ورود
ثبت نام
صفحه اصلی
اخبار بازی
بررسی بازی
حقایق بازیها
داستان بازی
بررسی سخت افزار
برنامههای ویدیویی
انجمنها
نوشتههای جدید
پرمخاطبها
جستجوی انجمنها
جدیدترینها
ارسالهای جدید
آخرین فعالیتها
کاربران
کاربران آنلاین
جستجو
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
ورود
ثبت نام
جستجو
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
Menu
Install the app
Install
فراخوان عضویت در تحریریه بازیسنتر | برای ثبت درخواست کلیک کنید
صفحه اصلی
انجمنها
معرفی و بحث پیرامون بازیها
Game Communities
طرفداران ژانر Horror
ارسال پاسخ
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
متن گفتگو
<blockquote data-quote="residen" data-source="post: 4960216" data-attributes="member: 107791"><p style="text-align: center">نگاهی عمیق به جزییات در بازی رزیدنت اویل چهارم</p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center">[ATTACH=full]201557[/ATTACH]</p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: justify">1 . هر بازیی برای کسب مهمات یا در کل ابزارهای مورد نیاز درون بازی باید روشی داشته باشه که در رزیدنت اویل چهار در کنار روشهای قدیمی یا همون کلاسیک یک روش جالب دیگه هم در بازی معرفی و استفاده شده اما از نظر برخی از طرفداران جنبه طنز گونه داره که باعث میشه حس ترس از بین بره اما از نظر من این مورد نه تنها جنبه طنز نداره بلکه جنبه علمی داشته و به واقعیت نزدیک تره چون همیشه در واقعیت بعد از بررسی بدن و لباس یک انسان که از یک گروه خلافکار هم هست چنین چیزهایی پیدا میکنیم برای مثال [ سکه و جواهرات در بازی : پول نقد و لوازم گران قیمت در واقعیت ، مهمات در بازی : اسلحه و فشنگ در واقعیت ، ابزار سلامتی مثل گلبرگ های و اسپری در بازی : مواد نیروزا و عذایی در واقعیت ]</p> <p style="text-align: justify"></p> <p style="text-align: justify">البته تاثیر این روش بر روی حس ترس میتونه هم منفی باشه هم مثبت ، منفیش اینه که گاهی ممکنه در ادامه بازی مقداری برای بازیکن تبدیل به نوعی سرگرمی برای اهداف غیر اصلی از جمله تلاش برای بقا بشه ، اما مثبتش اینه که وقتی درست و بجا ازش استفاده بشه میتونه برای بالا بردن جرات در مبارزات موثر باشه که در نهایت باعث میشه بازیکن برای رسیدن به اونها خطر پذیری بیشتری داشته باشه و خودش را در معرض دشمنان و ترس بیشتری قرار بده و باعث بالا رفتن تلاش برای بقا شود .</p> <p style="text-align: justify"></p> <p style="text-align: justify">اما درباره به دست آودن سکه و یا ابزارهای مورد نیاز در بازی اویل چهار بعداز کشتن کلاغها ، به طور کلی این کار توجیه علمی داره چون در واقعیت کلاغ پرنده ای هست که به اشیا زیبا و جواهرات علاقه داره و خیلی از اوقات سکه و جواهرات طلا را سرقت میکنه و به آشیانه میبره که در دنیای رزیدنت اویل ممکنه این کلاغها آلوده به ویروس یا انگل هم شده باشن و همین مورد باعث شده باشه در کارشون جهش پیدا کرده باشن و به طور حیرت انگیزی این وسایل را با خودشون حمل کنند ، شاید به این خاطر در اویلهای قبلی مثل اویل سه با کشتن کلاغ ها ابزار یا پولی باقی نمیماند چون در سطح شهر جز آتش و خون چیزی پیدا نمیشد و کلاغ های اویل سه فرصت زیادی هم مثل کلاغ های اویل چهار نداشتن که بخوان چیزی جمع کنن اما در قصرهای پر از جواهرات بازی رزیدنت اویل چهار میتونستن خیلی راحت با زمان زیادی که داشتن جمع آوری کنن ، حتی ممکنه کسی مثل اون فروشنده داخل بازی اویل چهار برای کاری مثل حمل پول و جواهر ازشون استفاده کرده باشد .</p> <p style="text-align: justify"></p> <p style="text-align: justify">2 . اندازه و حالت و رنگ آبی نوری که بر روی ابزراهای داخل بازی اویل چهار به اون صورت طراحی شد چون فضای این بازی بر خلاف بازیهای گذشته رزیدنت اویل خیلی بزرگ تر شده بود و همچنین نوع دوربین هم به پشت سر شخصیت بازی تغییر کرده بود که باعث میشد حالت و اندازه اون نورهای رنگی کاملا با بازی هماهنگ باشه ، به نظر من همین هماهنگی ها بین اجزای بازی رزیدنت اویل چهار بود که باعث شد این بازی به بهترین قسمت از مجموعه بازیهای رزیدنت اویل تبدیل بشه و بازیهای بعد از خودش را چه در ادامه همین مجموعه و چه در بازیهای دیگه دچار تغییرات و مجبور به تقلید از خودش کند .</p> <p style="text-align: justify"></p> <p style="text-align: justify">مقایسه این موضوع بین اویل چهار و اویلهای قبلی : حالت دوربین در سوم شخص ثابت در بازیهای قبلی رزیدنت اویل که معمولا فاصله دوربین با شخصیت داخل بازی فاصله نسبتا زیادی داشت باعث میشد ما ابزارهای درون بازی مثل ابزار سلامتی و مهمات را کوچک تر از چیزی که در اویل چهار میبینیم مشاهده کنیم ، ولی وقتی دوربین به پشت سر شخصیت بازی بیاد و تبدیل بشه به سوم شخص متحرک و فاصله با شخصیت بازی هم کم بشه پس بازیکن با اختلاف کمی از دید شخصیت بازی میتونه درون بازی را ببینه و باعث میشه اندازه همه چیز خیلی بزرگتر از حالت قبلی یعنی سوم شخص ثابت به نظر بیاد ، در نتیجه ما اون نور رنگی را بر روی ابزارهای داخل بازی باید بزرگ ببینیم که ممکنه برای بعضی از ما خیلی بزرگ به نظر بیاد ولی به نظر من بهترین اندازه اش و زیباترین حالتش همونی بود که استفاده شد .</p> <p style="text-align: justify"></p> <p style="text-align: justify">3 . انواع مختلفی از حس ترس در سبک ترس و بقا وجود دارد پس بازی اویل سه با اینکه خیلی ترسناک هست ولی مقایسه یک به یک نوع ترس این بازی با اویل چهار درست نیست ، بازی اویل سه به خوبی حس تنهایی و تاریکی شب در میان زامبیها را القا میکنه و باعث نوعی از انواع ترس میشه ولی اویل چهار با قرار دادن بازیکن در میان هیولاهای کوچک و بزرگ جهش یاقته و بیشتر در روشنایی روز باعث نوعی دیگر از ترس میشه ، اویل سه پایان یک مجموعه حوادث از قسمت یک تا قسمت سه هست که با نابودی شهری با اون وسعت و اون داستانها پیش میره ولی اویل چهار ماموریتی برای نجات یک نفر هست .</p> <p style="text-align: justify"></p> <p style="text-align: justify">مقایسه اتاق های امن یا همون اتاق های ذخیره بازی و موسیقی های درونشون در رزیدنت اویلهای قبلی مثل شماره سه که البته خیلی خوب و لذت بخش بودن و هستن با اویل چهار باید درست صورت بگیره چون باز هم در صورت مقایسه یک به یک این موضوع ممکنه باعث بشه حس کنیم این اون نیست ولی من حس کردم و هنوز حس میکنم نسخه بهتر اون اتاق ها با موسیقی های آرامش بخش و دیوانه کننده در رزیدنت اویل چهار هم قرار داشت که اگر نگم ازشون بیشتر از نسخه های قبل رزیدنت اویل لذت بردم ولی قطعا کم تر هم لذت نبردم .</p> <p style="text-align: justify"></p> <p style="text-align: justify">حضور شخصیتی مثل جناب فروشنده گرامی و گران فروش در بازی رزیدنت اویل چهار هم یکی دیگه از زیبایی های این بازی بود و هست که البته چنین چیزی را به این شکل در اویل های قبلی شاهد نبودیم ولی شاید بشه گفت دستگاه مخلوط کن مهمات در رزیدنت اویل سه نسخه قبلی فروشنده در رزیدنت اویل چهار بود ، به نظرم شخصیت فروشنده در بازی اویل چهار با اون خنده های بلند و کلماتی شوخی مانند ولی صحیح که نشان دهنده شخصیت یک فروشنده بازار سیاه در یک دنیای سیاه و یک سرزمین سیاه هست کاملا با جو و فضای بازی هماهنگ و سازگار بود .</p> <p style="text-align: justify"></p> <p style="text-align: justify">4 . تغییر روز و شب و تغییر محل دشمنان به صورت تصادفی در بازی اویل چهار مثل اویل سه وجود داره و در روستا به خوبی قابل مشاهده هست و اگر مسیری را به عقب برگردیم یا مثلا بین دو مسیر هر بار یکی را انتخاب کنیم با موجودات جدیدی مواجه میشیم ، امکانات اختیاری جدید مثل ماهیگیری و جمع کردن تخم مرغ در رزیدنت اویل چهار برای ارتقای سطح سلامتی شخصیت های بازی به نظرم خیلی خوب و نزدیک به واقعیت بود و من از این خلاقیت گروه سازنده خیلی لذت بردم و گمونم اولین بار در زندگیم اونجا ماهی گرفتم و تخم مرغ محلی خوردم ، به هر حال من فکر میکنم بازی رزیدنت اویل هیچگاه یک بازی فقط ترسناک نبوده و نیست که اصلا بقایی در کارش نباشه پس اگه در قسمتی از تلاش برای بقا اونم اگه بازیکن تمایل داشت کمی آرامش اونم آرمش قبل از طوفان را تجربه کنه قسمتی از تلاش برای بقا هست ، البته درسته که وجود کارهایی از قبیل استفاده از ماهی و تخم مرغ برای بالا بردن میزان سلامتی شخصیت های بازی ضروری نبود ولی به نظرم بجا و زیبا بود که باعث میشد در میان اون همه درد و ترس و خستگی لذت حضور در یک دنیای وحشت و بقا را بیشتر از پیش لمس کنیم .</p> <p style="text-align: justify"></p> <p style="text-align: justify">5 . مانند قسمت های قبلی رزیدنت اویل و شاید بهتره بگم مثل اکثر بازیهای آقای میکامی امکان تغییر لباس شخصیت های بازی در رزیدنت اویل چهار هم وجود داره ولی برای آنها باید بازی را یک بار و گاهی چند بار تموم کرد که البته تکرار در این بازی از عشقه نه از روی ناچاری ، یکی از لباس های انتخابی برای اشلی لباس شوالیه با امکان دفع ضربه ها و حمله های دشمنان هست که بعد از پایان بازی در حالت حرفه ای یا همون خیلی سخت باز میشه که بعد از تلاش های فراوان برای بقا جنبه خستگی در کردن داره چون دیگه آدم بعد از چند بار و چند صد ساعت بازی کردن یک بازی در سبک ترس و بقا حقشه یکم بخنده و شادی کند .</p> <p style="text-align: justify"></p> <p style="text-align: justify">6 . قسمت مبارزه با ماهی بزرگ شکارچی یکی از قسمت های ترسناک دیگه بازی هست ولی ممکنه بعضی ها ازش زیاد نترسن چون به هر حال بازی رزیدنت اویل چهار به بازیکن امکان انتخاب میده [ میخوای در بازی بترسی یا میخوای فقط بازی را تموم کنی ، انتخاب ما هست که میزان ترس را تعیین میکنه ] ، یکی دیگه از انوع ترس اینه که شما با شخص یا چیزی روبرو بشی که در صورت نزدیک شدن بهش یا بهت کارت تموم بشه و دیگه فراری در کار نباشه که مرد اره موتوری به دست یکی از همین نوع دشمنان در بازی اویل چهار هست ، اما معماهای بازی هم در رزیدنت اویل چهار دقیقا بر اساس بازیهای قبلی مجموعه هست و همونطوری که میدونیم یکی از نشانه های مجموعه بازیهای رزیدنت اویل همین طراحی زیبای معماها بوده که در این بازی هم عالی طراحی شدند .</p> <p style="text-align: justify"></p> <p style="text-align: justify">7 . ویروسی که در اویلهای قبل از اویل چهار بودن میزبان را به زامبی ها تبدیل میکردن که ظاهر متفاوتی نسبت به گانادوس ها پیدا میکردن ولی در اویل چهار به دلیل جهش در ویروسها و همچنین عامل بیماری جدید که با استفاده از یک انگل در ویروس جهش ایجاد میکنه میزبان را به چیزی بین زامبی و یک انسان معمولی تبدیل میکنه ، این اتفاق به این دلیل افتاد که افراد به دنبال قدرت نتونستن با ویروس قبلی به تمام اهدافشون برسن پس تصمیم گرفتن با تغییرات ژنتیکی در ویروسها و در اینجا یعنی داستان اویل چهار آمیختن ویروس با یک انگل افراد را آلوده کنن و تحت کنترل خودشون در بیارند ، به هر حال شاید قرار گرفتن در بین زامبی ها آزادی عمل و حس خوبی به بازیکن بده ولی چالش را ازش میگیرد .</p> <p style="text-align: justify"></p> <p style="text-align: justify">8 . بعد از رزیدنت اویل چهار بازیی که تونسته از این بازی به بهترین شکل ممکن بهره ببره بازی رزیدنت اویل پنج هست ، رزیدنت اویل پنج وفادار ترین قسمت در مجموعه رزیدنت هست چون هم تونست از ریشه های رزیدنت اویل استفاده کنه و هم خیلی خوب سعی کرد جا پای جای برترین بازی تاریخ بذاره که نتیجه اش تبدیل شدن به پر فروش ترین قسمت از مجموعه بازیهای رزیدنت اویل بود .</p> <p style="text-align: justify"></p> <p style="text-align: justify">رزیدنت اویل در قسمت پنجم عمیق ترین داستان را نسبت به ریشه های داستان مجموعه بازیهای رزیدنت اویل دارد ، کریس با اون هیبت و اون حس کینه و انتقام پس از مرگ جیل حضور داره و جیل هم با اون همه درد و رنج گذشته و سرگذشت غمگینش بعد از سقوطش از پنجره با اون چهره زیبا و معصومش حضور داره ، اسپنسر و قصر جدیدشون دقیقا شبیه به قصر معروف اسپنسر در جنگلهای شهر راکون وجود داره و همچنین آلبرت حضوری پر رنگ تر از همیشه داره ، محل رشد گلی که آغازگر تمام داستانهای رزیدنت اویل شد نشان داده میشه و همه اون را از نزدیک میبینیم .</p> <p style="text-align: justify"></p> <p style="text-align: justify">+</p> <p style="text-align: justify"></p> <p style="text-align: justify">در پایان باید اعتراف کنم بازی رزیدنت اویل چهار برترین بازی دنیا از جمله در سبک ترس و بقا هست ، برای عده ای از دوستاران بازی رزیدنت اویل ممکنه درک عمق وحشت در سرزمین داستان رزیدنت اویل چهار کمی دشوار باشه و شاید این بازی را جنگی بدونن ولی این بازی نیاز به کمی همکاری بازیکن دارد [ یعنی باید خودمون هم کاری نکنیم که بازی از حالت وحشت خارج و تبدیل به یک بازی جنگی بشه ] ، این بازی با سبک ترس و بقای ناب و خاص خودش باعث شده در این بازی زندگی جریان پیدا کنه و همین موضوع باعث لذت در تکرار بازی کردنش توسط بازیکن ها و تکرار عرضه اش توسط تولیدکنندگان شده است .</p> <p style="text-align: justify"></p> <p style="text-align: center">[ATTACH=full]201556[/ATTACH]</p> <p style="text-align: justify"></p> <p style="text-align: justify">ممنون</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="residen, post: 4960216, member: 107791"] [CENTER]نگاهی عمیق به جزییات در بازی رزیدنت اویل چهارم [ATTACH type="full"]201557[/ATTACH] [/CENTER] [JUSTIFY]1 . هر بازیی برای کسب مهمات یا در کل ابزارهای مورد نیاز درون بازی باید روشی داشته باشه که در رزیدنت اویل چهار در کنار روشهای قدیمی یا همون کلاسیک یک روش جالب دیگه هم در بازی معرفی و استفاده شده اما از نظر برخی از طرفداران جنبه طنز گونه داره که باعث میشه حس ترس از بین بره اما از نظر من این مورد نه تنها جنبه طنز نداره بلکه جنبه علمی داشته و به واقعیت نزدیک تره چون همیشه در واقعیت بعد از بررسی بدن و لباس یک انسان که از یک گروه خلافکار هم هست چنین چیزهایی پیدا میکنیم برای مثال [ سکه و جواهرات در بازی : پول نقد و لوازم گران قیمت در واقعیت ، مهمات در بازی : اسلحه و فشنگ در واقعیت ، ابزار سلامتی مثل گلبرگ های و اسپری در بازی : مواد نیروزا و عذایی در واقعیت ] البته تاثیر این روش بر روی حس ترس میتونه هم منفی باشه هم مثبت ، منفیش اینه که گاهی ممکنه در ادامه بازی مقداری برای بازیکن تبدیل به نوعی سرگرمی برای اهداف غیر اصلی از جمله تلاش برای بقا بشه ، اما مثبتش اینه که وقتی درست و بجا ازش استفاده بشه میتونه برای بالا بردن جرات در مبارزات موثر باشه که در نهایت باعث میشه بازیکن برای رسیدن به اونها خطر پذیری بیشتری داشته باشه و خودش را در معرض دشمنان و ترس بیشتری قرار بده و باعث بالا رفتن تلاش برای بقا شود . اما درباره به دست آودن سکه و یا ابزارهای مورد نیاز در بازی اویل چهار بعداز کشتن کلاغها ، به طور کلی این کار توجیه علمی داره چون در واقعیت کلاغ پرنده ای هست که به اشیا زیبا و جواهرات علاقه داره و خیلی از اوقات سکه و جواهرات طلا را سرقت میکنه و به آشیانه میبره که در دنیای رزیدنت اویل ممکنه این کلاغها آلوده به ویروس یا انگل هم شده باشن و همین مورد باعث شده باشه در کارشون جهش پیدا کرده باشن و به طور حیرت انگیزی این وسایل را با خودشون حمل کنند ، شاید به این خاطر در اویلهای قبلی مثل اویل سه با کشتن کلاغ ها ابزار یا پولی باقی نمیماند چون در سطح شهر جز آتش و خون چیزی پیدا نمیشد و کلاغ های اویل سه فرصت زیادی هم مثل کلاغ های اویل چهار نداشتن که بخوان چیزی جمع کنن اما در قصرهای پر از جواهرات بازی رزیدنت اویل چهار میتونستن خیلی راحت با زمان زیادی که داشتن جمع آوری کنن ، حتی ممکنه کسی مثل اون فروشنده داخل بازی اویل چهار برای کاری مثل حمل پول و جواهر ازشون استفاده کرده باشد . 2 . اندازه و حالت و رنگ آبی نوری که بر روی ابزراهای داخل بازی اویل چهار به اون صورت طراحی شد چون فضای این بازی بر خلاف بازیهای گذشته رزیدنت اویل خیلی بزرگ تر شده بود و همچنین نوع دوربین هم به پشت سر شخصیت بازی تغییر کرده بود که باعث میشد حالت و اندازه اون نورهای رنگی کاملا با بازی هماهنگ باشه ، به نظر من همین هماهنگی ها بین اجزای بازی رزیدنت اویل چهار بود که باعث شد این بازی به بهترین قسمت از مجموعه بازیهای رزیدنت اویل تبدیل بشه و بازیهای بعد از خودش را چه در ادامه همین مجموعه و چه در بازیهای دیگه دچار تغییرات و مجبور به تقلید از خودش کند . مقایسه این موضوع بین اویل چهار و اویلهای قبلی : حالت دوربین در سوم شخص ثابت در بازیهای قبلی رزیدنت اویل که معمولا فاصله دوربین با شخصیت داخل بازی فاصله نسبتا زیادی داشت باعث میشد ما ابزارهای درون بازی مثل ابزار سلامتی و مهمات را کوچک تر از چیزی که در اویل چهار میبینیم مشاهده کنیم ، ولی وقتی دوربین به پشت سر شخصیت بازی بیاد و تبدیل بشه به سوم شخص متحرک و فاصله با شخصیت بازی هم کم بشه پس بازیکن با اختلاف کمی از دید شخصیت بازی میتونه درون بازی را ببینه و باعث میشه اندازه همه چیز خیلی بزرگتر از حالت قبلی یعنی سوم شخص ثابت به نظر بیاد ، در نتیجه ما اون نور رنگی را بر روی ابزارهای داخل بازی باید بزرگ ببینیم که ممکنه برای بعضی از ما خیلی بزرگ به نظر بیاد ولی به نظر من بهترین اندازه اش و زیباترین حالتش همونی بود که استفاده شد . 3 . انواع مختلفی از حس ترس در سبک ترس و بقا وجود دارد پس بازی اویل سه با اینکه خیلی ترسناک هست ولی مقایسه یک به یک نوع ترس این بازی با اویل چهار درست نیست ، بازی اویل سه به خوبی حس تنهایی و تاریکی شب در میان زامبیها را القا میکنه و باعث نوعی از انواع ترس میشه ولی اویل چهار با قرار دادن بازیکن در میان هیولاهای کوچک و بزرگ جهش یاقته و بیشتر در روشنایی روز باعث نوعی دیگر از ترس میشه ، اویل سه پایان یک مجموعه حوادث از قسمت یک تا قسمت سه هست که با نابودی شهری با اون وسعت و اون داستانها پیش میره ولی اویل چهار ماموریتی برای نجات یک نفر هست . مقایسه اتاق های امن یا همون اتاق های ذخیره بازی و موسیقی های درونشون در رزیدنت اویلهای قبلی مثل شماره سه که البته خیلی خوب و لذت بخش بودن و هستن با اویل چهار باید درست صورت بگیره چون باز هم در صورت مقایسه یک به یک این موضوع ممکنه باعث بشه حس کنیم این اون نیست ولی من حس کردم و هنوز حس میکنم نسخه بهتر اون اتاق ها با موسیقی های آرامش بخش و دیوانه کننده در رزیدنت اویل چهار هم قرار داشت که اگر نگم ازشون بیشتر از نسخه های قبل رزیدنت اویل لذت بردم ولی قطعا کم تر هم لذت نبردم . حضور شخصیتی مثل جناب فروشنده گرامی و گران فروش در بازی رزیدنت اویل چهار هم یکی دیگه از زیبایی های این بازی بود و هست که البته چنین چیزی را به این شکل در اویل های قبلی شاهد نبودیم ولی شاید بشه گفت دستگاه مخلوط کن مهمات در رزیدنت اویل سه نسخه قبلی فروشنده در رزیدنت اویل چهار بود ، به نظرم شخصیت فروشنده در بازی اویل چهار با اون خنده های بلند و کلماتی شوخی مانند ولی صحیح که نشان دهنده شخصیت یک فروشنده بازار سیاه در یک دنیای سیاه و یک سرزمین سیاه هست کاملا با جو و فضای بازی هماهنگ و سازگار بود . 4 . تغییر روز و شب و تغییر محل دشمنان به صورت تصادفی در بازی اویل چهار مثل اویل سه وجود داره و در روستا به خوبی قابل مشاهده هست و اگر مسیری را به عقب برگردیم یا مثلا بین دو مسیر هر بار یکی را انتخاب کنیم با موجودات جدیدی مواجه میشیم ، امکانات اختیاری جدید مثل ماهیگیری و جمع کردن تخم مرغ در رزیدنت اویل چهار برای ارتقای سطح سلامتی شخصیت های بازی به نظرم خیلی خوب و نزدیک به واقعیت بود و من از این خلاقیت گروه سازنده خیلی لذت بردم و گمونم اولین بار در زندگیم اونجا ماهی گرفتم و تخم مرغ محلی خوردم ، به هر حال من فکر میکنم بازی رزیدنت اویل هیچگاه یک بازی فقط ترسناک نبوده و نیست که اصلا بقایی در کارش نباشه پس اگه در قسمتی از تلاش برای بقا اونم اگه بازیکن تمایل داشت کمی آرامش اونم آرمش قبل از طوفان را تجربه کنه قسمتی از تلاش برای بقا هست ، البته درسته که وجود کارهایی از قبیل استفاده از ماهی و تخم مرغ برای بالا بردن میزان سلامتی شخصیت های بازی ضروری نبود ولی به نظرم بجا و زیبا بود که باعث میشد در میان اون همه درد و ترس و خستگی لذت حضور در یک دنیای وحشت و بقا را بیشتر از پیش لمس کنیم . 5 . مانند قسمت های قبلی رزیدنت اویل و شاید بهتره بگم مثل اکثر بازیهای آقای میکامی امکان تغییر لباس شخصیت های بازی در رزیدنت اویل چهار هم وجود داره ولی برای آنها باید بازی را یک بار و گاهی چند بار تموم کرد که البته تکرار در این بازی از عشقه نه از روی ناچاری ، یکی از لباس های انتخابی برای اشلی لباس شوالیه با امکان دفع ضربه ها و حمله های دشمنان هست که بعد از پایان بازی در حالت حرفه ای یا همون خیلی سخت باز میشه که بعد از تلاش های فراوان برای بقا جنبه خستگی در کردن داره چون دیگه آدم بعد از چند بار و چند صد ساعت بازی کردن یک بازی در سبک ترس و بقا حقشه یکم بخنده و شادی کند . 6 . قسمت مبارزه با ماهی بزرگ شکارچی یکی از قسمت های ترسناک دیگه بازی هست ولی ممکنه بعضی ها ازش زیاد نترسن چون به هر حال بازی رزیدنت اویل چهار به بازیکن امکان انتخاب میده [ میخوای در بازی بترسی یا میخوای فقط بازی را تموم کنی ، انتخاب ما هست که میزان ترس را تعیین میکنه ] ، یکی دیگه از انوع ترس اینه که شما با شخص یا چیزی روبرو بشی که در صورت نزدیک شدن بهش یا بهت کارت تموم بشه و دیگه فراری در کار نباشه که مرد اره موتوری به دست یکی از همین نوع دشمنان در بازی اویل چهار هست ، اما معماهای بازی هم در رزیدنت اویل چهار دقیقا بر اساس بازیهای قبلی مجموعه هست و همونطوری که میدونیم یکی از نشانه های مجموعه بازیهای رزیدنت اویل همین طراحی زیبای معماها بوده که در این بازی هم عالی طراحی شدند . 7 . ویروسی که در اویلهای قبل از اویل چهار بودن میزبان را به زامبی ها تبدیل میکردن که ظاهر متفاوتی نسبت به گانادوس ها پیدا میکردن ولی در اویل چهار به دلیل جهش در ویروسها و همچنین عامل بیماری جدید که با استفاده از یک انگل در ویروس جهش ایجاد میکنه میزبان را به چیزی بین زامبی و یک انسان معمولی تبدیل میکنه ، این اتفاق به این دلیل افتاد که افراد به دنبال قدرت نتونستن با ویروس قبلی به تمام اهدافشون برسن پس تصمیم گرفتن با تغییرات ژنتیکی در ویروسها و در اینجا یعنی داستان اویل چهار آمیختن ویروس با یک انگل افراد را آلوده کنن و تحت کنترل خودشون در بیارند ، به هر حال شاید قرار گرفتن در بین زامبی ها آزادی عمل و حس خوبی به بازیکن بده ولی چالش را ازش میگیرد . 8 . بعد از رزیدنت اویل چهار بازیی که تونسته از این بازی به بهترین شکل ممکن بهره ببره بازی رزیدنت اویل پنج هست ، رزیدنت اویل پنج وفادار ترین قسمت در مجموعه رزیدنت هست چون هم تونست از ریشه های رزیدنت اویل استفاده کنه و هم خیلی خوب سعی کرد جا پای جای برترین بازی تاریخ بذاره که نتیجه اش تبدیل شدن به پر فروش ترین قسمت از مجموعه بازیهای رزیدنت اویل بود . رزیدنت اویل در قسمت پنجم عمیق ترین داستان را نسبت به ریشه های داستان مجموعه بازیهای رزیدنت اویل دارد ، کریس با اون هیبت و اون حس کینه و انتقام پس از مرگ جیل حضور داره و جیل هم با اون همه درد و رنج گذشته و سرگذشت غمگینش بعد از سقوطش از پنجره با اون چهره زیبا و معصومش حضور داره ، اسپنسر و قصر جدیدشون دقیقا شبیه به قصر معروف اسپنسر در جنگلهای شهر راکون وجود داره و همچنین آلبرت حضوری پر رنگ تر از همیشه داره ، محل رشد گلی که آغازگر تمام داستانهای رزیدنت اویل شد نشان داده میشه و همه اون را از نزدیک میبینیم . + در پایان باید اعتراف کنم بازی رزیدنت اویل چهار برترین بازی دنیا از جمله در سبک ترس و بقا هست ، برای عده ای از دوستاران بازی رزیدنت اویل ممکنه درک عمق وحشت در سرزمین داستان رزیدنت اویل چهار کمی دشوار باشه و شاید این بازی را جنگی بدونن ولی این بازی نیاز به کمی همکاری بازیکن دارد [ یعنی باید خودمون هم کاری نکنیم که بازی از حالت وحشت خارج و تبدیل به یک بازی جنگی بشه ] ، این بازی با سبک ترس و بقای ناب و خاص خودش باعث شده در این بازی زندگی جریان پیدا کنه و همین موضوع باعث لذت در تکرار بازی کردنش توسط بازیکن ها و تکرار عرضه اش توسط تولیدکنندگان شده است . [/JUSTIFY] [CENTER][ATTACH type="full"]201556[/ATTACH][/CENTER] [JUSTIFY] ممنون[/JUSTIFY] [/QUOTE]
Insert quotes…
Verification
پایتخت ایران
ارسال نوشته
صفحه اصلی
انجمنها
معرفی و بحث پیرامون بازیها
Game Communities
طرفداران ژانر Horror
Top
نام کاربری یا ایمیل
رمز عبور
نمایش
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
مرا به خاطر بسپار
ورود
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی
همین حالا ثبت نام کن
or ثبتنام سریع از طریق سرویسهای زیر
Twitter
Google
Microsoft