مشاوره جهت خرید هدفون وایرلس (Earbuds) برای آیفون

HAMID-ROG

کاربر سایت
May 9, 2010
284
نام
حمید رضا
درود و عرض ادب و احترام خدمت دوستان عزیز

بنده قصد خرید هدفون وایرلس از نوع earbuds داشتم برای گوشی آیفون و اولویت اصلی من هم کیفیت و تفکیک صدا هست برای موزیک گوش دادن و همچنین چون ورزش هم میکنم البته نه سنگین و پر تحرک برای همین برام مهم هست برای سهولت کار و همچنین راحتی در استفاده هدفون از نوع وایرلس و ایرباد و تو گوش باشه تا سیمی یا overhead.

اول از همه یک تجربه از خودم بگم . من توضیحات رو بصورت دسته بندی نوشتم که یک مقدار راحتتر باشه خوندنش.

من گوشیم iphone 13 promax هستش و این دو تا هدفون رو دارم:

1- Apple Airpods wireless 1st Generation

2- 1more Comfobuds pro ess90

مورد اول رو حدود 3 سالی استفاده کردم و به اصطلاح کارمو راه مینداخت و نسبت به قیمت و کانفیگش ازش راضی بودم و کماکان هم دارمش و به عنوان تماس ازش استفاده میکنم

مورد دوم رو هم حدود 3 ماهی هست خریدم ولی بازم نسبت به قیمتش (حدود 1.700) هدفون خوبی هست ولی مشکلی که من دارم باهاش اینه که توی حجم بلندی صدا، نسبت به ایرباد اپل کمتره و همچنین در volume بالا و موزیک هایی مثل راک یا پاپ های ساز محور دچار تداخل سیگنال و بی نظمی صدا و تفکیک پذیری میشه . البته بیس خیلی خوبی هم داره برای موزیک های hip hop یا EDm ولی به درکل رضایت 100% نسبت بهش ندارم و دوست دارم یه هدفون خیلی بهتر داشته باشم.

از طرف دیگه من چند تا گزینه رو هم تست کردم و هم مدنظر دارم :

1- Apple Airpods Pro : این هدفون رو تست کردم از نزدیک از لحاظ تفکیک صدا و همچنین بلندی صدا و امکانات تماس و هماهنگی با دیوایس های اپل و راحتی خیلی خوب هستش ولی مشکلی که من شخصا باهاش دارم اینه که جنس صدا خیلی flat هستش و هیچ هیجانی به آدم نمیده مخصوصا موزیک های EDM یا Hip Hop هیچ بیس عمیق یا کوبنده ای احساس نمیشه حتی با EQ (بیس بوستر) دستگاه. با اینکه نوع هدفون closed back هستش ولی بیس صدا از نسخه قبلی ایربادز اپل که open بود کمتره.

2- sony WF-1000XM4 : این هدفون رو مدنظر دارم ، این هدفون جزو گرونترین ها و به اصطلاح بین سایت های نقد و بررسی، یوتیوب ، و... جزو هدفون های پیشنهادی هستش و من حتی از یکی از فروشگاه های بازار چارسو هم پیش خرید کردم ولی قبل از تحویل جنس منصرف شدم به چند دلیل .

2-1 : علیرغم اینکه 90 درصد نقد های این هدفون مثبت هستش ولی نقد سایت Rtings که یکی از سایت های معتبر نقد و بررسی دقیق و جز به جزء هستش در بخش Treble Accuracy نمره خیلی پایین 2.5 از 10 گرفته و این من رو یه مقدار تو شک برده برای خرید . البته جزو notable mention بخش بهترین ایربادز ها هست ولی جزو لیست اصلی پیشنهادی نیست. همچنین یکی از کانال های پر مخاطب یوتیوب هم مقایسه ای داشت این هدفون رو با airpod pro از جنس صدای سونی راضی نبود و نظر شخصی که داده بود این بود که صدای هدفون سونی دارای شفافیت و حجم صدای خوبی نیست.

2-2 : مورد بعدی که توی نظرات کاربران خونده بودم راجب بزرگی و سنگینی هدفون بود و داخل گوش بعضی ها راحت نبود این هدفون که باز من شک کردم تو خریدش و متاسفانه جایی رو پیدا نکردم که قبل از خرید بشه تست کرد و با خیال راحت بتونم خرید کنم.

3- Bose QuietComfort Earbuds Truly Wireless : این هدفون هم مدنظر دارم، توی rtings و خیلی سایت های دیگه جزو بهترین ها هستش ، قیمتش تو ایران 1 میلیون از سونی بیشتره در حالی که قیمت دلاریش یکی هست با سونی، اما مواردی که باز باعث میشه من تو خریدم شک کنم این موارد هست :

3-1 : به هیچ عنوان گارانتی نداره تو ایران، قیمتش بی دلیل گرونتر از سونی هست ، از لحاظ سایز توی نقدا bulky و بزرگ ذکر شده ،نرم افزارش ظاهرا باگی هست و دارای امکانات معمولی، در مقایسه side by side که توی سایت های نقد با سونی sony WF-1000XM4 شده بود اکثریت کیفیت صدای سونی رو بالاتر میدونستن و bose رو از لحاظ نویز کنسلینک بهتر که اولویت من نویز کنسلینگ نیست اصلا . که با توجه به موارد گفته شده بالا راجب هدفون سونی باز دچار شک شدم بین این ها.

نمیخوام مطلب رو طولانی کنم و از شما دوستان عزیز و کسایی که تجربه زیادی تو بحث هدفون و صدا دارن یک راهنمایی میخواستم با توجه به موارد زیر:

1- من بودجه ای که مدنظر دارم بین 3 - 7 تومن هستش.

2- جنس صدای هدفون طبیعی و شفاف بودن صدا، بیس قوی، پانچی و عمیق ( اغراق شده یا بم نباشه که شفافیت از بین بره )، حجم صدا هم بالا باشه.

3- نویز کنسلینگ، امکانات تماس ، میکروفون... در اولویت نیست ولی اگر خوب هم بود چه بهتر.

4- من تهران ساکن هستم و اگر فروشگاهی میشناسید (غیر از iranheadphone ، tehranspeaker چون تست ایربادز 1-2 مورد بیشتر ندارن) که امکان تست قبل از خرید دارند بهم معرفی کنید.

پیشاپیش عذرخواهی بابت طولانی شدن مطلب و همچنین تشکر بابت نظرات شما 🌹
 
  • Like
Reactions: GTA San Andreas

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر