عنوان Hades جایزه بهترین بازی سال GDC 2021 Awards را کسب کرد

Ludens

Fallen Angel of the Night
Loyal Member
Dec 7, 2015
5,382
مراسم جوایز رویداد GDC امسال با برنده شدن بازی تحسین‌شده Hades به عنوان بهترین بازی سال همراه بود. با بازی سنتر و جدیدترین اخبار بازی همراه شوید.

بازی Hades موفق شد تا در کنار جایزه بهترین بازی سال، در بخش‌های دیگری مانند بهترین طراحی و بهترین صدا نیز جایزه را از آن خود کند. همچنین تنها عنوان دیگری که توانست در این رویداد بیش از یک جایزه دریافت کند، بازی Ghost of Tsushima بود که جایزه بهترین بازی از سوی مخاطبان و بهترین جلوه‌های بصری هنری را کسب کرد.

رویداد GDC 2021 در طول هفته اخیر، شامل بیش از 550 گفت‌وگوی مجازی مختلف میان توسعه‌دهندگان بود که موضوعاتی مانند طراحی، بازاریابی، تجارت، روایت قصه، eSports، و چندین موارد دیگر را در بر می‌گیرد. این رویداد در سال آینده به‌طور حضوری در سان فرانسیسکو برگزار می‌شود.

در ادامه با لیست برندگان بیست و یکمین دوره از رویداد GDC همراه باشید:

بازی Hades


بهترین صدا
Hades (Supergiant Games)

The Last of Us Part II (Naughty Dog / Sony Interactive Entertainment)
Doom Eternal (id Software / Bethesda Softworks)
Final Fantasy VII: Remake (Square Enix)
Ghost of Tsushima (Sucker Punch Productions / Sony Interactive Entertainment)

بهترین شروع برای استودیوی جدید
Phasmophobia (Kinetic Games)

Umurangi Generation (Origame Digital / Playism, Origame Digital)
Carrion (Phobia Game Studio / Devolver Digital)
Mortal Shell (Cold Symmetry / Playstack)
Raji: An Ancient Epic (Nodding Heads Games / Super!Com)

بهترین طراحی
Hades (Supergiant Games)

Ghost of Tsushima (Sucker Punch Productions / Sony Interactive Entertainment)
The Last of Us Part II (Naughty Dog / Sony Interactive Entertainment)
Animal Crossing: New Horizons (Nintendo EPD/ Nintendo)
Half-Life: Alyx (Valve)

جایزه نوآوری
Dreams (Media Molecule / Sony Interactive Entertainment)

Microsoft Flight Simulator (Asobo Studio / Xbox Game Studios)
Half-Life: Alyx (Valve)
Fall Guys: Ultimate Knockout (Mediatonic / Devolver Digital)
Hades (Supergiant Games)

بهترین بازی موبایل
Genshin Impact (miHoYo)

The Pathless (Giant Squid / Annapurna Interactive)
Legends of Runeterra (Riot Games)
Alba: A Wildlife Adventure (ustwo / PID Publishing)
If Found … (Dreamfeel / Annapurna Interactive)

بازی Ghost of Tsushima


بهترین جلوه‌های بصری هنری
Ghost of Tsushima (Sucker Punch Productions / Sony Interactive Entertainment)

Hades (Supergiant Games)
The Last of Us Part II (Naughty Dog / Sony Interactive Entertainment)
Ori and the Will of the Wisps (Moon Studios / Xbox Game Studios / iam8bit)
Cyberpunk 2077 (CD Projekt RED / CD Projekt)

بهترین روایت داستان
The Last of Us Part II (Naughty Dog / Sony Interactive Entertainment)

Kentucky Route Zero: TV Edition (Cardboard Computer / Annapurna Interactive)
Final Fantasy VII: Remake (Square Enix)
Hades (Supergiant Games)
Ghost of Tsushima (Sucker Punch Productions / Sony Interactive Entertainment)

بهترین تکنولوژی
Microsoft Flight Simulator (Asobo Studio / Xbox Game Studios)

The Last of Us Part II (Naughty Dog / Sony Interactive Entertainment)
Half-Life: Alyx (Valve)
Dreams (Media Molecule / Sony Interactive Entertainment)
Ghost of Tsushima (Sucker Punch Productions / Sony Interactive Entertainment)

بهترین بازی VR/AR
Half-Life: Alyx (Valve)

The Walking Dead: Saints & Sinners (Skydance Interactive)
Paper Beast (Pixel Reef)
Dreams (Media Molecule / Sony Interactive Entertainment)
Star Wars: Squadrons (Motive Studios / Electronic Arts)

بهترین بازی سال
Hades (Supergiant Games)

Animal Crossing: New Horizons (Nintendo EPD/ Nintendo)
The Last of Us Part II (Naughty Dog / Sony Interactive Entertainment)
Half-Life: Alyx (Valve)
Ghost of Tsushima (Sucker Punch Productions / Sony Interactive Entertainment)

در همین حال، جایزه یک عمر دستاورد نیز به خانم لارلین مک‌ویلیامز که حدود 3 دهه در صنعت بازی‌های ویدئویی فعالیت کرده، اهدا شد. او در طی این مدت بر روی بازی‌ها با ژانرهای مختلفی، از جمله چند عنوان MMO تأثیرگذار کار کرده. آقای تام فولپ، سازنده وب‌سایت Newgrounds هم جایزه پیشگام را دریافت کرد. این پلتفرم میزبان بازی‌ها، فیلم‌ها، صداهایی است که کاربران آن‌ها را تولید کرده و به اشتراک گذاشته‌اند.
 

H&M

کاربر سایت
Jul 20, 2021
263
هيديس خيلي خوبه اما بيشتر بخاطر ايندي بودنش بعضي جاها گوتي ميبره

جالبه من تاكيد. رو روايت داستان لست او اس داشتم جايزه برده
خداييش تو بازي سال هم لست بايد ميبود
حالا تو گرافيك تكنيكي ميشه فلايت سيم رو توجيه كرد...
 

Max Blood

کاربر سایت
Feb 17, 2016
805
نام
پویا
هيديس خيلي خوبه اما بيشتر بخاطر ايندي بودنش بعضي جاها گوتي ميبره

جالبه من تاكيد. رو روايت داستان لست او اس داشتم جايزه برده
خداييش تو بازي سال هم لست بايد ميبود
حالا تو گرافيك تكنيكي ميشه فلايت سيم رو توجيه كرد...
هرساله nتا بازی ایندی ساخته و منتشر میشه پس چرا اونا اندازه ی Hades جایزه نبردن؟
Hades واقعا فوق العاده بود و تمامی جوایزی که برده حقش بوده و اگه حریف قدری مثل تلو نداشت قطعا جوایز بیشتری هم گیرش میومد. موفقیت های بازی رو صرفا به پای ایندی بودنش ننویسید.
 

Safety & Peace

ارباب مطلق سوزوران
کاربر سایت
Sep 4, 2011
13,185
نام
تونی آلمِیدا
هيديس خيلي خوبه اما بيشتر بخاطر ايندي بودنش بعضي جاها گوتي ميبره
به طرز دهشتناکی در اشتباهی یا حبیبی نور العین.

پ.ن: اصولا این طرز تفکر از اونجایی میاد که کسایی که همش AAA میزنن، قادر به درک به این واقعیت نیستن که بازی های ایندی میتونن توی داستان سرایی، شخصیت پردازی، گیم پلی و حتی گرافیک، بسیار تا بسیار قدرتمند ظاهر بشن و حتی جلوتر از اونا هم بزنن.
 

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,377
نام
سید محمد حسین
هيديس خيلي خوبه اما بيشتر بخاطر ايندي بودنش بعضي جاها گوتي ميبره

جالبه من تاكيد. رو روايت داستان لست او اس داشتم جايزه برده
خداييش تو بازي سال هم لست بايد ميبود
حالا تو گرافيك تكنيكي ميشه فلايت سيم رو توجيه كرد...

ای کاش همه بازی های ایندی رو همین جوری تحویل می گرفتن :D

جدا از شوخی Hades مورد خاصه. نه تنها تو سال واقعا سختی (با تلو و هاف لایف و...) نزدیک صد تا جایزه برده
رکورد بیشترین جوایز واسه یه بازی ایندی رو هم شکونده
نمیشه به همه ایندی ها تعمیم اش داد موفقیت اش رو.
(باید هالونایت هم همین جوری تحویل می گرفتن،[-( ولی خب اون تو سال خیلی سخت تری افتاده بود. ایشالله سر سیلک سانگ جوایز رو درو می کنیم به حول قوه الهی :D)
 

H&M

کاربر سایت
Jul 20, 2021
263
به طرز دهشتناکی در اشتباهی یا حبیبی نور العین.

پ.ن: اصولا این طرز تفکر از اونجایی میاد که کسایی که همش AAA میزنن، قادر به درک به این واقعیت نیستن که بازی های ایندی میتونن توی داستان سرایی، شخصیت پردازی، گیم پلی و حتی گرافیک، بسیار تا بسیار قدرتمند ظاهر بشن و حتی جلوتر از اونا هم بزنن.


من منظورم رو احتمالا بد رسوندم

اتفاقا هيديس از جذاب ترين بازيهاي روگ لايك بوده كه من ديدم و حتما هم تجربه اش ميكنم
و تو سبك خودش پرفكته

منتهي كلا قرار دادن يه بازي ايندي كنار يه بلاك باستر بنظره من اشتباهه

همون طوري كه فيلم هاي كوتاه هم هيچوقت با فيلمهاي سينمايي مقايسه نميشن

يه بلاك باستر مثله لست با بودجه چند ده ميليون دلاري منطقي نيست با يه بازي ايندي مقايسه بشه

امكانات دوتا استوديو زمين تا اسمون فرق داره

و خوب اين بيشتر غلط بودن اين مقايسه رو نشون ميده

حالا تو ويديو گيم هم بايد تفكيك بشن

هيديس شاهكاره تو سبك و بضاعت خودش

لست شاهكاره بين غولهاي بازيسازي

و اگه واقعا كسي كه هيديس يا هالو نايت و اينسايد رو بازي ميكنه و تو ذهنش يه لحظه اينارو با لست و رد دد و سكيرو و ويچر مقايسه مي كنه بايد شك كرد به منطق اون كس


ايني كه ميگم بخاطر ايندي بودن خوب بالاخره تو مديا اين انتخاب بازتاب بيشتري داره براي هر مجله يا سايتي

همه ميگن عجب كجا بوده كه همچين انتخابي كرده

ولي اينهمه گوتي لست رو كسي خيلياشون رو اصلا دنبال نميكنه كه رايشون چي بوده


::::::::

كلا بازيهاي ايندي نياز به حمايت دارن چون توان تبليغات هم ندارن به اون شكل و خوب رسانه ها مي تونن با نقد ها مثبت راه رو براشون هموار تر كنن كه بيشتر ديده بشن و بازيساز هم بتونه يا جذب كمپانيهاي بزرگ بشه يا خودشون رشد كنن

منتهي يه تيغ دو لبه ميشه اين حمايت كه بعضي ها نه بخاطر خود بازي و كيفيتش بلكه بخاطر ژست روشن فكري و عمقي نگري شروع مي كنن اسطوره سازي و بازي با لغات عمق گيم پلي يا يونيورس خارق العاده يا شخصيت پردازي چند لايه اي و اينجور صحبتها .
 
آخرین ویرایش:

H&M

کاربر سایت
Jul 20, 2021
263
ای کاش همه بازی های ایندی رو همین جوری تحویل می گرفتن :D

جدا از شوخی Hades مورد خاصه. نه تنها تو سال واقعا سختی (با تلو و هاف لایف و...) نزدیک صد تا جایزه برده
رکورد بیشترین جوایز واسه یه بازی ایندی رو هم شکونده
نمیشه به همه ایندی ها تعمیم اش داد موفقیت اش رو.
(باید هالونایت هم همین جوری تحویل می گرفتن،[-( ولی خب اون تو سال خیلی سخت تری افتاده بود. ایشالله سر سیلک سانگ جوایز رو درو می کنیم به حول قوه الهی :D)


من پست قبل خيلي طولاني نوشتم p:

من خودم بشخصه با اينكه ايندي باز نيستم ايندي بازها رو دوست دارم (ره) ؛)

منتهي پلتفورم بازيهاي ايندي بنظره من موبايل و كنسولهاي دستي هست كه به بخترين وجهي ميشه ازش لذت برد

و شديدا هم معتقدم هيديس و اوري و هالو نايت و امثالهم عالي هستن

حتي هيديس رو بنظرم از اينها بالاتر و جذاب تره قطعا
 

m.d.makan

کاربر فعال
Apr 14, 2007
9,302
نام
مــاکــان
من پست قبل خيلي طولاني نوشتم p:

من خودم بشخصه با اينكه ايندي باز نيستم ايندي بازها رو دوست دارم (ره) ؛)

منتهي پلتفورم بازيهاي ايندي بنظره من موبايل و كنسولهاي دستي هست كه به بخترين وجهي ميشه ازش لذت برد
با احترام، این نگاه کاملا اشتباست.
این نوع دسته بندی هارو ماهیچ جا نداریم.
همون سینمایی که مثال میزنی، تو اسکار، کن و... چه فیلم هایی جایزه میگیرن و برنده میشن؟
=========
جدا کردن این بازیها از عناوین تجاری پرخرج عملا یعنی کشتن این بازیها و استودیوهای سازندشون.
اتفاقا ارزش این بازیها وقتی بیشتر درک میشه که با حضور بازی مثل TLOU 2 اینطور دیده شد و جایزه برد.
البته ازطرفی بدشانس هم بودن که با هم تو یکسال منتشر شدن.
 
آخرین ویرایش:

H&M

کاربر سایت
Jul 20, 2021
263
با احترام، این نگاه کاملا اشتباست.
این نوع دسته بندی هارو ماهیچ جا نداریم.
همون سینمایی که مثال میزنی، تو اسکار، کن و... چه فیلم هایی جایزه میگیرن و برنده میشن؟
=========
جدا کردن این بازیها از عناوین تجاری پرخرج عملا یعنی کشتن این بازیها و استودیوهای سازندشون.
اتفاقا ارزش این بازیها وقتی بیشتر درک میشه که با حضور بازی مثل TLOU 2 اینطور دیده شد و جایزه برد.
البته ازطرفی بدشانس هم بودن که با هم تو یکسال منتشر شدن.

خوب تو اسكار مثلا فيلمهاي خارجي كلا جدا جايزه ميگيرن
فقط تو ٢٠٢٠ پراسايت اولين فيلم خارجي بود كه اسكار رو برد
وگرنه فيلمهاي كوتاه جايزه شون جداست
و فيلمهاي كشورهاي ديگه هم همين طور دليل اصليش هم فاصله هاليوود با بقيه كشورهاست.

جشنواره برلين هم كه كلا هنريه و فيلمهاي هاليوودي حضور ندارن ولي باز هم فيلم كوتاه جداست
كن هم تقريبا همين جوره


اصلا شما فكر كن مثلا فروشنده اصغر فرهادي با دارك نايت بخواد رقابت كنه و هيئت ژوري بين اين دوتا بخواد انتخاب كنه !

كلاس بندي بايد وجود داشته باشه

اتفاقا جدا شدنشون يعني يه رقابت عادلانه

چطور يه بازي ٥ ميليون دلاري يا كمتر بياد با يه بازي ٢٠٠ ميليون دلاري رقابت كنه

از لحاظ گرافيك؟
از لحاظ موسيقي؟
گيم پلي يه بازي دو بعدي با سه بعدي؟

وقتي يه كمپاني انجيني مثله دسيما رو داره
خروجيش مثلا با انجين يه كمپاني ايندي يكسان ميتونه باشه؟

موسيقي نوازنده ها و خواننده ها مشهور قابل قياس با موسيقي هاي سيستمي و از قبل اماده شده هست؟


تو همين هيديس دقيقا چيو با لست مقايسه كنيم؟
گرافيك؟
گيم پلي؟

لذت بخش بودن و خلاقانه بودن يه بازي با دوربين ايزومتريك رو با يه سوپر بازي سوم شخص كه حركات همه موشن كپچر شده و در حد فيلم سينمايي كارگرداني شده قابل مقايسه است؟

عيب از هيديس نيست

اين مقايسه غلطه مثله اينكه قهرمان شطرنج مدارس رو بياري با كاسپاروف مقايسه كني

اصلا تو ليگهاي متفاوتي هستن


بازم تاكيد ميكنم من براي تمام اينديهاي خوب ارزش قائلم ولي بنظرم تو مديوم خودشون بايد مقايسه بشن نه با بازيهاي AAA .



با احترام
 

m.d.makan

کاربر فعال
Apr 14, 2007
9,302
نام
مــاکــان
@H&M
من فکر میکنم میتونم منظورت متوجه بشم.
اما شما شکل نگاهت به بازیهای ایندی بنظرم درست نیست یا حداقل تعریفی که شما از ایندی داری شاید خیلی درست نباشه.
این بازیها همون پروداکشن دارن، از همون انجین بازیهای AAA استفاده میکنن، گاها صداپیشه های خیلی معروفی روش کار میکنن، همینطور آهنگسازها و... که اینها هرکدوم جایزه سال برای اون بازیها میگیرن.

یعنی چی که یک بازی که 200 میلیون دلار خرجش شده نمیتونه با یک بازی 100هزار دلاری مقایسه بشه؟

با تعریف شما بازی که خرجش 200 میلیون دلار نباشه و موشن کپچر و... نداشته باشه، بازی نیست؟
اینکه شما میگی بازیها بخش جدا برای رقابت داشته باشن که بهتر دیده بشن خیلی میتونه خوب باشه، تا اونجایی که چهارچوب براش تعیین نشه که این خیلی بده.


اتفاقا اگه Hades امسال وارد رقابت با Tlou نمیشد، شاید اصلا اونطور که باید دیده نمیشد.
این بنظرم حرکت خیلی خوبیه ، حتی اگر هیچ جایزه ای هم در مقابل Tlou نمیگرفت، همینکه نامزد شد یعنی برنده شدن، بماند که تو خیلی از بخش ها دل داورها و پلیرهارو برد.

این از این به بعد راه برای ورود خیلی بازیهای دیگه هم باز میکنه، اتفاقا به کمپانی ها و استودیوهای سازنده این مورد یادآوری میکنه با آتیش زدن پول و سرمایه برای ساخت یک بازی نمیشه موفقیت اونو تضمین کرد.
فکر نکنم تو همین انجمن کم داشته باشیم که بنظرشون Hades از بالای 90 درصد عناوین دیگه امسال بازی بهتری بوده باشه و حتی شایسته Goty شدن.
 
آخرین ویرایش:

Ludens

Fallen Angel of the Night
Loyal Member
Dec 7, 2015
5,382
من پست قبل خيلي طولاني نوشتم p:

من خودم بشخصه با اينكه ايندي باز نيستم ايندي بازها رو دوست دارم (ره) ؛)

منتهي پلتفورم بازيهاي ايندي بنظره من موبايل و كنسولهاي دستي هست كه به بخترين وجهي ميشه ازش لذت برد

و شديدا هم معتقدم هيديس و اوري و هالو نايت و امثالهم عالي هستن

حتي هيديس رو بنظرم از اينها بالاتر و جذاب تره قطعا
خب عزیز شما که خودت میگی اهل بازیای مستقل نیستی چجوری انقدر راحت نتیجه گیری میکنی؟ :D البته من با این موافقم که انتخاب بهترین به این سادگی هم نیست، اما وقتی شما میگی بازی X انقدر هزینه داشته و Y اونقدر، خب هیئت داورا هم حتما همه اینارو در نظر میگیرن. ضمن اینکه هیچوقت فکر نکنید دستاورد بازیای مستقل نمیتونه اندازه AAA بزرگ باشه، چون اگه بخوام رک نظرم رو بگم... واقعا درست نیست. :D الان فرض کنید بنده معتقدم دستاورد اینساید از بیشتر نصف بازیایی که توی سال عرضش (2016) اومدن بزرگ‌تر و چشم گیرتر بود، اگه چنین عقیده ای داشته باشم چی قراره جلوی این رو بگیره که من به عنوان بهترین سالم انتخابش نکنم؟ بنظر من که هیچی. :D
 
آخرین ویرایش:

H&M

کاربر سایت
Jul 20, 2021
263
خب عزیز شما که خودت میگی اهل بازیای مستقل نیستی چجوری انقدر راحت نتیجه گیری میکنی؟ :D البته من با این موافقم که انتخاب بهترین به این سادگی هم نیست، اما وقتی شما میگی بازی X انقدر هزینه داشته و Y اونقدر، خب هیئت داورا هم حتما همه اینارو در نظر میگیرن. ضمن اینکه هیچوقت فکر نکنید دستاورد بازیای مستقل نمیتونه اندازه AAA بزرگ باشه، چون اگه بخوام رک نظرم رو بگم... واقعا درست نیست. :D الان فرض کنید بنده معتقدم دستاورد اینساید از بیشتر نصف بازیایی که توی سال عرضش (2016) اومدن بزرگ‌تر و چشم گیرتر بود، اگه چنین عقیده ای داشته باشم چی قراره جلوی این رو بگیره که من به عنوان بهترین سالم انتخابش نکنم؟ بنظر من که هیچی. :D

من يه پست دادم اول كار الان بايد نماز وحشت بخونم D:

كلا جمع بندي كنم دوست دارم هر سال ١٠ تا بازي ايندي مثله هيديس بياد

و تمام كسايي كه علاقه دارن رو خوشحال و سر گرم بكنه
هدف اصلي ويديو گيم هم همينه


سبكها و ژانرهاي مختلف براي سلايق مختلف ؛)
 
  • Like
Reactions: Sega_genesis

H&M

کاربر سایت
Jul 20, 2021
263
اتفاقا اگه Hades امسال وارد رقابت با Tlou نمیشد، شاید اصلا اونطور که باید دیده نمیشد.
این بنظرم حرکت خیلی خوبیه ، حتی اگر هیچ جایزه ای هم در مقابل Tlou نمیگرفت، همینکه نامزد شد یعنی برنده شدن، بماند که تو خیلی از بخش ها دل داورها و پلیرهارو برد.
افرين بحث هم همين ديده شدنه

يعني براي اينكه به بازيهاي ايندي توجه بشه ميان از محبوبيت بلاك باستر ها استفاده مي كنن

و همون طور كه گفتم خوب يه نوع بازار يابي و كمك به اين باريهاست

براي همين هم تو ايونت ماكرو و سوني تو شوكيس ها بين بلاك باسترها ايندي هم نشون ميدن

در صورتيكه ايونتهاي مخصوص ايندي خيلي بيننده كمتري داره

حالا ماكرو تيم جدا ايندي داره و اومده جداساري كرده تا حدي

من با ماركتينگ همراه بابلاك باستر ها مشكل ندارم

اما تو قسمت جوايز الان اگر جدا بودن هيديس ميتونست ٣٠٠ تا گوتي ببره
و خوب بقيه ايندي سازها هم باهاش رقابت ميكردن كه به همين حد برسن

در صورتيكه الان هرسال به زور يه بازي ايندي كه خيلي عالي باشه مياد و در كنار بازيهاي بزرگ قرار ميگيره و بقيه اينديها اصلا از دور خارج ميشن !

تفكيك شدن باعث نتيجه گيري دقيق تري ميشه
و خوب طرفداراي ايندي هم با بازيهاي بيشتري اشنا ميشن

و طرفداراي بلاك باستر هم جوايز بازيهاي تو همون كلاس رو ميبينن .

كسايي هم كه طرفدار هر دو هستن كاملا با تفاوتهاي ارزش هاي يه بازي ايندي و نقاط برتريش اشنا ميشن چون مقايسه درست انجام شده .


در كل من موافقم كه بايد همه كسايي كه تو زمينه گيم هستن بهشون بها داده بشه و از ايده هاي جديدشون استفاده بشه

و اين جدا سازي بنظرم به اين قضيه كمك مي كنه
كه ماركت اينديها قوي تر بشه و رقابت بيشتر بينشون شكل بگيره .؛)
 
  • Like
Reactions: Sega_genesis

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر