شوهی یوشیدا: اگر بازی جدید می‌خواهید، ریمسترها را بخرید

RED_BEARD39

Ghost of Sparta
کاربر سایت
شوهی یوشیدا، رییس سابق استودیوهای پلی‌استیشن که مدتی پیش بازنشسته شد، به تازگی در پادکست Kinda Funny حضور پیدا کرده و به تعدادی از سوالات پاسخ داده است.

در این پادکست از یوشیدا پرسیده شد آیا موضوعی هست که مرتبا از سمت هواداران بشنود اما حقیقت نداشته باشد. او به ریمسترها اشاره کرد و گفت: «فکر کنم افرادی که از ریمسترها انتقاد می‌کنند تصور می‌کنند هرمن به جای ساخت بازی‌های جدید روی آن‌ها کار می‌کند. اما مطمئنم که این ریمیک و ریمسترها توسط یک تیم جدا و مستقل ساخته می‌شوند. مخصوصا نسخه‌های مخصوص کامپیوتر. بنابراین فکر نمی‌کنم او برای این کارها چیزی را قربانی می‌کند.»

«ساخت ریمسترها بسیار ارزان هستند, درآمد زیادی به همراه دارند و افرادی جدیدی را به سمت بازی‌‌ها جذب می‌کند؛ مخصوصا وقتی که آن‌ها را به PC می‌آوریم.»

«با درآمد حاصل از ساخت ریمسترها، نسخه‌های PC و ریمیک‌ها می‌توانیم روی بازی‌ها جدید سرمایه‌گذاری کنیم. در این زمانه بازی‌های تک‌نفره بسیار پرخرج هستند، بنابراین برای ساخت آن‌ها به درآمد ریمسترها و پورت‌های PC نیاز داریم.»

او در جمع‌بندی حرف‌های خود گفت اگر منتقدان ریمسترها دنبال بازی‌های انحصاری و تک‌نفره بزرگ هستند، باید از هرمن هالست برای ساخت این ریمسترها و پورت‌ها حمایت کنند تا او بتواند روی بازی‌های جدید سرمایه‌گذاری کند.

Shuhei Yoshida: If You Want New First-Party PS5 Games, You Should Support Remasters
 
شما مثل کانکورد بازی نساز، 400 میلیون دلار سیو کردی. نیاز ریسمتر کردن بازی نسل هشتمی نیست. حقیقتا من خوشم از حرفش نیومد. الان مشکل سونی اینکه بجای اینکه پولش رو خرج بازی درست و حسابی کنه هی خرج لایو سرویس میکنه.
نتیجه شده کنسل شده کلیییی بازی و حیف شدن کلی پول.
 
دم یوشیدا گرم، واقعا ادم حسابیه، خوبه این حرفا از دهن یوشیدا بیاد بیرون شاید اثر بهتری رو فن بیس داشته باشه...

از اولم مشخص بود ریمستر ریمیک ها و حتی توسعه عناوین برای پی سی با همین هدف هست، که موتور و اون هسته اصلی بازیسازی شون فعال باقی بمونه....

برخورد منطقی این شکلیه، و خیلی فرق داره با برخورد احساسی و هیجانی..

بماند کخ به طور کلی به نظرم گیمر های باید از ریمستر و ریمیک شاهکار ها استقبال کنند، کمااینکه همیشه در طول تاریخ کرده اند، از بهترین نمونه ها مثل رزیدنت ایول تا حتی ریمستر های ناتی داگ که دسترسی به بازی هارو به شدت افزایش میده، پرفورمنس رو بهتر میکنه، و در واقع "عمر" بازی رو زیاد میکنه،

بازی که طراحی شاهکار داشته باشه، همیشه میتونه بر اساس استاندارد های روز ریمیک شه، دسترس پذیر شدن نسخه اصلی بازی های قدیمی حالا ریمستر یا کالکشن، هم تا جایی که یادمه همیشه جز ارزو های گیمر ها بود...
 
  • Like
Reactions: Tatsumaru
دم یوشیدا گرم، واقعا ادم حسابیه، خوبه این حرفا از دهن یوشیدا بیاد بیرون شاید اثر بهتری رو فن بیس داشته باشه...

از اولم مشخص بود ریمستر ریمیک ها و حتی توسعه عناوین برای پی سی با همین هدف هست، که موتور و اون هسته اصلی بازیسازی شون فعال باقی بمونه....

برخورد منطقی این شکلیه، و خیلی فرق داره با برخورد احساسی و هیجانی..

بماند کخ به طور کلی به نظرم گیمر های باید از ریمستر و ریمیک شاهکار ها استقبال کنند، کمااینکه همیشه در طول تاریخ کرده اند، از بهترین نمونه ها مثل رزیدنت ایول تا حتی ریمستر های ناتی داگ که دسترسی به بازی هارو به شدت افزایش میده، پرفورمنس رو بهتر میکنه، و در واقع "عمر" بازی رو زیاد میکنه،

بازی که طراحی شاهکار داشته باشه، همیشه میتونه بر اساس استاندارد های روز ریمیک شه، دسترس پذیر شدن نسخه اصلی بازی های قدیمی حالا ریمستر یا کالکشن، هم تا جایی که یادمه همیشه جز ارزو های گیمر ها بود...
راستش باهات مخالفم ریمستر کردن بازی های نسل 8 درحالی که با یک اپدیت ساده هم میشه اون تغییرات رو داد چیزی بجز چابیدن مخاطب نمیبینم. حداقل بازی های نسل هفت به قبل ریمستر و کالکشن و حتی ریمیک شدنشون هم بنظر من منطقی تره.

حتی تغییرات گرافیکی به اون صورت مشهود نیست که توجیه پذیر باشه.
 
نکات مهم و هایلایت:

Yoshida continues, pointing out that a remake or remaster project is "much cheaper to produce, creates additional revenue, and creates new users to the IP, especially when you port the game to PC".

Making remasters, PC ports, and remakes can bring in "enough revenue to keep investing in big titles", Yoshida says. "Single-player games now cost so much, so they need additional income by doing remasters and porting to PC to be able to do that."

But I'm sure these remakes are made by a dedicated, different team, or some porting teams, especially the PC version. So I don't think he's sacrificing anything by doing [remasters]."

یعنی همون استدلالی که اینجا هم مطرح میکردیم، دیگه مگر اینکه با یوشیدا هم مخالف باشید :D فکر نکنم این کاره تر، حرفه ای تر مطلع تر، و خیرخواه تر از یوشیدا در این موارد پیدا شه...

راستش باهات مخالفم ریمستر کردن بازی های نسل 8 درحالی که با یک اپدیت ساده هم میشه اون تغییرات رو داد چیزی بجز چابیدن مخاطب نمیبینم. حداقل بازی های نسل هفت به قبل ریمستر و کالکشن و حتی ریمیک شدنشون هم بنظر من منطقی تره.

حتی تغییرات گرافیکی به اون صورت مشهود نیست که توجیه پذیر باشه.
نه من این دید چاپیدن رو ندارم، احتراما این حرفا من رو یاد تز های کمونیستی و ضد سرمایه داری میندازه، یک نفرت خاصی از کورپوریشن ها و پیشرفت سودشون درش نهفته است،

تا زمانی که یک شرکتی سرویس خوبی ارائه میکنه، حق داره ازش درامدزایی هم بکنه، این یعنی بازار ازاد، یعنی همون چیزی که ووکیسم نقطه مقابلش هست.

البته شما هم حق داری انتقاد کنی...

حتی شرکتی که سرویس خوبی ارائه نمیکنه هم حق داره درامدزایی کنه، عواقبش (از دست دادن بازار) و همچین نتایجی هم براش اجتناب ناپذیر میشه...
 
آخرین ویرایش:
کسی ارتباط تیتر و متن رو توضیح بده ممنون میشم
به مخالفان ریمیک و ریمستر می گه بازی جدید می خواید، از ریمیک و ریمسترها پشتیبانی کنید تا سرمایه گذاری بیشتری روی عناوین فرست پارتی انجام بشه.
ولی مسئله اینجاست عناوین جدید فرست پارتی AAA از ریمسترو ریمیک ها فاصلشون هی داره بیشترو بیشتر می شه، معضل لایو سرویس ها رو هم فاکتور بگیریم، مدیریت گند زده به اصالت استودیوهای بزرگ پلی استیشن
 
شوهی یوشیدا: اگر بازی جدید می‌خواهید، ریمسترها را بخرید.

این پدیده روانشناختی که سونی بهش دچار شده رو اصطلاحا repetition compulsion یا اجبار به تکرار میگن.

آدما در طول زندگی کارایی که بهشون ضرر می‌رسونه رو هی تکرار میکنن و سعی هم نمیکنن درستش کنن. نمونه سونی با لایو سرویس و پیشنهاد خرید ریسمتر افتر ریسمتر.
 
شما مثل کانکورد بازی نساز، 400 میلیون دلار سیو کردی. نیاز ریسمتر کردن بازی نسل هشتمی نیست. حقیقتا من خوشم از حرفش نیومد. الان مشکل سونی اینکه بجای اینکه پولش رو خرج بازی درست و حسابی کنه هی خرج لایو سرویس میکنه.
نتیجه شده کنسل شده کلیییی بازی و حیف شدن کلی پول.
البته بیشتر مشکل سونی اینه که توان حفظ ظاهر رو ندارن در این زمینه پس مجبورن چپ و راست کنسل کنن
ملت نه گیم پلی دیدن نه حتی دو ثانیه تریلر CG فقط با اسم استودیو و IP شیلنگ رو میگیرن رو سونی. آخه از کجا معلوم یه چیز خوبی این وسط نبوده که الکی کنسل شده؟ انصافا پارسال بهت میگفتن کپی سوم شخص چینی اورواچ با IP مارول میاد 400 هزار پلیر رو استیم میگیره مسخره نمیکردی؟ :دی
 
به مخالفان ریمیک و ریمستر می گه بازی جدید می خواید، از ریمیک و ریمسترها پشتیبانی کنید تا سرمایه گذاری بیشتری روی عناوین فرست پارتی انجام بشه.
ولی مسئله اینجاست عناوین جدید فرست پارتی AAA از ریمسترو ریمیک ها فاصلشون هی داره بیشترو بیشتر می شه، معضل لایو سرویس ها رو هم فاکتور بگیریم، مدیریت گند زده به اصالت استودیوهای بزرگ پلی استیشن
با تمام احترامی که واسه یوشیدا قائلم ولی داره حرف بیراه میزنه. یه جوری میگه انگار کسی ریمستر نخریده در صورتی که استقبال از ریمسترهای سونی فوق العاده بوده. چه آنچارتد چه گاد آف وار چه پارت 1 و 2 لست آف آس چه هوی رین و بیاند چه ورژن های کلاه برداری دیرکتورز کات های گوست آف سوشیما و دث استرندینگ، حتی اسپایدرمنم اوضاع خوبی داشت. حتی نینتندو هم انقدر با ریمستر ندوشیده که سونی میدوشه.
 
البته بیشتر مشکل سونی اینه که توان حفظ ظاهر رو ندارن در این زمینه پس مجبورن چپ و راست کنسل کنن
ملت نه گیم پلی دیدن نه حتی دو ثانیه تریلر CG فقط با اسم استودیو و IP شیلنگ رو میگیرن رو سونی. آخه از کجا معلوم یه چیز خوبی این وسط نبوده که الکی کنسل شده؟ انصافا پارسال بهت میگفتن کپی سوم شخص چینی اورواچ با IP مارول میاد 400 هزار پلیر رو استیم میگیره مسخره نمیکردی؟ :دی
والا انگار بانجی تصمیم میگیره کدوم بازی موفق میشه و نمیشه. در حالی که اصلا مشخص نیست. خیلی موقع ها بازی های لایو سرویس شانسی موفق میشند. همین Helldivers 2 کسی در خواب هم همچین ترکوندنی براش تصور نمیکرد.:دی
 
والا انگار بانجی تصمیم میگیره کدوم بازی موفق میشه و نمیشه. در حالی که اصلا مشخص نیست. خیلی موقع ها بازی های لایو سرویس شانسی موفق میشند. همین Helldivers 2 کسی در خواب هم همچین ترکوندنی براش تصور نمیکرد.:دی
اینطور که جف گراب میگه از این خبرا نیست، واسه همون کنکورد اینطور فله ای دارن کنسل میکنن. باید از یوبی سافت درس بگیرن که حدود ۱۰ سال پیش آشغال ترین لایو سرویس ها رو ریلیز میکرد ولی از رو نمیرفت و ساپورت میکرد :دی R6S رو از یه لانچ خیلی درب و داغون به جایی رسوندن که یکی دو ماه دیگه وارد سال دهمش میشه و یکی از محبوب ترین شوتر های کنسولی هست و حتی For Honor ی که هیچوقت نتونست به محبوبیت خاصی برسه رو هم هنوز دارن ساپورت میکنن.
 
یوشیدا گفته اگر به جای Hermen Hulst بود، تلاش میکرد تا در مقابل تصمیم سونی برای لایو سرویس سازی بایسته. همینطور ذکر کرده که بعد از رفتنش، منابع مالی خیلی بیشتری در اختیار هرمن قرار گرفته.

لینک یوتیوب کامل مصاحبه
- YouTube
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or