فیل اسپنسر در رویداد D.I.C.E جایزه افتخاری یک عمر دستاورد را دریافت خواهد کرد

NVAHIDIA

👑PC GAMER👑
کاربر سایت
https://s6.uupload.ir/files/photo_2022-02-03_22-02-56_gv2f.jpg

فیل اسپنسر، مدیرعامل مایکروسافت گیمینگ، در بیست و پنجمین نمایشگاه سالانه D.I.C.E، جایزه یک عمر دستاورد توسط تاد هاوارد دریافت خواهد کرد
Spencer joins names like the late Satoru Iwata as recipients of the award
آکادمی علوم و هنرهای تعاملی اعلام کرده است که اسپنسر این جایزه را طی مراسمی در Mandalay Bay Resort در لاس وگاس دریافت خواهد کرد

Meggan Scavio رئیس AIAS در مورد فیل اسپنسر گفت:
او مسئول ابتکارات تاثیرگذار و محوری بی‌شماری است که در کل صنعت بازی بازتاب داشته است. از طرف هیئت مدیره آکادمی، ما مشتاقانه منتظریم تا با اهدای جایزه یک عمر دستاورد خود به اسپنسر از تاثیر مهم او در تاریخ بازی های ویدئویی تجلیل کنیم.

Todd Howard to present Phil Spencer with D.I.C.E. Lifetime Achievement Award | VGC
 
تاثیری که اسپنسر رو گیمینگ گذاشت ، مخصوصا جریان گیم پس و اینکه خیلی از کمپانی ها رو به این فکر فرو برد و در نهایت خیلی ها میخوان اینکارو بکنن ، از خوده مایکروسافت تا خبرهایی که از طرف سونی به گوش میرسه و حتی یوبی سافت و قبل اون ای ای و خیلی خبر های دیگه ، کاملا نشون میده چقدر تاثیر گذار بوده ! شاید الان اگر نبود گیم پس هم نبود ، این جریان هم به کل نبود.
 
حالا یکی از دوستان یه نظری داد و چرا اینقدر گیر دادین به ایشون :D

حقیقت که با نظر دیگران تغییر نمیکنه:Smoke:

واقعا دستاورد بزرگی هست و من فکر میکنم نتایج اصلی مدیریت فیل اسپنسر هنوز کامل مشخص نشده و چند سال دیگه کاملا خروجی مدیریت ایشون رو میشه دید
 
هر دو طرف نزدیک چند سال هست فضای اکثر تاپیک ها را مسموم کردید. واقعا چرا اینجوری میکنید؟
کلا تا خبر بزرگی از هر دو طرف میشنویم و ملت میوفتن به جون همدیگه، من بهم یادآوری میشه که کنسول وار هنوز وجود داره و بی اغراق بعضی وقتا از این بابت در حیرت فرو میرم. :D یعنی آدم فکر میکنه کامیونیتی گیمینگ بالاخره از یه جایی به بعد رفتار عادی نشون میده نسبت به اینجور چیزا، ولی میبینی که خیر. :D هنوز مونده تا به اونجاها برسیم.

پ.ن: برای اینکه خیلی آف تاپیک نباشه، اینم توئیت تبریک یوشیدا هست (شاید باورتون نشه ولی از همین توئیت تبریک ساده هم کلی ترول چیپ و بچگانه در میاد :D) :

IMG_20220204_124656_858.jpg
 
تا اونجایی که من میدونم اینطور جوایز صرفا به خاطر این نیست که حتما به عنوان مثال یک بازی با متای 101 بدی یا یک بازی بدی که 99999 میلیون نسخه بفروشه ! برای Impact و تاثیری هست که روی اون صعنت میذاری !
اگر دنبال جوابین که چرا داره همچین جایزه ی میگیره ، خیلی راحت همونطور که گفتم میتونید تاثیر گیم پس و اینکه چطوری همه دارن به همین سمت میرن بعد از موفقیت مایکی در این زمینه به جوابتون برسین.به هر حال یه شخصی میاد و با تیمش و بودجه ای که در تحت اختیارش هست یک پلنی میده و یک سرویس جدیدی رو جا میندازه که الان بعد از حضورش چندتا کمپانی دیگه این صنعت هم این پلن رو میبینن و دارن اجرا می کنن و پیش میبرن ، و خیلی های دیگم خبرش میاد که تو فکرشن ! در نتیجه بله ایشون کاملا به صعنت گیمینگ در این چند سال اخیر شکل و شمایل جدیدی داده.حالا اینکه این شکل و شمایل جدید جواب میده در بلند مدت یا نه بنده یا دوستان اطلاعی نداریم ولی به هر حال داره اجرا و عملی میشه.
این حرفای کودکانه "بابای پولدار" "ددی پولدار" و ... هم ولش کنین ، بیشتر نشون میده چقدر حرصی و ناراحت هست :D هر کمپانی هر کاری انجام میده و در نهایت موفق میشه یا نمیشه در نهایت پول داده دیگه ! مثلا نینتندو زلدا میسازه اونقدر موفق میشه بازی رو بدون بودجه و پول میسازه ؟! سونی سری انچارتد رو بدون پول ساخت ؟! مایکی سری فروتزا رو بدون پول ساخت ؟! همه اینا یک بودجه و پولی در اختیارشون قرار گرفته بعلاوه استعداد خودشون تونستن اینکارارو بکنن و همشونم یکی از عنصرهای موفقیتشون بودن اون پول و بودجه بوده ، در کنار استعداد و وقت و .... حالا شما تا فردا بیا بگو "بابای پولدار" "ددی پولدار" ! الان مثلا بازی برای ساختش پول خرج نشه و با پول کمتری ساخته بشه ارزشش بیشتره تا بازی که با پول بیشتر و بودجه بیشتری ساخته باشه ؟! :D عقاید فاسد و قدیمی کمونیستی چیه انصافا دارین جا میندازین.
 
تا اونجایی که من میدونم اینطور جوایز صرفا به خاطر این نیست که حتما به عنوان مثال یک بازی با متای 101 بدی یا یک بازی بدی که 99999 میلیون نسخه بفروشه ! برای Impact و تاثیری هست که روی اون صعنت میذاری !
اگر دنبال جوابین که چرا داره همچین جایزه ی میگیره ، خیلی راحت همونطور که گفتم میتونید تاثیر گیم پس و اینکه چطوری همه دارن به همین سمت میرن بعد از موفقیت مایکی در این زمینه به جوابتون برسین.به هر حال یه شخصی میاد و با تیمش و بودجه ای که در تحت اختیارش هست یک پلنی میده و یک سرویس جدیدی رو جا میندازه که الان بعد از حضورش چندتا کمپانی دیگه این صنعت هم این پلن رو میبینن و دارن اجرا می کنن و پیش میبرن ، و خیلی های دیگم خبرش میاد که تو فکرشن ! در نتیجه بله ایشون کاملا به صعنت گیمینگ در این چند سال اخیر شکل و شمایل جدیدی داده.حالا اینکه این شکل و شمایل جدید جواب میده در بلند مدت یا نه بنده یا دوستان اطلاعی نداریم ولی به هر حال داره اجرا و عملی میشه.
این حرفای کودکانه "بابای پولدار" "ددی پولدار" و ... هم ولش کنین ، بیشتر نشون میده چقدر حرصی و ناراحت هست :D هر کمپانی هر کاری انجام میده و در نهایت موفق میشه یا نمیشه در نهایت پول داده دیگه ! مثلا نینتندو زلدا میسازه اونقدر موفق میشه بازی رو بدون بودجه و پول میسازه ؟! سونی سری انچارتد رو بدون پول ساخت ؟! مایکی سری فروتزا رو بدون پول ساخت ؟! همه اینا یک بودجه و پولی در اختیارشون قرار گرفته بعلاوه استعداد خودشون تونستن اینکارارو بکنن و همشونم یکی از عنصرهای موفقیتشون بودن اون پول و بودجه بوده ، در کنار استعداد و وقت و .... حالا شما تا فردا بیا بگو "بابای پولدار" "ددی پولدار" ! الان مثلا بازی برای ساختش پول خرج نشه و با پول کمتری ساخته بشه ارزشش بیشتره تا بازی که با پول بیشتر و بودجه بیشتری ساخته باشه ؟! :D عقاید فاسد و قدیمی کمونیستی چیه انصافا دارین جا میندازین.

مبارک اسپنسر باشه، مسخره است منی که اینجا نشستم دو دو تا چهار تا میکنم پولم تا اخر ماه برسه ، بیام بگم اسپنسر چی کار کرده ، همین که از صفر بیاید مدیر یه تجارت میلیارد دلاری بشه خودش به اندازه کافی دستاورد بزرگی هست که به خاطرش تحسین بشن ۔۔۔۔

اما برادر ، دیگه همین جوری ادامه بدید کم کم دیگه بحث رو میرسونید به اونجا که اسپنسر گیمینگ رو اختراع کرد و بعد یه ماشین زمان ساخت تا بیاد به این زمان و کارش رو تکمیل کنه 😁

اولین سرویس هاس اشتراکی بازی مثل پلاس و ps now رو ول کنیم ea هم قبل مایکروسافت سرویسش رو راه انداخت ، قبل از تمام این شرکت ها هم سرویس اشتراکی توسط کلی شرکت دیگه تو سینما و موزیک وجود داشت ، تنها کاری که مایکرو کرد این بود که هزسنه بیشتری کرد و فرست پارتی های خودش رو از روز اول گزاشت روی سرویس ، همون کاری که نتفلیکس میکنه .
 
psnow که کاربرد بکوارد داشت و به عنوان یه کمک برای کنسول دستی و... اینا بود اصلا اشتراکی نیست و کلا واسه چیز دیگه ای به وجود اومده ea play هم که حکم انباری رو داره
این که بگیم گیم پس مثل اوناست مثل این که بگیم گوشی مثل نینتندو سوییچ هست چون هر دوش بازی میشه باهاش اجرا کرد
همین الآنم میگن سخت یه بازی بسازی120 میلیون دلار و روز اول عرضه بیارش رو گیم پس همین الآنم مدیر تیک تو میگه گیم پس به درد انباری بودن میخوره همین الآنم میگن صنعت گیم مثل فیلم سینما نیست سرویس اشتراکی جواب بده و...
نمیشه تا موقعی که واقیعت آشکار نشده به گیم پس بگی نابودگر صنعت گیم و وقتی مسیر مشخص و روشن شد بگی ما زودتر now داشتیم
 
مبارک اسپنسر باشه، مسخره است منی که اینجا نشستم دو دو تا چهار تا میکنم پولم تا اخر ماه برسه ، بیام بگم اسپنسر چی کار کرده ، همین که از صفر بیاید مدیر یه تجارت میلیارد دلاری بشه خودش به اندازه کافی دستاورد بزرگی هست که به خاطرش تحسین بشن ۔۔۔۔

اما برادر ، دیگه همین جوری ادامه بدید کم کم دیگه بحث رو میرسونید به اونجا که اسپنسر گیمینگ رو اختراع کرد و بعد یه ماشین زمان ساخت تا بیاد به این زمان و کارش رو تکمیل کنه 😁

اولین سرویس هاس اشتراکی بازی مثل پلاس و ps now رو ول کنیم ea هم قبل مایکروسافت سرویسش رو راه انداخت ، قبل از تمام این شرکت ها هم سرویس اشتراکی توسط کلی شرکت دیگه تو سینما و موزیک وجود داشت ، تنها کاری که مایکرو کرد این بود که هزسنه بیشتری کرد و فرست پارتی های خودش رو از روز اول گزاشت روی سرویس ، همون کاری که نتفلیکس میکنه .

بله از قدیم این سرویس ها بودن ، حتی یک سرویس خدابیامرزی بود به اسم OnLive که فکر کنم سال 2008 یا 2009 آمد و البته با شکست مواجه شد تهش چون زیرساخت ها و این چیزاش نبود.بنده اصلا بحثی روی اینکه کی اولین بار بوده ندارم ، این بحث های کودکانست که کی اولین بوده ! فورد هم اولین ماشین دنیارو ساخت ولی الان خیلی ها توی ماشین از فورد جلو ترن !
مگر این جایزه و این مدل چیزا باسه اینکه کی اولین بار چیکار کرده ؟! بحث اینکه مایکروسافت با گیم پس این ستینگ رو توی دنیا گیم جا انداخت و بولدش کرد و سمت و سوش هم مشخص کرد ، حالا شما خوشت بیاد یا نیاد ، یا تا فردا بخوای بیای بگی کی اول بود کی آخر ، از این مدل جایزه ها و این مدل تبریکات که میبینی گنده های همه جا از نینتندو و سونی و ... میان تبریک میگن ، کاملا مشخصه فیل اسپنسر و تیمش چیکار کردن.
نمونه کوچیکش همین سایت خودمون ، توی تاپیک مایکی تشریف ببرین و بخش ایکس باکس وان ، کسانی که توی تاپیک سونی یا حتی vs طرفدار کنسول سونی هستن هم اقدام به خرید یک کنسول مایکی و یک گیم پس کردن ، چیزه عجیبیم نیست چون هم به صرفست هم کلی بازی میگیری و ... این قضیه رو اصلا ربطی به فن بازی و کنسول من بهتره یا بدتره ، منتقل نمی کنم ، این قضیه ربطش به اینکه این مدل پلن ها جا افتادن و دارن روز به روز هم پیشرفته تر میشن هم کاربر بیشتری رو به خودشون جذب می کنن.
 
مبارک باشه :D

گیم پس بهترین حرکت شاید کل صنعت باشه

امیدوارم سونی هم اون پروژه ی اسپارتاکوسش واقعی باشه و راه مایکروسافت را در پیش بگیره

هنر یعنی الهام گرفتن و الهام بخشیدن

به هر حال من که از این گیم پس شدیدا لذت میبرم<:-P
 
اگر شرایط گیمینگ امروز مایکروسافت مقایسه کنیم با زمانی که هنوز اسپنسر نیومده بود، همین ارزش کار این مرد نشون میده.
در کنار هنر مدیریتش شاهکاری به اسم گیم پس بوجود آورد که امروز حتی رقیبش که در اوایل هیچ اعتقادی بهش نداشت آینده گیمینگ تو این سرویس ها میبینه.
 
آخرین ویرایش:
البته این جایزه یک عمر تنها به خاطر گیم پس نیست و در واقع دارن این جایزه را به افرادی میدن که به اصطلاح خودمون عمرشون را پای دنیای بازی گذاشتن. من یک پست در مورد اسپنسر و اینکه چرا فکر میکنم یکی از بهترین مدیران تاریخ صنعت گیم هستتوی یکی از تاپیک ها دادم که طبق معمول یک عده از روی فن بوی بازی قبولش نداشتن ولی اینجا میبینم که مشخص میشه این فرد چقدر در صنعت گیم تاثیر گذار هست.

فیل اسپنسر از زمانی که به عنوان Head ایکس باکس معرفی شد یک شعار داشت و اون دسترس پذیرتر کردن بازی برا گیمرها بوده. از همون زمان هم این شعار را بسته به اون محدودیت هایی رقابتی که داشته تا حدود زیادی عمل کرده. یک Division تقریبا نابود را در سال 2014 تحویل گرفت و الان ایکس باکسی را میبینیم که جز بخش های اصلی یک ابرکمپانی مثل ماکروسافت هست. شوخی نیست مدیران یک شرکت را مجاب کنی نزدیک 100 میلیارد دلار روی یک بخش سرمایه گذاری کنن.

یک سری دستاوردش به نظر من که همش در راستای گسترش دسترس پذیری به بازی ها برای گیمرها بود:

حذف کینکت اجباری و کاهش قیمت ایکس باکس
ارائه سرویس Backward Compatibility و دسترسی به بازی های نسل های قبل
عرضه بازی ها روی PC به صورت DayOne و ایجاد بازار بسیار بزرگ تر
ارائه سرویس Game Pass و دسترسی به صدها بازی با هزینه کم
ارائه کنسول میان رده سری اس و کم هزینه برای خرید
بهبود سرویس Xcloud
خرید ماینکرفت و مولتی پلتفرم نگه داشتن اون و رسیدن به 400-500 میلیون یوزر

حالا باید بررسی کرد این اقدامات چقدر تاثیرگذار بودن که حتی توسط رقیب هم بعد مدت ها دنبال شدن. اگر اقدامات درستی نبودن سونی هم به این روند تدریجا روی نمی آورد.

فیل اسپنسر چون گیمر هست، ارزش گیم را میدونه و برای همین هم به گیمرها احترام میذاره و هم به دولوپرها. همین امر باعث شده که بین هردو اینها (فن بوی ها به کنار) مورد احترام باشه. البته من نمیگم اصلا اشتباه نداشته یا حرکتی برخلاف این روند اصلا نداشته، ولی در مجموع روند کارهاش مثبت بوده. این احترامی هم که به دولوپرها داشته و داره را توی این مدت همه دیدیم که موقع عرضه یا گرفتن جایزه حتی توسط رقیب هم تشویقشون کرده، در حالی که نیازی نداشته به این کار. الانم میبیند که حتی بزرگ های گذشته و حال رقیب مثل شان لیدن، ادم بویز، هرمن هالست، نیل دراکمن، یوشیدا و .. هم بهش تبریک گفتن که نشون میده چقدر صاحب شخصیت هست توی این صنعت. :D
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or