طبق صحبت های Hennig، مراحل توسعه ی بازی بیشتر از چیزی که مردم فکر می کردند، پیش رفته بود. متاسفانه با همه ی تلاش ها و کارهای انجام شده، بعضی از مسائل و مشکلات مهم همچنان ادامه داشت.
بزرگترین مانع و مشکل، استفاده از انجین گرافیکی مخصوص شرکت EA، یعنی Frostbite بود.
توضیحات کامل Amy Hennig در این باره:
به طور مشخص ما باید از انجین Frostbite استفاده می کردیم، چون تصمیم داخلی این بود که همه باید از یک تکنولوژی یکسان استفاده کنند. اما این انجین برای عناوین شوتر اول شخص، طراحی شده بود و نه برای عناوین سوم شخص. بنابراین ما مجبور بودیم همه ی مکانیک های پلتفرمینگ بازی سوم شخص مثل بالا رفتن، کاور گرفتن و دیگر موارد را در انجینی که در آن این موارد ساخته نشده بود، پیاده سازی کنیم. ما کارهای زیادی را انجام دادیم که فکر می کنم تیم های دیگر در حال بهره بردن از آنها هستند، چرا که این انجین یک انجین مشترک است.
آرزو داشتم مردم می توانستند بخش های بیشتری از بازی را ببینند، زیرا که مراحل توسعه ی بازی بسیار پیشرفته تر از چیزی بود که دیده بودند. می توانم بگویم یک عنوان خیلی خوب بود. اما در نهایت در برنامه های تجاری EA، جایی نداشت. اکنون چیزهای زیادی تغییر کرده است، اما چه کاری می توان انجام داد؟
شما در این مورد چه فکر می کنید؟
منبع