M
!_Meshki_!

PS4فروش فوق العاده ای را تجربه می کند ; اما از نظر منطقه ی مربوط به Sony Worldwide Studios که شامل بزرگترین مجموعه ی استدیو های First Party است اصلا وضعیت خوبی ندارد . سازندگان مستقل و ThirdParty ها همگی وضعیت خوبی دارند اما استدیو های های متعلق به سونی ; استدیوهایی که به PS3 با انحصاری های با کیفیت هویت بخشیدند مشکلات زیادی دارد .
در این ماه 5 تا از استدیو های AAA اخراج های دسته جمعی را تجربه کردند که ممکن است کار را برای PS4 در شرایطی که بازی های AAA زیادی برای آن معرفی نشده است سخت تر کند .البته در سال 2012 هم اتفاقات بدی برای استدیو های سونی افتاد و سه تا از استدیو های متعلق به سونی تعطیل شدند یعنی استدیو های BigBig ; Zipper Interactive و Sony Liverpool . نکته ی جالب اینجاست که همه ی این بسته شدن ها به فاصله ی کمی از عرضه ی یک کنسول جدید بود ; یعنی PS Vita ! یعنی دقیقا همان اتفاقی که برای PS4 افتاد !
درست است شباهتی هایی بین مارچ 2014 و 2012 وجود دارد اما وقایع 2012 به مراتب بدتر بود زیرا سه استدیو به طور کامل محو شدند و البته به غیر از Sony Liverpool استیدوهای خیلی مطرحی نبودند . ولی در 2014 استدیو های مطرح سونی به این معضل گرفتار شده اند . Naughty Dog ;i که می توان گفت جواهر First Party ها است ; هر چند اخراج های دست جمعی را تجربه نکرد اما Amy Hennig یکی ازبهترین های خودش را از دست داد . Amy ده سال در Naughty Dog فعالیت می کرد و از اجزای اصلی این تیم بود .
از آن طرف ; استدیو ی Sony Santa Monica استدیو ی باپرستیژ کالیفرنیایی که بیشتر برای God Of War شناخته می شود بعد از عملکرد ضعیف GOW : A یک اخراج دسته جمعی 60 نفره را تجربه کرد و پروژه ای که مدت ها در دست ساخت بود از دست داد . و همچنین فرد با استعدادی همچون Stig Asmussen را از دست داد . اینکه یکی از مهم ترین استدیو های سونی غربال گری شود ممکن است مشکل ایجاد کند هر چند SSM هنوز یک AAA در دست ساخت دارد .
و استدیوی دیگر از جمله London Studio کژوال ساز سونی ; Guerrilla Cambridge که تنها بازی خوب FPS را برای ویتا ساخته بود و همچنین Evolution غربال گری شدند .
Evolution ریسینگ سازی که بیشتر به خاطر Motorstorm معروف است و قرار بود Driveclub را برای لانچ PS4 منتشر کند که تاخیر خورد . داستان Evolution ارزش بررسی کردن را دارد زیرا قربانی زمان عرضه شدن آخرین بازی آنها یعنی MotorStorm: Apocalypse شد که همزمان با سونامی ژاپن بود و مارکتینگ خاصی برای آن صورت نگرفت و یک لانچ بی سر و صدا را تجربه کرد .
Evolution فرصت دیگری به نام Driveclub داشت اما به نظر میرسد در روند ساخت بازی دچار مشکلاتی شده است و کارگردان بازی از استدیو جدا شده است .
واقعا چه اتفاقی برای Worldwide Studios افتاده است ؟ صادقانه بگویم نا مشخص است . اما باید بدانیم سال مالی PS4 از اول آپریل آغاز می شود و شاید سونی می خواهد از شر افراد کم کار و یا پروژه های مشکل ساز خلاص شود و مOخارج را تحت کنترل خود در آورد .
اما مسئله ی مهم تر کنسل کردن پروژه ها و اخراج های دسته جمعی برای استدیو های در سطح SSM هست . استدیو های که پروژه شان کنسل می شود مشکلاتی در ساختن , تمام کردن و یا شیپ کردن پروژه دارند .
همچنین عناوین AAA زیادی در راه PS4 هستند ماننند MLB 14: The Show, Driveclub, and Uncharted 4و ...... . E3 هم نزدیک استن و بازی های زیادی در آن جا معرفی خواهند شد .
خانواده ی First Party سونی بدون شک قوی باقی خواهد مان. ساکر پانچ اخیرا بازی جدید خود را منتشر کرده است ; Polyphony Digital بدون شک یک GT جدید برای PS4 در دست ساخت دارد و استدیو هایی همچون Media Molecule ;Japan Studio;Guerrilla ;Sony Bend پروژه هایی در دست دارند که هنوز چیزی از آن ها نمی دانیم . اما نمی توان منکر این شد که Worldwide Studios شرایط سختی را تجربه می کند .
خوشبختانه , باقی 2014 به کام سازندگان Playstation خواهد بود .....
موفق باشید
منبع
Last edited by a moderator: