در طول نمایشگاه جهانی تجارت دیجیتال که اخیراً به پایان رسیده است، استودیو Game Science سازنده بازی بلک میث ووکانگ، فاش کرد که کل هزینه ساخت این بازی حدود 300 میلیون ین، تقریباً 42.5 میلیون دلار آمریکا بوده است
با این حال، مهم است که توجه داشته باشیم که رقم 40 میلیون دلاری به احتمال زیاد فقط شامل هزینه توسعه واقعی است، نه کل مبلغی که Game Science برای بازی هزینه کرده است. پیش از این، بلومبرگ گزارش داده بود که بودجه کلی Wukong حدود 70 میلیون دلار است، به این معنی که استودیو حدود 30 میلیون دلار اضافی را برای بازاریابی هزینه کرده است، هنوز، حتی با در نظر گرفتن بازاریابی، مبلغ نسبتاً کمی در مقایسه با برخی از پروژههای AAA دیگر فعلی است.
شایان ذکر است در واقع، میانگین حقوق پایه سازندگان بازی در شنژن، چین، جایی که دفتر مرکزی Game Science در آن قرار دارد، تنها حدود 305000 ین یا 43000 دلار در سال است که تقریباً نصف درآمد سازندگان بازی در آن سوی جهان است.
Black Myth: Wukong's Development Only Cost Around $40 Million