
همه از این که استودیو Quantic Dream بر روی حداقل یک (شاید هم دو پروژه) برای PS4 کار می کند، مطلع هستیم. این استودیو درحال جذب نیرو می باشد و تبلیغات آنها برای استخدام بوی یک عنوان با ویژگی های گرافیکی نسل بعدی را می دهد.
اولین تبلیغ مربوط به افرادی می شود که در زمینه جزییات و طراحی آن، عمل real time rendering به صورت پیشرفته، خلق تکسچرهای واقع گرایانه و تکنیک های پردازش ماهر باشند. جالب توجه است که فرد مورد نظر باید سابقه تولید یک عنوان AAA یا CG film واقع گرایانه را داشته باشد.
همچنین اشاره شده است که باید از پایه های فیزیک استفاده شود. ترکیب آن با بافت ها و تصاویر واقع گرایانه، می تواند ویژگی های گرافیکی را در حدی برساند که تشخیص آن با واقعیت را دشوار کند.
تبلیغ دوم جالب تر هست و اطلاعاتی درباره ویژگی ها و قابلیت های انجین اختصاصی QD می دهد. قابلیت ها:
- SSAO
- Deferred Shading
- Shadows
- Global Illumination
- Particles
SSAO: این تکنیک به اشیا درک 3 بعدی بهتری را می دهد و بر عمق آنها تاثیر می گذارد.
Global Illumination: این تکنیک اجازه می دهد نور پردازی واقع گرایانه تر به نظر برسد و هم تاثیر مستقیم نور بر روی محیط را محاسبه می کند، هم تاثیر غیر مستقیم نورهای منعکس شده از اجسام و سطوح را.
Deferred Shading: این تکنیک باعث می شود سایه ها در دو مرحله محاسبه شوند و باعث می شود انجین، سایه ها را از هم متمایز کند و منابع نور داینامیک بسیاری را با پرفورمنس کمتر و متناسب تر تولید می کند.
کسانی که با PS4 و Xb1 کار کرده اند در اولویت هستند. همچنین ماهر بودن در حداقل یکی از رشته های API یعنی (OpenGL, Direct3D or GNM) ضروری است. اما این نمی تواند بدین معنی باشد که QD قصد دارد بر روی Xb1 کار کند. بدلیل اینکه تجربه های API دو کنسول PS4 و Xb1 با هم متفاوت هستند.
منبع