شینجی میکامی: با وجود بازی بسیار محبوب Monster Hunter، نیازی به Dino Crisis جدید نیست

  • Thread starter Thread starter Adam
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Adam

عضو تحریریه
dini.jpg

شینجی میکامی، خالق مجموعه بازی‌های Dino Crisis، گفته است که از شنیدن اینکه طرفداران بازی‌های Dino Crisis بیشتری می‌خواهند، متعجب شده است. در مصاحبه‌ای جدید با Eurogamer، میکامی گفت که وقتی از طرفداران برای یک بازی جدید Dino Crisis پرسیده شد، از پاسخ طرفداران بسیار متعجب شد. زیرا کپکام بازار مبارزه با دایناسورها را با یک سری دیگر پوشش داده است.

او گفت: دایناسورها و کارهایی که می‌توانید با دایناسورها انجام دهید، هیجان‌انگیز است. اما در سال‌های اخیر واقعاً توسط Monster Hunter پوشش داده شده است. میکامی ادامه داد که مطمئن نیست در حالی که فرنچایز Monster Hunter Capcom همچنان بسیار محبوب است، جایی برای بازی دیگری وجود داشته باشد. واقعاً احساس نمی‌کنم یک نسخه بازسازی شده یا نسخه جدیدی از Dino Crisis بسازم، زیرا فکر می‌کنم که در حال حاضر فضای زیادی برای چنین بازی‌هایی وجود نداشته باشد، بازی Monster Hunter به یک بازی بزرگ تبدیل شده است.

سری Dino Crisis اولین بار در سال 1999 ساخته شد و توسط بسیاری با عنوان Resident Evil در دنیای دایناسورها توصیف شد. این بازی به اندازه‌ای موفق بود که دو دنباله برای آن ساخته شد که آخرین نسخه از این سری Dino Crisis 3، انحصاری Xbox، بود که در سال 2003 منتشر شد.

در اوایل سال جاری، کپکام نظرسنجی را منتشر کرد که در آن از طرفداران پرسید که آیا می‌خواهند ورودی‌های جدیدی در برخی از سری‌های قدیمی، از جمله Dino Crisis داشته باشند. در حالی که نظرسنجی Capcom به این معنی نیست که هیچ یک از این دنباله‌ها یا بازسازی‌ها به طور فعال در حال توسعه هستند، اما به این معنی است که ناشر قبل از تصمیم‌گیری درباره اینکه کدام پروژه ارزش دنبال کردن را دارد، به دنبال بازخورد از مخاطبان خود است.
 
اون گیمپلی به نظرم به درد همون نسل ps1 میخوره که انتظار واقع گرایی از بازی‌ها نمیرفت. شاید نتونم دقیق توضیح بدم و منظورم رو برسونم ولی استایل بازی روی ps1 مثل همون رزیدنت اویل بود. سرعت حرکت زامبی آهسته هست ولی دایناسور جنب و جوش زیادی داره و بخوان اینو ریمیک کنن بازی باید با استانداردهای نسل الان ساخته بشه و اینکه نتیجه آیا بازم مثل دوران ps1 میتونه درخشان باشه یا نه جای تردید داره. یک دایناسور حتی درحالت بچگیش(!) هم چطور میخواد مثل نمسیس دنبالتون راه بیوفته تو مپ؟ تو نسل ۶ میشه یه گیمپلی ازش درآورد و خاطره ساز باشه ولی الان اصلا جواب نمیده به نظرم
 

شینجی میکامی: با وجود بازی بسیار محبوب Monster Hunter، نیازی به Dino Crisis جدید نیست​

میکامی غلط کرد :p
همونطور که مدت ها پیش توی تاپیک های مختلف از جمله سرخط خبرها گفتم کد ورونیکا بعد از DC بیشترین رای رو از کاربران و تستر ها گرفت، این موضوع مال زمانیه که ایول ۳ هنوز شایعه ریمیکش پخش شده بود. در همه نظرسنجی ها DC اگر بالاتر از ایول ها نبوده باشه، رده های پایین نبوده. DC جدا از نوستالژی یک برند محسوب می شه و همونطور که مردم کپکام رو با ایول ها می شناسن، داینوکرایسیس هم از این قاعده مستثنی نیست و حمایت بی چونوچرایی به دلیل جایگاه تثبیت شدش ازش می شه، اگر خروجی بازی جدید پس از ریمیک در حدواندازه های ایول ۲ و ۴ باشه، از هر لحاظ موفق ظاهر می شه و یک بازی دو سر برد هم برای فن بیس بزرگشه هم برای کپکام، بنظرم میکامی که خودش بازی دیگه نمی سازه! حداقل سنگ اندازی نکنه و اجازه بده ما گیمرها در مورد اینکه چی می خوایم تصمیم گیرنده باشیم
 
اون گیمپلی به نظرم به درد همون نسل ps1 میخوره که انتظار واقع گرایی از بازی‌ها نمیرفت. شاید نتونم دقیق توضیح بدم و منظورم رو برسونم ولی استایل بازی روی ps1 مثل همون رزیدنت اویل بود. سرعت حرکت زامبی آهسته هست ولی دایناسور جنب و جوش زیادی داره و بخوان اینو ریمیک کنن بازی باید با استانداردهای نسل الان ساخته بشه و اینکه نتیجه آیا بازم مثل دوران ps1 میتونه درخشان باشه یا نه جای تردید داره. یک دایناسور حتی درحالت بچگیش(!) هم چطور میخواد مثل نمسیس دنبالتون راه بیوفته تو مپ؟ تو نسل ۶ میشه یه گیمپلی ازش درآورد و خاطره ساز باشه ولی الان اصلا جواب نمیده به نظرم
دقیقا همینطوره! انتظار اینکه بشه داینو کرایسیس رو مثل RE2 ریمیک کنن غیرممکنه :D اصلا انمی های بازی طوریه که غیرممکنه بشه سوم شخص اور شولدر ازش ساخت. از لحاظ ساختار گیم پلی نمیشه تو یه بازی شوتر دشمنای چند برابر بزرگتر از خودت تن به تن بخوان باهات مبارزه کنن.
مگر اینکه مثل RE7 کلا اول شخصش کنن که اونوقتم بیشتر از اینکه تمجید شه هیت میگیره. البته من خودم به شخصه طرفدار شدید بازگشتش با ریمیک نسخه اولش به شکل یه pure horror اساسی اول شخصم :D
 
  • Like
Reactions: pouria.sh
تو حالت طبیعی نبوده استاد وگرنه هیچ ربطی از نظر گیم پلی به هم ندارن.درسته DC یه خورده melee داشت ولی در اصل بازی شوتره.

منم برام سواله چه ربطی به هم دارن؟ هرچی فکر میکنم سر سوزنی شباهت بینشون نیست، جز اینکه تو جفتشون دشمن اصلی یه سری جونوره. همین.

استاد شاید صنعتی و سنتی رو ترکیبی میزنه، چون گفته دلش میخواد God Hand رو هم برگردونه.
 
منم برام سواله چه ربطی به هم دارن؟ هرچی فکر میکنم سر سوزنی شباهت بینشون نیست، جز اینکه تو جفتشون دشمن اصلی یه سری جونوره. همین.

استاد شاید صنعتی و سنتی رو ترکیبی میزنه، چون گفته دلش میخواد God Hand رو هم برگردونه.
به عنوان کسی که علاقه ای به مانستر هانتر ندارم و عاشق Dino Crisis هستم، متعجب و عصبانی هستم از این اظهار نظر.
البته از بازگشت God Hand و به طور کلی Beat 'em up های باحال بدم نمیاد.
به رزیدنت و داینو نمیشه گفت شوتر به نظرم. درسته اسلحه و تیراندازی مهمترین بخش بازیه. ولی اجزایی داره که منحصر به فردش میکنه.

View attachment Dino Ps5.mp4
 
آخرین ویرایش:
اون گیمپلی به نظرم به درد همون نسل ps1 میخوره که انتظار واقع گرایی از بازی‌ها نمیرفت. شاید نتونم دقیق توضیح بدم و منظورم رو برسونم ولی استایل بازی روی ps1 مثل همون رزیدنت اویل بود. سرعت حرکت زامبی آهسته هست ولی دایناسور جنب و جوش زیادی داره و بخوان اینو ریمیک کنن بازی باید با استانداردهای نسل الان ساخته بشه و اینکه نتیجه آیا بازم مثل دوران ps1 میتونه درخشان باشه یا نه جای تردید داره. یک دایناسور حتی درحالت بچگیش(!) هم چطور میخواد مثل نمسیس دنبالتون راه بیوفته تو مپ؟ تو نسل ۶ میشه یه گیمپلی ازش درآورد و خاطره ساز باشه ولی الان اصلا جواب نمیده به نظرم
اینا بهونست راه زیاد هست میتونن بازی رو با گیم پلیی مشابه turok بدن نیاز نیست حتما TPS باشه
 
البته از بازگشت God Hand و به طور کلی Beat 'em up های باحال بدم نمیاد.
گادهند رو نه می شه ریمیک کرد نه ادامه داد، اگر اتفاق هم بیوفته اون چیزی که انتظار و باهاش خاطره داریم نخواهد بود یا بهتره بگم گادهند نیست دیگه! این همه عنوان ریمستر شد و ادامه داشت ولی ایشون که یکی از بهترین عناوین PS2 بود دس نخورده باقی موند! مشخصه داستان از چه قراره
download.gif
 
دایناسور و گودزیلا فیلیا، یکجور وِت دریمِ سالهای دوره که همدورگی فیلمهاش با resident evil باعث بوجود اومدن دینو شد
درست مثل dlc های دم دستی الان بازیها، که تو همون ستینگ بازی یک دنیای موازی باز میکنند و بجای دشمن ها، ربات یا زامبی میریزند، بعد از موفقیت re، کمتر از یکسال بعد، همون متریال در دینوکرایسیس بازیافت شد و فقط بجای زامبی، دایناسور گذاشتن.
یعنی استاد اگر بجای فیلم گودزیلا، ترمیناتور میدید، الان همه نسخ ریمیک مثلا robofear بودن که با استاندارد های الانِ دوربین و ترس بیشتر هم جور بود.
 
  • Like
Reactions: pouria.sh

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or