دو تن از طراحان بازی دد اسپیس در مصاحبه ی اخیر خود از الهام گرفتن از عنوان رزیدنت اویل 4 برای ساخت بازی Dead Space صحبت کرده اند.اقایان Ben Wanat و Wright Bagwell اشاره کرده اند که این الهام انقدر تاثیرگذار بوده است که ان ها از ایده اصلی خود که ساخت ادمه ای بر عنوان سیستم شاک بوده است صرف نظر کرده اند.
در اصل ما به این ایده که میتوانیم سیستم شاک 3 را بسازیم فکر میکردیم.اگر به طراحی بازی دد اسپیس نگاه کنید میگویید اوه!چقدر به سیستم شاک شبیه است.اما مشکل بزرگ این بود که ساخت یک بازی جدید از سری سیستم شاک که بتواند انتظارات بازیبازان را براورده کند کاری سخت و چالش برانگیز برای ما بود.
شما برای ساخت عنوان سیستم شاک 3 واقعا یک کار به یادماندنی را انجام میدهید تا مردم را با ساخت ان که توسط تیم اصلی ساخته نشده است خوشحال کنید.
در ادمه در خصوص بازی رزیدنت اویل 4 گفتند :
زمانی که بازی منتشر شد شگفت زده شدیم.ما در حال انجام بازی بودیم و میگفتیم :عجب بازی عالی هست.ان واقعا بازی عالی بود.تلاش برای روایت یک داستان ، سکانس های سینمایی جذاب و عالی ، گیم پلی که تمام مشکلات را حل کرده بود و اوردن بازی به دنیای بازی های اکشن با حفظ حس ترس و دلهره.این ترکیب شگفت انگیز بود و دشمنان بازی هم به شدت گیرا و جذاب بودند.
او با این جمله که ان چه که باعث خلق دد اسپیس شد تلاشی بی پروا برای ساخت رزیدنت اویل 4 در فضا بود صحبت های خود را به پایان برد