گزارش فشار مالی جدید بر استودیوهای Xbox؛ دستور مستقیم مایکروسافت برای افزایش سود

  • Thread starter Thread starter Farh@d
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Farh@d

There is no description of the situation
کاربر فعال
8107.png

بلومبرگ گزارش داده که شرکت مایکروسافت از بخش Xbox خود خواسته تا حاشیه سود عملیاتی حدود ۳۰% ایجاد کند؛ سطحی که به گفته منابع آگاه، به‌طور قابل توجهی بالاتر از میانگین معمول در صنعت بازی‌سازی است.

طبق این گزارش، مدیران مایکروسافت در ماه‌های اخیر فشار بیشتری بر تیم Xbox و استودیوهای زیرمجموعه آن وارد کرده‌اند تا با کاهش هزینه‌ها، تمرکز بر پروژه‌های کم‌ریسک‌تر و استفاده کارآمدتر از منابع، به این هدف دست یابند. گفته می‌شود که این دستور بخشی از بازنگری کلی شرکت در ساختار هزینه‌ها و سیاست‌های سودآوری پس از رشد شدید بخش بازی در سال‌های اخیر است.

منابع بلومبرگ اشاره کرده‌اند که این هدف سود ۳۰ درصدی برای بسیاری از استودیوهای بازی‌سازی، به‌ویژه آن‌هایی که روی عناوین بزرگ و پرهزینه (AAA) کار می‌کنند، بسیار بلندپروازانه و دشوار است. زیرا در این سطح از تولید، هزینه‌های توسعه، بازاریابی و نگه‌داری سرویس‌های آنلاین معمولاً اجازه چنین حاشیه سودی را نمی‌دهند.
 
هرکسی که اولین بار ایده خرید اکتیویژن رو مطرح کرد قطعا قصدش زمین زدن اکس باکس بوده. همینطوریش داشت به wow و دیابلو و cod گند میخورد دیگه از الان به بعد چه عتیقه ای بشن اینا :D
مایکروسافت اکتیویژن رو خرید چون مسیر ناشر شدن اکس باکس رو در پیش گرفته بود. وگرنه ۲ سال تلاش برای تصاحب به جهت زنده کردن بازار اکس باکس بی دلیل میشد.
 
کمپانی چند تریلیاردی شوخی نیست، سطح استانداردها و انتظارات بالاست.
بزودی با انس 5هزارتایی کمپانیای با ROI بالای ده بیست سال، که مشغول یه قل دو قلن، لیست میشن برای فروش.
 
  • Wow
  • Like
Reactions: IMANOKA and MoonD
گزارش به قلم جیسون شرایر، که گفته یه سری آدم این موضوع رو گفتن بهش که نخواستن نامشون فاش بشه
ایشون:
View attachment 397492
جیسون شرایر آدم حال بهم زن و رو اعصابیه درست، ولی اکثر گزارش هایی که تابحال داده درست بوده. کلا شرایر منبع و آشنا تو صنعت گیم زیاد داره.
 
گزارش به قلم جیسون شرایر، که گفته یه سری آدم این موضوع رو گفتن بهش که نخواستن نامشون فاش بشه
ایشون:
View attachment 397492
کاری ندارم گزارشهاش چقدر درسته ، ولی به جرات میتونم بگم جیسن شرایر از بازیها ، گیمرها و سازنده ها، بی نهایت متنفره و از نابودیشون لذت میبره‌.
این بارها بهم ثابت شده .
 
گزارش به قلم جیسون شرایر، که گفته یه سری آدم این موضوع رو گفتن بهش که نخواستن نامشون فاش بشه
ایشون:
View attachment 397492
جیسون شرایر ادم چپول و سمی هست...

اما وقتی تو بلومبرگ کار می کنه... حرف احساسی نمی تونه بزنه... چون به شدت بلومبرگ برای افراد عادی جامعه که کمی سهام می خرن قابل تکیه هست... نمیان کاری کنند اعتبارشون به خطر بیوفته...( بلومبرگ دو بخش داره معمولا این خبر های لحظه آخری با هدف مخاطب عام هست... وگرنه برای سهام دار های کلان و بانک ها و کمپانی ها یک سری خدمات و اطلاعات ویژه تر ارائه می ده)
 
جیسون شرایر ادم چپول و سمی هست...

اما وقتی تو بلومبرگ کار می کنه... حرف احساسی نمی تونه بزنه... چون به شدت بلومبرگ برای افراد عادی جامعه که کمی سهام می خرن قابل تکیه هست... نمیان کاری کنند اعتبارشون به خطر بیوفته...( بلومبرگ دو بخش داره معمولا این خبر های لحظه آخری با هدف مخاطب عام هست... وگرنه برای سهام دار های کلان و بانک ها و کمپانی ها یک سری خدمات و اطلاعات ویژه تر ارائه می ده)
جیسون شرایر تو کوتاکو هم بود بازم یک وزنه حساب می‌شد. منابع واقعی دارد و سالها تو ویدیو گیم فعالیت کرده.
 
🚨 بلومبرگ: مایکروسافت تیم Xbox را موظف به دستیابی به حاشیه سود ۳۰٪ کرده است!

🟤 جزئیات کامل ماجرا:
🔸 در گذشته، از استودیوهای Xbox خواسته نمی‌شد به اهداف مالی خاصی برسند؛ تمرکز اصلی روی ساخت بهترین بازی‌ها بود، نه سودآوری.

🔸 اما از پاییز ۲۰۲۳، ایمی هود (مدیر مالی مایکروسافت) هدف جدیدی تعیین کرد: دستیابی به حاشیه سود ۳۰ درصدی برای بخش Xbox.

🔸 این تصمیم فشار زیادی بر تیم فیل اسپنسر وارد کرد و باعث اتخاذ تصمیم‌های سختی شد؛ از
جمله:

عرضه بازی‌ها روی پلتفرم‌های رقیب،
افزایش قیمت‌ها،
لغو پروژه‌ها و تعطیلی استودیوها،
و حتی تعدیل نیرو.

🔸 تحلیلگر نیل باربور می‌گوید رسیدن به چنین حاشیه سودی در صنعت بازی معمولاً فقط در بهترین سال‌ها ممکن است. با این حال، بسیاری از استودیوهای Xbox رسماً ملزم به تحقق این هدف شده‌اند.
🔸 در آینده، Xbox اولویت را به بازی‌های کم‌هزینه‌تر یا با بازده مالی بالاتر خواهد داد. همچنین احتمال دارد بخش سخت‌افزار کنسول‌ها که عملکرد ضعیف‌تری دارد، دچار بازسازی و تغییر ساختار گسترده‌ای شود.

🔸 طبق داده‌های S&P Global، حاشیه سود Xbox در شش سال گذشته بین ۱۰ تا ۲۰ درصد در نوسان بوده است.



همینجور گفتم این آتیش ها همه از گور نادلا و امی هود بلند میشه .
 
تیم مدیریتی فعلی مایکروسافت واقعا حال به هم زنه. یعنی حرص و طمعی که اینا برای پول دارن، برای امثال EA و وارنر برادرز هم قفله. یه زمانی همه میگفتن استیو بالمر مدیر خوبی نیست. اما اینا دیگه واقعا بی کفایتی را به اوج رسوندن.
تصویر ذهنی من از اتاق فکر اینا، اینه که میشینن دور هم، 4 تا نمودار و عدد و رقم بررسی می کنن، بعد بر اساس همون نتایج ارزنده ای که گرفتن، برای کل شرکت دستور صادر می کنن. کاریهم ندارن اصلا که این عدد و رقم هایی که میخوان چقدر با واقعیت و دارایی هاشون جوره.
من به اکتیویژن و زیر مجموعه هاش کاری ندارم. چون از قبل خریده شدن انقدر خراب کاری کردن توی فرنچایزهای بزرگشون که تصور اینکه اوضاع بخواد بدتر بشه، واقعا برام اعصاب خرد کنه.
اما الان سوال برام اینجاست که اینا مثلا از آبسیدین و اینگزایل انتظار دارن بازی هایی بدن که 30 درصد سود خالص (یا حتی 20 درصد) داشته باشن؟ اینا اون زمان که بلک آیل بودن و چپ و راست بازیای genre defining عرضه می کردن، سر هر پروژه ضرر میدادن. الان که دیگه بماند.
 
تیم مدیریتی فعلی مایکروسافت واقعا حال به هم زنه. یعنی حرص و طمعی که اینا برای پول دارن، برای امثال EA و وارنر برادرز هم قفله. یه زمانی همه میگفتن استیو بالمر مدیر خوبی نیست. اما اینا دیگه واقعا بی کفایتی را به اوج رسوندن.
تصویر ذهنی من از اتاق فکر اینا، اینه که میشینن دور هم، 4 تا نمودار و عدد و رقم بررسی می کنن، بعد بر اساس همون نتایج ارزنده ای که گرفتن، برای کل شرکت دستور صادر می کنن. کاریهم ندارن اصلا که این عدد و رقم هایی که میخوان چقدر با واقعیت و دارایی هاشون جوره.
من به اکتیویژن و زیر مجموعه هاش کاری ندارم. چون از قبل خریده شدن انقدر خراب کاری کردن توی فرنچایزهای بزرگشون که تصور اینکه اوضاع بخواد بدتر بشه، واقعا برام اعصاب خرد کنه.
اما الان سوال برام اینجاست که اینا مثلا از آبسیدین و اینگزایل انتظار دارن بازی هایی بدن که 30 درصد سود خالص (یا حتی 20 درصد) داشته باشن؟ اینا اون زمان که بلک آیل بودن و چپ و راست بازیای genre defining عرضه می کردن، سر هر پروژه ضرر میدادن. الان که دیگه بماند.
اینا واکنش مایکروسافت به استراتژی های فیل اسپنسر برای رقابت با سونی بود.

اسپنسر در تلاش بود تا در رقابت Portfolio اکس باکس رو افزایش بده. نتیجه شد خرید استودیو ها و چراغ سبز به بازی هایی که در بازار رقابتی نبودن. مثل Pentiment، Grounded و Bleeding Edge یا تقبل هزینه برای بازی های ترد پارتی که بازم موفق نبودند مثل As Dusk Falls و CrossfireX.

اینجا صحبت از حاشیه سود است نه اون سود. حاشیه سود یعنی نسبت سود به درآمد. مایکروسافت داره به استدیو ها میگه هزینه اضافی رو کاهش بدید، پروژه هایی چراغ سبز خواهند گرفت که درآمد داشته باشند یا به طور خلاصه AAA هایی که بازار نسبت بهش تمایل دارند. کاری که اکثریت ناشران انجام میدند.
 
هرکسی که اولین بار ایده خرید اکتیویژن رو مطرح کرد قطعا قصدش زمین زدن اکس باکس بوده. همینطوریش داشت به wow و دیابلو و cod گند میخورد دیگه از الان به بعد چه عتیقه ای بشن اینا :D
وو که وضعیتش نسبت به قبل بهتر شده به خاطر بازگشت کریس متزن. استیو دنرس واقعا داشت یه تنه وو رو نابود می‌کرد با اون اکسپنشن چرت شدولندز. دیابلو رو نمیدونم پیگیر نیستم. کالاف هم عجیبه هرچقدر گند بزنه بازم فروشش خوبه.
به نظرم مشکل ایکس باکس اصن خرید اکتی‌بلیزارد نیست مشکل مدیراشه که نمیدونن دارن چیکار میکنن.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or