سری بازیهای Resident Evil از گذشته همواره با ارائه دنیایی مملوء از ترس و معما در ذهن بازیبازان نقش بسته است و تمام این مسائل زاییده ذهن نابغه ی بازیساز و پدر سبک Horror یعنی شینجی میکامی است.
یکی از بزرگترین اشتباهات Capcom کنار گذاشتن میکامی بود زیرا با نگاهی به گذشته و سیر پیشرفت و افول سری بازیهای رزیدنت اویل کاملا در میابیم که بعد از ساخت نسخه چهارم وترک میکامی از کپکام شاهد افول این سری و درگیر شدن با مکانیزم بازیهای مدرن امروزی و دور شدن از اصالت رزیدنت اویل بودیم.
چندی بعد از این ماجرا میکامی با تاسیس شرکت خود و با همکاری Goichi Suda بازی Shadow of the Damned را روانه بازار کرد. با اینکه این بازی موفقیت چندانی بدست نیاورد اما باز هم نبوغ و چاشنی کار میکامی کاملا در این بازی مشخص بود ...
بعد از مدتی طولانی پدر سبک وحشت دوباره به میدان بازگشته تا به همگان ثابت کند که سبک Horror هنوز زنده است و نمیتوان آنرا در محیطهایی که فقط با پایین آوردن Brightness و چندین زامبیه کله پوک و شخصیت اصلی بازی که بدون هیچ ترس و واهمه ای با در دست گرفتن Rpg از پس همه چیز بر میاید خلاصه کرد. The evil withinجدیدترین ساخته دسته این بازیساز نابغه است که با اولین نگاه شما را به دنیای کلاسیک رزیدنت اویل میبرد.... چیزی به انتشار این بازی نمانده و نمایش های بازی تا کنون امیدوارکننده بوده و نوید یک بازیه ناب مملوء از وحشت و محیطهای مخوف که همگی بصورت دقیق و روانشناسی شده در بازی گنجانده شده است را میدهد..... در ادامه این پیشنمایش با ما همراه باشید تا ببینیم اینبار میکامی چه حرفی برای گفتن دارد و آیا روش کاری او هنوز هم توقع بازیبازان را برآورده میکند یا دوران و زمان خودش را داشته! بیشتر بازیهای این سبک از داستانهایی کلیشه ای برای روایت دنیای بازی استفاده میکنند ،TEW هم از این موضوع بدور نیست و شاید همین مطلب باعث نگرانی بعضی از طرفداران میکامی شود اما نوع روایت و پستی و بلندیهای داستان است که یک موضوع کلیشه ای را به یک داستان جذاب و البته ترسناک تبدیل میکند....
داستان از آنجا شروع میشود که گروهی از پلیس ، به یک تیمارستان که وقایق عجیبی از آن گزارش شده است عازم میشوند و بعد از مدتی هیچ خبری از آنها گزارش نمیشود و سباستین بهمراه همکارانش به نامهای "جوزف" و "جولی" به محل حادثه رفته تا این معمایه مرموز را مو شکافی کنند .... با ورود به تیمارستان سباستین با محیطی خلوت و جسدهایی در گوشه کنار ساختمان مواجه میشود و پس از مدتی جستجو در میابد که موجودی ظاهرا مونث باعث و بانیه این قضایاست و کمی چلوتر با این موجود مواجه میشود و با تزریق شدن آمپولی در بدن سباستین او بیهوش شده و صفحه سیاه میشود و ادامه ی داستان روایت میشود .... تا کنون بیش از این از داستان بازی رونمایی نشده اما همین مقدار نیز نوید یک بازی نفسگیر و درگیرکننده را میدهد.
اینها بازیگر نیستند !
تیم سازنده از اولین نمایش بازی همیشه بر وحشت حاکم در بازی تاکیید داشته و آنرا مهمترین عامل بازی میداند . به همین منظور تیم سازنده ویدئوهایی از بازیکنان در حین بازی منتشر کرده اند و همه چیز نشان دهنده ی یک بازی وحشتناک و روانشناسی شده است.....
دیدن ویدئو:
تیم سازنده از اولین نمایش بازی همیشه بر وحشت حاکم در بازی تاکیید داشته و آنرا مهمترین عامل بازی میداند . به همین منظور تیم سازنده ویدئوهایی از بازیکنان در حین بازی منتشر کرده اند و همه چیز نشان دهنده ی یک بازی وحشتناک و روانشناسی شده است.....
دیدن ویدئو:
از تمام جهات T.E.W شباهتهای بسیاری با RE4 دارد.
جو و محیط بازی و موجودات و همگی عناصر نشان دهنده ی این موضوع است که میکامی برنامه عظیمی برای این بازی در نظر گرفته و شاید اگر از کپکام جدا نمیشد امروز شاهد نابودی رزیدنت اویل نبودیم.
در بخش دیگری از نمایشهای بازی شاهد آویزان بودن سباستین از سقف یک ساختمان هستیم و فردی با جثه بزرگ در آنطرف در حال سلاخی کردن بدن انسانهاست .
یکی از مسائلی که در بازی بسیار روی آنها کار شده ظاهر و رفتار دشمنهاست . دشمنهانی که خود آنها هم از وضعیتی که در آن قرار گرفته اند رضایت ندارند و در حال عذاب کشیدن هستند و این موضوع را در ظاهر آنها میتوانیم بفهمیم دشمنانی که با سیم خاردار یا شیشه بدن خود را زخمی کرده و ظاهر کاملا بیمار و روان پریشی دارند.
قصابی که در این نمایش دیدیم نیز دارای ماسک بزرگیست که کاملا مشخص است صورتش به کل از بین رفته و از این ماسک برای پوشاندن این موضوع استفاده میکند.
بعد از تلاشهای بسار سباستین خود را آزاد میکند و با برداشتن کلیدی که روی میز است خود را تا حد ممکن از قصاب دور میکند و این شاید نفسی راحت برای بازیباز باشد اما ناگهان با به صدا در آمدن زنگ خطر قصاب متوجه حضور شما میشود و با یک اره برقی بزرگ بدنبال شما می آید و در ادامه شاهد تعقیب و گریز و مواجه شدن با مسائل بسیاری در بازی هستیم.
در بخش دیگری از نمایشهای بازی شاهد آویزان بودن سباستین از سقف یک ساختمان هستیم و فردی با جثه بزرگ در آنطرف در حال سلاخی کردن بدن انسانهاست .
یکی از مسائلی که در بازی بسیار روی آنها کار شده ظاهر و رفتار دشمنهاست . دشمنهانی که خود آنها هم از وضعیتی که در آن قرار گرفته اند رضایت ندارند و در حال عذاب کشیدن هستند و این موضوع را در ظاهر آنها میتوانیم بفهمیم دشمنانی که با سیم خاردار یا شیشه بدن خود را زخمی کرده و ظاهر کاملا بیمار و روان پریشی دارند.
قصابی که در این نمایش دیدیم نیز دارای ماسک بزرگیست که کاملا مشخص است صورتش به کل از بین رفته و از این ماسک برای پوشاندن این موضوع استفاده میکند.
بعد از تلاشهای بسار سباستین خود را آزاد میکند و با برداشتن کلیدی که روی میز است خود را تا حد ممکن از قصاب دور میکند و این شاید نفسی راحت برای بازیباز باشد اما ناگهان با به صدا در آمدن زنگ خطر قصاب متوجه حضور شما میشود و با یک اره برقی بزرگ بدنبال شما می آید و در ادامه شاهد تعقیب و گریز و مواجه شدن با مسائل بسیاری در بازی هستیم.
همه باید بترسند !
T.E.W بخاطر وجود تمام المانهای ترس یک بازی ترسناک کامل است.
شاید یک نفر از خون بترسد ، در بازی وجود دارد شاید یک نفر از محطیهای بزرگ و مخوف بترسد در بازی وجود دارد شاید یک نفر از محیطهای بسته و ساکت واهمه دارد باز هم در بازی وجود دارد و شاید این سیر شاید و وجود دارد بعد از انتشار بازی بسیار گسترده تر باشد زیرا با نمایشهایی که از بازی تاکنون دیده شده از کوچکترین چیز برای القای حس ترس در بازیباز استفاده شده.
T.E.W بخاطر وجود تمام المانهای ترس یک بازی ترسناک کامل است.
شاید یک نفر از خون بترسد ، در بازی وجود دارد شاید یک نفر از محطیهای بزرگ و مخوف بترسد در بازی وجود دارد شاید یک نفر از محیطهای بسته و ساکت واهمه دارد باز هم در بازی وجود دارد و شاید این سیر شاید و وجود دارد بعد از انتشار بازی بسیار گسترده تر باشد زیرا با نمایشهایی که از بازی تاکنون دیده شده از کوچکترین چیز برای القای حس ترس در بازیباز استفاده شده.
یکی از مسائل کاملا جدید و عجیب در بازی استفاده از بخش آپگرید اصلحه ها و توانایی سباستین است که با اعمال هر کدام از آنها سباستین واکنش بدی از خود نشان میدهد و اینطور بنظر میرسد که از لحاظ ذهنی و جسمی زیر فشار میرود و مطمئنا این موضوع بی ربط با داستان بازی نیست و بصورت بداهه از ذهن استاد میکامی خارج نشده. همجنین یکی دیگر از این مسائل ، استفاده زیاد از پک های سلامتی در بازی است که در صورت استفاده ی بیش از حد ، سباستین سرگیجه میگرد و این موضوع تا چندین دقیقه ادامه دارد .
در نمایش بعدی از بازی شاهد روستایی هستیم که با اولین نگاه بیاد روستای re4 و مردم زامبی شده آن می افتید.
در این نمایش یکی از مسائلی که کمی ناراحت کننده است وجود زامبیهاییست که با همان فرمول قدیمی آهسته بسمت شما می آیند و بازیباز با زدن چند گلوله و داشتن زمان کافی زامبی ها را از پا در میاورد .... امیدواریم در مورد این بخش هم میکامی فکری در سر داشته باشد زیرا این مکانیزم اگر پاسخگو بود در دو نسخه ی گذشته رزیدنت اویل مورد استقبال قرار میگرفت.....
یکی از مسائلی که بازیباز را به چالش میکشد کم بودن مهمات و نحوه استفاده کردن از آنهاست البته در بعضی مواقع فرار بهترین گزینه است اما در مواقع دیگر هم کمی به بازیباز ارفاق شده و این امکان وجود دارد تا با زدن یک تیر در پای دشمن باعث زمین خوردنش شوید و فرصتی پیش بیاید تا با آتش ، بدن دشمن را بسوزانید.... البته برای تعداد آتش هم محدودیت وجود دارد!
البته وجود مین را هم در بازی نباید فراموش کنیم زیرا یکی از مسائل بسیار کارآمد در این بازی به حساب می آید و غنیمتی برای گیمر است.
شخصیتهایی که تاکنون دیده ایم و حضورشان در بازی قطعی است.
Ruvik : در بعضی قسمتهای بازی این کاراکتر خود را به سباستین نشان میدهد و مشکلاتی را برای او بوجود میاورد
.
به گفته سازندگان فرار بهترین گزینه در مقابل Ruvik است زیرا قابلیت محو شدن و ظاهر شدن در مکان دیگری را دارد و در صورت نزدیک شدن به او خواهید مرد.
Julie kidman :
یکی از سه کاراکتر اصلی بازی است و بعنوان همراه سباستین در بازی گنجانده شده است.Julie یکی از آن افرادی است که به دنبال افسران پلیس و حل معماء
فرستاده میشود.
Joseph Oda :
یکی از سه کاراکتر اصلی بازی است و بعنوان همراه سباستین و جولی در بازی گنجانده شده است.Joseph یکی از آن افرادی است که به دنبال افسران پلیس و حل معماء فرستاده میشود.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
موجودی که یکی از خطرناکترین دشمنان بازی است و البته وجود چنین موجودی با این ظاهر در بازی میکامی دور از انتظار هم نبود.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
یکی از مشکلات بازی که واقعا از میکامی و تیمش انتظار بیشتر از آن وجود دارد حرکات خشک و انیمیشن های بی روح و کار نشده است که امیدواریم در نسخه ی نهایی این مشکلات رفع شود زیرا امکان اینکه لطمه بزرگی به بازی بزند وجود دارد.. البته از حق نباید گذشت ، گرافیک هنری این بازی جا برای صحبت بسیار دارد و یکی از اصلی ترین پایه های این بازی به حساب میرود.
حرف آخر :
شاید در نگاه اول بازی The evil within آنطور که باید نظرها را جلب نکند اما با نگاهی دقیق تر در میابیم که این بازی بسیار عمیق تر و ترسناک تر از آن چیزیست که در نگاه اول دیده میشود. شاید دشمنان بازی چندان حس ترس را به گیمر انتقال ندهند اما تمام سعی تیم سازنده بر این بوده تا جو و حس درونی بازی باعث ترس و واهمه گیمر شود و انصافا در این مورد بسیار هوشمندانه و روانکاوانه عمل کرده اند. شاید این بازی عنوانی نسل بعدی به حساب نیاید اما اینطور هم نیست که در سطح مناسبی نباشد و انتظارها را برآورده نکند .
این بازی در تاریخ 21 اکتبر همزمان با جشن هالوین برای کنسول های pc , ps3 , ps4 , X360 , Xone منتشر خواهد شد
حرف آخر :
شاید در نگاه اول بازی The evil within آنطور که باید نظرها را جلب نکند اما با نگاهی دقیق تر در میابیم که این بازی بسیار عمیق تر و ترسناک تر از آن چیزیست که در نگاه اول دیده میشود. شاید دشمنان بازی چندان حس ترس را به گیمر انتقال ندهند اما تمام سعی تیم سازنده بر این بوده تا جو و حس درونی بازی باعث ترس و واهمه گیمر شود و انصافا در این مورد بسیار هوشمندانه و روانکاوانه عمل کرده اند. شاید این بازی عنوانی نسل بعدی به حساب نیاید اما اینطور هم نیست که در سطح مناسبی نباشد و انتظارها را برآورده نکند .
این بازی در تاریخ 21 اکتبر همزمان با جشن هالوین برای کنسول های pc , ps3 , ps4 , X360 , Xone منتشر خواهد شد
آخرین ویرایش: