علت نااميد كننده بودن اين نسل (فقط مختص كنسول ها)

علت نااميد كننده بودن اين نسل؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    21

Zack_Fair

کاربر سایت
نسل كنسولی كه گذشت ضعيف بود و در مقايسه با نسل های پيشين چيزی در چنته نداشت. (به شهادت اكثر گيمرهای قديمی)
فرانچايزهای بزرگی مانند رزيدنت اويل، فاينال فانتزی، سايلنت هيل، نينجا گايدن، دوك، ولفنشتاين و... در اين نسل به كلی منهدم شدند و بازی های بزرگ در حد نسل های پيشين نداشتيم، اين مسئله باعث می شه كه فرانچايزهای عالی كه از بين رفتند تعدادشون خيلی بيشتر از فرانچايزهای جديد تازه متولد شده تو اين نسل باشه و عملا اين نسل رو تبديل به فاجعه كنه.
اين وسط خيلی بازی های هم افت كيفيت محسوس داشتند مثل تكن، مورتال كامبت و... كه افت كيفيت هر چند كم هم افت كيفيت محسوب می شه.
درجه سختی بازی ها افت شديدی كرد و شايد با عرضه موو و كينكت اين وضع بدتر شد.
تنها نكته قوت اين نسل بخش آنلاين كنسول ها و جذب غير گيمرها به وسيله چيزهایی مثل موو و كينكت و ویی بود، ولی اين وسط چيزی نصيب گيمرهایی قديمی واقعا نشد و روزهایی كه با يه كتاب رمز يا استراتژی بازی می كرديم تموم شد و جاش رو به زدن فينيشرهای مسخره، فلش مخصوص نابينايان تو بالای صفحه يا روی نقشه، مراحل كوتاه و حسرت برای ديدن يه معمای درست و حسابی داد. و به شخصه غير از MGS4 اصلا هيچ كدوم از انتظاراتی كه از اين نسل داشتم برآورده نشد، خصوصا از لحاظ گرافيكی!
اين تاپيك رو برای كسایی مثل خودم زدم تا در اين مورد بحث كنيم...
 
کم شدن بازی انحصاری واقـــعا چه ربطی میتونه به ناامید کننده شدن یه نسل داشته باشه؟

شرکت ها اغلبا به مخاطب احترام نمیذارم. شرکتهایی مثل کپکام میخواد تا ته جیب گیمر هارو بچاپه. شرکت ها میان قبل از عرضه 20 تا DLC معرفی میکنن. و هزار تا دلیل دیگه...

اما اصلی ترین همونیه که کمپانی ها برای مخاطب دیگه احترامی قائل نیستن. نه خلاقیتی، نه چیز جدیدی، نه زحمت دادن واسه خلق آثار جسورانه، نه استعداد و علاقه به ساختن، پول پول همش پول!
 
جوابش رو می تونی از كنسول های موفق نسل قبل كه انحصاری های زيادی داشتن بفهمی! PS2 برنده نسل قبل= كلی انحصاری داشت. PS1 = همينطور. نسل قبلش سوپر نينتندو همينطور و الی آخر...اين نسل بازی انحصاری خيلی كم تر از نسل های قبل شده بود...
اصل كنسول قبلا به اين بود كه مثل PS1 و PS2 يه آلبوم پر از بازی انحصاری عالی داشته باشه يا مثل ميكرو و سگا كلی كارتدريج بازی انحصاری، ولی الان داره فراموش می شه بازی انحصاری!
البته اين مسئله می تونه ناشی از افت كيفيت بازی ها و حركت به سوی كژواليسم هم باشه.
 
جوابش رو می تونی از كنسول های موفق نسل قبل كه انحصاری های زيادی داشتن بفهمی! PS2 برنده نسل قبل= كلی انحصاری داشت. PS1 = همينطور. نسل قبلش سوپر نينتندو همينطور و الی آخر...اين نسل بازی انحصاری خيلی كم تر از نسل های قبل شده بود...
اصل كنسول قبلا به اين بود كه مثل PS1 و PS2 يه آلبوم پر از بازی انحصاری عالی داشته باشه يا مثل ميكرو و سگا كلی كارتدريج بازی انحصاری، ولی الان داره فراموش می شه بازی انحصاری!
به این هم توجه داری که نسل قبل محوریت بر روی یک کنسول بود و مثل الان رقابت بین 3 تا شرکت نبود؟ نسل پیش بازی انحصاری مثل الان نبودش و بیشتر به عنوان یه بازی واسه یه کنسول خطاب میشد.

بازی انحصاری هیچ ربطی به افت یه نسل نداره. اصلا چیزی به اسم انحصاری نباید توی مبحث شمرده شه چون ما داریم در مورد بازی حرف میزنیم نه انحصاری و رقابت سونی و ماکرو اینا.
 
افول جاپونی های عزیز خودش 80% این قضیه اس:( بقیه اش هم پول پرستی آقا جان پول پرستی!:دی البته شرکت ها که فی سبیل ا... بازی نمیسازن اما هرچیزی یه حدی داره دیگه:|

اگر جاپونی ها نمیگم قدرتی که در PS2 و PS1 رو داشتن ،نصف اون خفنیت رو داشتن این نسل هیچ مشکلی نداشت

البته این به نظرم بیشتر (بیشتر یعنی 99.99%) به تغییر سیاست هاشون بر میگرده،که حتی تو مواردی به تغییر سبک بازی و مواردی مثِ این منتهی میشه:(

و متاسفانه در دو سال اول این نسل 2-3 بازی اومدن که اصلاً جریان بازی سازی رو به شدت تحتِ تاثیر قرار دادن و با ارائه یک ساختار خیلی خفن و نو تبدیل شدن به الگو برای بقیه و تقریباً از 2008 به بعد تا همین الآن 99.99% بازی ها تبدیل شدن به ctrl+c ---> ctrl+v و این یعنی فاجعه و همین دردی که الآن بش دچار شدیم:((
باز هم میگم این به سیاست های شرکت ها بر میگرده که میشه تا حدودی هم بشون حق داد که پی الگو موفق و پول سازی بگردند اما واقعاً همه چیز رو باید فدای پول کرد!؟!؟واقعاً باید تو روزی که بازی ریلیز میشه DLC داد!؟!؟:|
بچه ها جانِ هرکی که دوس میدارید راجع به انحصاری و این حرف ها چیزی نگید الآن طرفدارهای سونی و مایکروسافت و نینتندو میان اینجا میزنن تو سر و کله هم دیگه:punish::boxing: نذارید اینجوری بحث بره جلو که به نظرم بحثِ خوبیه
اینجوری بیتره:gathering:
:دی
 
یه گزینه هم می ذاشتی: اصلا این نسل نا امید کننده نبوده.
بله، از نظر ip های دوست داشنیمون که یسریشون به نابودی رفتن میشه بحث کرد روش، اما اصلا نباید از روی این همه دستآورد و البته بازی های فوق الاده نسل بگذریم. یدونه بازی به بزرگی RDR تو نسل قبل کسی می تونه نام ببره؟ مثال زدم. کلی دیگه هم می شه از ان مدل مثال ها زد.
منی که سلیقم شرقیه تا حد زیادی توی ذوقم خورده این نسل، اما از بالا و بدون جبهه نگاه کنیم، من دستاورد های این نسل رو از نسل قبلی خیلی بهتر می دونم؛ کینکت، موو، وی، ...
جهش گرافیکی از نسل قبل به این نسل هم یکی دیگه از دلیل هام هست.
 
به این هم توجه داری که نسل قبل محوریت بر روی یک کنسول بود و مثل الان رقابت بین 3 تا شرکت نبود؟ نسل پیش بازی انحصاری مثل الان نبودش و بیشتر به عنوان یه بازی واسه یه کنسول خطاب میشد.

بازی انحصاری هیچ ربطی به افت یه نسل نداره. اصلا چیزی به اسم انحصاری نباید توی مبحث شمرده شه چون ما داریم در مورد بازی حرف میزنیم نه انحصاری و رقابت سونی و ماکرو اینا.
آره می دونم من دارم از ديد خودم می گم، يه زمانی تو كلوپ های PS1 پوستر تكن و PES بود ولی الان كلا بازی انحصاری نقشش كمرنگ شده.
موضوع رقابت سونی و ماكرو نيست، بازی انحصاری كنسولی برای كنسول ها لازمه وگرنه ديگه فرقی بين PC و كنسول نمی مونه. منظور من همه پلتفرمها بود كه غير از Wii در حد نسل های قبل بازی انحصاری نداشتن دليلشم مطمئنا بالا رفتن هزينه ساخت بازی بوده.
یه گزینه هم می ذاشتی: اصلا این نسل نا امید کننده نبوده.
بله، از نظر ip های دوست داشنیمون که یسریشون به نابودی رفتن میشه بحث کرد روش، اما اصلا نباید از روی این همه دستآورد و البته بازی های فوق الاده نسل بگذریم. یدونه بازی به بزرگی RDR تو نسل قبل کسی می تونه نام ببره؟ مثال زدم. کلی دیگه هم می شه از ان مدل مثال ها زد.
منی که سلیقم شرقیه تا حد زیادی توی ذوقم خورده این نسل، اما از بالا و بدون جبهه نگاه کنیم، من دستاورد های این نسل رو از نسل قبلی خیلی بهتر می دونم؛ کینکت، موو، وی، ...
جهش گرافیکی از نسل قبل به این نسل هم یکی دیگه از دلیل هام هست.
چرا نااميد كننده نبوده؟‌علاوه به نابود شدن كلی فرانچايز عالی در مقابل تولد كم فرانچايزهای خوب همونطور كه يكی از بچه ها الان اشاره كرد اغلب بازی های كپی پيست از چند تا عنوان مطرح بودن، اين يعنی خلاقيت هم در حد صفر.
RDR فقط يه بازی بوده!
در مورد كينكت و موو هم مگه تو نسل های قبل وسيله جانبی نداشتيم؟
جهش گرافيك هم چيز زياد بزرگی نبود، لاقل از نظر من چون تو نسل های قبل هم جهش گرافيكی در همين حد بوده تو زمان خودش.
راستی بايد نوبيسم رو هم اضافه كنم كه اصلا بازی های اين نسل چالش برانگيز نبودن مثل گذشته.
فعلا هم دارم سومين PS2 رو می خرم بعلاوه يه Wii جديد چون اين نسل برام هيچی نداشته...اگه نسل بعد هم بازیاش بخوان همينطوری دكمه زنی الكی و كپی از روی هم ديگه باشن كلا گيم رو بايد گذاشت كنار!
 
IP های قدیمی که هر کدومشون جزو بهترین های نسل های قبل بودن یکی پس از دیگری گند خورد توشون واقعا نسل کسل کننده ای بود
به هیچ وجه شور و اشتیاقی که سر نسل Ps1 , Ps2 داشتم ، رو نداشتم.
الانم هنوز که هنوزه ترجیح میدم برای بار چندم FF : Crisis Core رو برم. یا Daynasty Warriors 4 رو برم ! Resident Evil 4 و ...
 
من شدیدا مخالفم.
من بعد از آتاری و کمودور و میکرو کنسولو انداختم دور و رفتم سراغ PC.
اتفاقا این بازیهای این نسل بود (مخصوصا RDR , انحصاریهای سونی) که منو ملزم به خرید دوباره کنسولها کرد.
بازی های این نسل PC فن ها رو تو حسرت گذاشته.
 
rdr-gtaiv-assasinscreed-forza3,4-gran torismo5-godIII-dead space1,2-uncharted 2,3-killzon 2, 3-ghost recon 1,2,feature soilder-gears of war 1,2,3-la noir-heavy rain-halo3,reach-mass efect 2,3-resistance 1,2,3-alan wake ,american nightmare-battlefld3,bad company 1,2-cod2,3,waw,mw,mw2,bo,mw3-portal2-crisis2-castlvania-sleeping dogs-batman arkham city-splintercell conviction-maxpayne3-nfs mw,hp-fight night champion
کافیه یا هنوز هم بگم؟!
تو رو خدا دلتون میاد بگین این نسل کسل آور بود؟!میفرمایین که تفاوت گرافیکیه چندانی نداشت؟!اتفاقا اختلاف قدرت سخت افزاری نسبت به نسل قبل در این نسل از نسل قبل خیلی بهتر بود طوری که با وجود گذشت 7 سال هنوز هم با قدرت پا برجاست.دلیلی نداره بخاطر نبود یک ادامه خوب برای اون چند تا بازی کل این نسل رو زیر سوال ببرین .در عوض تولد عناوین بسیار زیبا که در بالا هم مثال زدم رو بخاطر بیارین.اتفاقا در این نسل استادارد های بسار کار آمدی به صنعت بازی اضافه شد. مثل سیستم کاور گیری که به لطف geaw شاهدش هستیم یا سیستم ترمیم دمیج در صورت آسیب ندیدن در یک زمان کوتاه که از cod2 شروع شد.حالا شما دیگه پدیده بازیهای حرکتی که با wii شروع شد و با کینکت به اوج خودش رسید و بازیهای سه بعدی رو در نظر بگیر که چه تاثیری در جذب مخاطب بیشتر چه بسا سنین بالاتر و همچنین همراهی خانواده برای انجام بازیهای فوق العاده سرگرم کننده و گروهی داشته.من واقعا نمیدونم این سختی بازی چیه که بعضی ها خیلی بهش گیر میدن .اگر واقعا بازی براتون آسونه میتونین روی درجه سخت بازی کنین!
به نظر من این نسل واقعا دینش رو به مخاطبینش ادا کرده و حتی از حد خودش هم پا رو فراتر نهاده و شروع کننده نسل جدیدی از روند بازی سازی یعنی بازی های حرکتی و 3d بوده.
 
آخرین ویرایش:
به نظر من این نسل که نا امید کننده نبود.
ولی نسل قبل یه جورایی بازیاش بیشتر بهم می چسبید. یه زمان به عشق resident evil 4 و Metal gear solid 2 از مدرسه می اومدم خونه!
این نسل هم با خیلی از بازیها حال کردم call of duty ,fallout3 ,assassins creed .... ولی به نظر من به اندازه بازی های نسل قبل لذت بخش نبودن...=((
شاید هم برای بعضی ها این برعکس باشه
 
نا امید کننده که انصافا نبود و شاید بشه گفت شاید جهش بیشتری نسبت به نسل قبل ترش ( ps 1 به 2 و یا xbox به 360 ) تو این نسل شاهد بودیم مخصوصا از نظر آنلاین گیمینگ ولی خب تو این نسل دید اکثر ناشرین و سازندگان بالخص ژاپنی ها نسبت به بازی ها تغییر کرد و اومدن فروش بازی رو فدای کیفیتش کردن و فرانچایزهای خوبشون رو با نزدیک کردن به سلایق غربی نابود کردن
نمونش final fantasy که از نقش آفرینی ژاپنی نوبتی تبدیل شد به یه سبک جدید کلا
به نظر من عامل اصلیش پول بوده این وسط
الان دیگه نگاه بیزنسی به صنعت گیم خیلی بیشتر شده و ملت به جای خلاقیت به خرج دادن سعی دارن از چندتا اصول خوب فروختن بازیها استفاده کنن و در کمترین زمان یه معجون بی سر و ته بدن بیرون
 
به نظر من که اصلا نا امید کننده نبود خیلی هم عالی بود>:d<
دلیل نمیشه چون چند تا شرکت بازیهاشون رو خراب کردن بقیه بازیها و کل این نسل بد باشه
 
rdr-gtaiv-assasinscreed-forza3,4-gran torismo5-godIII-dead space1,2-uncharted 2,3-killzon 2, 3-ghost recon 1,2,feature soilder-gears of war 1,2,3-la noir-heavy rain-halo3,reach-mass efect 2,3-resistance 1,2,3-alan wake ,american nightmare-battlefld3,bad company 1,2-cod2,3,waw,mw,mw2,bo,mw3-portal2-crisis2-castlvania-sleeping dogs-batman arkham city-splintercell conviction-maxpayne3-nfs mw,hp-fight night champion
کافیه یا هنوز هم بگم؟!
تو رو خدا دلتون میاد بگین این نسل کسل آور بود؟!میفرمایین که تفاوت گرافیکیه چندانی نداشت؟!اتفاقا اختلاف قدرت سخت افزاری نسبت به نسل قبل در این نسل از نسل قبل خیلی بهتر بود طوری که با وجود گذشت 7 سال هنوز هم با قدرت پا برجاست.دلیلی نداره بخاطر نبود یک ادامه خوب برای اون چند تا بازی کل این نسل رو زیر سوال ببرین .در عوض تولد عناوین بسیار زیبا که در بالا هم مثال زدم رو بخاطر بیارین.اتفاقا در این نسل استادارد های بسار کار آمدی به صنعت بازی اضافه شد. مثل سیستم کاور گیری که به لطف geaw شاهدش هستیم یا سیستم ترمیم دمیج در صورت آسیب ندیدن در یک زمان کوتاه که از cod2 شروع شد.حالا شما دیگه پدیده بازیهای حرکتی که با wii شروع شد و با کینکت به اوج خودش رسید و بازیهای سه بعدی رو در نظر بگیر که چه تاثیری در جذب مخاطب بیشتر چه بسا سنین بالاتر و همچنین همراهی خانواده برای انجام بازیهای فوق العاده سرگرم کننده و گروهی داشته.من واقعا نمیدونم این سختی بازی چیه که بعضی ها خیلی بهش گیر میدن .اگر واقعا بازی براتون آسونه میتونین روی درجه سخت بازی کنین!
به نظر من این نسل واقعا دینش رو به مخاطبینش ادا کرده و حتی از حد خودش هم پا رو فراتر نهاده و شروع کننده نسل جدیدی از روند بازی سازی یعنی بازی های حرکتی و 3d بوده.
من اكثر بازی هایی كه نوشتيد رو تموم كردم ولی غير از آلن ويك، MW1 و RDR هيچ كدومشون رو يه شاهكار جديد نديدم.
بعد من نگفتم تفاوت گرافيكی چندانی نداشت، گفتم جهش گرافيكی از نسل قبل به نسل بعد تو نسل های قبل هم در همين حد بوده.
كاور گيری و دميج جفتشون فقط دو تا ويژگی بودن تو دو تا ژانر گيم پلی، آيا سبك جديد درست و حسابی هم معرفی شد؟ مثالش اين كه تو دهه 90 سبك fps به وجود اومد.
در مورد ویی، كينكت و موو هم درسته عالی بودن ولی از حق نبايد گذشت كه تو نسل های قبلی هم وسيله جانبی بوده ولی اين نسل از اين لحاظ بهتر عمل كرد.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or