![shenmue-3-update.jpg](/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fgamingbolt.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F10%2Fshenmue-3-update.jpg&hash=8f8ae2c1c3ab1d1f9f87acb3d5055ebf)
درود
عنوان shenmue یکی از نخستین عناوینی بود که سبک جهان باز را تعریف کرد و بر روی اثار بعد از خود تاثیر فراوانی گذاشت. این بازی زیبا که توسط بازیساز افسانه ای یوسوزوکی و شرکت سگا در سال 1999 برای کنسول دریم کست ساخت و منتشر شد ، با وجود تمام جریان سازی ها زیبایی هایش با شکست تجاری رو به رو شد.
بازی هزینه زیادی را برای سگا دربرداشت و فروش بازی نتوانست سودی برای سگا داشته باشد. بیش از یک دهه بود که خبری از قسمت جدیدی این عنوان نبود تا اینکه در E3 2015 قسمت سوم بازی برای دو پلتفرم PC و PS4 معرفی شد. نکته جالب اینکه هزینه ساخت بازی هم از طریق کمپین kickstarter جمع اوری شد.
با وجود اینکه شرکت سگا مالک این IP است اما تنها همکاری ان ها در E3 2015 حضور در نمایشگاه بود.
به تازگی اقای Hideki Okamura مدیر عامل سابق سگا در مصاحبه با Gamebusiness.jp در رابطه با حمایت سگا از ساخت این بازی سخن گفته است:
shenmue یک IP مهم نه تنها برای سگا ، بلکه برای بسیاری از بازیهایی است که تحت تاثیر قرار داده است. این اولین بازی در نوع خود بود که میشد همه جا رفت! این بازی شروع سبک جهان باز برای ما بود. اقای یوسوزوکی نیز تمایل زیادی به ساخت قسمت سوم این فرانچایز داشت. ما با اقای سوزوکی تعامل داریم و از او در ساخت بازی حمایت میکنیم و حمایت ما ادامه خواهد داشت.
منبع