ورود
ثبت نام
صفحه اصلی
اخبار بازی
بررسی بازی
حقایق بازیها
داستان بازی
بررسی سخت افزار
برنامههای ویدیویی
انجمنها
نوشتههای جدید
پرمخاطبها
جستجوی انجمنها
جدیدترینها
ارسالهای جدید
آخرین فعالیتها
کاربران
کاربران آنلاین
جستجو
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
ورود
ثبت نام
جستجو
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
Menu
Install the app
Install
فراخوان عضویت در تحریریه بازیسنتر | برای ثبت درخواست کلیک کنید
صفحه اصلی
انجمنها
گفتگو درباره بازیها و صنعت بازیهای ویدیویی
اخبار بازیها
مایکروسافت شرکت اکتیویژن را به مبلغ ۶۸ میلیارد دلار خرید | آپدیت : اکتیویژن بیلیزارد به صورت رسمی به خانواده Xbox ملحق شد
ارسال پاسخ
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
متن گفتگو
<blockquote data-quote="Cloud Strife" data-source="post: 5259709" data-attributes="member: 4591"><p>مشخصا نمیتونه و مشکل شخص منم با مایکروسافت همینجاست.</p><p></p><p>مایکروسافت در زمان مدیریت پیتر مور و دوران طلایی 360 به نظر من کنسول گیمینگ رو با دو اقدام بزرگ متحول کرد. اولی Xbox Live بود و دومی بها دادن به Indie Game Developer ها و کلا هرچی بازی ایندی خوب الان داریم میبینیم محصول کاری هست که مایکروسافت اون موقع کرد، درست زمانی که سونی و نینتندو فضای بسته ای داشتن و شرایط برای پابلیش کردن بازی رو کنسول هاشون سخت بود (نینتندو خیلی سخت و بسته تر از سونی) مایکروسافت اجازه داد بازی های کوچیک هم رو کنسولش بیان، سلف پابلیش رو باب کرد و ... و در کل با آوردن ان تا بازی خیلی خفن رو کنسولش یه دوره خیلی خوب رو برای هممون ساخت. اما از نسل بعد کامل شرایط تغییر کرد.</p><p></p><p>این مایکروسافت فعلی به وضوح نشون داده درک درستی از ساخت بازی نداره. مدیرهاش، از جمله همین اسپنسر از نظر مدیر به مثابه یه آدم فنی خیلی خوب و نوآورن و دست کم هم X1X و هم XSX کنسول های فنی خوبی هستن، کارشون تو بکوارد هم عالی بوده، اما از نظر مدیر به مثابه یه گیمر واقعا شوتن و معلوم نیست چی تو سرشون میگذره. به خاطر سوء مدیریت یا بازی های بزرگشون رو به ورطه نابودی و بی اثر کردن کشوندن یا استدیوهای زیر مجموعه اشون نابود میشه و به خاطر بیشعوری مدیران به چخ میره. نمونه اش در همین نسل کاری هست که با Initiative کردن، یا Playground. در خصوص اولی ابتدا داشتن رو یه چیز AA خیلی خیلی خفن و خلاقانه کار میکردن و سیاستشون این بود که برای پروژه اول یه بازی با اسکوپ کوچیک اما در عوض خلاقانه باشه اما مایکروسافت در شرایطی که این همه بازی شوتر داره و زنی مکس رو هم خریده مجبورشون کرد رو یه IP مرده به اسم Perfect Dark کار کنن. اساسا هم من نفهمیدم ارزش برگردوندن این IP که فن هاش الان باید بالای 40 50 سالشون باشه و ذاتن هم نینتندو فن هستن، به چه درد مایکروسافت میخورد که نزاشت کار خودشون رو بکنن و در نتیجه نصف اعضا رفتن و وضعشون به جایی رسید که CD باید بیاد براشون بازی بسازه. یا PG که شدن مسوول ساخت یه بازی RPG! و در نتیجه برخی از اعضا رفتن یه استدیو جدید زدن که باز Racing بسازن نه RPG که تو نیچر استدیو نیست. تنگو گیم رو دارن مجبور میکنن JRPG بسازه و در نتیجه میکامی ول کرد رفت... نصف دیگه استدیوهاشون که هر روز یه خبر میاد یا بازی ریبوت شده یا کارگردان ول کرده رفته و... در کل این وضع آشفته ای که همه داریم میبینیم و ماحصل همین سوء مدیریت و عدم درک درست از دنیای گیمه. </p><p></p><p>اما مایکروسافت این مشکلاتش در ساخت گیم های خوب و درست کردن فن بیس رو میخواد چطور حل کنه؟ با خریدن یه طیف عظیمی از گیمرها (چون پول داره) و راه انداختن یه چیزی به اسم Game Pass که همیشه گفتم برای من اول از همه بوی انحصار طلبی میده و با مدل بیزنسیش خیلی مشکل دارم. گیم پس خیلی خوب به نظر میاد، چون فعلا همه دوست دارن دسترسی راحت و ارزون به بازی هارو ملاک قرار بدن و نه خیلی به آینده و اینکه چقدر و چطور گرون میشه این سرویس توجه میکنن و نه اینکه مایکروسافت داره مالکیت ما از بازی هارو نابود میکنه. در سرویس های استریمینگ شما هیچ وقت مالک هیچی نیستید، و فقط تا زمانی که پول بدید حق استفاده از اون محصول رو دارید. در نتیجه عملا برده اون شرکت بزرگ میشید و اگه فرضا شرکت بزرگی باشه و بتونه مالکیت IP های خیلی خفن رو بدست بیاره، مثل همین AB، باید به هر سازی که میزنه برقصیم. هیچ وقت نمیتونیم مثلا CoD داشته باشیم که مال خودمونه، میتونیم به باقی قرض بدیم و ... بلکه همیشه باید یه پول به مایکروسافت بدیم تا اجازه بده یه ماه یا یه سال بازی کنیمش و مدام هم باید پول بریزیم تو این سرویس تا گیم پس زنده بمونه و ما هم فرصت بازی کردن داشته باشیم. این ایراد گیم پسه و به همین دلیل هم تو معدود پست هایی که تو این تاپیک دادم، همیشه گفتم انحصار طلبی این شکلی خیلی بده و موافقش نباشید به هیچ عنوان. </p><p></p><p>حالا هم نمیدونم این قرارداد به سرانجام میرسه یا نه، باید مرده فرضش کرد یا مایکروسافت میتونه کامبک بزنه و ورق برگرده، در کل خیلی برام حائض اهمیت نیست، فقط اینکه آینده این شکلی که اینا دارن ترسیم میکنن واقعا چیز جذابی به نظر نمیرسه. بخصوص که شرکت های بزرگ دیگه هم میان وسط، دنیای گیم رو مصادره و بعد بین خودشون تقسیم میکنن. ما میمونیم و ان تا سرویس و اشتراک و بازی هایی که برای انجام دادنشون مدام باید به شرکت های بزرگ ماهیانه پول بدیم، اجارشون کنیم، نه اینکه مالک چیزی باشیم.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Cloud Strife, post: 5259709, member: 4591"] مشخصا نمیتونه و مشکل شخص منم با مایکروسافت همینجاست. مایکروسافت در زمان مدیریت پیتر مور و دوران طلایی 360 به نظر من کنسول گیمینگ رو با دو اقدام بزرگ متحول کرد. اولی Xbox Live بود و دومی بها دادن به Indie Game Developer ها و کلا هرچی بازی ایندی خوب الان داریم میبینیم محصول کاری هست که مایکروسافت اون موقع کرد، درست زمانی که سونی و نینتندو فضای بسته ای داشتن و شرایط برای پابلیش کردن بازی رو کنسول هاشون سخت بود (نینتندو خیلی سخت و بسته تر از سونی) مایکروسافت اجازه داد بازی های کوچیک هم رو کنسولش بیان، سلف پابلیش رو باب کرد و ... و در کل با آوردن ان تا بازی خیلی خفن رو کنسولش یه دوره خیلی خوب رو برای هممون ساخت. اما از نسل بعد کامل شرایط تغییر کرد. این مایکروسافت فعلی به وضوح نشون داده درک درستی از ساخت بازی نداره. مدیرهاش، از جمله همین اسپنسر از نظر مدیر به مثابه یه آدم فنی خیلی خوب و نوآورن و دست کم هم X1X و هم XSX کنسول های فنی خوبی هستن، کارشون تو بکوارد هم عالی بوده، اما از نظر مدیر به مثابه یه گیمر واقعا شوتن و معلوم نیست چی تو سرشون میگذره. به خاطر سوء مدیریت یا بازی های بزرگشون رو به ورطه نابودی و بی اثر کردن کشوندن یا استدیوهای زیر مجموعه اشون نابود میشه و به خاطر بیشعوری مدیران به چخ میره. نمونه اش در همین نسل کاری هست که با Initiative کردن، یا Playground. در خصوص اولی ابتدا داشتن رو یه چیز AA خیلی خیلی خفن و خلاقانه کار میکردن و سیاستشون این بود که برای پروژه اول یه بازی با اسکوپ کوچیک اما در عوض خلاقانه باشه اما مایکروسافت در شرایطی که این همه بازی شوتر داره و زنی مکس رو هم خریده مجبورشون کرد رو یه IP مرده به اسم Perfect Dark کار کنن. اساسا هم من نفهمیدم ارزش برگردوندن این IP که فن هاش الان باید بالای 40 50 سالشون باشه و ذاتن هم نینتندو فن هستن، به چه درد مایکروسافت میخورد که نزاشت کار خودشون رو بکنن و در نتیجه نصف اعضا رفتن و وضعشون به جایی رسید که CD باید بیاد براشون بازی بسازه. یا PG که شدن مسوول ساخت یه بازی RPG! و در نتیجه برخی از اعضا رفتن یه استدیو جدید زدن که باز Racing بسازن نه RPG که تو نیچر استدیو نیست. تنگو گیم رو دارن مجبور میکنن JRPG بسازه و در نتیجه میکامی ول کرد رفت... نصف دیگه استدیوهاشون که هر روز یه خبر میاد یا بازی ریبوت شده یا کارگردان ول کرده رفته و... در کل این وضع آشفته ای که همه داریم میبینیم و ماحصل همین سوء مدیریت و عدم درک درست از دنیای گیمه. اما مایکروسافت این مشکلاتش در ساخت گیم های خوب و درست کردن فن بیس رو میخواد چطور حل کنه؟ با خریدن یه طیف عظیمی از گیمرها (چون پول داره) و راه انداختن یه چیزی به اسم Game Pass که همیشه گفتم برای من اول از همه بوی انحصار طلبی میده و با مدل بیزنسیش خیلی مشکل دارم. گیم پس خیلی خوب به نظر میاد، چون فعلا همه دوست دارن دسترسی راحت و ارزون به بازی هارو ملاک قرار بدن و نه خیلی به آینده و اینکه چقدر و چطور گرون میشه این سرویس توجه میکنن و نه اینکه مایکروسافت داره مالکیت ما از بازی هارو نابود میکنه. در سرویس های استریمینگ شما هیچ وقت مالک هیچی نیستید، و فقط تا زمانی که پول بدید حق استفاده از اون محصول رو دارید. در نتیجه عملا برده اون شرکت بزرگ میشید و اگه فرضا شرکت بزرگی باشه و بتونه مالکیت IP های خیلی خفن رو بدست بیاره، مثل همین AB، باید به هر سازی که میزنه برقصیم. هیچ وقت نمیتونیم مثلا CoD داشته باشیم که مال خودمونه، میتونیم به باقی قرض بدیم و ... بلکه همیشه باید یه پول به مایکروسافت بدیم تا اجازه بده یه ماه یا یه سال بازی کنیمش و مدام هم باید پول بریزیم تو این سرویس تا گیم پس زنده بمونه و ما هم فرصت بازی کردن داشته باشیم. این ایراد گیم پسه و به همین دلیل هم تو معدود پست هایی که تو این تاپیک دادم، همیشه گفتم انحصار طلبی این شکلی خیلی بده و موافقش نباشید به هیچ عنوان. حالا هم نمیدونم این قرارداد به سرانجام میرسه یا نه، باید مرده فرضش کرد یا مایکروسافت میتونه کامبک بزنه و ورق برگرده، در کل خیلی برام حائض اهمیت نیست، فقط اینکه آینده این شکلی که اینا دارن ترسیم میکنن واقعا چیز جذابی به نظر نمیرسه. بخصوص که شرکت های بزرگ دیگه هم میان وسط، دنیای گیم رو مصادره و بعد بین خودشون تقسیم میکنن. ما میمونیم و ان تا سرویس و اشتراک و بازی هایی که برای انجام دادنشون مدام باید به شرکت های بزرگ ماهیانه پول بدیم، اجارشون کنیم، نه اینکه مالک چیزی باشیم. [/QUOTE]
Insert quotes…
Verification
پایتخت ایران
ارسال نوشته
صفحه اصلی
انجمنها
گفتگو درباره بازیها و صنعت بازیهای ویدیویی
اخبار بازیها
مایکروسافت شرکت اکتیویژن را به مبلغ ۶۸ میلیارد دلار خرید | آپدیت : اکتیویژن بیلیزارد به صورت رسمی به خانواده Xbox ملحق شد
Top
نام کاربری یا ایمیل
رمز عبور
نمایش
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
مرا به خاطر بسپار
ورود
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی
همین حالا ثبت نام کن
or ثبتنام سریع از طریق سرویسهای زیر
Twitter
Google
Microsoft