ورود
ثبت نام
صفحه اصلی
اخبار بازی
بررسی بازی
حقایق بازیها
داستان بازی
بررسی سخت افزار
برنامههای ویدیویی
انجمنها
نوشتههای جدید
پرمخاطبها
جستجوی انجمنها
جدیدترینها
ارسالهای جدید
آخرین فعالیتها
کاربران
کاربران آنلاین
جستجو
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
ورود
ثبت نام
جستجو
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
Menu
Install the app
Install
فراخوان عضویت در تحریریه بازیسنتر | برای ثبت درخواست کلیک کنید
صفحه اصلی
انجمنها
گفتگو درباره بازیها و صنعت بازیهای ویدیویی
اخبار بازیها
مایکروسافت در صدد تعطیل کردن استدیوهای Arkane Austin و Tango Gameworks و دو استدیوی دیگر است
ارسال پاسخ
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
متن گفتگو
<blockquote data-quote="Cloud Strife" data-source="post: 5408711" data-attributes="member: 4591"><p>الان پست های 9 صفحه اخیر رو خوندم، دیدم به درستی همه دارن به اسپنسر فحش میدن، و خودمم که خوب به شدت ازش بدم میاد، و بارها گفتم، ایران بود آیت الله خوبی میشد، ولی به نظرم عمده مشکل مایکروسافت و کلا مقصر اصلی این وضع آشفته ای که داره، یعنی شکست مطلق در زمینه سخت افزار و مدل جدید بیزنسیش، یعنی گیم پس، نتیجه یه سیاست یا بهتر بگم یه تفکر کلی تره که باعث میشه اساسا شخصی مثل اسپسنر آزادی عمل برای اقدامات مسخره و عجیب غریبش رو داشته باشه.</p><p></p><p>تو تاپیک های قبلی، بخصوص زمان خرید اکتی، من بارها نظرم رو در خصوص گیم پس گفتم، که به نظرم چرا بده، و هدفش تغییر دادن چیزی هست که به ضرر گیمرها و در خدمت سرمایه داریه، و اون از بین بردن حق مالکیت ما روی محصول و از بین بردن محصولات خلاق و جایگزین کردن اون ها با بازی هایی هست که صرفا درآمد تضمین شده ای دارن، چون تو این مدل جدید بیزنسی دیگه فروش مطرح نیست، و افزایش اشتراک مهمه، و برای نگه داشتن آدم ها تو سرویس هم دیگه ساختن بازی های بلاک باستری یا خلاقانه خفن لازم نیست، بلکه بازی های با طول عمر بالا مهمن که یعنی لایو سرویس ها، و باز این یعنی حذف هر بازی که تو این ساختار نمیگنجه و علی رغم همه شعارها، مبنی بر اینکه ما از همه نوع بازی و سازنده ای حمایت میکنیم و .... یه جایی مدیران از این روند خسته میشن و تصمیمات دارکی گرفته میشه.</p><p></p><p>این شرایط رو اسپنسر بوجود نیاورده، بلکه مستقیم از ماهیت انحصار طلبانه مایکروسافت امده و ما عینن متد مشابهی رو تو سایر محصولاتش هم دیدیم، مثل آفیس مثلا، و حالا میخواد با تکیه بر این سرمایه، انحصار مطلقی رو بازار گیم داشته باشه، پس خرج میکنه، تعدیل میکنه، استدیو میبنده و متاسفانه این اقدامات برای خود مایکروسافت خیلی خوبه! یعنی روند منطقی و پیش بینی شده ای رو به نظرم دارن طی میکنن و اینجوری نیست بگن ای وای، تنگو رو بستیم! چقد بد! برعکس میدونستن به زودی قراره این اتفاقات بیفته و به مرور بیشتر هم میشه، تا در نهایت تنها بازی های با طول عمر بالا باقی بمونن. مثل CoD و رفقا.</p><p></p><p>اسپنسر هم محصول همین سیستمه. و فردی هست که داره با دروغ گویی و فریب اذهان عمومی، ایده های آدم های پشت پرده رو میبره جلو. از این جهت هم منفوره، نه اینکه خودش به تنهایی مسبب این شرایط باشه. وگرنه که شک نکنید یه شرکت با این ابهت یه دیقه هم نمیزاشت سر کار باشه و با لگد بیرونش میکردن! اگه اسپسنر هست، به این دلیله که داره دقیقا مو به مو دستورات آدم های پشت پرده و سرمایه گزارهارو اجرایی میکنه.</p><p></p><p>در کل مشکل مایکروسافت گیم پسه، یعنی فرهنگ و بیزنس مدلی که گیم پس میاره. و این شاید برای خودشون در نهایت به چیز خوبی برسه (که شواهد نشون داده اینطور نیست) اما مسلما برای ما گیمرها افتضاحه. همین الان Hellblade 2 خروجی یه بودجه بسیار هنگفته. یعنی هم چند صد میلیون دلار برای خرید استدیو، و هم یه عدد بزرگی برای تولید این پروژه در طول این 6 7 سال. این بازی های نیچ اساسا که مخاطب زیادی ندارن و اگه رو همه پلتفرم ها بیان به سوددهی میرسن، اما الان HB2 انحصاری کنسولی شده که روش فروش هم یحتمل نداره و مخاطبش صرفا با گیم پس یه ناخنکی بهش میزنه. پس به وضوح مشخصه یک دهم این سرمایه ای که براش شده رو هم برنمیگردونه و شاید به این دلیل کمپین تبلیغاتیش هم فاجعه اس، چون نمیخواستن باجت بیشتری رو تو جوب آب بریزن. اگه متای خوبی نگیره و +85 هم نشه که دیگه هیچی، شکست مطلق میشه. حالا با این شرایط کسی فکر میکنه مایکروسافت باز بیاد پول بریزه تو این استدیو تا شکست های تجاری بیشتر و بزرگتری بسازه؟ معلومه که نه و اگه عملکرد بازی خوب نباشه بعید نیست کلا نینجا تیوری رو هم ببنده، ولو اینکه هل بلید 2 کلی هم جایزه بگیره و موفق عمل کنه.</p><p></p><p>بازی ها و استدیوهای این چنینی تو تفکرات انحصار طلبانه مایکروسافت و مدل بیزنسی به شدت احمقانه اش هیچ جایی ندارن. این بازی هارو تا عین آدم نفروشه پول ساختشون رو در نمیاره و تا ابد هم نمیتونه با تزریق سرمایه خارج از اکوسیستم خودش، یعنی فروش بازی، سرپا نگهشون داره. پس بسته شدن و تمرکز روی بازی های پول ساز مثل CoD اجتناب ناپذیره. که البته بعد رفتن بابی کوتیک و سپرده شدن امپراطوری بزرگ اکتیویژن و CoD به عقب مانده ای به اسم مت بوتی و شرکا، شخصا به آینده CoD هم امیدوارم نیستم. ظرف 5 سال آینده نابود میشه. بوکمارک کنید. بخصوص که مارکتش هم دیگه دست سونی نیست، و میخواد بره ور دل سایر لوزرها. برندش قدرتشو از دست میده.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Cloud Strife, post: 5408711, member: 4591"] الان پست های 9 صفحه اخیر رو خوندم، دیدم به درستی همه دارن به اسپنسر فحش میدن، و خودمم که خوب به شدت ازش بدم میاد، و بارها گفتم، ایران بود آیت الله خوبی میشد، ولی به نظرم عمده مشکل مایکروسافت و کلا مقصر اصلی این وضع آشفته ای که داره، یعنی شکست مطلق در زمینه سخت افزار و مدل جدید بیزنسیش، یعنی گیم پس، نتیجه یه سیاست یا بهتر بگم یه تفکر کلی تره که باعث میشه اساسا شخصی مثل اسپسنر آزادی عمل برای اقدامات مسخره و عجیب غریبش رو داشته باشه. تو تاپیک های قبلی، بخصوص زمان خرید اکتی، من بارها نظرم رو در خصوص گیم پس گفتم، که به نظرم چرا بده، و هدفش تغییر دادن چیزی هست که به ضرر گیمرها و در خدمت سرمایه داریه، و اون از بین بردن حق مالکیت ما روی محصول و از بین بردن محصولات خلاق و جایگزین کردن اون ها با بازی هایی هست که صرفا درآمد تضمین شده ای دارن، چون تو این مدل جدید بیزنسی دیگه فروش مطرح نیست، و افزایش اشتراک مهمه، و برای نگه داشتن آدم ها تو سرویس هم دیگه ساختن بازی های بلاک باستری یا خلاقانه خفن لازم نیست، بلکه بازی های با طول عمر بالا مهمن که یعنی لایو سرویس ها، و باز این یعنی حذف هر بازی که تو این ساختار نمیگنجه و علی رغم همه شعارها، مبنی بر اینکه ما از همه نوع بازی و سازنده ای حمایت میکنیم و .... یه جایی مدیران از این روند خسته میشن و تصمیمات دارکی گرفته میشه. این شرایط رو اسپنسر بوجود نیاورده، بلکه مستقیم از ماهیت انحصار طلبانه مایکروسافت امده و ما عینن متد مشابهی رو تو سایر محصولاتش هم دیدیم، مثل آفیس مثلا، و حالا میخواد با تکیه بر این سرمایه، انحصار مطلقی رو بازار گیم داشته باشه، پس خرج میکنه، تعدیل میکنه، استدیو میبنده و متاسفانه این اقدامات برای خود مایکروسافت خیلی خوبه! یعنی روند منطقی و پیش بینی شده ای رو به نظرم دارن طی میکنن و اینجوری نیست بگن ای وای، تنگو رو بستیم! چقد بد! برعکس میدونستن به زودی قراره این اتفاقات بیفته و به مرور بیشتر هم میشه، تا در نهایت تنها بازی های با طول عمر بالا باقی بمونن. مثل CoD و رفقا. اسپنسر هم محصول همین سیستمه. و فردی هست که داره با دروغ گویی و فریب اذهان عمومی، ایده های آدم های پشت پرده رو میبره جلو. از این جهت هم منفوره، نه اینکه خودش به تنهایی مسبب این شرایط باشه. وگرنه که شک نکنید یه شرکت با این ابهت یه دیقه هم نمیزاشت سر کار باشه و با لگد بیرونش میکردن! اگه اسپسنر هست، به این دلیله که داره دقیقا مو به مو دستورات آدم های پشت پرده و سرمایه گزارهارو اجرایی میکنه. در کل مشکل مایکروسافت گیم پسه، یعنی فرهنگ و بیزنس مدلی که گیم پس میاره. و این شاید برای خودشون در نهایت به چیز خوبی برسه (که شواهد نشون داده اینطور نیست) اما مسلما برای ما گیمرها افتضاحه. همین الان Hellblade 2 خروجی یه بودجه بسیار هنگفته. یعنی هم چند صد میلیون دلار برای خرید استدیو، و هم یه عدد بزرگی برای تولید این پروژه در طول این 6 7 سال. این بازی های نیچ اساسا که مخاطب زیادی ندارن و اگه رو همه پلتفرم ها بیان به سوددهی میرسن، اما الان HB2 انحصاری کنسولی شده که روش فروش هم یحتمل نداره و مخاطبش صرفا با گیم پس یه ناخنکی بهش میزنه. پس به وضوح مشخصه یک دهم این سرمایه ای که براش شده رو هم برنمیگردونه و شاید به این دلیل کمپین تبلیغاتیش هم فاجعه اس، چون نمیخواستن باجت بیشتری رو تو جوب آب بریزن. اگه متای خوبی نگیره و +85 هم نشه که دیگه هیچی، شکست مطلق میشه. حالا با این شرایط کسی فکر میکنه مایکروسافت باز بیاد پول بریزه تو این استدیو تا شکست های تجاری بیشتر و بزرگتری بسازه؟ معلومه که نه و اگه عملکرد بازی خوب نباشه بعید نیست کلا نینجا تیوری رو هم ببنده، ولو اینکه هل بلید 2 کلی هم جایزه بگیره و موفق عمل کنه. بازی ها و استدیوهای این چنینی تو تفکرات انحصار طلبانه مایکروسافت و مدل بیزنسی به شدت احمقانه اش هیچ جایی ندارن. این بازی هارو تا عین آدم نفروشه پول ساختشون رو در نمیاره و تا ابد هم نمیتونه با تزریق سرمایه خارج از اکوسیستم خودش، یعنی فروش بازی، سرپا نگهشون داره. پس بسته شدن و تمرکز روی بازی های پول ساز مثل CoD اجتناب ناپذیره. که البته بعد رفتن بابی کوتیک و سپرده شدن امپراطوری بزرگ اکتیویژن و CoD به عقب مانده ای به اسم مت بوتی و شرکا، شخصا به آینده CoD هم امیدوارم نیستم. ظرف 5 سال آینده نابود میشه. بوکمارک کنید. بخصوص که مارکتش هم دیگه دست سونی نیست، و میخواد بره ور دل سایر لوزرها. برندش قدرتشو از دست میده. [/QUOTE]
Insert quotes…
Verification
پایتخت ایران
ارسال نوشته
صفحه اصلی
انجمنها
گفتگو درباره بازیها و صنعت بازیهای ویدیویی
اخبار بازیها
مایکروسافت در صدد تعطیل کردن استدیوهای Arkane Austin و Tango Gameworks و دو استدیوی دیگر است
Top
نام کاربری یا ایمیل
رمز عبور
نمایش
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
مرا به خاطر بسپار
ورود
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی
همین حالا ثبت نام کن
or ثبتنام سریع از طریق سرویسهای زیر
Twitter
Google
Microsoft