
شوهی یوشیدا میگوید NieR: Automata بازیای بود که صنعت بازی ژاپن را پس از دورانی که در دوره PS3 به دنبال تقلید ازترند های خارجی (غربی) دچار مشکل شده بود، احیا کرد.
«به نظرم یوکو تارو آن را بدون اینکه به فروش خارجیاش فکر کند ساخت. با این حال، بازی در خارج از ژاپن به یک موفقیت بزرگ تبدیل شد.
از آن نقطه به بعد، مشخص شد که سازندگان ژاپنی در حال ساخت «محصولات ژاپنی» بودند و همین محصولات در خارج از کشور فروش میرفتند. همه با NieR به این موضوع پی بردند.
مسئله فقط این نبود که بگوییم «اشکالی ندارد اینگونه عمل کنیم»، بلکه [به این نتیجه رسیدند که] «باید اینگونه عمل کنیم». بنابراین مسیر سازندگان ژاپنی اینطور شد: «دیگر دست از تقلید از کشورهای خارجی برداریم»، «اگر ما آثاری را با فرهنگ خودمان و آنچه درک میکنیم خلق کنیم، در خارج از کشور هم آن را درک خواهند کرد.»
به نظرم صنعت بازی ژاپن پس از NieR آنچنان احیا شد که میتوانم بگویم [تاریخ این صنعت] به قبل از NieR و بعد از NieR تقسیم میشود. به بیان ساده، فکر میکنم NieR: Automata عنوانی بود که باعث شد [فعالان این صنعت] متوجه شوند: «بیایید چیزی ژاپنی بسازیم.»
元SIE・吉田修平氏が語る「ゲーム業界の30年」その1:PS3は転機だった【西田宗千佳のRandomTracking】