اخیرا مایکروسافت با همکاری انویدیا از تکنولوژی انقلابی رهگیری پرتو یا Ray Tracing را برای دستگاه های پشتیبانی کننده از DirectX12 معرفی کرد . درهمین مدت کوتاه نیز این تکنولوژی با استقبال قابل توجه توسعه دهندگان مواجه شده و استفاده از این قابلیت موجب افزایش کیفی سطح نورپردازی در بازی ها شده است.
اما با این حال انتقادی که همیشه از این قابلیت نو شده است ، محدود بودن استفاده از آن در ویندوز 10 است. با این که هم اکنون بیش از 50 درصد گیمر ها از ویندوز 10 برای اجرا و انجام بازی ها استفاده می کنند ، اما افراد زیادی نیز هستند که نسخه های قدیمی تر ویندوز را به اخرین سیستم عامل مایکروسافت ترجیح میدهند. خبر خوشحال کنده به این دسته از بازی باز ها این است که مایکروسافت مدتی بیش پشتیبانی DX 12 از سیستم عامل های قدیمی تر خود را تایید کرده است و اولین بازی پشتیبانی کننده از آن برروی ویندوز های قدیمی تر World of Warcraft خواهد بود.
حال تی پستی در بلاگ DirectX جیانی لی برنامه نویس تیم دایرکت اکس از ملزومات توسعه عناوین تحت دایرکت اکس 12 برروی ویندوز 10 پرده برداشته است.
- اسناد راهنمای توسعه، لطفا قبل از هر نوع کد نویسی این اسناد را مطالعه کنید.
- D3D12onWin7 NuGet پکیج، محتوی فایل های هدر ، فایل ها باینری، شرایط مجوز برای گشایش کد ها است.
- D3D12 sample ، که با باینری یکسان برروی هردو سیستم عامل ویندوز 7 . 10 اجرا میشود
- برای دست یابی به راهنمایی بیشتر به سرور دیسکورد تیم دایرکت اکس مراجعه شود Join the DirectX Discord Server!.
-