ورود
ثبت نام
صفحه اصلی
اخبار بازی
بررسی بازی
حقایق بازیها
داستان بازی
بررسی سخت افزار
برنامههای ویدیویی
انجمنها
نوشتههای جدید
پرمخاطبها
جستجوی انجمنها
جدیدترینها
ارسالهای جدید
آخرین فعالیتها
کاربران
کاربران آنلاین
جستجو
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
ورود
ثبت نام
جستجو
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
Menu
Install the app
Install
فراخوان عضویت در تحریریه بازیسنتر | برای ثبت درخواست کلیک کنید
صفحه اصلی
انجمنها
گفتگو درباره بازیها و صنعت بازیهای ویدیویی
اخبار بازیها
مشخصات نهایی نینتندو wii u {تیم نینجا:wii u نیرومند است.}
ارسال پاسخ
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
متن گفتگو
<blockquote data-quote="ramin cybran" data-source="post: 2338955" data-attributes="member: 32581"><p>رفقا لطفا دعوا نكنيد مسالمت اميز بحث كنيد- من نميدونم اين چه عادت بديه تو بازيسنتر همه يك هو ميرزن سر هم و نميشه يك بحث درست و درمون پيش بره</p><p></p><p style="text-align: right"></p> <p style="text-align: right"></p> <p style="text-align: right"></p> <p style="text-align: right">رفقا اين صحبت كه همه پردازش هارو درواقع پردازشگر انجام ميده غلط هست بهتره واژه ديگه اي رو به كار ببريم.</p> <p style="text-align: right"></p> <p style="text-align: right"></p> <p style="text-align: right">واژه درست تر اينه كه بگيم اصل پردازش هارو CPU انجام ميده نه همه پردازش هارو (در بخش گرافيكي) كه اغلب شامل ارسال Geometry information از مموري دستگاه و ارجاع اونها به Command buffer هست.(چيزي كه احتمالا اون دوستمون به خاطر برداشت نادرست تماما فرض كرده بودن)</p> <p style="text-align: right"></p> <p style="text-align: right"></p> <p style="text-align: right">درواقع كل Data allocation اي كه به command buffer براي پردازش توسط GPU ارجاع ميشه كه كلا شامل geometry information هاست نهايتا 10% حجم محسباتي رو به خودش اختصاص ميده تمام انجام مراحل. geometry pipline instructions ها درGPU انجام ميشه كه خودش چندين مرحله هست و اگر ميخواست توسط پردازنده انجام بگيره چندين برابر زمان بيشتري طول ميكشيد تا انجام بشه(البته خود پردازنده به تنهايي فاقد graphic ffp هست پس اين كار ازش بر نمياد) اما GPU ها به خاطر خاصيت خودشون تعداد بسيار زياد واحد هاي اجرايي موازي با front end بسيار ساده ميتونن داده هاي ساده گرافيكي كه شامل تعداد بسيار زيادي عملوند با دستورالعمل هاي محدود و مشابه هستن پردازش كنه.</p> <p style="text-align: right"></p> <p style="text-align: right"></p> <p style="text-align: right">بزاريد ساده بگم: پردازنده ها عموما ٢ بخش كلي دارن</p> <p style="text-align: right"></p> <p style="text-align: right"></p> <p style="text-align: right">١: front end</p> <p style="text-align: right">٢:execution resources</p> <p style="text-align: right"></p> <p style="text-align: right">اCPU:</p> <p style="text-align: right">دوستان به لحاظ قدرت محاسباتي خام و البته به خاطر نقش پردازنده قدرت محاسباتي CPU بسيار بسيار كمتر از GPU هاست اما معماري پردازنده ها به خاطر نقششون كه دريافت و برسي و چينش و ارجاع و ... دستورالعمل هاي پرتعداد و متنوع هست بسيار پيچيده هست و همه اون هم پيچيده بودن طراحي front end ايي با حاكثر كارايي برسي دستورالعمل هاست.</p> <p style="text-align: left"></p> <p style="text-align: left"></p> <p style="text-align: right">پس متوجه شديم پردازنده ها front end عظيم و executin resorce هاي به تبع كوچك دارن و پردازنده داراي تعداد قليلي ALU/FPU هست كه به همين خاطر حتي با فركانس بسيار بالا باز هم قدرت محاسباتي اون تا چند ١٠ برابر از gpu ها كمتره(البته پردازنده هاي فعلي و نسل ايندهhaswell حتي در بخش پردازنده همFMA دارن كه قدرت پردازشيشون رو خوب بالابرده)</p> <p style="text-align: right"></p> <p style="text-align: right"></p> <p style="text-align: right">بلعكس:</p> <p style="text-align: right"></p> <p style="text-align: right"></p> <p style="text-align: right"></p> <p style="text-align: right">GPU:</p> <p style="text-align: right">در عوض GPU ها Front end بسيار ساده تر با instruction set هاي محدود و اغلب fixed function pipline ها كه شامل همون graphic pipline هاي خودمون هم ميشن طراحي شدن- چون فضاي كمي از تراشه براي front end اون اختصاص پيدا كرده بخش بزرگي از تراشه به Execution resource ها اختصاص پيدا كرده و GPU شامل تعداد بسيار زيادي ALU هست همين باعث شده قدرت خام و اسمي محاسباتي GPU ها تا ١٠ ها برابر پردازنده ها باشه.</p> <p style="text-align: right"></p> <p style="text-align: right"></p> <p style="text-align: right"></p> <p style="text-align: right"></p> <p style="text-align: right">برسي علت اينكه چراGPU هارو با FE ضعيف ساختن اما تعدادALU/fpu اون رو زياد كردن به خاطر نقش سنتي اونها بوده پردازش ترد هايي با تعداد دستورالعمل هاي مشابه و ساده (geometry instructions) و البته تعداد عملوند هاي بسيار زياد. برعكس پردازنده كه بحث خيلي مفصليه</p> <p style="text-align: left"></p> <p style="text-align: left"></p> <p style="text-align: right"> و در حال حاظركه gpuها بسيار پيشرفته هستن و ALU/FPU هاي تا حد خوبي مستقل دارن اما تماما نيازمند پردانده ها براي data allocation هستن .</p> <p style="text-align: right"></p> <p style="text-align: right"></p> <p style="text-align: right">اين پست خيلي طولاني بود اما مطمئنم سوال خيلي از دوستان رو جواب داد.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ramin cybran, post: 2338955, member: 32581"] رفقا لطفا دعوا نكنيد مسالمت اميز بحث كنيد- من نميدونم اين چه عادت بديه تو بازيسنتر همه يك هو ميرزن سر هم و نميشه يك بحث درست و درمون پيش بره [RIGHT] رفقا اين صحبت كه همه پردازش هارو درواقع پردازشگر انجام ميده غلط هست بهتره واژه ديگه اي رو به كار ببريم. واژه درست تر اينه كه بگيم اصل پردازش هارو CPU انجام ميده نه همه پردازش هارو (در بخش گرافيكي) كه اغلب شامل ارسال Geometry information از مموري دستگاه و ارجاع اونها به Command buffer هست.(چيزي كه احتمالا اون دوستمون به خاطر برداشت نادرست تماما فرض كرده بودن) درواقع كل Data allocation اي كه به command buffer براي پردازش توسط GPU ارجاع ميشه كه كلا شامل geometry information هاست نهايتا 10% حجم محسباتي رو به خودش اختصاص ميده تمام انجام مراحل. geometry pipline instructions ها درGPU انجام ميشه كه خودش چندين مرحله هست و اگر ميخواست توسط پردازنده انجام بگيره چندين برابر زمان بيشتري طول ميكشيد تا انجام بشه(البته خود پردازنده به تنهايي فاقد graphic ffp هست پس اين كار ازش بر نمياد) اما GPU ها به خاطر خاصيت خودشون تعداد بسيار زياد واحد هاي اجرايي موازي با front end بسيار ساده ميتونن داده هاي ساده گرافيكي كه شامل تعداد بسيار زيادي عملوند با دستورالعمل هاي محدود و مشابه هستن پردازش كنه. بزاريد ساده بگم: پردازنده ها عموما ٢ بخش كلي دارن ١: front end ٢:execution resources اCPU: دوستان به لحاظ قدرت محاسباتي خام و البته به خاطر نقش پردازنده قدرت محاسباتي CPU بسيار بسيار كمتر از GPU هاست اما معماري پردازنده ها به خاطر نقششون كه دريافت و برسي و چينش و ارجاع و ... دستورالعمل هاي پرتعداد و متنوع هست بسيار پيچيده هست و همه اون هم پيچيده بودن طراحي front end ايي با حاكثر كارايي برسي دستورالعمل هاست.[/RIGHT] [LEFT] [/LEFT] [RIGHT]پس متوجه شديم پردازنده ها front end عظيم و executin resorce هاي به تبع كوچك دارن و پردازنده داراي تعداد قليلي ALU/FPU هست كه به همين خاطر حتي با فركانس بسيار بالا باز هم قدرت محاسباتي اون تا چند ١٠ برابر از gpu ها كمتره(البته پردازنده هاي فعلي و نسل ايندهhaswell حتي در بخش پردازنده همFMA دارن كه قدرت پردازشيشون رو خوب بالابرده) بلعكس: GPU: در عوض GPU ها Front end بسيار ساده تر با instruction set هاي محدود و اغلب fixed function pipline ها كه شامل همون graphic pipline هاي خودمون هم ميشن طراحي شدن- چون فضاي كمي از تراشه براي front end اون اختصاص پيدا كرده بخش بزرگي از تراشه به Execution resource ها اختصاص پيدا كرده و GPU شامل تعداد بسيار زيادي ALU هست همين باعث شده قدرت خام و اسمي محاسباتي GPU ها تا ١٠ ها برابر پردازنده ها باشه. برسي علت اينكه چراGPU هارو با FE ضعيف ساختن اما تعدادALU/fpu اون رو زياد كردن به خاطر نقش سنتي اونها بوده پردازش ترد هايي با تعداد دستورالعمل هاي مشابه و ساده (geometry instructions) و البته تعداد عملوند هاي بسيار زياد. برعكس پردازنده كه بحث خيلي مفصليه[/RIGHT] [LEFT] [/LEFT] [RIGHT] و در حال حاظركه gpuها بسيار پيشرفته هستن و ALU/FPU هاي تا حد خوبي مستقل دارن اما تماما نيازمند پردانده ها براي data allocation هستن . اين پست خيلي طولاني بود اما مطمئنم سوال خيلي از دوستان رو جواب داد.[/RIGHT] [/QUOTE]
Insert quotes…
Verification
پایتخت ایران
ارسال نوشته
صفحه اصلی
انجمنها
گفتگو درباره بازیها و صنعت بازیهای ویدیویی
اخبار بازیها
مشخصات نهایی نینتندو wii u {تیم نینجا:wii u نیرومند است.}
Top
نام کاربری یا ایمیل
رمز عبور
نمایش
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
مرا به خاطر بسپار
ورود
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی
همین حالا ثبت نام کن
or ثبتنام سریع از طریق سرویسهای زیر
Twitter
Google
Microsoft