سیاست جدید آمریکا ضرر میلیاردی به سونی وارد خواهد کرد

SiminSecret

کاربر سایت
Sep 7, 2010
4,825
نام
مهراد
171257

سیاست های عجیب و غریب ایالات متحده آمریکا کم کم دارد برای تمامی کشور ها و تولید کنندگان قطعات که با چینی ها و به خصوص هواوی همکاری می کنند بد تمام می شود و این بار همه چیز گریبان گیر شرکت های ژاپنی و به ویژه سونی شده است که مطمئنا خبر بسیار بدی برای خود ژاپنی ها و طرفدارانش در سراسر جهان از جمله ایران است. با این محدودیت های جدید برقرار شده توسط دولت دونالد ترامپ، کمپانی های مادر ژاپنی که چیپ های شرکت چینی هواوی را تامین می کنند، با ریسک از دست دادن میلیارد ها دلار سود و کسب درآمد مواجه هستند.

اکنون و بر اساس گزارش های قبلی رسیده از وب سایت نیکی آسیا، دو کمپانی ژاپنی سونی و کیوکسیا برای جلوگیری از از دست دادن میلیارد ها دلار سود، درخواستشان را برای دولت آمریکا ارسال کرده اند تا بتوانند با کمپانی چینی هواوی به همکاری خودشان ادمه دهند. این خبر واقعا ناراحت کننده و آزار دهنده است اما اگر اندکی به دلگرمی احتیاج دارید، باید بگوییم که شرکت اینتل اولین شرکتی است که موفق شده اعتماد آمریکایی ها را بدست آورده و وظیفه تامین چیپست برای این غول چینی را مجددا از سر بگیرد که امیدواریم برای سونی هم این اتفاق رخ دهد.

از هواوی می توان به عنوان یکی از بزرگترین خریداران سنسور های تصویری سونی یاد کرد و این در حالی است که کیوکسیا بزرگترین و قدرتمند ترین سازنده چیپ های فلش مموری در دنیاست و علاوه بر این، این شرکت تامین کننده بزرگ غول اپراتور های چینی Telecom است که در سه ماهه دوم سال 2020 به عنوان برترین برند تلفن همراه شناخته شده بود.

از آنجایی که دولت ایالات متحده تحریم های جدیدی را علیه غول چینی هواوی اتخاذ کرده است، سونی نیز به همین خاطر تصمیم گرفته است تا برنامه های مالی و هزینه های قراردادی خود را به سه سال کاهش دهد، زیرا در حال حاضر مشخص نیست که شرایط با شرکت هواوی چگونه خواهد بود و سونی اکنون فاصله ای بین خودش و کسب درآمد میلیارد دلاری از طریق فروش سنسور های تصویر به شرکت هواوی می بیند.

از طرفی دیگر، کیوکسیا که به نوعی از زیر مجموعه های شرکت توشیبا محسوب می شود، هشدار داده است که محدودیت عرضه به هواوی می تواند باعث عرضه بیش از حد تراشه حافظه و در نتیجه کاهش قیمت شود. به دلیل عدم اطمینان به شرایط پیش آمده، این شرکت برنامه خود را برای یک لیست چند میلیارد دلاری تولید و فروش را کنار گذاشته است.

با این حال، این شرکتهای ژاپنی تنها کمپانی هایی نیستند که درخواست خود را برای ایالات متحده فرستاده اند، پیشتر نیز شرکت های واقع در کره جنوبی مانند سامسونگ الکترونیک و SK Hynix برای دولت آمریکا درخواست فرستانده اند تا بتوانند از آنها چراغ سبز گرفته و به تجارت و تامین قطعات کمپانی چینی هواوی ادامه دهند.

نظر شما در این باره چیست؟ آیا هوای از صنعت موبایل کناره گیری خواهد کرد و دنیای تکنولوژی را دچار شوک خواهد کرد یا خیر؟

منبع
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر