتري داشت اون زمان هم تحليل گرها برتري واضح نسل نوين unified shader هارو داد ميزدن اما فن هاي متعصب و ... گوش به حرف كسي نميدادن به زودي اديتور هاي beyond به database هايي كه در اينده مياد دسترسي پيدا ميكنن و برسي اونها حسن ختام همه برسي ها ميشه [/QUOTE]
Insert quotes…
Verification
پایتخت ایران
ارسال نوشته
صفحه اصلی
انجمنها
گفتگو درباره بازیها و صنعت بازیهای ویدیویی
اخبار بازیها
مشخصات نهایی Xbox 720 در Xbox World.
Top
نام کاربری یا ایمیل
رمز عبور
نمایش
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
مرا به خاطر بسپار
ورود
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی
همین حالا ثبت نام کن
or ثبتنام سریع از طریق سرویسهای زیر
Twitter
Google
Microsoft