عنوان «PlayerUnknown’s Battlegrounds» بیش از پنجاه درصد بازیکنان خود را از دست داد

Outer Heaven

کاربر سایت
«PlayerUnknown’s Battlegrounds» با عرضه در ماه مارچ 2017 توانست سبک «Battle Royale» را به محبوبیت کم نظیری برساند. به نظر میرسد این عنوان پس از شکستن رکوردهای بسیاری طی پانزده ماه گذشته با مشکلات جدی مواجه شده است.

se1b_816720.jpg



«PUBG» در 23 مارچ 2017 برای پلتفرم «PC» و در حالت «Early Access» به صورت انحصاری برای «Steam» عرضه شد.با وجود اینکه این عنوان با استقبال کم نظیری مواجه شد بی توجهی سازنده به مشکلات جدی بازی از جمله «Net Code» نچندان خوب , فریم ریت به شدت ناپایدار و عدم بیهنه سازی باعث ریزش شدید در تعداد بازیکنان فعال بازی شده است. طبق گزارش منتشر شده توسط «SteamSpy» , این عنوان بیش پنجاه درصد بازیکنان خود را از ابتدای سال 2018 از دست داده است. همچنین عنوان «Fortnite» که هم اکنون حالت «Battle Royale» را به صورت رایگان برای کنسول های نسل حاضر , iOS , Android و پلتفرم «PC» عرضه کرده است تاثیر منفی زیادی در مجبوبیت «PUBG» داشته است. یکی از نقاط قوت «Fortnite» بهینه سازی بسیار بهتر نسبت به «PUBG» می شود که متاسفانه شرکت «Bluehole» هنوز موفق به حل بسیاری از مشکلات تکنیکی این عنوان نشده است. عنوان «PUBG» در دسامبر 2017 برای کنسول «XBOX ONE» نیز از طریق برنامه «XBOX Preview» عرضه شد که متاسفانه از مشکلات تکنیکی بسیاری رنج میبرد.حالت «Battle Royale» عنوان «Fortnite» با پشت سر گذاشتن «PUBG» , هم اکنون ماهانه درآمدی بیش از 130 میلیون برای «Epic Games» به همراه دارد که موفقیتی کم نظیر برای این شرکت محسوب میشود. بسیاری از شرکت های بزرگ نیز خواهان عرضه حالت «Battle Royale» در عناوین خود هستند. چندی پیش شرکت اکتیویژن اعلام کرد که «Call of Duty: Black Ops4» شامل «Battle Royale» خواهد بود که تحت عنوان «Blackout» در اکتبر امسال عرضه خواهد شد.

Read the whole post here.
 
باد اورده رو باد میبره...

باد آورده آخه عارف؟:دی این بدبختا عملا این ژانر رو خودشون احیا کردن، ضمن اینکه کلا یجورایی سازنده های بازی قبلا خودشون تو یه استدیو دیگه ابداع کرده بودنش:دی مشکلشون نداشتن پول و امکانات اپیکه. برای همین نمیتونن رقابت کنن. مایکرو اینارو بخره هم خودش یه حالی میکنه و هم اینا.
 
باد آورده آخه عارف؟:D این بدبختا عملا این ژانر رو خودشون احیا کردن، ضمن اینکه کلا یجورایی سازنده های بازی قبلا خودشون تو یه استدیو دیگه ابداع کرده بودنش:D مشکلشون نداشتن پول و امکانات اپیکه. برای همین نمیتونن رقابت کنن. مایکرو اینارو بخره هم خودش یه حالی میکنه و هم اینا.
تو استيم فقط ٣٥ ميليون نسخه فروخته، ماهيانه نزديك ١٠٠ ميليون دلار درآمد دارن. حداقل از لحاظ مالي هيچ مشكلي ندارن
 
تو استيم فقط ٣٥ ميليون نسخه فروخته، ماهيانه نزديك ١٠٠ ميليون دلار درآمد دارن. حداقل از لحاظ مالي هيچ مشكلي ندارن

منظورم این نبود که بدبختن:دی مشکل اینه که کارگردانشون برندن گرین گفته بود سر اینکه انجین انحصاری ندارن و مجبورن با اپیک در تماس باشن ایده هاشون رو تیم فورتنایت زودتر از خودشون پیاده میکنه:دی پابچی نیازمند یه سرمایه گزاری کلانه تا بازار رو پس بگیره.
 
باد اورده رو باد میبره...

دقیقا همینی که ماکان گفت چندسال این بنده خداها روی این ژانر کار کردند و تا تونستند پابجی رو با کمترین امکانات فنی منتشر کنند، باد اورده بیشتر لایق فورتنایت و مفت خوری اپیک هست...
 
دقیقا همینی که ماکان گفت چندسال این بنده خداها روی این ژانر کار کردند و تا تونستند پابجی رو با کمترین امکانات فنی منتشر کنند، باد اورده بیشتر لایق فورتنایت و مفت خوری اپیک هست...
دقیقا فورتنایت تا اونجایی که بادم میاد اصلا مود بتل رویال نداشت یـ بازی مالتی محور رقابتی بود بعد از اینکه ایده های پابجی رو دیدن تصمیم گرفتم ماد بتل رویال رو هم به بازیشون اضافه کنن و این شد که از پای سفره ی اماده بلند شدن یهو دیدن این مود چقد گرفته البته تو این ریزش پلیر بابجی به نظرم باز خودشون مقصرن این همه داری از بازی میخوری خوب یـ تیم درست حسابی بنداز پشت بازیت دیگه ....
 
فقط اضافه کنم که Steamspy از وقتی استیم APIـش رو محدود کرد دیگه خیلی قابل اعتماد نیست. ریزش پلیر کاملا درسته البته، منتها درصد خطاش از قبل خیلی بیشتر شده.
دقیقا همینی که ماکان گفت چندسال این بنده خداها روی این ژانر کار کردند و تا تونستند پابجی رو با کمترین امکانات فنی منتشر کنند، باد اورده بیشتر لایق فورتنایت و مفت خوری اپیک هست...
فورتنایت رو از 2011 داشتن می ساختن، فکر کنم 7 سال تلاش اونقدری باشه که بهش نگیم باد آورده.
 
فقط اضافه کنم که Steamspy از وقتی استیم APIـش رو محدود کرد دیگه خیلی قابل اعتماد نیست. ریزش پلیر کاملا درسته البته، منتها درصد خطاش از قبل خیلی بیشتر شده.

فورتنایت رو از 2011 داشتن می ساختن، فکر کنم 7 سال تلاش اونقدری باشه که بهش نگیم باد آورده.
فورتنايت بتل رويال رو كلا تو ٢ ماه ساختن:D
 
Steamspy از وقتی Valve تغییرات Privacy رو اعمال کرده چندان قابل اطمینان نیست اما آمارش پرت هم نیست

Pubg مشکل اساسی ای که داره، ببحث های فنی اشه، واقعا توی فریم دهی فاجعست، باگ عجیب غریب هم می خوره و Desync هم جدیدا خیلی اذیت می کنه
ای کاش می رفتن از Source Engine اه Valve استفاده می کردند، واقعا خوراک این سبک بازیه :D فولاد آب دیده شده با کانتر و دوتا، Valve هم واقعا پشتشه
الان Epic تغییراتی توی UE داده برای Fortnite اما هنوز که هنوزه پابلیشش نکرده برای عموم
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: x-x and Ali Venom
فقط اضافه کنم که Steamspy از وقتی استیم APIـش رو محدود کرد دیگه خیلی قابل اعتماد نیست. ریزش پلیر کاملا درسته البته، منتها درصد خطاش از قبل خیلی بیشتر شده.

فورتنایت رو از 2011 داشتن می ساختن، فکر کنم 7 سال تلاش اونقدری باشه که بهش نگیم باد آورده.
البته این امار ربطی به خود Steamspy نداره امار مال Steamdb که قشنگ نشون میده نسبت به اوجش حدود 50 درصد از پلیراش رو از دست داده در مورد فورتنایت هم من یاد ندارم تریلری قبل انتشار بازی در مورد مود بتل رویال داده باشن بیرون همشن همین قابلیت ساخت و ساز به همرا ماد های انلاینش نشون میدادن بیس بازی صدرد تو 7 سال ساختن (کم یا زیاد) ولی چیزی که فورتنایت رو رسونده به اینجا همون مود بتل رویالشه که قطعا تا زمان عرضش وجود خارجی نداشت بعد موفقیت های پابجی یهو از نا کجا اباد سر کلش پیدا و شد و ترکوند ....
 
فورتنایت رو از 2011 داشتن می ساختن، فکر کنم 7 سال تلاش اونقدری باشه که بهش نگیم باد آورده.

اتفاقا خبرش رو یکی از بچه ها تو تاپیک "اخرین خبرها" گذاشت وقتی فورتنایت رو اپیک سال 2011 معرفی کرد هفته قبلش تو استدیو فقط طرح بازی رو مطرح کرده بودند و هیچی در عمل نداشتند! این پروسه هفت ساله صرفا لفظی هست

اینا از اول قصد داشتن یه بازی تو ژانری که پرطرفدار بسازن. زمانی که Fortnite معرفی شد بازی های Survival مثل Minecraft و Rust معروف بودن و اینا هم میخواستن وارد این ژانر بشن ولی اینقدر زمان ساخت بازی طول کشید که وقتی بازی عرضه شد هایپ بازی های Survival ته کشیده بود. اینا هم تصمیم گرفتن مود BR درست کنن. ولی این که بگیم لیاقت موفقیتی که بدست اوردن رو ندارن اشتباه. درسته که بیس بازی شبیه به PUBG ولی از نظر گیم پلی کاملا متفاوت.
اینا اولا بازی کاملا بهینه ساختن که رو هر سیستمی به بهترین شکل اجرا میشه
هر هفته برای بازی آپدیت میدن و کلی محتوای جدید اضافه میکنن و بازی رو زنده نگه میدارن و اگر باگی چیزی پیدا میشه کمتر از یک هفته درست میکنن (اصلا سازنده های بازی با طرفدارا به صورت مستقیم تو Reddit فورتنایت حرف میزنن و توی بحث ها شرکت میکنن)
بازی گیم پلی جدید داره که تو هیچ بازی دیگه ای قبلا نبوده (Shooting + Building) به صورتی که ساخت و ساز تو بازی بیشتر از شوتینگش اهمیت داره (90 درصد چیزایی که شما تو بازی میبینید تخریب پذیرن و همین باعث جذابیت و خلاقیت تو گیم پلی بازی میشه)
سرورهای با کیفت بازی و سیستم Matchmaking سریع

همه اینا باعث شده بازی پرطرفدار بشه نه مفت خوری


کسی منکر کیفیت فنی و اپدیت های منظم فورتنایت نمیشه، اتفاقا تو تاپیک پابجی خیلی درباره اش بحث شده، به هر حال نصف کل اپیک مستقیما روی این بازی کار میکنند و کم چیزی نیست و دقیقا بحث همین هست الان یک استدیو مستقل در کره جنوبی که محدودیت جبری داره برای استخدام نیروهای فنی کارکشته در مقابل اپیکی قرار گرفته که زارت برداشت ایده این بدبخت هارو کاملا کپی کرد. وگرنه فورتنایت در زمان عرضه هیچی برای ارائه نداشت و اصلا مورد استقبال قرار نگرفت و صرفا با کپی/پیست کردن بتل رویال تو قالب گیمپلی خودشون موفق شدند

در کل باید ببینیم وقتی دو سه تا بازی AAA دیگه بتل رویال منتشر بشن اخر و عاقبت پابجی و فورتنایت چی میشه
 
  • Like
Reactions: g4mer
کلا استدیوش رید وگرنه ربطی به رقابت با Epic نداره این ها بازی ساپورت خوب نکردن رفتن سر وقت بازی بعدی کلی پول گرفتن بازی ول کردن مشخصه epic هفته ای یک آپدیت میده و مشکلات بازی بر طرف میکنه کلی چیز جدید و حذف میکنه از اون طرف این ها با این همه سرمایه که قبل از Fortnite به دست آوردن چیکار کردن ؟
 
کلا استدیوش رید وگرنه ربطی به رقابت با Epic نداره این ها بازی ساپورت خوب نکردن رفتن سر وقت بازی بعدی کلی پول گرفتن بازی ول کردن مشخصه epic هفته ای یک آپدیت میده و مشکلات بازی بر طرف میکنه کلی چیز جدید و حذف میکنه از اون طرف این ها با این همه سرمایه که قبل از Fortnite به دست آوردن چیکار کردن ؟

این طور هم نیست که کلا بازی رو ول کرده باشن
اتفاقا مپ و اسلحه و ماشین و ... اضافه کردن، بالانس کردن بازی رو، باگ برطرف کردند، ایونت مود اضافه کردند و ...، حتی در آخرین تغییرات، صدای بازی رو تغییر دادن تا دور و نزدیک بودن دشمنان واضح تر باشه
یک مساله بزرگ هم داشتن اونم چیتر ها بودن، خیلی زحمت کشیدن که چیتر ها رو از بازی حذف کنند و واقعا هم موفق عمل کردند
ولی متاسفانه انقدر مشکلات تکنیکی بازی حاد هست که هیچ کدوم از این ها به چشم نمیاد

البته اوضاع موبایلش مثل این که خوبه، چه از لحاظ تکنیکی چه تعداد پلیر، جدیدا اعلام کردن 10 میلیون پلیر در روز رو رد کرده
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or